Maahantuojalla on ainakin minun kokemukseni mukaan sellainen politiikka, ettei minkäänlaista kirjallista materiaalia anneta. Ei vastata sähköposteihin eikä esim anneta huolloista mitään selvitystä.
Ja kun jokin on vialla, niin repertuaarista löytyy todella ketteriä selityksiä =)
Niinpä, maahantuojakin tietää että suullinen selitys on vaikeampi todistaa. Salaa tehtyä nauhoitustakaan kun ei voi pitää todisteena.
Onhan niillä ollut aikaa löytää ja keksiä sellaiset selitykset mitkä menee asiakkaalla läpi ja mitkä ei.
Kyllä kyrsii kun ostin mönkijän kesäloman alussa et vois ajella niin se meni ja hajosi heti kättelyssä. N. 300 km ja pakosarja melkein tippu irti. Pultit korkannut ettei onnistunut pelkkä kiristys.
Näyttää siltä ettei tätä vikaa ole korjattu näistä, vai onko vain maanantai kappale TAAS.
Pari päivää pääsi ajamaan ja taas sama vika. Ehdin ajamaan n.160 km korjauksen jälkeen kun taas pakosarja löysällä moottorista. Ja mikä ihmeen kumiletku siitä pakosarjasta lähteekin niin se paloi poikki. Kipinät vain sinkoili kun se letku oli tulessa.
Tälläkertaa kierteet on pysyneet ehjänä pultit vain löysty ja tiiviste paloi välistä poroksi. Maanantaina vien taas korjaamolle. Saa korjaamon pojat keksiä kestävämmän ratkaisun.
Niin ja on minultakin toinen flekti pimeänä.
Jostakin se mönkiminen on aloitettava.
USA Rally 250 TL
Näyttää siltä ettei tätä vikaa ole korjattu näistä, vai onko vain maanantai kappale TAAS.
Niinpä, ei olisi tehtaalla tai maahantuojalla hankala/kallis homma korjata tuo ongelma laittamalla jotain joustoa pakoputken ja kiinnikkeiden välille.
Mutta, eihän sitä kannata tehdä kun niitä menee kaupaksi muutenkin.
Äkkiseltään voisi kuvitella että tulisi maahantuojalle jopa halvemmaksi korjata noi viat etukäteen, kuin että maksaa korjaamolaskuja.
Onpas muuten hinta laskenut Rallylläkin, nyt 2990, aikaisemmin myytiin n.5000e hintaan. Nyt se on edes samalla hehtaarilla laatuun nähden.
Cooleri kirjoitti:Onpas muuten hinta laskenut Rallylläkin, nyt 2990, aikaisemmin myytiin n.5000e hintaan. Nyt se on edes samalla hehtaarilla laatuun nähden.
Mistäköhän on peräisin olettamus; jos jokin maksaa vaan kolme tonnia (kahdeksantoistatuhatta markkaa) se saa olla paskaa.
Tämänkin threadin jos jokainen laitetta ostava alusta loppuun lukisi ennen kaupaan menoa, voisi tulla muutama pettymys vähemmän.
"Edu voi siirtyä Suomi24 palstalle kiitos kun anti on tämä taas". T:Jänkhä
Mistäköhän on peräisin olettamus; jos jokin maksaa vaan kolme tonnia (kahdeksantoistatuhatta markkaa) se saa olla paskaa.
No eihän se edes 3000e maksavana saisi olla paskaa, mutta on se nyt kuitenkin jo hiukkasen kohtuullisempi vaatimus kuin 5000e
Tämänkin threadin jos jokainen laitetta ostava alusta loppuun lukisi ennen kaupaan menoa, voisi tulla muutama pettymys vähemmän.
Niinpä, luulisi että joku on älynnyt edes kysyä maahantuojalta miten tässäkin topicissa esitetyt viat on korjattu uudemmissa malleissa. Siis ennen ostoa
Sillon kun jollain junnulla polttelee kesäduunista saadut kolmetonnia fikkassa, ei paljoo takuukorjaukset tai vikalistat tule mieleen, vaikka pitäs.
Pitää päästä nopeesti ajaa paskarinkii pihassa, se on vähä kun juuri ennen ekaa mopoa, tai vähä ennen ekaa jurria, tai vähä ennen ekaa panoa.
Ei näe eikä kuule mitään.
Tosta viidentonnin hinnasta; jos samaa kikotinta nyt myydään alle kolmen donan, eikä vieläkään tappiolla, niin voi vaan kuvitella paljonko on epäkurantin tavaran myynnillä kääritty fyrkkaa.
Mut, ei se ole dorka joka pyytää, vaan se joka maksaa.
Toisaalta, mun kokemukset kyseisestä merkistä perustuu tän threadin lukemiseen, on juurikin niin karmeeta luettavaa jotta haluan vast'edeskin pysyä tasan saman välimatkan päässä kyseisestä menokoneesta.
"Edu voi siirtyä Suomi24 palstalle kiitos kun anti on tämä taas". T:Jänkhä
Sillon kun jollain junnulla polttelee kesäduunista saadut kolmetonnia fikkassa, ei paljoo takuukorjaukset tai vikalistat tule mieleen, vaikka pitäs.
Ei tule mieleen juu, ja vielä harvempi uskoo niitä vaikka kuuliskin/lukiskin.
tosta viidentonnin hinnasta; jos samaa kikotinta nyt myydään alle kolmen donan, eikä vieläkään tappiolla, niin voi vaan kuvitella paljonko on epäkurantin tavaran myynnillä kääritty fyrkkaa.
Niinpä.Onneksi kilpailu on sentään laskenut hintoja.
Tuosta 3000e hinnasta kun vähentää autoveron ja alv veron niin ei se voi maksaa maahantuojalle enempää kuin 500e/kpl jotta se kannattaa.
Onko muilta palanut toi pakosarjasta lähtevä kumiletku poikki?
Multa paloi taas toistamiseen katkipoikki. Perjantaina hain huollosta jossa oli vaihdettu toi letku kun edellinen oli palanut. Niin lauantaina paloi jo toi uusi taas poikki. Pakoputki kesti tällä kertaa paikallaan.
Ulkona oli vain n.15 astetta ja vauhtia joku 60-70 km/h joten ei pitäisi olla jäähdytyksestä kiinni.
Taisi muuten mennä taas toinen flekti pimeäksi.
Jostakin se mönkiminen on aloitettava.
USA Rally 250 TL
No niin eilen hain taas rallyn takuuhuollosta. Taka-akseli meni kokonaan uusiksi. Vasen takarengas alkoi heilumaan kun boorit oli kuluneet akselista. Ihmettelin heti kun nopeus ei mittarin mukaan noussut kuin hikiseen 59 km/h. Mutta kun testasin GPS:llä oikea nopeus oli kumminkin 72km/h mitä se oli ennenkin.
25 km jälkeen paloi yllätys yllätys taas se pakokaasun kierrätysletku poikki.
Korjaus kesti muuten melkein 3 viikkoa kun osia joutu odottelemaan maahantuojalta. Jotain sekaannusta siinä oli ollut.
Jostakin se mönkiminen on aloitettava.
USA Rally 250 TL
...silikoniletkuun. Meni pari kertaa puhki ja kyselin tilalle kestävämpää. KorjaKumissa/Tre sanoivat tuollaisen mustan kumiletkun kestävän sellaiset 80 astetta, kun tuo silikoniletku kestää muutamia satoja asteita. Metrin pätkä maksoi kolmisen kymppiä, eikä sitä mennyt kuin kolmasosa. Ja hyvin on kestänyt... Tuhannen kilometriä rikki, eikä oikein muuta ole tarvinnut kuin öljyjä vaihdella. Venttiilien säädön tarkistus olisi ajankohtainen...
Bauttiarallaa 1300km, molemmat flektit jähmeenä, bensahana valskaa sormille, mittaristo huurussa, perän öljyt jarruihin, pakoputki valskaa. Mutta muuten hyvin pelannut. Lähti huoltoon, ei luvattu perää takuisiin kun oli kuulemma oma vika? Pesuissa sun muissa ei vuotoa näkynyt, pitäisikös olettaa että joka kerran kun lähtee liikkeelle ruuvataan roput auki ja kurkitaan nurkat läpi? Oli jotain boordeja kulunut? Huomasin vastaavaa juttua foorumilla muillakin. Saas nähdä. Kauhean väännön jälkeen lupasivat Modularbox:sta lähettää perän veloituksetta mikäli itse vaihdan. Puhelua en nauhoittanut, mutta täytyy rehelliseen myyjään luottaa. Öljynvaihdot ja muut puhdistushuollot on tehty asiallisesti ajoillaan. Pitihän tämän olla "pitopeli". Noohh.. Ihminen on erehtyväinen nisäkäs
Siis käsitinkö oikein et perästä tuli öljyt pihalle ja se meni paskaksi?Ja ei mene 1300km ajetussa pelissä takuuseen kun oli oma vika.
Voi jösses
Ei varmasti ole ensimmäinen tapaus aikana maahantuojallekaan.Eikä valitettavasti viimeinenkään. Kuinkahan moni on vaan tyytynyt siihen kun sanotaan että ei mene takuuseen ?Eipä vaan näytä olevan kiinnostusta korjata edelleenkään etukäteen noita samoja vikoja joita oli jo 2005 vuonna....meneehän niitä kaupaksi muutenkin. Ihmiset uskoo että ei voi olla huono peli kun on kerta Suomen eniten myyty mönkijä.
Ei taida ainakaan tuotekehitys pelata tällä valmistajalla.
Rally huollosta, hienosti pelasi noin 20m. Takajarru paukahti jumiin, nopeusmittari ei pelaa, bensahanaa saa vääntää tosissaan auki. Flektit alkoivat ihmeellisesti pelata ihan itsekseen. Täytyypä seurata. Takajarrut purin uudelleen kotosalla, puhdistus ja uudelleenkasaus. Vaijereiden säätöä ja Awot! Bensahanakin vetristyi useamman vemputuksen jälkeen. Nopeusanturi menee vaihtoon, ei lähtenyt säätelemälläkään toimimaan. Huollosta ilmoittelevat kun anturi saapuu. Täytyy varmaan olla paikalla kun vaihtavat. Taka-akselin boorit olivat todellakin huvenneet melko pieneksi, kumma juttu. Perän öljypinnan tarkistin maahantuojan edustaman huollon jälkeen, näytti olevan piripinnassa. Takavanteen ja rummun, sekä jarrujen puhdistus oli hieman jäänyt kiireessä tekemättä, mutta nyt on puhdasta. Ei muuta kuin kohti uusia seikkailuja....
Taas on Rally ollut huollossa seisomassa kolmatta viikkoa
Toinen flekti joka on jo kertaalleen vaihdettu leikkasi kiinni ja sulatti samalla yhden johtoliittimen mittariston alta. Hävisi virrat koko mittarilta ja valoilta. Pakin anturi oli pettänyt ja alko tiputtamaan öljyä alle. Maahantuoja muuten jo kehotti tukkimaan sen pakokaasun kierto hässäkän niin ei tartte sitä putkea jatkuvasti vaihtaa. (ei varmasti myönnä mitään jos menee kysymään)Katsastukseen toi pitää kumminkin laittaa takaisin toimintaan. Ajo valot siinä on taas palanut toistamiseen kummatkin. Ajellaan sitten pitkät päällä.
Alkanut vähän epäilyttämään josko toi on tahallista viivyttelyä osien kanssa kun mulla loppuu takuu 17.11. niin ei ehdi enää hajottamaan mitään. Sitä pakkianturia ei muka ole maassa vaikka on ihan yleinen vika tietääkseni.
Onhan tässä ensiviikko vielä aikaa jos vaan saan sen sieltä ajoon.
Jostakin se mönkiminen on aloitettava.
USA Rally 250 TL