Keskipakokytkin luistaa RALLY USA 250
Keskipakokytkin luistaa RALLY USA 250
onko kellää vastaavaa vikaa ollut kytkimen kanssa, mulla kytkin tuntuu pitävän ihan hyvin kun lähdetään liikkeelle pienillävaihteilla, mutta esim. 5 vaihteella ajaessa noin 55km/h kun painaa kaasun pohjaa kone ottaa heti täydet kierrokset mutta vauti ei juuri paljon tuostaa kummene, jopa puoli kaasulla tuntuu että pääsee paremmin, onko mahdollista että kytkin on loppu? voiko kytkintä kiristää mitenkään vai onko se kertakäyttö kaput? onko kytkimen vaihto helppo?
-
- Noppeli
- Viestit: 12
- Liittynyt: 21 Maalis 2020 18:48
- Mönkijä:: RAlly 250 USA
- Paikkakunta: Pori
Re: Keskipakokytkin luistaa RALLY USA 250
Moi!
Mulla vähän samaa ongelmaa tuossa kytkimessä. Kumpaan suuntaan sitä pitää säätää kireämmälle (myötäpäivään) vai löysemmälle (vastapäivään)?
Mulla vähän samaa ongelmaa tuossa kytkimessä. Kumpaan suuntaan sitä pitää säätää kireämmälle (myötäpäivään) vai löysemmälle (vastapäivään)?
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Keskipakokytkin luistaa RALLY USA 250
Samaa tekee kaverin rally, on ajettu liian liukkailla öljyillä ja kytkimen pinnat palaneet. Ebay/aliexpress uudet osat kytkimeen nii taas rallattaa pitkään. Se säätö oikean jalan puolella ei yleensä auta , voin sanoa kokemuksesta, ellei ole tahallisesti säädetty luistamaan.
Säätö kuitenkin meni muistaakseni näin. Mutteri säätöpultin ympäriltä löysäksi. Sitten vastapäivään kiristää talttapäällä säätöruuvia niin että alkaa vastus tuntumaan, kun tunnet vastusta kierrä myötäpäivään 1/8 kierrosta ja lukitse mutterilla säätöruuvi paikoilleen ja kiristä. Koeajo , jos tuntuu että kytkin ottaa liian äkäseen niin löysää 1/8 kierrosta lisää ja koeajo uudestaan.
Kulunut kytkin oireilee juuri noin että pikkuvaihteilla pelaa ok, mutta isommilla vedettäessä alkaa luistamaan.
En muista rallyn öljyistä enää tarkemmin, mutta ei varmaan pahaa tekis ajella jaso ma -luokituksen öljyillä .
Tollainen on se kytkin https://www.motorpower.fi/250-street-mo ... treet.html
Käyttäjällä anttisku on myös kokemusta tuosta kytkimestä , puhui joskus niistä jousista myöskin , mutta en nyt muista enempiä. Jos anttisku kävisi kommentoimassa omia mietteitä ?
Ja kaikkihan tietää että Kiinassa on kaikki halvempaa https://m.es.aliexpress.com/item/326173 ... sitedetail
En ota kantaa osien sopivuudesta , mutta pitäisi olla tuo aliexpress kytkin täysin sama mikä tuossa suomalainenkin on. Ainakin vahva fiilis on.
Säätö kuitenkin meni muistaakseni näin. Mutteri säätöpultin ympäriltä löysäksi. Sitten vastapäivään kiristää talttapäällä säätöruuvia niin että alkaa vastus tuntumaan, kun tunnet vastusta kierrä myötäpäivään 1/8 kierrosta ja lukitse mutterilla säätöruuvi paikoilleen ja kiristä. Koeajo , jos tuntuu että kytkin ottaa liian äkäseen niin löysää 1/8 kierrosta lisää ja koeajo uudestaan.
Kulunut kytkin oireilee juuri noin että pikkuvaihteilla pelaa ok, mutta isommilla vedettäessä alkaa luistamaan.
En muista rallyn öljyistä enää tarkemmin, mutta ei varmaan pahaa tekis ajella jaso ma -luokituksen öljyillä .
Tollainen on se kytkin https://www.motorpower.fi/250-street-mo ... treet.html
Käyttäjällä anttisku on myös kokemusta tuosta kytkimestä , puhui joskus niistä jousista myöskin , mutta en nyt muista enempiä. Jos anttisku kävisi kommentoimassa omia mietteitä ?
Ja kaikkihan tietää että Kiinassa on kaikki halvempaa https://m.es.aliexpress.com/item/326173 ... sitedetail
En ota kantaa osien sopivuudesta , mutta pitäisi olla tuo aliexpress kytkin täysin sama mikä tuossa suomalainenkin on. Ainakin vahva fiilis on.
Re: Keskipakokytkin luistaa RALLY USA 250
Juu tuo säätö auttoi aluksi ja kun joku noista kolmesta kengästä kulahtaa loppuun niin ei liiku enää ollenkaan. Mullahan tuo meni särki tietysti pimeänä talvisena iltana josskain Vihtijärven takamailla pienessä pakkasessa
Löytyi kuva vielä arkistosta ja siinä tuo alimmainen tassu kulahtanut.
Ui siis öljyssä ja mp-öljyä hyvä käyttää tai sitten ihan mineraalia.
Nuo osat on halpoja myös Modularboxin varastolla ja varaosapuoli pelaa kyllä.
Löytyi kuva vielä arkistosta ja siinä tuo alimmainen tassu kulahtanut.
Ui siis öljyssä ja mp-öljyä hyvä käyttää tai sitten ihan mineraalia.
Nuo osat on halpoja myös Modularboxin varastolla ja varaosapuoli pelaa kyllä.
Shineray Stixe 250
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i
Uudenmaan Mönkijät ry
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i
Uudenmaan Mönkijät ry