Keskipakokytkin luistaa RALLY USA 250

Keskustelua Rally, Usatec ja muista Loncin sukuisista mönkijöistä
nipsukka
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 26 Maalis 2008 12:53

Keskipakokytkin luistaa RALLY USA 250

Viesti Kirjoittaja nipsukka »

onko kellää vastaavaa vikaa ollut kytkimen kanssa, mulla kytkin tuntuu pitävän ihan hyvin kun lähdetään liikkeelle pienillävaihteilla, mutta esim. 5 vaihteella ajaessa noin 55km/h kun painaa kaasun pohjaa kone ottaa heti täydet kierrokset mutta vauti ei juuri paljon tuostaa kummene, jopa puoli kaasulla tuntuu että pääsee paremmin, onko mahdollista että kytkin on loppu? voiko kytkintä kiristää mitenkään vai onko se kertakäyttö kaput? onko kytkimen vaihto helppo?
Avatar
Viksma
6WD
Viestit: 779
Liittynyt: 06 Elo 2006 19:18
Mönkijä:: ei olaa
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Viksma »

Ohjekirjassa on ohjeet kytkimen säätöön. Löytyy oikealta puolelta pultinpää, jossa mutteri, mutteria löysäämällä/kiristämällä kytkintä voidaan säätää.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."
Diver58
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 21 Maalis 2020 18:48
Mönkijä:: RAlly 250 USA
Paikkakunta: Pori

Re: Keskipakokytkin luistaa RALLY USA 250

Viesti Kirjoittaja Diver58 »

Moi!
Mulla vähän samaa ongelmaa tuossa kytkimessä. Kumpaan suuntaan sitä pitää säätää kireämmälle (myötäpäivään) vai löysemmälle (vastapäivään)?
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Keskipakokytkin luistaa RALLY USA 250

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Samaa tekee kaverin rally, on ajettu liian liukkailla öljyillä ja kytkimen pinnat palaneet. Ebay/aliexpress uudet osat kytkimeen nii taas rallattaa pitkään. Se säätö oikean jalan puolella ei yleensä auta , voin sanoa kokemuksesta, ellei ole tahallisesti säädetty luistamaan.

Säätö kuitenkin meni muistaakseni näin. Mutteri säätöpultin ympäriltä löysäksi. Sitten vastapäivään kiristää talttapäällä säätöruuvia niin että alkaa vastus tuntumaan, kun tunnet vastusta kierrä myötäpäivään 1/8 kierrosta ja lukitse mutterilla säätöruuvi paikoilleen ja kiristä. Koeajo , jos tuntuu että kytkin ottaa liian äkäseen niin löysää 1/8 kierrosta lisää ja koeajo uudestaan.

Kulunut kytkin oireilee juuri noin että pikkuvaihteilla pelaa ok, mutta isommilla vedettäessä alkaa luistamaan.

En muista rallyn öljyistä enää tarkemmin, mutta ei varmaan pahaa tekis ajella jaso ma -luokituksen öljyillä .

Tollainen on se kytkin https://www.motorpower.fi/250-street-mo ... treet.html

Käyttäjällä anttisku on myös kokemusta tuosta kytkimestä , puhui joskus niistä jousista myöskin , mutta en nyt muista enempiä. Jos anttisku kävisi kommentoimassa omia mietteitä ?

Ja kaikkihan tietää että Kiinassa on kaikki halvempaa https://m.es.aliexpress.com/item/326173 ... sitedetail

En ota kantaa osien sopivuudesta , mutta pitäisi olla tuo aliexpress kytkin täysin sama mikä tuossa suomalainenkin on. Ainakin vahva fiilis on.
Avatar
anttisku
6WD
Viestit: 507
Liittynyt: 11 Heinä 2010 21:52
Mönkijä:: Cf Moto 800 Terralander

Re: Keskipakokytkin luistaa RALLY USA 250

Viesti Kirjoittaja anttisku »

Juu tuo säätö auttoi aluksi ja kun joku noista kolmesta kengästä kulahtaa loppuun niin ei liiku enää ollenkaan. Mullahan tuo meni särki tietysti pimeänä talvisena iltana josskain Vihtijärven takamailla pienessä pakkasessa :D
Löytyi kuva vielä arkistosta ja siinä tuo alimmainen tassu kulahtanut.
Ui siis öljyssä ja mp-öljyä hyvä käyttää tai sitten ihan mineraalia.
Kuva

Nuo osat on halpoja myös Modularboxin varastolla ja varaosapuoli pelaa kyllä.
Shineray Stixe 250
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i


Uudenmaan Mönkijät ry
Vastaa Viestiin