Apua/neuvoja kaivataan (Rally250)

Keskustelua Rally, Usatec ja muista Loncin sukuisista mönkijöistä
Juzu
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 28 Elo 2009 21:16

Apua/neuvoja kaivataan (Rally250)

Viesti Kirjoittaja Juzu »

Morjens

Pientä neuvoa ynnä apua tarvisin, kokemusta ei niinkään mönkijöistä mutta muista peleistä jonkinverran. Mönkijänä siis Loncin Rally 250cc -05 aj.~300km

1. Mittaristo kyllä "toimii" mutta nopeutta ei näytä eikä kilometrejä tule lisää. Missä vika? (tod.näk. johtoja irti, mutta aika vaikeaa niitä on tarkistella tietämättä mikä johto menee mihinkin kun ei kokemusta kyseisestä pelistä juurikaan ole)
2. Pakki menee yleensä pidemmän ajon jälkeen todella vaivalloisesti/ei ollenkaan päälle, vaikka ykkönen on silmässä. Noin kuukausi takaperin meni "rikki", eli laitoin pakin päälle voimalla ja kuului rusahdus. Sen jälkeen liikkui eteen- ja taaksepäin oli sitten mikä vaihde tahansa päällä ja kilisi, yleensä ei vaihde silmässä liiku juuri ollenkaan. Korjaamolle kun vein niin ei kuulemma ollut mitään vikaa, ja toimi taas.
Itse veikkaan vian johtuvan hapertuneista kumiosista, imupuolella on aika pahasti hapertunut niinkuin kaikki muutkin kumiosat, ja kiertää liikaa tai jotain muuta vastaavaa. Onko näin?


Mikä tämä on?
Kuva

Johdonpäitä, vasemman takarenkaan yläpuolella, mikä virka?
Kuva

Johdonpäitä, vasemman takarenkaan yläpuolella, mikä virka?
Kuva


Sitten pientä neuvoa. Tiedän että nämä rallyt suurinpiirtein hajoaa käsiin, kokemustakin jo löytyy. Eli mitä osaa kannattaisi uusia jotta välttyisi vähän isommilta vahingoilta? Kaikki kumiosat nyt ainakin menee vaihtoon, ja johtoja olen sidontaspiraalilla suojaillut jo.
Mitä laittamista pitää tehdä ennen talvea?
Ja vielä viimeiseksi, kiihtyvyyttä olisi kiva saada lisää (yllätysyllätys), mitä suosittelette?
JH
3WD
Viestit: 101
Liittynyt: 29 Maalis 2007 21:42
Paikkakunta: Alahärmä

Re: Apua/neuvoja kaivataan (Rally250)

Viesti Kirjoittaja JH »

Kannattaa kattoa nopeusmittarin johtojen (musta keltainen ja vihreä) liitin mittariston alapuolelta myös anturilla on liitos joka kannattaa katsoa. Tämä löytyy seuraamalla johtoja taka-akselilta.
Kannattaa tarkistaa myös ettei kurkku vuoda mistään. tästä voi johtua korkea tyhjäkäynti jolloin pakki ei tahdo mennä päälle. Voi olla että suunnanvaihtaja on saanut siipeensä jos sitä on väkisin vääntäny :?
Laitteessa on aika yksinkertaiset sähköt joten kun seuraa johtoja niin eikohän tarkoitus selviä ja taisi siinä yhdessä kuvassa olla puola.
Rally 200cc
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 10 Syys 2009 17:45

Re: Apua/neuvoja kaivataan (Rally250)

Viesti Kirjoittaja Rally 200cc »

Tuo 1. kuvan osa on CDI-boksi. Kannataa kattoa se alempi muistaakseni vihreä liitin! Jos on löysällä nii alkaa nykii/prötööttämään ja poksahtelemaan eikä mulla kulkenu ku 48 km/h :lol:
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Apua/neuvoja kaivataan (Rally250)

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Eiköös tuo kuvan nro 1 kapine ole puola ?
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Vastaa Viestiin