rally mönkijän tekniset ongelmat

Keskustelua Rally, Usatec ja muista Loncin sukuisista mönkijöistä
kieppu
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 21 Joulu 2008 14:11

rally mönkijän tekniset ongelmat

Viesti Kirjoittaja kieppu »

Tuli vaihdettua rally 300 nelivetoon suurempi staattori mangeetto ja muut härpäkeet .Nyt todellakin pukkaa virtaa vaikka rasittaisikin vinssauksella ja muulla virran kulutuksella. :lol:
Samalla kävin muitakin huolto kohteita läpi ja huomasin että ilmanputsarin putki johon itse putsari tulee klemmarilla kiinni oli ihan MURUSINA .
Kannattaa tarkistaa kyseinen putki koska kaasarin läpi muovin paloilla on mahdollista (TODENNÄKÖISTÄ) mennä suoraan koneeseen. :evil:
Viimeksi muokannut jukka81, 15 Maalis 2011 11:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: yritin muokata otsikkoa hieman paremmaksi.jos keksit paremman,lähesty rohkeasti yksityisviestillä.
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: KORJATKAA

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Oho,mitäs meidän pitäis niinku korjata.Niin ja terve.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
kieppu
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 21 Joulu 2008 14:11

Re: tarkistakaa ilmanputsarrin kotelo

Viesti Kirjoittaja kieppu »

Staatorin vaihdosta ei saa moottorin vauriota aikaiseksi .Elikkä olisiko ilmanputsarin putki jolla saa puristukset katoamaan kun sylinteriin
varisee kourallinen muovin palasia.Vai menikö se nyt noin?
Kyseinen ilmanputsarin kotelo on linhaissa ja comancessa.
ylipaila
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 20 Marras 2008 22:05
Mönkijä:: Polaris traktori
Paikkakunta: Lohja

Re: KORJATKAA

Viesti Kirjoittaja ylipaila »

Ajattelin jatkaa tähän samaan ketjuun.
Itselläni on ilmeisesti samanlainen Rally kuin ketjun aloittajalla?
- 09 vuoden neliveto 300cc Rally.
Pieniä vikoja ilmennyt tässä viikon aikana: ei lataa oikeastaan ollenkaan, sammuu jopa kesken ajon. Neliveto ei pysy päällä. Ja tänään ilmeni sellainen pieni harmittava ongelma ettei takapää vedä ollenkaan.
Jos joku osaisi hieman kertoa että mikähän sitä mahtaa vaivata?
penaa223345
3WD
Viestit: 84
Liittynyt: 05 Marras 2010 21:48
Mönkijä:: polaris sportman 450ho

Re: KORJATKAA

Viesti Kirjoittaja penaa223345 »

No mites olet huollot tehny! Ja kato nyt jos sammuu kesken ajon että saa Bensaa kunnolla ja että saa kunnon kipinän. Kuinka uudesta 300sesta on kyse?
kieppu
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 21 Joulu 2008 14:11

Re: KORJATKAA

Viesti Kirjoittaja kieppu »

ylipaila kirjoitti:Ajattelin jatkaa tähän samaan ketjuun.
Itselläni on ilmeisesti samanlainen Rally kuin ketjun aloittajalla?
- 09 vuoden neliveto 300cc Rally.
Pieniä vikoja ilmennyt tässä viikon aikana: ei lataa oikeastaan ollenkaan, sammuu jopa kesken ajon. Neliveto ei pysy päällä. Ja tänään ilmeni sellainen pieni harmittava ongelma ettei takapää vedä ollenkaan.
Jos joku osaisi hieman kertoa että mikähän sitä mahtaa vaivata?

Helpoin tapa lähteä tutkailemaan tuota lataus ongelmaa on kun laitaa yleismittarin akun navoille koneen käydessä .Mittarissa täytyyisi löytyä yli 12v valojen kanssa jotta edes teoriassa virtaa tulee sen verran että riittää ajamiseen.Omassa oli sellainen vika että kylmänä antoi 12.8v valot päällä ja ilman valoja 14v .Mutta kun kone lämpeni niin tippui vähitellen alle 10v.Elikkä tässä tapauksessa vika staattorissa.Jänniteen säädin vika on yleensä sellainen että virtaa tulee yli 14,5v jolloin keittää akun,tai ei virtaa tule laisinkaan. Jos virtaa ei tule lainkaan voi vika olla myös
johdoituksessa tai paremminkin johtojen liitoksissa.Johdoista sen verran että staattorista lähtee kolme keltaista johtoa penkin etureunaan tankin alle liittimeen josta jatkaa jänniteen säätäjälle joka on sioitettu ojaus tangon etupuolella olevan kolmion mallisen muovin alle.Laita yleismittari vastus asentoon ja tutki johdoitus .Voipi olla että akku on purkautunut ja jäätynyt tai muuten valmis että ei ota enää virtaa vastaan elikkä vaihto kunnossa.Omassa alkuperäinen vissi syö virtaa kun on kytketty virtalukon ohi elikkä virta avain taskussa mutta akku tyhjenee
muutamassa päivassä joka käy akun päälle .Koeta nyt saada tuosta seloistksesta jotain irti ja kokeile noita alkuun ja kerro havannoista niin jatketaan tutkailuja siitä.
Jos neliveto ei pysy päällä niin yleisin vika väärät elikkä liian jäykät öljyt etuperässä .Polaris kauppias myy mielelään etuperän öljyä (partikeli numero 2871654)huimaan litra hintaan.
Jos nostat mönkijän pukeille ja pidät kartaanin paikoillaan pystytkö pyörittämään taka pyöriä?
ylipaila
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 20 Marras 2008 22:05
Mönkijä:: Polaris traktori
Paikkakunta: Lohja

Re: KORJATKAA

Viesti Kirjoittaja ylipaila »

Kiva huomata että joku edes tietää kyseisestä laitteesta jotain. Täytyy huomenna tutkailla asiaa enemmän.
Akkua mittaillessa huomasin että jännite oli vähän yli 12 tyhjäkäynnillä ja kierroksilla laski hieman.
Ja akku oli ladattu ensin c-tecillä täyteen.
kieppu
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 21 Joulu 2008 14:11

Re: KORJATKAA

Viesti Kirjoittaja kieppu »

Kokeile samalla lisätä maadoitusta koneen ja rungon väliin jos vaikka auttais .
ylipaila
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 20 Marras 2008 22:05
Mönkijä:: Polaris traktori
Paikkakunta: Lohja

Re: KORJATKAA

Viesti Kirjoittaja ylipaila »

Äsken testasin niin pystyin pitämään kardaania paikallaan ja samalla työnsin mönkijää taaksepäin?
Ja takaveto päällä ei tapahdu mitään.
Minkälainen toi perä rakennelma on? Onko siellä jotain vaihdettavia osia vai kokonaan uusi.
Mitähän maksaa ja missä?
penaa223345
3WD
Viestit: 84
Liittynyt: 05 Marras 2010 21:48
Mönkijä:: polaris sportman 450ho

Re: KORJATKAA

Viesti Kirjoittaja penaa223345 »

saahan sinne vaihettua osia, mutta luulen että maksaa aikas paljon! Kannattaa kyselle modularboksista jos siellä olisi tietoa!!!!
ylipaila
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 20 Marras 2008 22:05
Mönkijä:: Polaris traktori
Paikkakunta: Lohja

Re: KORJATKAA

Viesti Kirjoittaja ylipaila »

Tottakai saa.
Ajattelin vaan että jos joku on purkanut tommosen niin tietäis mikä siellä vois mennä?
Tai jos joku osa voi irrota paikaltaan?
kieppu
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 21 Joulu 2008 14:11

Re: KORJATKAA

Viesti Kirjoittaja kieppu »

Kardaanin ja perän yhdys holkista on helpoin aloitaa . Takapyörät ilmaan pyöritä renkaita sormilla koettelet holkkia josko runsaasti klappia.Jos ei tunnu klappia eikä mitään metallin murusia löydy kyseiseltä aluelta päästä öljyt ulos perästä ja tarkista josko sieltä löytyy metallia ,pienistä määristä hiutaleista peräöljun joukossa ei tarvitse välitää .
On kyllä ensimäinen kerta kun kuulen että olisi takaperää tarvinnut korjailla kyseisessä laittoksessa ,muita pikku vikoja kylläkin urakka tahtiin.
Kyllä kait siihen perään irtoosiakin saa .Käsittääkseni linhai ja comance jäykkäperät samoja vaikka en täysin varma olekaan.
PS. Ajaminen puoli harrastusta. :)
penaa223345
3WD
Viestit: 84
Liittynyt: 05 Marras 2010 21:48
Mönkijä:: polaris sportman 450ho

Re: KORJATKAA

Viesti Kirjoittaja penaa223345 »

no osaatkos neuvoa mikä voisi olla rally usa 250cc kun ykkönen ja pakki ei mene päälle ja kuuluu vain kolinaa?
kieppu
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 21 Joulu 2008 14:11

Re: KORJATKAA

Viesti Kirjoittaja kieppu »

Eikös tuossa 250cc ole jalkavaihteet takaveto. Vai olenko väärässä.Elikkä minulle hieman vieras kone.Omassa on nopea/ hidas eteen, pakki ,variattori ja neliveto
penaa223345
3WD
Viestit: 84
Liittynyt: 05 Marras 2010 21:48
Mönkijä:: polaris sportman 450ho

Re: KORJATKAA

Viesti Kirjoittaja penaa223345 »

joo se on puoliautomaatti ja taka veto
Vastaa Viestiin