Rally 250 kyssäreitä

Keskustelua Rally, Usatec ja muista Loncin sukuisista mönkijöistä
hbrteam
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 02 Joulu 2007 09:46

Rally 250 kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja hbrteam »

Tervehdys nyt on bashani vaihtunut rallyyn

pari hommaa askarruttaa

1.missä on runkonumero?

2.venttiilin välykset??

3.resonoiko muilla normaalisti kun ajaa eli rämisee tietyillä kierroksilla?kone on kyllä kiinni hyvin
täytyy käydä vielä muut rungon osat läpi
heitin kysymyksen siksi että tiedän saako niitä räminöitä kokonaan pois vai onko ihan ominaisuus.

Kiitos ja kumarrus :biggrin:
penaa223345
3WD
Viestit: 84
Liittynyt: 05 Marras 2010 21:48
Mönkijä:: polaris sportman 450ho

Re: Rally 250 kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja penaa223345 »

1. Runko numero löytyy moottorin oikealta puolelta suoraan kytkimen alapuolelta.
2. Jos et ole ennen venoja säätäny en menisi ite kokeileen,Mutta oikeat väljyydet näet muistaakseni ohje kirjasta.
3.Ramisee se aina vähän toki tarkista pakoputken pultit sun muut että on kaikki kunnolla kiinni.
hbrteam
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 02 Joulu 2007 09:46

Re: Rally 250 kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja hbrteam »

n,20 vuotta autoja korjannu niin eiköhän ne venat saa säädettyä
eipä ole mitään kirjaa mistä kattoa.

joku siel rämisee joo
esim paikallaan pitää tasaseen korkeita kierroksi niin resonoi ihan helvatasti

ihan kun kone olis löysällä mutta se ei sitä ole

toivotavasti ne ei ole runkolaakerit kun on koneessa kypsät
vähän vaikuttais siltä kun se tulis koneesta
vaikkakin se toimii aivan moitteetta.
Avatar
anttisku
6WD
Viestit: 507
Liittynyt: 11 Heinä 2010 22:52
Mönkijä:: Cf Moto 800 Terralander

Re: Rally 250 kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja anttisku »

hbrteam kirjoitti:Tervehdys nyt on bashani vaihtunut rallyyn

pari hommaa askarruttaa

1.missä on runkonumero?

2.venttiilin välykset??

3.resonoiko muilla normaalisti kun ajaa eli rämisee tietyillä kierroksilla?kone on kyllä kiinni hyvin
täytyy käydä vielä muut rungon osat läpi
heitin kysymyksen siksi että tiedän saako niitä räminöitä kokonaan pois vai onko ihan ominaisuus.

Kiitos ja kumarrus :biggrin:
Loncin topiikin kun kahlaa läpi niin sieltä löytyi säätöarvot 0.10 ja 0.15 imu/pako. Kilinät vaimenee kummasti kun laittaa jäykkää öljyä koneeseen. Esim HD tyyliin 20w-60. Deelkakki(suom.Delvac) myös hyvää öljyä tosin vähän notkeampaa siis 15w/40
Shineray Stixe 250
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i


Uudenmaan Mönkijät ry
hbrteam
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 02 Joulu 2007 09:46

Re: Rally 250 kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja hbrteam »

mulla on tossa kilpurista jäänyttä ölppää valvoline racing 20/50 se on melko paksua täytyy testata.

tasakaasulla kun ajaa kovaa ja kun kone käy kevyesti niin rupee rämisee sairaasti
sama tapahtuu paikallaan suht korkeilla kierroksilla.
ihan kun joku rungon osa olis löysällä ja alkais räpättämään mutten löytäny mitään mikä siel vois sen tehdä

täytyis ottaa joku koppa pois lohkosta niin pääsis runkolaakereitten välystä testaa

toi on maastomallin peli eli ei mittaria joten ei tietoa mitä sil on ajettu
mutta päällisin puolin yllättävän siisti joten tuskin mitään ihan hirveitä.
joten sen puoleen olis kyllä kumma jos siellä olis petilaakerit kypsät.


no jos ei löydy niin mosa pöydälle ja käydä läpi
tarviis vaan löytää momentit ja kuvat jostain niin sitten se olis ihan pikku keikka.

mutta seuraillaan tapausta ja testataan noitten öljyjen kanssa nyt ensin 8)
Avatar
anttisku
6WD
Viestit: 507
Liittynyt: 11 Heinä 2010 22:52
Mönkijä:: Cf Moto 800 Terralander

Re: Rally 250 kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja anttisku »

Täyssynteettinen voi alkaa luistattamaan kytkintä jos ei ole prätkäöljyä tosin ei ne kaikki toimi vaik olis kuin mainostettu prätkäölppä. Mineraaliöljyistä Delvac
toimii aika hyvin mut paras on Redline 20w60 jossa sekoitettu kaikkea kivaa joukkoon, saa ainakin Motonetista 18,90 eur litra ja Delkakkia 4 litraa n.24 eur.
Redlinella multa hävisi kilinä kuumasta koneesta kokonaan ja kytkin sekä vaihdepoljin pelaa niinku on tarkoitettu ja pitäis pysyä koneessakin :badgrin:
Shineray Stixe 250
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i


Uudenmaan Mönkijät ry
hbrteam
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 02 Joulu 2007 09:46

Re: Rally 250 kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja hbrteam »

moi
toi valvoline racing on ihan mineraali öljyä
käytettiin mm fordin ohc koneessa kilpakäytössä kun jousipaineet oli kovat ja muut litkut ei kestäny niin kovia pintapaineita jolloin nokan seuraajat kului hetkessä mutta tolla ne kesti.

siis toi delvaccihan on ihan yleisesti diesel koneissa käytetty öljy??
ainakin faijan kuorma autossa ja omissa dieseleissä sitä olen käyttänyt.

mites se kytkimen toiminta tosta tykkää tai pitäiskohän ostaa prätkä öljyä?
paljonkos sinne muuten menee sitä öljyä?? kun ei ole mitään manuaalia mistä kattoa.

eilen kun se oli käynnissä ja raotin sitä öljytikkua niin lensi kuin vesi se öljy korkin välistä joten ainakin lämpöisenä melko ohutta litkua

ne redlinen öljyt on kyllä hyviä!!
Avatar
anttisku
6WD
Viestit: 507
Liittynyt: 11 Heinä 2010 22:52
Mönkijä:: Cf Moto 800 Terralander

Re: Rally 250 kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja anttisku »

hbrteam kirjoitti:moi
toi valvoline racing on ihan mineraali öljyä
käytettiin mm fordin ohc koneessa kilpakäytössä kun jousipaineet oli kovat ja muut litkut ei kestäny niin kovia pintapaineita jolloin nokan seuraajat kului hetkessä mutta tolla ne kesti.

siis toi delvaccihan on ihan yleisesti diesel koneissa käytetty öljy??
ainakin faijan kuorma autossa ja omissa dieseleissä sitä olen käyttänyt.

mites se kytkimen toiminta tosta tykkää tai pitäiskohän ostaa prätkä öljyä?
paljonkos sinne muuten menee sitä öljyä?? kun ei ole mitään manuaalia mistä kattoa.

eilen kun se oli käynnissä ja raotin sitä öljytikkua niin lensi kuin vesi se öljy korkin välistä joten ainakin lämpöisenä melko ohutta litkua

ne redlinen öljyt on kyllä hyviä!!
Delvaccia voi käyttää vaikka kahvimaitona... juu se on raskaisiin tarkoitettu mut joissain isommissakin on myös märkäkytkimiä jos en väärin muista niin Caterpillar ja Allison sektorilla. Delkakista käydään loputonta taistelua mut se vaan on hyväksi havaittu ja itsekin sen todennut. Hyvin se putsaa konetta joten vaihdot vähän useammin :badgrin:
Shineray Stixe 250
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i


Uudenmaan Mönkijät ry
hbrteam
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 02 Joulu 2007 09:46

Re: Rally 250 kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja hbrteam »

ok no sittenhän meillä on passelia öljyä tonkka kaupalla kotona.

mitähän shittiä tonne munkin koneeseen on laitettu... :?:
Avatar
anttisku
6WD
Viestit: 507
Liittynyt: 11 Heinä 2010 22:52
Mönkijä:: Cf Moto 800 Terralander

Re: Rally 250 kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja anttisku »

hbrteam kirjoitti:ok no sittenhän meillä on passelia öljyä tonkka kaupalla kotona.

mitähän shittiä tonne munkin koneeseen on laitettu... :?:
Riisinkeittovettä Kantonin maakunnasta :badgrin:
Shineray Stixe 250
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i


Uudenmaan Mönkijät ry
hbrteam
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 02 Joulu 2007 09:46

Re: Rally 250 kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja hbrteam »

juu sitä ihteensä se...

paljonkos sinne sitä öljyä menee jos kävis paikallisessa osasetissa kattomassa jos olis redlinea..
Avatar
anttisku
6WD
Viestit: 507
Liittynyt: 11 Heinä 2010 22:52
Mönkijä:: Cf Moto 800 Terralander

Re: Rally 250 kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja anttisku »

hbrteam kirjoitti:juu sitä ihteensä se...

paljonkos sinne sitä öljyä menee jos kävis paikallisessa osasetissa kattomassa jos olis redlinea..
Joku 1.7 litraa, ohjekirjassa taitaa olla 1.8 :roll: Riippuu miten mittaa eli tikku kokonaan kiinni vai huulille... jos huulilta mittaa niin johki puoleenväliin kun yltää niin hyvä on :rolleyes:
Shineray Stixe 250
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i


Uudenmaan Mönkijät ry
hbrteam
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 02 Joulu 2007 09:46

Re: Rally 250 kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja hbrteam »

Minä KIITÄN

sen takia se alkaa varmaankin rallattaa lämpimänä öljy liian ohutta välykset jää suureksi kilikali :biggrin:
hbrteam
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 02 Joulu 2007 09:46

Re: Rally 250 kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja hbrteam »

ostin liqui moly 20/50 racing 4T öljyä prätkään tarkoitettua
netto mulle oli 35egee 5/L purnukka
hbrteam
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 02 Joulu 2007 09:46

Re: Rally 250 kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja hbrteam »

ostin liqui moly 20/50 racing 4T öljyä prätkään tarkoitettua
netto mulle oli 35egee 5/L purnukka

otin myös sen narukäynnistimen kopan piruuttani pois ja kokeilin siitä kampiakselin päästä niin ei tunnu mitään väljyyksiä

sit pyöritin edes takas pienellä liikkeellä niin että pääs tuntee onko kiertokangen alapäässä välystä
ei siinäkään tuntunu mitään.

kone hiljeni jonkin verran kun vaihtoi öljyt
muuten se käy todella siististi ilman ylimääräisiä naputuksia ja matalaa nättiä tyhjäkäyntiäkin
mutta kierroksilla se alkaa rämisee
ja kuulostaa ihan kuin se tulis koneesta toisaalta jos siel olis jotain vikaa niin luulis kuuluvan muutenkin.
Vastaa Viestiin