Mittaristo ja sen ongelma

Keskustelua Rally, Usatec ja muista Loncin sukuisista mönkijöistä
cossupoika
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 26 Huhti 2009 10:21

Mittaristo ja sen ongelma

Viesti Kirjoittaja cossupoika »

Moro moro.

Tuli tuollainen "puoli-ilmainen" Loncin Rally 300cc -07 haettua. Ajettu ties mitä 5000-15000km väliltä. Ongelma onkin se, kun mittaristo muuten pelittää täysin oikein, mutta nopeusnäyttö näyttää aina 00km/h sekä kilometrit ovat jumahtaneet näyttämään 5000 ja risoja kilsoja. Onko siis nopeustunnistin rikki vai onko tuo mittarivika? Aina kun starttaa, niin kilometrinäyttö pyörii ympäri alkaen 99, 88, jne, kuten uutena näiden kuuluu. Mistäs tuon nopeusanturin löytää tarkkaanottaen ja onko kukaan ostanut uutta modularilta (hinta..?)?

Ketjukiristäjä pitää vielä ostaa, niin pääsee eteenpäin ilman että ketjut on jatkuvasta taka-akselin päällä. Kiristäjässä ei ole enään jäljellä kuin se metalliholkki ja kiristysvara epäkeskiössä on aikoja sitten loppunut =D>

Muuten ihan asiallinen peli, ei ole räpelletty kaikella mahdollisella paskalla ja starttaa pakkasesta kuin pakkasesta. Vähän ajansaatossa runkoon tullut ruostetta pisteiden muodossa, mutta maalaamalla siitäkin sitten selviää :)
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Mittaristo ja sen ongelma

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Modularboxista varmaan löytyy

edit. pyyhin muun tekstin pois, oli virheellistä tietoa, sorry.
Viimeksi muokannut ViiMax, 20 Tammi 2012 09:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
anttisku
6WD
Viestit: 507
Liittynyt: 11 Heinä 2010 22:52
Mönkijä:: Cf Moto 800 Terralander

Re: Mittaristo ja sen ongelma

Viesti Kirjoittaja anttisku »

Taitaa Modularbox olla oikea osoite kysellä anturia, eikös kyseessä ollut ketjuvetoinen tieliikennecrossi? Anturi varmaan menny tai liian kaukana jarrulevystä tai takarattaasta, kummastako nyt sitten tunnistaa. Seuraa sitä johtoa anturilta seuraavaan johtoliitokseen ja tarkista liitoksen kunto ja koko piuha onko nirhaantunut. Mittarissa vika tuskin on... Ketjuja voi myös lyhentää pari lenkkiä niin riittää kiristysvara jos muuten kunnossa. Shineraystä lyhennys oli edessä jo 1000 km:n jälkeen.
Shineray Stixe 250
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i


Uudenmaan Mönkijät ry
cossupoika
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 26 Huhti 2009 10:21

Re: Mittaristo ja sen ongelma

Viesti Kirjoittaja cossupoika »

Nojuu, kävin kyselemässä uutta anturia modularilta ja harmi ettei vanhaa ollut mukana, koska sain mukaani toisenlaisen kuin alkuperäinen on. Nooh, sen voi kuulemma vaihtaa ja katsotaan nyt sitten oikein mallin kanssa se sopiva. Mittariston irroitin ja katsoin ettei mitään sielläkään ole sökönä. Kaikki ok, irroitin vielä mittariston linssin, hioin sen mataksi ja lakkasin. Tuli parempi kuin uudesta. Ketjuhomma korjaantui uudella kiristäjällä, joka maksoi huimat 20€ modulaarilta. Eilen käytiin hieman antamassa keppiä ja hyvin kulki. Välillä tuntuu että vaihtaa ilman minun vaihtamista isommalle vaihteelle, mutta ei sitä ainakaan häiriöksi asti ollut. Enkä jaksa murehtia, lisää keppiä ja kun hajoaa niin sitten korjataan :twisted:

Pitänee tehdä pieni lisävaloviritys keulille, kun nuo alkuperäiset tuikut ovat niin persiistä että huh. Onko kellään muuten sattumalta varaosina tälläistä peliä? Voisin olla halukas ostamaan muutaman osan..
cossupoika
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 26 Huhti 2009 10:21

Re: Mittaristo ja sen ongelma

Viesti Kirjoittaja cossupoika »

No eipä lähtenyt näyttämään nopeuksia uudella anturilla. Kilsat ei edelleenkään kerry ja nopeutta ei siis näytä. Onko ajatuksia? Johdot on ok ja liittimet samoin. Mittaristossa palaa km/h kohdalla punainen valo (pitääkö palaa vai ilmoittaa viasta?). Anturi on niin lähellä napaa, ettei varmaan ole 2 milliä tilaa välissä. Ilmeisesti mittariston uusinta siis edessä? Mielipiteitä?

Tuo kuvan 4 mittaristo nyt ei olisi hirveän kallis ja menisi suoraan paikoilleen ainut mitä ei näytä, niin mikä vaihde on milloinkin päällä: http://www.menopelimarket.fi/epages/PPO ... to-0001%22
xniko
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 22 Kesä 2012 10:29
Mönkijä:: Dinli 450
Paikkakunta: Sjk

Re: Mittaristo ja sen ongelma

Viesti Kirjoittaja xniko »

Täällä on juurikin sama ongelma mittariston kanssa ja samanlainen mönkijä kyseessä. Jos jollakulla sattuis olla tietoa miten noita on korjattu vai pitääkö tosiaan laittaa 100€ uuteen mittaristoon? Kallis osa tälläseen :D Ja jos joku tietäis paljonko tuohon loncinin 300 koneeseen menee öljyä?
latemies
4WD
Viestit: 122
Liittynyt: 16 Huhti 2012 22:38
Mönkijä:: Honda TRX 450R TL
Paikkakunta: Lahti

Re: Mittaristo ja sen ongelma

Viesti Kirjoittaja latemies »

ittellä meni 1.2 litraa öljyä ja onhan siinä se tarkistus kolo mistä näkee laittaa oljyä juuri oikean määrän :D
Avatar
Jussi H
4WD
Viestit: 127
Liittynyt: 08 Elo 2010 11:32
Mönkijä:: Polaris 450
Paikkakunta: Salo

Re: Mittaristo ja sen ongelma

Viesti Kirjoittaja Jussi H »

Älkää turhaan ostako uutta mittaria, ei se mulla ainakaan auttanut.. Vaihdoin ensin mittarin anturan ja ei mitään ja sitten koko mittarin mutta vieläkään ei toimi. Johdot näyttäis hyvältä eikä liitoksissakaan vikaa, joten en tiedä mikä mättää. Nyt mennään sitten vaan ilman.
xniko
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 22 Kesä 2012 10:29
Mönkijä:: Dinli 450
Paikkakunta: Sjk

Re: Mittaristo ja sen ongelma

Viesti Kirjoittaja xniko »

Tuossa on ainakin se anturi saanu kipiää ilmeisesti, pelkät johdot menee taka-akselin sisään ja johdoissa roikkuu mutteri. Joten jos sen nyt kokeilis vaihtaa ja jossei pelitä niin olkoot sitten. Tuo vaan nyt pitäis katsastaa, onkohan nopeusmittari pakollinen olla?
latemies
4WD
Viestit: 122
Liittynyt: 16 Huhti 2012 22:38
Mönkijä:: Honda TRX 450R TL
Paikkakunta: Lahti

Re: Mittaristo ja sen ongelma

Viesti Kirjoittaja latemies »

joo nopeusmittari on se pakollinen, halvemmalla pääset kun laitat vaikka sigman mittariksi.
säästää siinäki paljon ja ei montaa euroa maksa.
karahka
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 16 Loka 2012 21:47
Mönkijä:: Loncin LX300ST
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Mittaristo ja sen ongelma

Viesti Kirjoittaja karahka »

Ilmeisesti on melko yleinen vika, itsellänikin sama homma. Leimasta meni pari viikkoo sitten läpi, kun oli gps näyttämässä nopeutta.
Itsellä olisi kanssa kaapissa ylimääräisenä yksi Sigma ja alkoi kiinnostaa, että miten ja minne olette sen Sigman anturin laittaneet?
latemies
4WD
Viestit: 122
Liittynyt: 16 Huhti 2012 22:38
Mönkijä:: Honda TRX 450R TL
Paikkakunta: Lahti

Re: Mittaristo ja sen ongelma

Viesti Kirjoittaja latemies »

itse laitoin siihen jarruvelyn taakse liimalla kiinni ja jarrelevyyn tehokas magneetti, johtoa jatkoin myös koska oli liia lyhyt.
hyvin se on toiminu jo sen pari kuukautta, vakiomittarin otin pois koska huijasi 20 km/h liikaa sen jälkeen kun vaihoin matalaprofiiliset katurenkaat.
Vastaa Viestiin