Rally 250 sammuilee mikä neuvoksi ?

Keskustelua Rally, Usatec ja muista Loncin sukuisista mönkijöistä
warkoo
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 25 Kesä 2016 17:55

Rally 250 sammuilee mikä neuvoksi ?

Viesti Kirjoittaja warkoo »

Ostin 2009 mallin rally 250 mönkijän , jossa ilmeni pian käyntihäiriöitä ja lopuksi se ei enää lähtenyt käyntiin.
Huomasin että kaasuttimelta lähtevä imulputki ihan hapero ja rikki, kuten imukaula ja huohotinletku . Uusin kaikki kumiosat ja mönkijä lähti hyvin käyntiin ja otti kierroksia. Koeajolla mönkijä kulki hyvin jonkin aikaa kunnes sammui, kone lähti hyvin käyntiin ja otti kierroksi mutta kun yritti lähteä eteenpäin niin kone hyytyi ja sammui ,hetken ihmeteltyä mönkijällä pääsi taas matkaan kunnes taas ketken kuluttua hyytyi ja sammui. Matka eteni tällätavoin kunnes pääsin kotiin. Kone kyllä lähti joka startilla käyntiin ja kävi mutta hyytyi ajamaan lähtiessä. Avasi sen jälkeen kaasuttimen joka oli sisältä täysin puhdas. Kaasuttimen takaisin laittettuani kone sammuu kun antaa kierroksia ilmeisesti tuli joku osa laitettua huonosti paikoilleen ?
esaias
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 02 Elo 2016 09:01

Re: Rally 250 sammuilee mikä neuvoksi ?

Viesti Kirjoittaja esaias »

imukaulan nippaan tuleva letku vuotaa jostain kohin?
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Rally 250 sammuilee mikä neuvoksi ?

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Tämmösen olen tänne pariin kertaan jo postannut, laitetaan tännekin:

Lue huolella tummennettu kohta:

Imuilmavuoto vois olla syy miks ei käynnisty. Zekkaa kaasarin kumikurkut ettei ole viiltoja/murtumia. Katso samalla kaasarin ja pytyn välinen kurkku -> siitä päältä pitäs lähtee musta letku, varmista että se on kunnolla kiinni ja letku on kunnossa, seuraa vielä varmuuden vuoksi se letku loppuun asti jotta on kauttaaltaan ehjä sekä kiinni siellä koneen edessä sellasessa hapetinlaitteessa (musta mötikkä johon tulee myös paksumpi musta letku)

Onhan tulppa varmasti oikea, eihän kärkiväliä ole muutettu ?

Näissä on myös onnettomat liittimet sekä sähköt muutenkin. Penkin vasemmalla puolella katteen takana on pari liitoskohtaa jotka aiheuttavat ongelmia, ne kannattaa ottaa auki ja putsata esim crc:llä ja huolellinen kuivaus ja taas nippuun, lopuksi nippareilla liittimet kunnolla kiinni niin kontakti paranee. Korjailin tuttavan rallya taannoin jossa oli mystinen käynnistymishäiriö ja loppujen lopuksi syylliseksi paljastui nimenomaan nuo em. liittimet, ovat tehty liian "väljiksi", mutta nippuside korjaa asian tai toinen vaihtoehto on vaihtaa tilalle paremmat liittimet.
Vastaa Viestiin