Rally 300 ja mystinen sammumisongelma

Keskustelua Rally, Usatec ja muista Loncin sukuisista mönkijöistä
jnf
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 30 Marras 2018 10:22

Rally 300 ja mystinen sammumisongelma

Viesti Kirjoittaja jnf »

Nyt kaivattaisiin palstalaisilta apua Rally 300 mönkijän kohdalta.

Aluksi teki sitä, että saattoi sammua ihan yllättäen 5-60min ajon jälkeen ja sen jälkeen ei kirveelläkään käyntiin, poksautteli vaan startatessa pakoputkesta. Ja yllättäen sitten seuraavana päivänä tai muutaman tunnun jälkeen saattoi lähteä ihan hienosti käyntiin. Tarkistettiin kipinä että tulee ja tulppakin vaihdettiin varmuudeksi.

Syksymmällä ongelmat paheni ja sammui silleen, että nyt ei lähde käyntiin enää ollenkaan. Ei poksauttele putkessa tms. Kipinä tulee. Kaasari tarkastettu ja käytetty auki => ei mitään ihmeellistä, bensaa pitäisi saada. Kokeiltu myös starttipilotilla => ei mitään apua...

Koneella ajettu todella vähän, pientä/kevyttä kesämökkiajoa vaan.

Jotenkin sähkövialta tämä haiskahtaisi, mutta miksi ei hörähdäkään vaikka kipinä tulee..? Minkälainen se sammutin-nappula näissä on, antaako kipinää siltä vaikka sammutin off-asennossa, ei siis pitäisi startata? Vai virtalukko?
ktm
6WD
Viestit: 572
Liittynyt: 07 Maalis 2009 11:01
Mönkijä:: T3

Re: Rally 300 ja mystinen sammumisongelma

Viesti Kirjoittaja ktm »

CDI boxi sökö.
jnf
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 30 Marras 2018 10:22

Re: Rally 300 ja mystinen sammumisongelma

Viesti Kirjoittaja jnf »

Jäi vahingossa kokonaan tuosta ekasta viestistä pois, että toista cdi boxia ja puolaa kokeiltu myös vaihtaa => ei apua. Kerran taisi muistaakseni käynnistyä noilla, mutta sammui muutaman minuutin päästä => ei enää käyntiin.

Kokeiltu myös ristiin, eli vaihtaa vanhaa ja uudempaa, toisesta koneesta peräisin olevaa cdi-boxia/puolaa => ei apua.
Kessi80
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 10 Touko 2019 20:03

Re: Rally 300 ja mystinen sammumisongelma

Viesti Kirjoittaja Kessi80 »

Mull oli vähän samanlainen ja vika oli et toinen pakoventtiili oli palanut kiinni aluks lähti startilla käyntiin ja sit ei millään no pukkaa sen verran et se pyörähti ja se lähti käyntiin jonkin aikaa toimi noin ja ei kukaan ymmärrätänyt aluks et mistä on kyse et hyvin oli palanut tukkoon ei tunnu olevan kovin kestäviä ja heti kannen jälkeen meni kolmonen ja tyyppi vika vissiin ja nyt nyt kytkin vetää viimisiä ja ei ole mitään hinkua ruuvata. Joten vahvistin rungon ja vaihdoin Polariksen alustan ym.ja 450cc Husqvarna kotarin kone paikalle ja on pikkusen toinen ääni kellossa.
Vastaa Viestiin