Sivu 1/2
startti meni?
Lähetetty: 27 Elo 2006 14:39
Kirjoittaja raid
Elikkä nyt tarttis viisaampien apua.mönkkäri on usatekki,250cc
ku kääntää virrat päälle ja yrittää startata ni se penkin alla akun vieressä oleva "mötikkä" vaan sirisee eikä lähe käyntiin,kone ei ees pyöri.
narusta nykkimällä saa kyllä käyntiin mutta mittari sekoilee aika pahasti.
nopeus yms. heittää itekseen nollille ku painaa jarrua ja ku laittaa ajovalot päälle häviää kaikki luvut mittaristosta,parkeilla taas kaikki näkyy
missähän se vika voisi olla,tankin alla oleva "mötikkä" ja mikähän se ees on nimeltään?
APUA APUA,auttakaa tyhmää
KIITOKSET jo etukäteen
Lähetetty: 27 Elo 2006 17:05
Kirjoittaja Cooleri
olisko startin rele se "mötikkä"?
Tarkistappa että akussa on ylipäätään virtaa, meinaan nuo oireet vaikuttaa juuri siltä kuin akku olisi tyhjä!Paljon jännitemittari näyttää akun navoista?
Lähetetty: 28 Elo 2006 07:28
Kirjoittaja raid
Cooleri kirjoitti:olisko startin rele se "mötikkä"?
Tarkistappa että akussa on ylipäätään virtaa, meinaan nuo oireet vaikuttaa juuri siltä kuin akku olisi tyhjä!Paljon jännitemittari näyttää akun navoista?
kävin mittaamassa jännitteen, 11.3V navoista
onkohan se riittävä?
pystyyköhän tuota startin relettä mittaamalla toteamaan onko ehjä vai ei?
Lähetetty: 28 Elo 2006 09:06
Kirjoittaja alpo
ei oo riittävä liki 13V pitäis olla... mittaa vielä käynnissä niin näät lataako se. jotain 13.5-14.5 pitäis näyttää käynnissä
Lähetetty: 28 Elo 2006 10:36
Kirjoittaja Cooleri
täydessä akussa 12.5-12.8v, jotta lataa niin yli 13,3v täytyy tulla käydessä. Huomaa että kierrosten kasvaessa myös jännitteen tulee kasvaa max 14,9v.
Lähetetty: 28 Elo 2006 18:15
Kirjoittaja raid
Cooleri kirjoitti:täydessä akussa 12.5-12.8v, jotta lataa niin yli 13,3v täytyy tulla käydessä. Huomaa että kierrosten kasvaessa myös jännitteen tulee kasvaa max 14,9v.
mittasin nyt jännitteen mönkijän ollessa käynnissä, 9.45V
kaasua painettaessa jännite ei muuttunu.
eli mistäs nyt alan vikaa hakemaan?
muistu mieleen että akku pääsi menemään tyhjäks n. kuukausi sitten,jäi virrat päälle ja puhaltimet hurras läpi yön.latasin sen sitte seuraavana päivä täyteen..että onkohan sillä mitään merkitystä?
aattelin vain että voisko akussa olla vikaa?
Lähetetty: 29 Elo 2006 07:35
Kirjoittaja raid
mittasin nyt jännitteen mönkijän ollessa käynnissä, 9.45V
kaasua painettaessa jännite ei muuttunu.
eli mistäs nyt alan vikaa hakemaan?
muistu mieleen että akku pääsi menemään tyhjäks n. kuukausi sitten,jäi virrat päälle ja puhaltimet hurras läpi yön.latasin sen sitte seuraavana päivä täyteen..että onkohan sillä mitään merkitystä?
aattelin vain että voisko akussa olla vikaa?[/quote]
Nyt kaikki alan tietäjät apuja tarvittais

loncin
Lähetetty: 29 Elo 2006 08:05
Kirjoittaja moilanen
Jos akun lepojännite on 9,5v, akku on pilalla mitä suurimmalla todennäköisyydellä siellä on levyjä oikosulussa. Uusi akku, eikä ole kallis.
Lähetetty: 29 Elo 2006 08:47
Kirjoittaja Cooleri
latasitko auton akkulaturilla?
Lähetetty: 29 Elo 2006 10:31
Kirjoittaja Puppe
Jännitteensäätäjä voipi myös olla sökö.
Sijaitsee penkin / vasemman sivukatteen alla , musta rivoitettu alumiinimötikkä josta lähtee johtonippu
jonka päässä neliskulmainen liitin.
Lähetetty: 29 Elo 2006 19:29
Kirjoittaja raid
Cooleri kirjoitti:latasitko auton akkulaturilla?
Joo auton akkulaturilla latasin.
onkos se voinut pilata akun?
eikös mönkijä kuitenkin oo 12V ?
Lähetetty: 29 Elo 2006 19:31
Kirjoittaja raid
Puppe kirjoitti:Jännitteensäätäjä voipi myös olla sökö.
Sijaitsee penkin / vasemman sivukatteen alla , musta rivoitettu alumiinimötikkä josta lähtee johtonippu
jonka päässä neliskulmainen liitin.
pystyykös tuon mittaamalla toteamaan onko ehjä?
ja mahtaakohan olla kallis osa?
Lähetetty: 29 Elo 2006 20:44
Kirjoittaja raid
raid kirjoitti:Cooleri kirjoitti:latasitko auton akkulaturilla?
Latasin akkua eilen pari tuntia ja tänään pari tuntia laturilla ja kävin just äsken koittaan napista käyntiin.
Heti lähti käyntiin ilman mitään ongelmaa.
Elikkä onkohan tossa lataus puolella jotain ongelmaa?
vai onko niin että akku olisi kökkönä ja lähti nyt niin hyvin käyntiin kun oli juuri ladattu akkulaturilla täyteen?
toivottavasti joku pysyy vielä kärryillä tässä sepustuksessa...
kiitokset kaikille tähän astisista neuvoista

Lähetetty: 29 Elo 2006 21:27
Kirjoittaja Reima
Hyvin paljon mahdollista, että akku on sökönä. Juuri latauksen jälkeen varaus rittää starttaukseen, mutta pitääkö varauksen?
Pikku-akkuja kun ei saisi ladata auton laturilla. Pitäis ladata pienemmällä virralla.
Lähetetty: 29 Elo 2006 22:22
Kirjoittaja Cooleri
Juu, auton akkulaturi yrittää syöttää liikaa virtaa akkuun.Voipi alkaa kiehumaan, jonka jälkeen se on pilalla. Kuuluuko siitä sellaista vinkumista kun moottori ei käy?Jos kuuluu niin sitten se on entinen peli.
Voi tosin toimia jotenkuten,kokeilemalla tuo selviää.
Nyt jos akku on täynnä niin voit mitata sen latausjännitteen moottorin käydessä,pitäisi nousta kierrosten mukana.