Ulkaltaako 200 rally 2007 mallia hankkia ?

Keskustelua Rally, Usatec ja muista Loncin sukuisista mönkijöistä
Sutinen
Tracks
Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013

Ulkaltaako 200 rally 2007 mallia hankkia ?

Viesti Kirjoittaja Sutinen »

Nyt olisi edullisia rally 200 malleja myynnissä, www.rally.fi

350 kpl hintaan 2900 ekua.

Liekkö siinä noi perän stefa viat korjattuna ym lasten taudit.

Saako osia hyvin rallyyn. Hintahan tossa oli 1 / 4 osa polariksen rahasta .

Saattaa tietysti olla laatukin samassa suhteessa :)

Mutta sunnuntai ajelijalle voisi välttää....
V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää :-)
Micco76
Noppeli

Viesti Kirjoittaja Micco76 »

Meinasin ostaa tollaisen.. Homma lähinnä kaatui käsikytkimeen. Linhai 300:seen sitten päädyin.
Harrastaja
2WD

Sama

Viesti Kirjoittaja Harrastaja »

kiinnostaa täälläkin.

Ensimmäinen tieliikennemönkkäri kotiutunee tällä tai ensi viikolla.
Pääasiallinen käyttö tulee olemaan omat työmatka-ajot 10 km per suunta + muuta pientä hupiajoa. Mitään oikeaa mönkijää en ole ostamassa, nuo 4x4-mallit on asia erikseen.

Ensi alkuun olin ostamassa tuollaista Comanche Cross 200 TL mallia, mutta sittemmin mamma ja pojat ovat kääntäneet asian tuollaisen 2-paikkaisen oikean (mamman sanonta verrattuna krossimalliin) mönkkärin hankinnaksi 8)

Tällä hetkellä loppusuoralla on vaihtoehtoina käytännössä kaksi mallia, Modularboxin Rally 200 cc ja Motor Powerin TYSCON Street 250.

Kyllä on ollut vaikeeta lisääntyvän tiedon kanssa kun löysin nämä Sammyn sivut :shock:

Ja kun nyt olen tässä viikonlopun + vapun näitä (osittain varmaan vanhentuneitakin) kirjoituksia lukenut niin huomasin että mitä enemmän luen sitä enemmän olen hukassa :(

Onko siis foorumilaisilla kokemuksia noiden mainitsemieni mönkkäreiden tämän vuoden malleista?

Pahimmat niitä edelleen vaivaavat viat, merkittävät parannukset, vakiona tulevat lisävarusteet yms, kaikki kiinnostaa.

Varmaan ovat parantuneet noista vuoden 2005/2006 malleista joita useimmat vanhemmat kirjoitukset koskivat.

Juu ja tiedän kyllä jo tässä vaiheessa että oma panos ajoneuvon viimeistelyssä ennen käyttöönottoa on enemmän kuin suotavaa, käytännössä pakollista. Budjetti paukkuu jo nyt yli joten muita vaihtoehtoja ei oikein ole :(
Ja joku peli on saatava, muuten menee pälli rikki !

Kiitos jo etukäteen kommenteista.

-Harrastaja-
Reima
6WD
Viesti:

Re: Sama

Viesti Kirjoittaja Reima »

Harrastaja kirjoitti: Tällä hetkellä loppusuoralla on vaihtoehtoina käytännössä kaksi mallia, Modularboxin Rally 200 cc ja Motor Powerin TYSCON Street 250.
Ei kai tuossa ole mitään mietittävää. Jos noista valitset, niin otat 250cc:n. Haulla löydät juttua tuosta 200 kuutioisesta. Kaupan päälle saat hyvää palvelua vielä takuuajan jälkeenkin.
Janishell
6WD

Re: Ulkaltaako 200 rally 2007 mallia hankkia ?

Viesti Kirjoittaja Janishell »

http://www.motorpower.fi/ TYSCON Street 250

Mä ottaisin ton mielummin, koska toi 250 on parempi verrattuna 200:seen. Toi Tyscon Street 250 on ihan samanlainen kuin 2005vm Rally 250 ulkopuolisesti.
Harrastaja
2WD

Kokoerot

Moi taas,

Vielä noiden kokoeroista.
Hain noiden myyjän sivuilta noita mittoja näille malleille.

Rally USA 200
P/L/K 1940/1160/1050
Paino 230

Tyscon Street 250
P/L/K 1880/1040/1140
Paino 220

Akseliväliä ei ollut kummallekaan mallille, tietäiskö joku?

Verrokina Comanche jolle on tuo akselivälikin ilmoitettu eli Comanche Bull 300 2x4
P/L/K 2016/1180/1137
Akseliväli 1271
Paino 278

Onko noi erot jotenkin merkittäviä, kyse kuitenkin vain muutamista senteistä?
Kun itse olen tälläinen pieni ja pyöreä (175/melki 100kg :oops: ) niin onko noilla eroilla oikeasti paljonkin väliä?

Täällä Vaasassa ei tietenkään kenelläkään ole noita malleja esillä että voisi käydä koeajamassa tai edes ottamassa kylmät tyypit koeistumalla ja kovasti päristelemällä :twisted:
JH
3WD

Re: Ulkaltaako 200 rally 2007 mallia hankkia ?

Viesti Kirjoittaja JH »

JOO kannattaa ottaa 250 street, saa melkein samaan hintaan ja kytkintä on hankala käyttää pahoissa paikoissa. :P
Tomppo
6WD
Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 HO-09 EU

Viesti Kirjoittaja Tomppo »

Ihan Ok:n näköinen kampekin vielä toi motorpowerin tyscon Street 250. Hinta on niin alhainen ettei taida tuon kokoluokan TL-mallia paljon muita olla yhtä edullisesti?
Harrastaja
2WD

Kyllä on vaikiaa

Moi taas,

Alkaa vaikuttamaan pahasti siltä, että viikonloppuna joutuu poikkeamaan Tampesterissa hakemassa Motorpowerin pojilta tuollaisen 250 Tysconin.

Olikos jollain nyt vielä vinkkejä mitä siitä pitää erityisesti tarkistaa/säätää ennen käyttöönottoa?
Olikos näissä (uudemmissa) niitä pakoputkiongelmia eli ettei pinnapultit pysy paikoillaan?

Alkaa pikkuhiljaa meneen jo sekaisin näiden eri mallien kanssa....
"Rally sitä, ATV tätä, HuiHai tuota, 200/250/260 cc jne, varmaan joku "memory overflood" lähellä :oops:

Kait siitä nyt pitää ainakin kiristellä pultit ja mutterit (jos ei jopa vaihda lukkomutterit) ja tarkistaa öljyt sekä johdotukset/liittimet.

Sitten kun vielä pitäis siellä liikkeessä suorittaa koeajo niin melko huonopa se on tällä kokemuksella (pääasiassa ~15 vuoden takaa) huomata josko tärisee jotenkin erityisen paljon tms omituisuuksia :(

-Jussi-
JH
3WD

Re: Kyllä on vaikiaa

Viesti Kirjoittaja JH »

Itte oon päästelly huoletta meneen, takana yli 600km. Kunhan muistaa välillä tsekata öljyt! Myös perästä.
Harrastaja
2WD

Tyscon kotiutui

Viime lauantaina sitten hain tuolta Motorpowerilta Tysconin. Ei mennyt reissu ihan putkeen kun oli vähän ongelmia auton kanssa mutta saatiin se mönkkäri Vaasaan vielä lauantain puolella. Ja vaikka en itse päässyt liikkeeseen kun oma auto jäi korjaamolle haettiin minut paikalle tekemään kauppoja. Selkeästi haluttiin myydä minulle oma mönkkäri!

Motorpowerin toiminta on kyllä ollut merkillisen esimerkillistä; vaikka pojilla selvästi kiirusta pitääkin niin on silti jaksettu vastata aloittelijan tolloihin kysymyksiin ja neuvottu kärsivällisesti. Vielä kun kilvet saisin niin voisin vähäksi aikaa jättää pojat rauhaan :oops:

Ja nyt tuolla mönkkärillä on päristelty (tietysti muulta liikenteeltä suljetulla alueella) jonkin verran. Pultteja kiristelty mutta eipä pahemmin ollut löysälläkään.
Näillä kokemuksilla Tyscon vaikuttaa ihan soppelilta, muuten aika lailla sellaiselta kuin olin ajatellutkin mutta koko oli ehkä vähän pienempi kuin olin ajatellut. No kyllä tällä alkuun päästään, josko sitten parin vuoden päästä seuraavaksi joku isompi 4x4 malli. Niin ja talveksi jotkut auton renkaat nastoilla ja ehkä tuulilasi ja kädenlämmittimet ja ja ja...

Mikäs muuten on tuo pulttijako, rullamitalla pulttien väli on noin 77-78 mm (keskeltä keskelle) eli mitkähän auton renkaat ehkä sopis?
JH
3WD

Re: Tyscon kotiutui

Viesti Kirjoittaja JH »

Pulttijako on tietääkseni 4*110. Itse laitoin vanhat nissanin vanteet kakstoista tuumaiset, en kyllä tiedä mistä mallista. Alkaa 12" vanteet olla harvinaisia nykyään! Takavanne on hankala, pitää leikata keskiö irti ja kääntää se toisin päin. Hitsauksessa pitää olla tarkka ettei ala vemppaamaan! :wink:
Vastaa Viestiin