Dinlin venat ja öljynkierto?
Re: Dinlin venat ja öljynkierto?
Predatori ainaki rupee huohottaan kun öljyt rupee oleen vaihtokunnossa.
- HänMies
- Noppeli
- Viestit: 24
- Liittynyt: 30 Marras 2007 12:21
- Mönkijä:: Dinli 450cc
- Paikkakunta: Hamina
Re: Dinlin venat ja öljynkierto?
Mun on kanssa tehnyt samaa, eli putsariin mennyt oljyä.
Eikös tuo 901 ole identtinen 904 kanssa, moottorin puolesta. Kaverin omaa 901:stä kun vertailtiin niin siinä on pitempi öljytikku kun mun 904:ssa.
Eikös tuo 901 ole identtinen 904 kanssa, moottorin puolesta. Kaverin omaa 901:stä kun vertailtiin niin siinä on pitempi öljytikku kun mun 904:ssa.
Re: Dinlin venat ja öljynkierto?
Ei luulis että vasta 450km jälkeen olisivat ölpät huonossa kunnossa. Itsellä on öljytikussa sitä mitta-asteikkoa ehkä 2-3cm, näytti olevan puolessa välissä öljyt.
- mäkkäri
- 2WD
- Viestit: 59
- Liittynyt: 21 Elo 2008 22:55
- Mönkijä:: Dinli DL-904 Nitrogen Edition
- Paikkakunta: Viiala
Re: Dinlin venat ja öljynkierto?
Tuli sitten eilen vaihdettua ekat suodatin+öljyt/129km tehdasöljyillä. Tyhjensin säiliön, moottorin pohjapropusta ja se mitä suodatinkotelosta poistui. Ilmaukseen kuuluvaa suhausta koitin saada aikaiseksi 5 krt mutta kun ei kuulu niin ei. Sitten tarkistin öljyn tason säiliöstä ja kun tikku oli kuiva, totesin öljyn lähteneen kiertoon. Lisäsin siten, että kokonaismäärä 1,9l tuli täyteen, aivan kuten öljynvaihtopaketin ohjeessa mainitaan. Kumma juttu, että 904:n ohjekirjasessa öljytilavuudeksi mainitaan 3000cc. Eli jos ohjekirjasen mukaan täyttää niin taitaa tulla rutosti liikaa öljyä masiinaan. Kannattaako vielä näillä kilometreillä vetästä rajoittimelle vai vieläkö säästellään hieman??
Mäkkäri
Re: Dinlin venat ja öljynkierto?
Ite ajelisin vielä 200km vaihtelevilla kierroksilla ilman älyttömiä revityksiä.Onhan jotku jättänyt noi sisäänajot kokonaan pois ja silti peli toimii hyvin.mäkkäri kirjoitti:Tuli sitten eilen vaihdettua ekat suodatin+öljyt/129km tehdasöljyillä. Tyhjensin säiliön, moottorin pohjapropusta ja se mitä suodatinkotelosta poistui. Ilmaukseen kuuluvaa suhausta koitin saada aikaiseksi 5 krt mutta kun ei kuulu niin ei. Sitten tarkistin öljyn tason säiliöstä ja kun tikku oli kuiva, totesin öljyn lähteneen kiertoon. Lisäsin siten, että kokonaismäärä 1,9l tuli täyteen, aivan kuten öljynvaihtopaketin ohjeessa mainitaan. Kumma juttu, että 904:n ohjekirjasessa öljytilavuudeksi mainitaan 3000cc. Eli jos ohjekirjasen mukaan täyttää niin taitaa tulla rutosti liikaa öljyä masiinaan. Kannattaako vielä näillä kilometreillä vetästä rajoittimelle vai vieläkö säästellään hieman??
Re: Dinlin venat ja öljynkierto?
Ja sitten vielä jotkut ihmettelee miksi männän helma murtui vaikkei peli ole vasta kuin 4000km ajettu tai jotain sinne päin ...Sumppi_ kirjoitti:Onhan jotku jättänyt noi sisäänajot kokonaan pois ja silti peli toimii hyvin.
Kun F1 tallikin kasaa uuden koneen niin ei se heti räväytä sillä maksimi kierroksia ja kokeile kestikö sen vedon, tai ehkäpä jopa koko seuraavan kilpailun jos kisaan menevä kone kyseessä.
Itse ajelin 500km asti lievemmällä kaasulla.
Re: Dinlin venat ja öljynkierto?
Hoi. On aika hölmöjen kysymysten.
Mitä öljyä oletta käyttäneet, passaako siihen ihan tuommoset 10w40 puolsynteettiset öljyt? Kytkimen lisäaineella tietysti.
Mitenkäs tuo ilmaus, eihän sitä tarvitse tehdä, jos käyttää mittatikkua irti?
Mitä öljyä oletta käyttäneet, passaako siihen ihan tuommoset 10w40 puolsynteettiset öljyt? Kytkimen lisäaineella tietysti.
Mitenkäs tuo ilmaus, eihän sitä tarvitse tehdä, jos käyttää mittatikkua irti?
CF Moto
+Paljon erinäisiä renkailla liikkuvia ja liikkumattomia kehonsiirtimiä.
+Paljon erinäisiä renkailla liikkuvia ja liikkumattomia kehonsiirtimiä.
Re: Dinlin venat ja öljynkierto?
Teboil 4T Superbike Oil 15W-50 on mulla ollu koneessa ja hyvin tuntuu pelaavan.Vonjake kirjoitti:Mitä öljyä oletta käyttäneet, passaako siihen ihan tuommoset 10w40 puolsynteettiset öljyt? Kytkimen lisäaineella tietysti.
Ilmauksen ideasta en ole päässyt jyvälle, en tiedä miten se letkun luttaaminen öljypumpun työtä helpottaa enkä ole koskaan kuullut mitään suhausta useista yrityksistä huolimatta, mutta silti on aina tullut homma tehtyä ja hyvin kone pelaa. Ei siitä lie haittaakaan eikä ole vaivana suuri.
Mutta pelkän mittatikun irrotus ei ohjeiden mukaan vaadi mitään toimenpiteitä, öljythän kehotetaankin tarkastamaan aina ennen ajoonlähtöä.
Re: Dinlin venat ja öljynkierto?
Jees.
Jos sulla on uudempaa mallia, jossa ei ilmausta tarvitse tehdä. Minulla suhahdus kuuluu aivan selvästi -07 vuosimallissa. Noh ajellaan noilla öljyillä, kunhan saan kaupasta parempaa. Eihän tuo mikään kuuma keli vielä edes ole.. Ja minulla meni vajaa 3 litraa kyllä koneeseen, kun laskin myös koneesta öljyt, pytyn ja suodattimen lisäksi. Ja nostelin eri puolilta että kaikki tuli pihalle.
Jos sulla on uudempaa mallia, jossa ei ilmausta tarvitse tehdä. Minulla suhahdus kuuluu aivan selvästi -07 vuosimallissa. Noh ajellaan noilla öljyillä, kunhan saan kaupasta parempaa. Eihän tuo mikään kuuma keli vielä edes ole.. Ja minulla meni vajaa 3 litraa kyllä koneeseen, kun laskin myös koneesta öljyt, pytyn ja suodattimen lisäksi. Ja nostelin eri puolilta että kaikki tuli pihalle.
CF Moto
+Paljon erinäisiä renkailla liikkuvia ja liikkumattomia kehonsiirtimiä.
+Paljon erinäisiä renkailla liikkuvia ja liikkumattomia kehonsiirtimiä.
Re: Dinlin venat ja öljynkierto?
Ei taida olla uudempi malli, DL-901 ja otettu käyttöön -08 tammikuussa eli käytännössä vuosimalli on -07.Vonjake kirjoitti:Jos sulla on uudempaa mallia, jossa ei ilmausta tarvitse tehdä. Minulla suhahdus kuuluu aivan selvästi -07 vuosimallissa.
Onko se muuten ihan ehta fakta että uudemmissa ei ilmausta tarvita? Ja jos, niin mistä ihmeestä se johtuu kun kaikissa on kuitenkin ihan sama kone.
Re: Dinlin venat ja öljynkierto?
Mika_M kirjoitti:Ei taida olla uudempi malli, DL-901 ja otettu käyttöön -08 tammikuussa eli käytännössä vuosimalli on -07.Vonjake kirjoitti:Jos sulla on uudempaa mallia, jossa ei ilmausta tarvitse tehdä. Minulla suhahdus kuuluu aivan selvästi -07 vuosimallissa.
Onko se muuten ihan ehta fakta että uudemmissa ei ilmausta tarvita? Ja jos, niin mistä ihmeestä se johtuu kun kaikissa on kuitenkin ihan sama kone.
Niin sitä en tiedä, taisin lukea vaan sen tästä viestiketjusta. Eli aivan mutua.
CF Moto
+Paljon erinäisiä renkailla liikkuvia ja liikkumattomia kehonsiirtimiä.
+Paljon erinäisiä renkailla liikkuvia ja liikkumattomia kehonsiirtimiä.
Re: Dinlin venat ja öljynkierto?
Taitaa olla mutua, koska mulla vm 08 904 ja oon muistaakseni kerran tai pari onnistunu saamaan suhauksen aikaan, kun tukkinu sen letkun. taisi olla ihan eka ja toka vaihtokerta, sen jälkeen ei oo kuulunut
Re: Dinlin venat ja öljynkierto?
Oli öljyn ja suodattimen vaihto justiinsa ajankohtainen ja nyt sitten tulikin tosi selvästi painetta sinne huohotusletkuun ja aika kovakin ääni. Penkki oli irrotettuna ilmanputsarin pesua varten mikä tietysti helpotti äänen kuulemista sieltä letkun päästä.
-
- 2WD
- Viestit: 48
- Liittynyt: 07 Heinä 2008 01:08
- Mönkijä:: Dinli 560 vm.08
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Dinlin venat ja öljynkierto?
Mistä saa nopealla toimitus ajalla pakoventtilit? vinkkejä? Vai olisiko jollain? 

Dinli 904 vm.08 560cc
ex.250derbi dxr
ex.250derbi dxr
Re: Dinlin venat ja öljynkierto?
miks, hajosko vai mitä käviJanne83 kirjoitti:Mistä saa nopealla toimitus ajalla pakoventtilit? vinkkejä? Vai olisiko jollain?