Mikähän mättää?

Keskustelua Dinli mönkijöistä
NIKITA
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 17 Maalis 2009 19:51

Mikähän mättää?

Viesti Kirjoittaja NIKITA »

Auttakaa aloittelijaa!
Kyseessä siis Dinli DL 801-270 vm. 06 ajettu 454km.
Startti pyörittää, mutta ei pyöritä konetta, mistähän tämä mahtaa johtua?
KOOKOO
6WD
Viestit: 280
Liittynyt: 16 Heinä 2007 20:41
Mönkijä:: 2010 800 utv-r v2 rapperi
Paikkakunta: WESILAHTI
Viesti:

Re: Mikähän mättää?

Viesti Kirjoittaja KOOKOO »

oiskohan startin akselin päässä oleva hammaspyörä irti/sökö......villi veikkaus.
tästä lajistahan tulee tapa....

nollaysi mallin ykspyttynen rikken tattoni,kaikkee tarttee kokeilla......

http://picasaweb.google.com/vesilahdenlvieristys

http://www.lvi-eristys.com
NIKITA
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 17 Maalis 2009 19:51

Re: Mikähän mättää?

Viesti Kirjoittaja NIKITA »

Ei vaikuttais että olis, ei ole irti kun on umpinainen akseli, eikä näytä et hammastukset olis vetäny tyhjää!
KOOKOO
6WD
Viestit: 280
Liittynyt: 16 Heinä 2007 20:41
Mönkijä:: 2010 800 utv-r v2 rapperi
Paikkakunta: WESILAHTI
Viesti:

Re: Mikähän mättää?

Viesti Kirjoittaja KOOKOO »

mites kytkimen toiminta?tai siis eihän sen pitäis vaikuttaa.jos startti pyörii normaalisti eikä hampaat ole kuluneet niin olisko vika siinä mitä startti pyörittää.ei ole kokemusta kyseisestä laitteesta.
tästä lajistahan tulee tapa....

nollaysi mallin ykspyttynen rikken tattoni,kaikkee tarttee kokeilla......

http://picasaweb.google.com/vesilahdenlvieristys

http://www.lvi-eristys.com
NIKITA
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 17 Maalis 2009 19:51

Re: Mikähän mättää?

Viesti Kirjoittaja NIKITA »

Vein sitten mönkkärin huoltoon Bensowille espooseen!
Vika löytyi heti, starttimoottorin jälkeinen hammasratas oli silesta, töineen ja osineen hinnaksi tuli 285 euroa,
palvelu oli todella nopeaa yhdessä päivässä laitettiin kuntoon.
Nyt kun saan maanantaina mönkkärin vielä haettua kotiin niin pääsee rallaamaan! =D>
ilallu
2WD
Viestit: 59
Liittynyt: 02 Heinä 2008 19:17

Re: Mikähän mättää?

Viesti Kirjoittaja ilallu »

NIKITA kirjoitti:Vein sitten mönkkärin huoltoon Bensowille espooseen!
Vika löytyi heti, starttimoottorin jälkeinen hammasratas oli silesta, töineen ja osineen hinnaksi tuli 285 euroa,
palvelu oli todella nopeaa yhdessä päivässä laitettiin kuntoon.
Nyt kun saan maanantaina mönkkärin vielä haettua kotiin niin pääsee rallaamaan! =D>
Mmm.. Mitähän siinä on noilla kilsoilla tapahtunut kun on sileäksi mennyt? valmistusvika?

Pallo nivelet ovat muuten tuossa mallissa myös aika syvältä, 450-mallin käyvät onneksi heittämällä ja ovat nyt hieman paremmat.
mönkkäripukki
4WD
Viestit: 131
Liittynyt: 14 Marras 2007 20:40
Mönkijä:: linhai 400
Paikkakunta: uganda

Re: Mikähän mättää?

Viesti Kirjoittaja mönkkäripukki »

mulla oli itellä dinlissä ihan samanlaiset oireet mutta oli vauhti pyörän kiila mennyt rikki, aika kumma juttuu jos oikeesti oli joku ratas mennyt sileeksi
tgbman
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 24 Touko 2008 13:12
Mönkijä:: dinli 904 450cc
Paikkakunta: vantaa

Re: Mikähän mättää?

Viesti Kirjoittaja tgbman »

lainataampas tätä topicia...

omalla dinlillä (904 2009 mallin) alkanut huohottaa aika rajusti ilmansuodatinkoteloon öljyä :/ tyhjennys "tutit" täynnä joka ajon jälkeen. mikähän sen saa aikaseks, dillellä ajettu vasta 1000km muuten on hyvin toiminut. voiko johtua kaasarin säädöistä koska tuntuu että on käy liian rikkaalla?? onko ollut kellään samoja ongelmia?
Mika_M
6WD
Viestit: 697
Liittynyt: 26 Loka 2008 17:30
Paikkakunta: Kotka

Re: Mikähän mättää?

Viesti Kirjoittaja Mika_M »

tgbman kirjoitti:omalla dinlillä (904 2009 mallin) alkanut huohottaa aika rajusti ilmansuodatinkoteloon öljyä :/ tyhjennys "tutit" täynnä joka ajon jälkeen. mikähän sen saa aikaseks, dillellä ajettu vasta 1000km muuten on hyvin toiminut.
Milloinka on öljyt vaihdettu viimeksi? Vaihtoväli on sen 1000km ja etenkin talven kovilla pakkasilla öljy voi kerätä jo huomattavasti vähemmälläkin ajolla kosteutta. En tiedä ilmiön syytä, mutta huonolaatuinen öljy pistää koneen huohottamaan.

Omassa dillessä olin jo varma konerikosta kun kunnon täyskaasuvedätyksen jälkeen oli huohotusletku sylkenyt koko taka-akselin ympäristön aivan öljyiseksi. Mutta öljyt vaihtoon ja taas pelasi moitteetta, ainakin niin kauan kuin itse sillä ajoin (yli 4000km tuon jälkeen).
tgbman
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 24 Touko 2008 13:12
Mönkijä:: dinli 904 450cc
Paikkakunta: vantaa

Re: Mikähän mättää?

Viesti Kirjoittaja tgbman »

Mika_M kirjoitti:
tgbman kirjoitti:omalla dinlillä (904 2009 mallin) alkanut huohottaa aika rajusti ilmansuodatinkoteloon öljyä :/ tyhjennys "tutit" täynnä joka ajon jälkeen. mikähän sen saa aikaseks, dillellä ajettu vasta 1000km muuten on hyvin toiminut.
Milloinka on öljyt vaihdettu viimeksi? Vaihtoväli on sen 1000km ja etenkin talven kovilla pakkasilla öljy voi kerätä jo huomattavasti vähemmälläkin ajolla kosteutta. En tiedä ilmiön syytä, mutta huonolaatuinen öljy pistää koneen huohottamaan.

Omassa dillessä olin jo varma konerikosta kun kunnon täyskaasuvedätyksen jälkeen oli huohotusletku sylkenyt koko taka-akselin ympäristön aivan öljyiseksi. Mutta öljyt vaihtoon ja taas pelasi moitteetta, ainakin niin kauan kuin itse sillä ajoin (yli 4000km tuon jälkeen).
öljyt vaihdettu about 500km sitten ja castrolin laadukkaita öljyjä käyttänyt, täytyy kohta vaihtaa uudestaan kun ilmat alkaa lämpenemään jos se kovista pakkasista johtuis. täytyy seurata tilannetta jos on pahenemaan päin niin sitten täytyy ruveta toimenpiteisiin :P
Mika_M
6WD
Viestit: 697
Liittynyt: 26 Loka 2008 17:30
Paikkakunta: Kotka

Re: Mikähän mättää?

Viesti Kirjoittaja Mika_M »

tgbman kirjoitti:öljyt vaihdettu about 500km sitten ja castrolin laadukkaita öljyjä käyttänyt, täytyy kohta vaihtaa uudestaan kun ilmat alkaa lämpenemään jos se kovista pakkasista johtuis.
Katos ihan piruuttaan sitä öljyä, se voi olla tollakin ajolla jo keränny sitä kosteutta ja vaihtanu väriään harmaaksi. Tekee aika gutaa koneelle jos vedensekaisilla öljyillä vedättää, vaihtaisin kyllä samantien uusiin.
tgbman
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 24 Touko 2008 13:12
Mönkijä:: dinli 904 450cc
Paikkakunta: vantaa

Re: Mikähän mättää?

Viesti Kirjoittaja tgbman »

täytyy tarkastaa samantien, mistä se sitä vettä kondensoi öljyjen sekaan? tässähän alkaa tulla vainoharhaseksi joutuu kyttää öljyjä koko ajan.
Mika_M
6WD
Viestit: 697
Liittynyt: 26 Loka 2008 17:30
Paikkakunta: Kotka

Re: Mikähän mättää?

Viesti Kirjoittaja Mika_M »

tgbman kirjoitti:täytyy tarkastaa samantien, mistä se sitä vettä kondensoi öljyjen sekaan? tässähän alkaa tulla vainoharhaseksi joutuu kyttää öljyjä koko ajan.
Sitäpä en osaa selittää mistä se tulee, mutta niin se vaan tekee kun kuuma kone ja kylmä ilma kohtaavat. Mutta ei kai niitä sen kummemmin kytätä tarvitse, huomaahan sen sitten kun huohotus alkaa. Öljyt vaan vaihtoon ja kovaa ajoa. :)
tgbman
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 24 Touko 2008 13:12
Mönkijä:: dinli 904 450cc
Paikkakunta: vantaa

Re: Mikähän mättää?

Viesti Kirjoittaja tgbman »

ennenkaikkea kovaa ajoa :)

kyllä öljyt näytti ihan hyvältä kun roppua vähän avasin ja korkkiin lorautin, kohtahan ne täytyy kuitenkin vaihtaa joten täytyy huomenna lähtee öljykaupoille.
client
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 17 Helmi 2010 12:18
Mönkijä:: Dinli 901

Re: Mikähän mättää?

Viesti Kirjoittaja client »

mitä öljyä ajattelit pistää!?
Vastaa Viestiin