Mikähän mättää?
Mikähän mättää?
Auttakaa aloittelijaa!
Kyseessä siis Dinli DL 801-270 vm. 06 ajettu 454km.
Startti pyörittää, mutta ei pyöritä konetta, mistähän tämä mahtaa johtua?
Kyseessä siis Dinli DL 801-270 vm. 06 ajettu 454km.
Startti pyörittää, mutta ei pyöritä konetta, mistähän tämä mahtaa johtua?
-
- 6WD
- Viestit: 280
- Liittynyt: 16 Heinä 2007 20:41
- Mönkijä:: 2010 800 utv-r v2 rapperi
- Paikkakunta: WESILAHTI
- Viesti:
Re: Mikähän mättää?
oiskohan startin akselin päässä oleva hammaspyörä irti/sökö......villi veikkaus.
tästä lajistahan tulee tapa....
nollaysi mallin ykspyttynen rikken tattoni,kaikkee tarttee kokeilla......
http://picasaweb.google.com/vesilahdenlvieristys
http://www.lvi-eristys.com
nollaysi mallin ykspyttynen rikken tattoni,kaikkee tarttee kokeilla......
http://picasaweb.google.com/vesilahdenlvieristys
http://www.lvi-eristys.com
Re: Mikähän mättää?
Ei vaikuttais että olis, ei ole irti kun on umpinainen akseli, eikä näytä et hammastukset olis vetäny tyhjää!
-
- 6WD
- Viestit: 280
- Liittynyt: 16 Heinä 2007 20:41
- Mönkijä:: 2010 800 utv-r v2 rapperi
- Paikkakunta: WESILAHTI
- Viesti:
Re: Mikähän mättää?
mites kytkimen toiminta?tai siis eihän sen pitäis vaikuttaa.jos startti pyörii normaalisti eikä hampaat ole kuluneet niin olisko vika siinä mitä startti pyörittää.ei ole kokemusta kyseisestä laitteesta.
tästä lajistahan tulee tapa....
nollaysi mallin ykspyttynen rikken tattoni,kaikkee tarttee kokeilla......
http://picasaweb.google.com/vesilahdenlvieristys
http://www.lvi-eristys.com
nollaysi mallin ykspyttynen rikken tattoni,kaikkee tarttee kokeilla......
http://picasaweb.google.com/vesilahdenlvieristys
http://www.lvi-eristys.com
Re: Mikähän mättää?
Vein sitten mönkkärin huoltoon Bensowille espooseen!
Vika löytyi heti, starttimoottorin jälkeinen hammasratas oli silesta, töineen ja osineen hinnaksi tuli 285 euroa,
palvelu oli todella nopeaa yhdessä päivässä laitettiin kuntoon.
Nyt kun saan maanantaina mönkkärin vielä haettua kotiin niin pääsee rallaamaan!
Vika löytyi heti, starttimoottorin jälkeinen hammasratas oli silesta, töineen ja osineen hinnaksi tuli 285 euroa,
palvelu oli todella nopeaa yhdessä päivässä laitettiin kuntoon.
Nyt kun saan maanantaina mönkkärin vielä haettua kotiin niin pääsee rallaamaan!

Re: Mikähän mättää?
Mmm.. Mitähän siinä on noilla kilsoilla tapahtunut kun on sileäksi mennyt? valmistusvika?NIKITA kirjoitti:Vein sitten mönkkärin huoltoon Bensowille espooseen!
Vika löytyi heti, starttimoottorin jälkeinen hammasratas oli silesta, töineen ja osineen hinnaksi tuli 285 euroa,
palvelu oli todella nopeaa yhdessä päivässä laitettiin kuntoon.
Nyt kun saan maanantaina mönkkärin vielä haettua kotiin niin pääsee rallaamaan!
Pallo nivelet ovat muuten tuossa mallissa myös aika syvältä, 450-mallin käyvät onneksi heittämällä ja ovat nyt hieman paremmat.
-
- 4WD
- Viestit: 131
- Liittynyt: 14 Marras 2007 20:40
- Mönkijä:: linhai 400
- Paikkakunta: uganda
Re: Mikähän mättää?
mulla oli itellä dinlissä ihan samanlaiset oireet mutta oli vauhti pyörän kiila mennyt rikki, aika kumma juttuu jos oikeesti oli joku ratas mennyt sileeksi
Re: Mikähän mättää?
lainataampas tätä topicia...
omalla dinlillä (904 2009 mallin) alkanut huohottaa aika rajusti ilmansuodatinkoteloon öljyä :/ tyhjennys "tutit" täynnä joka ajon jälkeen. mikähän sen saa aikaseks, dillellä ajettu vasta 1000km muuten on hyvin toiminut. voiko johtua kaasarin säädöistä koska tuntuu että on käy liian rikkaalla?? onko ollut kellään samoja ongelmia?
omalla dinlillä (904 2009 mallin) alkanut huohottaa aika rajusti ilmansuodatinkoteloon öljyä :/ tyhjennys "tutit" täynnä joka ajon jälkeen. mikähän sen saa aikaseks, dillellä ajettu vasta 1000km muuten on hyvin toiminut. voiko johtua kaasarin säädöistä koska tuntuu että on käy liian rikkaalla?? onko ollut kellään samoja ongelmia?
Re: Mikähän mättää?
Milloinka on öljyt vaihdettu viimeksi? Vaihtoväli on sen 1000km ja etenkin talven kovilla pakkasilla öljy voi kerätä jo huomattavasti vähemmälläkin ajolla kosteutta. En tiedä ilmiön syytä, mutta huonolaatuinen öljy pistää koneen huohottamaan.tgbman kirjoitti:omalla dinlillä (904 2009 mallin) alkanut huohottaa aika rajusti ilmansuodatinkoteloon öljyä :/ tyhjennys "tutit" täynnä joka ajon jälkeen. mikähän sen saa aikaseks, dillellä ajettu vasta 1000km muuten on hyvin toiminut.
Omassa dillessä olin jo varma konerikosta kun kunnon täyskaasuvedätyksen jälkeen oli huohotusletku sylkenyt koko taka-akselin ympäristön aivan öljyiseksi. Mutta öljyt vaihtoon ja taas pelasi moitteetta, ainakin niin kauan kuin itse sillä ajoin (yli 4000km tuon jälkeen).
Re: Mikähän mättää?
öljyt vaihdettu about 500km sitten ja castrolin laadukkaita öljyjä käyttänyt, täytyy kohta vaihtaa uudestaan kun ilmat alkaa lämpenemään jos se kovista pakkasista johtuis. täytyy seurata tilannetta jos on pahenemaan päin niin sitten täytyy ruveta toimenpiteisiinMika_M kirjoitti:Milloinka on öljyt vaihdettu viimeksi? Vaihtoväli on sen 1000km ja etenkin talven kovilla pakkasilla öljy voi kerätä jo huomattavasti vähemmälläkin ajolla kosteutta. En tiedä ilmiön syytä, mutta huonolaatuinen öljy pistää koneen huohottamaan.tgbman kirjoitti:omalla dinlillä (904 2009 mallin) alkanut huohottaa aika rajusti ilmansuodatinkoteloon öljyä :/ tyhjennys "tutit" täynnä joka ajon jälkeen. mikähän sen saa aikaseks, dillellä ajettu vasta 1000km muuten on hyvin toiminut.
Omassa dillessä olin jo varma konerikosta kun kunnon täyskaasuvedätyksen jälkeen oli huohotusletku sylkenyt koko taka-akselin ympäristön aivan öljyiseksi. Mutta öljyt vaihtoon ja taas pelasi moitteetta, ainakin niin kauan kuin itse sillä ajoin (yli 4000km tuon jälkeen).

Re: Mikähän mättää?
Katos ihan piruuttaan sitä öljyä, se voi olla tollakin ajolla jo keränny sitä kosteutta ja vaihtanu väriään harmaaksi. Tekee aika gutaa koneelle jos vedensekaisilla öljyillä vedättää, vaihtaisin kyllä samantien uusiin.tgbman kirjoitti:öljyt vaihdettu about 500km sitten ja castrolin laadukkaita öljyjä käyttänyt, täytyy kohta vaihtaa uudestaan kun ilmat alkaa lämpenemään jos se kovista pakkasista johtuis.
Re: Mikähän mättää?
täytyy tarkastaa samantien, mistä se sitä vettä kondensoi öljyjen sekaan? tässähän alkaa tulla vainoharhaseksi joutuu kyttää öljyjä koko ajan.
Re: Mikähän mättää?
Sitäpä en osaa selittää mistä se tulee, mutta niin se vaan tekee kun kuuma kone ja kylmä ilma kohtaavat. Mutta ei kai niitä sen kummemmin kytätä tarvitse, huomaahan sen sitten kun huohotus alkaa. Öljyt vaan vaihtoon ja kovaa ajoa.tgbman kirjoitti:täytyy tarkastaa samantien, mistä se sitä vettä kondensoi öljyjen sekaan? tässähän alkaa tulla vainoharhaseksi joutuu kyttää öljyjä koko ajan.

Re: Mikähän mättää?
ennenkaikkea kovaa ajoa
kyllä öljyt näytti ihan hyvältä kun roppua vähän avasin ja korkkiin lorautin, kohtahan ne täytyy kuitenkin vaihtaa joten täytyy huomenna lähtee öljykaupoille.

kyllä öljyt näytti ihan hyvältä kun roppua vähän avasin ja korkkiin lorautin, kohtahan ne täytyy kuitenkin vaihtaa joten täytyy huomenna lähtee öljykaupoille.
Re: Mikähän mättää?
mitä öljyä ajattelit pistää!?