Mönkkä vetelee hiukan ja syytä on pyritty paikallistamaan kovasti. Pallonivelet on tilattu ja odottaa asennusta. PAikallistin myös väljyyttä ohjaustankon alapään laakeroinnin kohdilla. Eli ohjaustangon alapää josta lähtevät sitten raidetangot, heiluu millin tietyissä asennoissa. Tämän klapin saisi ilmeisesti korjattua vaihtamalla laakerin, mutta mistä helvatasta sellaisen voi löytää?
Löysin tästä osoitteesta http://www.quadri-spasso.de/download/DL ... -Parts.pdf sivulta 24 osan numero 12, sb203-17. Tuo se ilmeisesti on. Vihjeitä otetaan vastaan, mielellään jos joku osaa laittaa suoran linkin, kun en laakereista tiedä sen taivaallista.
Toinen asia on takarattaassa havaittu klappi. Ratas tai tarkemmin osa johon ratas kiinnitetään heiluu sekin millin pooreissaan ns. pääsee pyörähtämään pitkittäissuunnassa. Onko miten vaarallista? voiko tuhota taka-akselin poorit? Onko todennäköisempää että poorit olisivat ehjät akselissa ja rattaan kiinnitysosa (edellä mainittu linkki sivu 17 osa 3) olisi väljistynyt. Nythän tuo aiheuttaa nykimistä ajossa koska veto ei välity salamana renkaille tästä "klapista" johtuen. jos akselin poorit ovat menneet onko edessä uuden akselin osto?
Kolmas asia on kytkin. Tuntuu että se alue jolla kykkä nappaa kiinni on todella kapea, verrattuna esim. autoon. Rauhallisia lähtöjä on vaikea tehdä ns. kevyesti luistattamalla. Tuntuu että se on ON tai OFF. Lisäksi jos vaihde on pesässä esim ykkösellä ja starttaan kytkin pohjassa, pyrkii mönkkä nytkähtämään eteenpäin. Eli kytkin ei irrota ihan täydellisesti. En tiedä ovatko nämä ominaisuuksia vai ongelmia.
Kertokaa asiantuntijat vinkkejä, että saadaan dinli vimpanpäälle iskuun!
Ohjausakselin klappi ja takarattaan klappi ja kytkin!
Re: Ohjausakselin klappi ja takarattaan klappi ja kytkin!
ohjauslaakeri löytyy paikalliselta laakerifirmasta hyllystä, eli ei muuta ku laakeri kauniiseen käteen ja kauppaan. ite muistaakseni hommasin skf-laakerin.client kirjoitti:Mönkkä vetelee hiukan ja syytä on pyritty paikallistamaan kovasti. Pallonivelet on tilattu ja odottaa asennusta. PAikallistin myös väljyyttä ohjaustankon alapään laakeroinnin kohdilla. Eli ohjaustangon alapää josta lähtevät sitten raidetangot, heiluu millin tietyissä asennoissa. Tämän klapin saisi ilmeisesti korjattua vaihtamalla laakerin, mutta mistä helvatasta sellaisen voi löytää?
Löysin tästä osoitteesta http://www.quadri-spasso.de/download/DL ... -Parts.pdf sivulta 24 osan numero 12, sb203-17. Tuo se ilmeisesti on. Vihjeitä otetaan vastaan, mielellään jos joku osaa laittaa suoran linkin, kun en laakereista tiedä sen taivaallista.
Toinen asia on takarattaassa havaittu klappi. Ratas tai tarkemmin osa johon ratas kiinnitetään heiluu sekin millin pooreissaan ns. pääsee pyörähtämään pitkittäissuunnassa. Onko miten vaarallista? voiko tuhota taka-akselin poorit? Onko todennäköisempää että poorit olisivat ehjät akselissa ja rattaan kiinnitysosa (edellä mainittu linkki sivu 17 osa 3) olisi väljistynyt. Nythän tuo aiheuttaa nykimistä ajossa koska veto ei välity salamana renkaille tästä "klapista" johtuen. jos akselin poorit ovat menneet onko edessä uuden akselin osto?
Kolmas asia on kytkin. Tuntuu että se alue jolla kykkä nappaa kiinni on todella kapea, verrattuna esim. autoon. Rauhallisia lähtöjä on vaikea tehdä ns. kevyesti luistattamalla. Tuntuu että se on ON tai OFF. Lisäksi jos vaihde on pesässä esim ykkösellä ja starttaan kytkin pohjassa, pyrkii mönkkä nytkähtämään eteenpäin. Eli kytkin ei irrota ihan täydellisesti. En tiedä ovatko nämä ominaisuuksia vai ongelmia.
Kertokaa asiantuntijat vinkkejä, että saadaan dinli vimpanpäälle iskuun!
koska perälaakerit on viimeksi vaihdettu? onko perää kiristetty? laakerinvaihdon yhteydessä nämä klapit voi simmittää. ei näissä vehkeissä pidä kytkimet luistaa, ainoastaan takapyörät
Re: Ohjausakselin klappi ja takarattaan klappi ja kytkin!
Ohjausakselin laakeri tuli vaihdettua, aika erikoinen on ainakin dmx-mallissa.
Alan liikkeeseen menin lakru kätösessä että tämmösen tarvis mutta tarjosvat ei oota, kupera ulkokehä ja sisäkehä on n.1cm pidempi kuin ulkokehä.
Yksikkölaakeriksi myyjä kutsui sitä ja sanoi ettei löydy samanlaista,
otin sitten ihan peruslaakerin tasaisella ulkokehällä ja paksuudeltaan 12mm niinkuin alkuperäinenkin on ulkokehältään,
paikalleen sopi kivasti parin prikan laiton kanssa kiristysmutterin alle. Akselin pystyklappi katosi (yllättäen) uuden laakerin myötä.
Laakerin numeroa en muista mutta suojattu kuulalaakeri kuitenkin, ulkolev.40mm, sisähalk.17mm ja paksuus 12mm.
Alan liikkeeseen menin lakru kätösessä että tämmösen tarvis mutta tarjosvat ei oota, kupera ulkokehä ja sisäkehä on n.1cm pidempi kuin ulkokehä.
Yksikkölaakeriksi myyjä kutsui sitä ja sanoi ettei löydy samanlaista,
otin sitten ihan peruslaakerin tasaisella ulkokehällä ja paksuudeltaan 12mm niinkuin alkuperäinenkin on ulkokehältään,
paikalleen sopi kivasti parin prikan laiton kanssa kiristysmutterin alle. Akselin pystyklappi katosi (yllättäen) uuden laakerin myötä.
Laakerin numeroa en muista mutta suojattu kuulalaakeri kuitenkin, ulkolev.40mm, sisähalk.17mm ja paksuus 12mm.