Foorumin Dinlit

Keskustelua Dinli mönkijöistä
Avatar
Duster
6WD
Viestit: 402
Liittynyt: 02 Loka 2008 20:11
Mönkijä:: Dinli 904 -11
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Duster »

650km mittarissa ja takajarrupala pellillä.
Pikkasen omaakin mokaa mukana. Tuli ajeltua hiljakseen mutaisia ja vetisiä metsäteitä.
Pitkään siinä tuli pyöriteltyä, kunnes ihmettelin miten alkaa koneen lämmöt nousta. Ajattelin ekana jotta vaan mutaa syylärissä ja lisäsin vauhtia jotta ilmavirta paremmin jäähdyttäis.
Siinä jo tuntui jotta kulkeepas nihkeesti ja vapaalle kun päästi niin jopas rullas raskaasti. Ajattelin jotta on vaan jokapaikka likaa täynnä, kunnes huomasin että oli keppi tullut jalkajarru polkimen reiästä läpi ja näin ollen väänti kokoajan jarrua päälle =D>

Pitikin laittaa tilaukseen 3 sarjaa EBC Fa67r paloja, jos niillä ajelis sit pidempään.
Dinli 450cc -11
Ex- Comanche Cross 300 -08 tl

NCQuads
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja jesi »

Pikkuvika, helppo korjata :)
Kai oot jarrupiirit erottanu?



Tämmöttii oli päävirtakaapelit:
Kuva


Tämmöttii sinne värkkäilin:
Kuva

8 neliön piuhaa, kaksinkertaisella johtosukalla ja viä pillillä pistin liittimetki kiinni!


Oli vaan taiwanian pojat tehny pienen kepposen, plussakaapeli haarottuu Jossain sivukatteen alla penkin montun kohdalla, ja takakatteiden irrotus näytti sen verran isolta talkoolta että oikasin vähäsen-
Takaa tuon kaapelin katkasin. Johto päättyy startin releelle.
Ja nytku tosiaa veti uuden johdon akulta releelle, niin eihä siä mikään toiminu, nii nyppäilin wanhan kaapelin kaveriks sinne startin releelle kiinni ja tulppasin akunpään tuosta katkotusta kaapelista-
Nyt toki toimii, mutta tarvii joskus kun isommin purkaa nii fiksata tuo mieltä häiritsevä piluvirite pois.


Kipasin tuossa viikolla teollisuuteen tarkoitettua ketjurasvaa, kattoo kuinka se pelaa näillä pskakeleillä.
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Avatar
Duster
6WD
Viestit: 402
Liittynyt: 02 Loka 2008 20:11
Mönkijä:: Dinli 904 -11
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Duster »

En ole erottanut.

Tässä nyt on niin paljon muutakin asennus hommaa tiedossa = LeoVince, suodatin sekä suuttimen vaihtohommia ja säätelyä tiedossa.
Dinli 450cc -11
Ex- Comanche Cross 300 -08 tl

NCQuads
Avatar
Duster
6WD
Viestit: 402
Liittynyt: 02 Loka 2008 20:11
Mönkijä:: Dinli 904 -11
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Duster »

Nyt olis EBC sintteripalat ympäriinsä ja kesärenkaiksi hommatut Maxxis Razr 2 ja S-Tec beadlock vanteet alla.
On kyllä hyvä pito noissa renkaissa. Pehmeällä menee ainakin tosi hyvin kun on nappulatkin 16mm korkeat (vakiot 11mm).

Kuva
Dinli 450cc -11
Ex- Comanche Cross 300 -08 tl

NCQuads
santeri1234
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 06 Joulu 2010 22:04
Mönkijä:: Dinli 450
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja santeri1234 »

Paljonko kärsit rahallisesti vanteista ja mistä ostit? Tuntuu, että Dillen vanteita on vaikea saada ainakin Oulun seudulta. Kesärenkaat mulla on, mutta toisista vanteista on uupelo. Ouluun aukaistaan tässä kuussa moto24-liike, jotta näyttäis olevan Dinli myyntilistassaan.

-Santeri-
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Rouheet renkaat on dusteri hommannut, kyl kelpais mullekin.
Avatar
Duster
6WD
Viestit: 402
Liittynyt: 02 Loka 2008 20:11
Mönkijä:: Dinli 904 -11
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Duster »

Löfferiltä 740e kumit ja vanteet valmiiksi asennettuna ja kotiin toimitettuna.
Dinli 450cc -11
Ex- Comanche Cross 300 -08 tl

NCQuads
Avatar
Pärrä
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 07 Maalis 2010 09:11
Mönkijä:: Can Am DS450 -11 EX.Dinli 901
Paikkakunta: Vaasa

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Pärrä »

Kuinkas siellä oli postikulut? Kun kysyin sieltä niin vastasivat "että tulevat mukaan kun tekee tilausta". Itsellä tuli vain osahinnat ostoskoriin ja vaikka meni eteenpäin ei se ohjelma lisännyt mitään postikuluja.
Avatar
Hartsa24
4WD
Viestit: 135
Liittynyt: 29 Maalis 2010 06:40
Mönkijä:: Hyosung 450 TE
Paikkakunta: Vaasa

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Hartsa24 »

Duster kirjoitti:Löfferiltä 740e kumit ja vanteet valmiiksi asennettuna ja kotiin toimitettuna.
Miltä noi S-Tec vanteet on tuntunu? Itekkin vähän niitä miettinyt.
Avatar
Duster
6WD
Viestit: 402
Liittynyt: 02 Loka 2008 20:11
Mönkijä:: Dinli 904 -11
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Duster »

Siinähän nuo on mukana pyörineet. Vaikee noista sen paremmin sanoa, kuin että ehjänä on pysyneet.

Juu ei posteja tule näkymäänkään ostoskoriin. Joku muu reilun 20e maksu oli, mutta ei varsinaisesti postikulujen nimellä.
Dinli 450cc -11
Ex- Comanche Cross 300 -08 tl

NCQuads
Hypo
6WD
Viestit: 382
Liittynyt: 28 Helmi 2008 08:15
Mönkijä:: Polaris Magnum 330 -04
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Hypo »

Se on muuttunut vissiin sivujen päivityksen myötä... Kyllä Löfflerillä ennen näkyikin postikulut ostoskorissa...
Pääsee sitä pienemmälläkin
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja jesi »

Ilmottele vähä että kui noi renkaat kestää.
Oon noita hieman silmitellyt, mut jääny vähä tuosta kii.

Mites melu asfaltilla vakioihin verratuna?



Kävin pyöräytyttämässä kesäpallot alle (oiskoha joku 9800km):
Kuva

Nytku pääs rengasmelusta eroon, niin saa taas sitten kuunnella imuääniä 8)
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Avatar
Duster
6WD
Viestit: 402
Liittynyt: 02 Loka 2008 20:11
Mönkijä:: Dinli 904 -11
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Duster »

Mulle renkaissa pääkriteerinä pito soralla. Jos kesän kestää niin riittää, mutta pitää katsella kun kilometrejä kertyy.

Vakioihin en pysty melua vertaamaan, kun vakiot on nastoitettuna talvirenkaiksi, eikä niillä ilman nastoja tullut ajeltua. Nastat ainakin rallattaa iloisesti.
Dinli 450cc -11
Ex- Comanche Cross 300 -08 tl

NCQuads
HeGeone
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 30 Joulu 2010 13:41

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja HeGeone »

Kai mä tänne tarinoin.

Eli Dinli -08, reilu tusenin ajettu.

Ostin vuodenvaihteessa, nyt on kokeiltu vähän kaikkea. Neljä kertaa oon mönkijää ajanu, sitäkin enemmän tylsää värkännyt. Eli ekalla ajokerralla vitutti kun ei kulkenut lumessa, mönkijä seiso 2kk kunnes väsäsin noi -> Linkki youtuben videoon joka kuvattiin

Sit taas mönkijä seiso ja alusta asti ärsyttänyt ämpärimuovin väri sai vaihtua, joten purin mönkijän osiin ja maalasin ruiskulla katteet kiiltävän mustaksi. Voin sanoa et on muuten sit rasittavia paloja hioa, suosittelen kaikille hiekkapuhallusta pintaan, saa noi pienimmätkin kolot vedettyä. Sit muovin tartuntamaalit jne, joustoainetta maaliin kun on niin elastista muovia ja ruisku laulamaan. Tuli siitä nyt parempi ku mitä se oli ainakin. ;)

Tilasin muuten uudemman mallin takakatteenkin käytettynä, joka jäi ylimääräiseksi kun oli etupäästä hieman erilainen. Saa ostaa vaikka varakatteeksi ratoja kiertäville 50e. (Musta)

Samalla kun oli purettuna, vaihdoin 160 suuttimen ja k&n vaparin. Suosittelivat kyllä liikkeessä 180? Tiedä sitten. Rattaat on 15 ja 36. Millä liimalla ootte noihin rattaisiin noita magneetteja liimaillu? Liikkeessä liimasivat tohon, irtos aika nopee. Ite liimasin, irtos nyt viikonloppuna. ? :)
Takavalon vaihdoin tosta orkkiksesta punaisesta kokomustaan ledimalliin ja taittelin uuden kilpitelineen.. Vilkut oli jo lediä alun alkujaankin.

Nyt pääsiäinen räppäilty nappuloilla ympäri metsiä ja metsäautoteitä mökillä ja eilen mönkijä sit ekaa kertaa himaan.

Vaihdoin alle noi supermotokiekot eilen linkki takakiekkoihin ja kumeihin ja eteen linkki etukiekkoihin ja kumeihin. Vanteet siis DWT:n A5 edessä ja takana.
Renkaat täysin samat kuin kuvissa ja vanteet myös. Tuli ihan miellyttäväkin ajaa vielä. Eteen mietin myös skootterin renkaita, tulis aika kevyt kääntää kun on pyöreä kuvio, eikä pitokaan varmaan kovin dramaattisesti asvaltilla kärsi.

Huomasin sit ajaessa ettei kone rokkaile kunnolla, eli ryypyn asento ei vaikuta ollenkaan koneen käyntiin missään muodossa, ja tuntuu että saa vähän liikaa kakkua? Vaijeri tuntuu liikkuvan ihan normaalisti, ei kanita edes. Kaasari tuli putsattua suuttimen vaihdon yhteydessä. Vastaavaa kellään, mistä ettiä vikaa? Selkeesti se ryyppy on päällä koko ajan..

Kuvia tulee jahka jaksaa ottaa. Onkos porukalla kestäny noi pulttispacerit?
p-p
3WD
Viestit: 67
Liittynyt: 18 Kesä 2008 11:52
Mönkijä:: Dinli DL-904 -11
Paikkakunta: Tampere

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja p-p »

Tulihan se sitten kaupat lyötyä lukkoon, joten uusi musta 904 Dinli tulee Tampereelle. Kuulemma keskiviikkona olisi vehjes luovutusvalmiina.
Mahtaakohan tuossa laitoksessa olla mitään mikä tulisi tarkastaa heti alkuun? Katurenkaista on tarjouskyselyjä päällä ja 165/70-10 + 225/40-10 tulee hetimmiten alle. Josko nuo krossinakit säästäisi vaikka nastoitettavaksi.

Hiukan jännittää millainen kokemus tuo Dinlin omistaminen tulee olemaan, mutta foorumia jo muutaman vuoden seuranneena on muodostunut kuva, jotta hinta-laatu suhteeltaan mainio peli kyseessä. Ja Fujilainen pannukin pitäisi olla kestävä ja voimavarojen puolestakin riittävä.
ex. Dinli DL-904 -11
ex. NFM Puma 250 -09
Vastaa Viestiin