Olen kokeillut kolvata ja sen lisäksi vielä käyttää 2k-liimaa ilman tuloksia, aina löytyy jostain uusi huokonen mistä puskee vedet läpi. Kaikki sanoo, että nuo tukkii joka paikan jne. Haluaisin konkreettisia kokemuksia niiltä, joilla ko. aine on tuhojaan tehnyt. Ainehan on nestemäinen ja liukenee jäähdytysnesteen sekaan ja kovettuu vasta, kun pääsee hapen kanssa tekemisiin (eli vuotokohdassa).fr0z kirjoitti: Kannattaa korjauksessa suosia ulkoista korjausainetta sisäisen sijasta. Kun nesteitä ei ole sisässä tai halkeama ei vuoda, niin sikamassaa tms päälle. Nuo jäähdytysjärjestelmän sisäiset aineet eivät ole kovin kovassa huudossa... Kertyvät minne sattuu, tukkivat ja heikentävät jäähdytystä tms.
Foorumin Dinlit
Re: Foorumin Dinlit
Re: Foorumin Dinlit
Ei ne laakerit heti hajoa mutta huomaat kyllä aika pian jos ovat liian kireällä koska nämä laakerithan ovat sellaista mallia mitä ei sovi kiristää sivu suunnassa liian piukkaan.cartman kirjoitti:Oon just funtsinut, että josko jostain skootterista passais tuohon syyläri pienellä modauksella. Kokeilen kuitenkin huomenna crc:n nestemäistä syylärinpaikkauslitkua, josko sillä saisi fiksattua tuon. Ei ole reiät nimittäin isoja, niitä ei paljaalla silmällä näe, ennenkuin vesi alkaa tihkuamaan läpi.
Väänsin putkipihdeillä sen nyt tiukkaan ja heitin ruuvilukitteet väliin, en usko etä kuitenkaan liian tiukalla on. Koeajollakin kävin vähän noita uusia ketjuja venyttämässä, perä tuntuu toimivan ok. En usko että putkipihdeillä käsivaralla tiukkaan kiristämällä perää liian tiukalle saan, sen verran kynäniska kuitenkin olen. Ja kai nuo laakerit olisi jo koeajolla antanut merkkejä olemisestaan, mikäli perä liian tiukalla olisi?
EDIT: Ja vaikka se nyt hieman liian tiukalle olisikin mennyt, niin imo parempi se on, kuin että se olisi liian löysällä? Klappi taka-akselissa ne laakerit + perän rikkoo aikaisemmin, kuin että se perä "liian" tiukalla olisi.
-
- 3WD
- Viestit: 77
- Liittynyt: 04 Loka 2009 14:53
- Mönkijä:: dinli 450
Re: Foorumin Dinlit
nyt on mullakin uudet takalaakerit ja uusi nokkaketju vaihdettuna.
6000 kilometriä on mittarissa ja ketju oli venyny noin puoli senttiä
homma oli suht helppo kun luki mitä muut oli jo täälä kyselly
takalaakereissa oli selvästi jo väljää jarrulevyn puolella
semmonen jäi vähän mietityttämään että saako sitä nokkaketjun ratasta mikä on siinä kampiakselin päällä laitettua vääriin uriin? jäi hieman mietityttämään.
no dinli pelaa kuitenkin niin kuin ennenkin
[/quote] Ei ne laakerit heti hajoa mutta huomaat kyllä aika pian jos ovat liian kireällä koska nämä laakerithan ovat sellaista mallia mitä ei sovi kiristää sivu suunnassa liian piukkaan.[/quote]
näinhän se on,... mutta mutta eikös se väliholkki ole sielä laakereiden välissä sitä varten että ne voidaan kiristää tiukkaan ja kiristys kohdistuu vain laakereiden keskiöihin, vai vaikuttaako se jotenkin kun on kaksi laakeria vierekkäin?
6000 kilometriä on mittarissa ja ketju oli venyny noin puoli senttiä


takalaakereissa oli selvästi jo väljää jarrulevyn puolella

semmonen jäi vähän mietityttämään että saako sitä nokkaketjun ratasta mikä on siinä kampiakselin päällä laitettua vääriin uriin? jäi hieman mietityttämään.
no dinli pelaa kuitenkin niin kuin ennenkin

[/quote] Ei ne laakerit heti hajoa mutta huomaat kyllä aika pian jos ovat liian kireällä koska nämä laakerithan ovat sellaista mallia mitä ei sovi kiristää sivu suunnassa liian piukkaan.[/quote]
näinhän se on,... mutta mutta eikös se väliholkki ole sielä laakereiden välissä sitä varten että ne voidaan kiristää tiukkaan ja kiristys kohdistuu vain laakereiden keskiöihin, vai vaikuttaako se jotenkin kun on kaksi laakeria vierekkäin?
kiinalaiseen tulee kyllä enemmän korjaus- kuin ajotunteja
Re: Foorumin Dinlit
Ei saa laitettua, yhdessä kohdassa akselia kaksi pooria on "yhtenäiset". Ja jos ajoitus olisi väärin, ei vehje lähtisi käyntiin.Trumppaaja kirjoitti: semmonen jäi vähän mietityttämään että saako sitä nokkaketjun ratasta mikä on siinä kampiakselin päällä laitettua vääriin uriin? jäi hieman mietityttämään.
Soittelin tuossa muovifirmaan ja ovat kuulemma sitä mieltä, ettei noita syylärin muoveja saa korjailtua. Ovat sellaista materiaalia.




- pete-801
- Tracks
- Viestit: 1212
- Liittynyt: 17 Marras 2009 18:35
- Mönkijä:: ei oo enään.
- Paikkakunta: Heinola
Re: Foorumin Dinlit
Kysäise nyt vielä jostain jäähdytin firmasta mitä maksaisi uuden tekeminen jospa vaikka sais edukkaasti. Toisaalta voisit mitata jäähdyttimen koon ja kysellä kävisikö joku esim: pikku auton syyläri siihen vähäisellä modauksella.
goes 520 ltd ex/pöllitty.
dinli 300cc ex
rally 110cc ex
dinli 300cc ex
rally 110cc ex
Re: Foorumin Dinlit
Modauskin on vähän niin ja näin, koska ei ole tallia missä laitella. Tähän asti olen laitellut taivasalla, mutta ensi viikolla jatkuu taas koulu toisella paikkakunnalla ja mun tuurilla viikonloppuisin on paskoja kelejä, ettei ulos ole asiaa.pete-801 kirjoitti:Kysäise nyt vielä jostain jäähdytin firmasta mitä maksaisi uuden tekeminen jospa vaikka sais edukkaasti. Toisaalta voisit mitata jäähdyttimen koon ja kysellä kävisikö joku esim: pikku auton syyläri siihen vähäisellä modauksella.
- jesi
- Tracks
- Viestit: 2029
- Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
- Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
- Paikkakunta: Tampere
Re: Foorumin Dinlit
Niin tosiaan, meikäläinen ja dille takas rivissä.
Taka-aleksi, sarvet, peilit ja wirtaavain vaihdettu ehjään kohdassa 12080km.
Taka-aleksi, sarvet, peilit ja wirtaavain vaihdettu ehjään kohdassa 12080km.
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Re: Foorumin Dinlit
Mitä tuli taka-akselille hintaa ja mistä tilasit? Niin ja jos jonkun tutunisänsedänveljen dinli / oma dinli menossa purkuun tjms, niin olisin kiinnostunut syyläristä. Huomenna yritän vielä lasikuidulla korjata tuota, mutta veikkaan ettei tule onnistumaan.jesi kirjoitti:Niin tosiaan, meikäläinen ja dille takas rivissä.
Taka-aleksi, sarvet, peilit ja wirtaavain vaihdettu ehjään kohdassa 12080km.
- jesi
- Tracks
- Viestit: 2029
- Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
- Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
- Paikkakunta: Tampere
Re: Foorumin Dinlit
Ihan tosta motarin toiselta puolelta hain marmoritiskiltä, pl peilit biltsusta ja avain suutarilta.
Meinasin kattoo, notta josko nuo metallin ammattilaiset antas jotai tulkintaa notta saako tuon akselin alkuperäiseen muotoonsa, nii saa siitä itelle jemmaan aleksin jos sattuu mopo taas karkaan
Meinasin kattoo, notta josko nuo metallin ammattilaiset antas jotai tulkintaa notta saako tuon akselin alkuperäiseen muotoonsa, nii saa siitä itelle jemmaan aleksin jos sattuu mopo taas karkaan

/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
- pete-801
- Tracks
- Viestit: 1212
- Liittynyt: 17 Marras 2009 18:35
- Mönkijä:: ei oo enään.
- Paikkakunta: Heinola
Re: Foorumin Dinlit
cartman. tarkoitin tolla kevyellä modauksella esimerkiksi letkujen vaihtamista erimittaisiin, itse kennoston voi asentaa kehyksiin vaikka keittiön pöydällä. Kennostoja tekeviä jäähdytinkorjaamoja on senverran monta että kannattaa kysellä useammasta tarjousta.
goes 520 ltd ex/pöllitty.
dinli 300cc ex
rally 110cc ex
dinli 300cc ex
rally 110cc ex
Re: Foorumin Dinlit
Sehän siinä onkin, kun halkeama on tuossa muovipäädyssä (ylhäällä kiinnikkeiden välissä). Kokeilin tänään heittää tuohon pakoputken paikkausmassaa, antaa kuivua huomiseen asti. Saisi edes enimmät vuodot kuriin, pieni tihkuaminen - pisara silloin tällöin ei haittaa imo.
Re: Foorumin Dinlit
Nyt pitää syylärikin nesteet sisällään, kun lasikuidulla korjasin ulkopuolelta. Saa nähdä kuinka kauan. Onko jollain kikkoja jarrujen ilmaukseen? En meinaa saada etujarruja millään ilmattua. Ilmaa ei satuloiden nipoista enää tule ja jarrupalatkin on suht uudet - siltikään ei oikein minkäänlaista tuntumaa jarruihin. Ideoita?
- pete-801
- Tracks
- Viestit: 1212
- Liittynyt: 17 Marras 2009 18:35
- Mönkijä:: ei oo enään.
- Paikkakunta: Heinola
Re: Foorumin Dinlit
Miten olet jarrut ilmannut. Yksin vai kaverin kanssa, yksin se ei onnistu ilman joko tarkoitukseen tehtyä vastaventtiili letkua tai ilmauslaitetta esim: http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... ryhmaid=37, toki tuon letkunpään voi työntää suoraan sinne jarrunestepulloonkin jolloin ilmaa ei pääse takaisinpäin. Jos joku kaveri painaa jarrua samalla kun itse avaat nipan ja suljet kun kahva/poljin pohjassa niin pitäisi toimia.Onko toi ilmaus sulle tuttua puuhaa muuten jos ei niin neuvotaan tarkemmin miten se tehdään "oikein"
goes 520 ltd ex/pöllitty.
dinli 300cc ex
rally 110cc ex
dinli 300cc ex
rally 110cc ex
Re: Foorumin Dinlit
Olen kokeillut kaikilla eri keinoilla jota tiedän. Eli pumppaamalla, kahva pohjaan -> nippa auki, nippa kiinni -> pumppaamista. Sitten myös sillä tavalla, että nippa auki ja pumppaan kahvaa, samalla pidän huolta ettei neste pääse säiliöstä loppumaan. Nipan päässä läpinäkyvä letkunpätkä, josta näen, tuleeko kuplia. Sitten kun kuplien tulo loppunut -> nippa kiinni. Meneekö pahasti metsään? Olen myös kokeillut työntää nestettä satulalta kahvalle päin, huonoin tuloksin. Olen tosin tehnyt nuo kaikki tasamaalla, auttaisiko jos esim. keulan nostaisi ylös? Aikaisemmin olen kaksipyöräisten jarruja ilmannut hyvin tuloksin, tuntuu vaan että dillessä kaikki tehty mahdollisimman vaikeaksi (tuntunut tuota laittaessa, että suunnittelijat todennäköisesti vihaavat mekaanikkojapete-801 kirjoitti:Miten olet jarrut ilmannut. Yksin vai kaverin kanssa, yksin se ei onnistu ilman joko tarkoitukseen tehtyä vastaventtiili letkua tai ilmauslaitetta esim: http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... ryhmaid=37, toki tuon letkunpään voi työntää suoraan sinne jarrunestepulloonkin jolloin ilmaa ei pääse takaisinpäin. Jos joku kaveri painaa jarrua samalla kun itse avaat nipan ja suljet kun kahva/poljin pohjassa niin pitäisi toimia.Onko toi ilmaus sulle tuttua puuhaa muuten jos ei niin neuvotaan tarkemmin miten se tehdään "oikein"

Miten tuo bilteman setti toimii, eipä tässä konkurssissa enää 5e tunnu. Voisi ostaa tuon ja kokeilla, jos siitä jotain oikeaa hyötyä on?
Eikös etujarrun pitäisi ottaa myös taakse? Edellinen omistaja on sen kuulemma modannut, ettei etujarrukahva ottaisi enää takajarruun (löytyy yksi pultilla tukittu letkun päässä oleva banjopultti takajarrujärjestelmän läheltä). Vähän ehkä epäselvästi selitetty, voin napata kuvan huomenna. Voisin tuon modata vaikka alkuperäiseksikin, kunhan tuolle banjopultille löytyisi oikea paikka ja järjestelmän saisi ilmattua kivuttomasti.
- pete-801
- Tracks
- Viestit: 1212
- Liittynyt: 17 Marras 2009 18:35
- Mönkijä:: ei oo enään.
- Paikkakunta: Heinola
Re: Foorumin Dinlit
Kun ilmaat yksin niin se kirkkaan letkun pään pitäisi olla mielellään siellä jarruneste pullossa nesteen pinnaan alla koska aina kun päästät kahvan ylös se imaisee lisää ilmaa takaisinpäin, kun letkun pää on nesteessä niin ilman sijaan se imaisee nestettä ja systeemi toimii.Toi bilteman pullo toimii muuten teoriassa samalla idealla mutta siinä on takaiskuventtiili joka estää sen ilman palaamisen järjestelmään ja pullo kerää ylivuotavat nesteet talteen.Helpottaa huomattavasti kun joutuu yksin tekemään, jos takaisin imaisemiselle ei ole estettä niin saat availla nippoja hamaan tulevaisuuteen eikä ilma lopu systeemeistä.Kun pumppaat kahvaa niin purista niinsanotusti "paine päälle" eli kun kahvassa alkaa tuntua vastusta niin sitten vasta avaat nipan samalla kun kahvaa painetaan ja nippa kiinni hetikun kahva pohjassa ,tämä vaatii melkoisen käärmemiehen joten kaveri kahvan pumppaamiseen olisi hyödyksi , toi bilteman patentti sisältää ohjeet miten teet homman yksin ja pitäisi onnistua helposti.Juuri tuosta ei ole kokemusta mutta vastaavalla tarvikeliikkeen laitteella kaveri ilmaa jarruja töissä ja myös minun jarrut muutaman kerran on ilmannut.Ja aina tasamaalla !
goes 520 ltd ex/pöllitty.
dinli 300cc ex
rally 110cc ex
dinli 300cc ex
rally 110cc ex