Foorumin Dinlit

Keskustelua Dinli mönkijöistä
kotz
3WD
Viestit: 71
Liittynyt: 06 Elo 2009 00:47

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja kotz »

Motorpowerista kyselin muttei ollut. Ei jaksaisi ulkomailta alkamaan tilailla niin varmaan metsästän tuommoisen vastaavan osan jostain muualta. Nyt on takaratas väliaikaisesti omalla patentilla kiinni. Vanha osa on vielä tallessa mutta pitää katsoa saisiko sitä vielä laitettua takaisin.
cartman
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 25 Kesä 2011 23:24

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja cartman »

Siihen voisi kokeilla myös tollaista sokkaa kuin kuvassa: Kuva
Sisähalkaisijaltaan ja leveydeltään vaan oikean kokoinen ja sopivan jäykkä, että pysyy akselin lovessa.
kotz
3WD
Viestit: 71
Liittynyt: 06 Elo 2009 00:47

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja kotz »

Muuten kyllä mutta tuo akselin lovihan on tuolla rataskiinnikkeen alla? Joten tuo ei varmaankaan passaa siihen kun ei taida rataskiinnikettä saada hilattua tuon päälle. Mutta nyt on väliaikainen ratkaisu eli laitoin klemmarin siihen eteen ja sen perään vielä tommosen pakoputken kiinnikkeen eikä näytä ratas liikkuvan minnekkään. Tämä siis niin kauan kun uuden osan saan.
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja jesi »

Vaihtelin jopoon öljyt ja suotimen, kohdassa noin 14tkm.

Nytku on toi jäährytysnesteen lämpötilaki tiedossa, niin esim tänään työmatkalla (10km) en saanut lämpöjä nousemaan kuin kuuteenkynppiin.
Aika iso pahvi oli kyl viime talvena, mutta mitäköhän vaan on lämmöt ollu?

Mietin jo nyttenkin, notta panisko jo jotai "paffia" keulaan, niin saa lämmöt nopeemmin tontilleen.
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
salesone
6WD
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Touko 2008 00:34
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja salesone »

jesi kirjoitti:Vaihtelin jopoon öljyt ja suotimen, kohdassa noin 14tkm.

Nytku on toi jäährytysnesteen lämpötilaki tiedossa, niin esim tänään työmatkalla (10km) en saanut lämpöjä nousemaan kuin kuuteenkynppiin.
Aika iso pahvi oli kyl viime talvena, mutta mitäköhän vaan on lämmöt ollu?

Mietin jo nyttenkin, notta panisko jo jotai "paffia" keulaan, niin saa lämmöt nopeemmin tontilleen.
Onko daavidissa oikeesti tommonenki ominaisuus, kolmenkympin helteillä valoissa seistessä ei kyllä käyny mielessäkää että joskus vois motissa olla lämmöt kortilla.. :shock:

Nimimerkki "palaneet pohkeet" kyselee.
Honda TRX300FW -91 "BIG BLUE"

Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am

http://WWW.PUUILO.FI
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja jesi »

Äsken kotona ulkolämmöt näytti tuvan kulmasta riippuen 1-2c, dillen neste oli mittarinsa mukaan 2c.

Kiertelin mutkien kautta töihin, vajaa 20km.
Taajamassa lämmöt korkeimmillaan 53c pitkissä valoissa seistessä, mutta heti ajamalla 50-60kmh niin laski 5c.
Viitisen kilsaa moottoritiellä, reilulla 6000rpm niin lämmöt 50c.
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja jesi »

Leikkelin ruokiksella ohkasta leksiä about koko syylärin kokosen palan, sitte läksin töitten jälkeen ajeleen ja seuraileen lämpöjä.
Vähän reilun tunnin ja olikohan 50km tms ajelin.

Saksin aina tarpeen mukaan tienposkessa leksiä pienemmäksi, loppuviime jäi semmonen 4-5cm korkee pala, koko syylärin levynen. Köllöttelee syylärin alaosassa.

Sekalaisessa ajossa ajossa lämmöt meni 70-80c ja toki pyssätessä aika nopeesti nousi sillaite että flekti lähti päälle.
Ajossa ei kertaakaan ropelli föönänny (mullahan on merkkiledi flektille).
Nii ja mittarin anturahan on ylävesiletkussa.

Luulen mä, että meen tovin tällä "säädöllä", kelin kylmetessä rukailen sitten isompaa "pahvia" keulalle.
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja jesi »

Lämpöihin liittyen:
Melkeen väittäsin, että normaalisti keskialueella ilmenevä ontuminen on kadonnut liki tyystin!

Varsinkin suuttimen vaihdon jälkeen tuli hieman semmonen kupla keskialueelle, mut tiä si, ny tuntuu hyvältä'.
Lämmöt nousee tuolla pienelläkin paffilla varsin kivasti, mutta kumminkin pysyy rajoissaan.

Manuaalin mukaan termari aukee noin 70c maisemassa.




Näytti joku ihmeellinen rautatanko repsottavan dillessä, niin ruuvasin sen takas paikalleen, oli kiinannylocista vissii muovit loppu.

Eniveis, tää kyseinen rauta menee moottorin ali, jalkatapista jalkatappiin...
Toisesta päästä tanko on jalkatapin sisään käännetty 90ast kulmaan, toisessa päässä oli vaan mutteri.

Sitä en tiedä, että mikä tämän tarkoitus on?
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja yaguza »

jesi kirjoitti:Eniveis, tää kyseinen rauta menee moottorin ali, jalkatapista jalkatappiin...
Toisesta päästä tanko on jalkatapin sisään käännetty 90ast kulmaan, toisessa päässä oli vaan mutteri.

Sitä en tiedä, että mikä tämän tarkoitus on?
Varmaan joku lisätuki jalkatapeille. Oikee insinöörien taidon-näyte :lol:
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja jesi »

Niih, taikka sitte ovat olleet niin fiksuja, että aatelleet että kun runko pettää, niin pysyy sentään jalkatapit tallessa....
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Nakertelin raptor 700:n vaimentimesta omaan käyttöön sopivan.

Melko ahtaalta näytti sisältä:
Kuva

Pikkasen lyhentelin, muokkasin sisuskaluja ja reikäputken ympärille pari kieppiä thermotecciä:
Kuva

Sain jopa paikalleenkin laitettua:
Kuva
salesone
6WD
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Touko 2008 00:34
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja salesone »

Asiallisen näkönen vaimennin, muuttuko miten sävelet, onko "pehmeemmät"?
Honda TRX300FW -91 "BIG BLUE"

Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am

http://WWW.PUUILO.FI
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Joo pehmeemmin papattelee edelliseen putkistoon verrattuna, ainakin ennen rajotinta :D
Ja on muuten e-hyväksytty 8)
kotz
3WD
Viestit: 71
Liittynyt: 06 Elo 2009 00:47

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja kotz »

Miten porukalla on dillet lähteny talvella käyntiin ? Ajattelin, että joskus sitä pitäis jonkun näköistä lämmitintä laittaa talveksi.
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja jesi »

Muistaakseni oon tarinoinut tähän ketjuun, mutta viime talvena jokainen päivä töihin läksin.
Hirveitä piluvirityksiä en kehtaa verkkovirran kanssa tehdä, ettei tule tyhjänpäälle jäämistä jos mönkkärin lisäksi palaa pari kolme autoa, sen takia että tehty speksien vastaisia kytkentöjä.

Jos on natsi ja lukee sen pienen präntin, niin esim defa/calix/whatewö lämppäreitähän ei saa asentaa muihin kun prösyyrissä mainittuun ajoneuvoon.
Plus soittelin maahantuojat läpi, niin hirveen huonosti dillen letkuun sopivaa lämppäriä, saati jos pitäis olla suora ja termostaatilla.
Löysin jenkeistä muotoiltavaa lämmitysmattoa, halpaa kuin saippua, 240v mallikin, mutta ei minkäänlaista hyväksyntää tänne päin.

Olishan se kiva saada pannua lämpöseks -30c kelissä, mutta kyllä se sieltä lähti ja rauhassa käytteli lämpimäksi.

Sanotaan että ku oli yli kolkyt pakkasta, niin teki jo vähän tiukkaa, mutta silti lähdettiin.
Apurina mulla on kiinteästi asennettu c-tek laturi, sen käyttö tarpeen mukaan.
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Vastaa Viestiin