Nokkaketjun vaihto itse?
Re: Nokkaketjun vaihto itse?
Voisiko joku ystävällisesti kertoa hieman tuosta kiristimen toiminnasta ja sen kiinnittämisen vaikeudesta. Eli manuaalissa on mainittu jostain kiristimen lukitsin erikoistyökalusta?? Mutta onkohan tuo kuinka tarpeellinen vai pärjääkö perusmeisselillä?
Honda Foreman 500ES
Dinli 901/450
Dinli 901/450
- JJP
- Tracks
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
pärjää ruuvarilla.se on aika mielenkiintoinen patentti.otat pultin pois ja ruuvarilla ruuvaat kiristäjää löysemmälle.mutta siinä on jousi joten se pärähtää kireälle heti kun päästät ruuvarista irti.kokeile nii snaijaat miten se wörkkii. 

Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Kiitosta. Eli varmaan löysääminen tapahtunee vastapäivään niinkuin yleensä? Täytyy harjoitella sen toimintaa kun päätän alkaa ketjua vaihtelemaan.JJP kirjoitti:pärjää ruuvarilla.se on aika mielenkiintoinen patentti.otat pultin pois ja ruuvarilla ruuvaat kiristäjää löysemmälle.mutta siinä on jousi joten se pärähtää kireälle heti kun päästät ruuvarista irti.kokeile nii snaijaat miten se wörkkii.
Honda Foreman 500ES
Dinli 901/450
Dinli 901/450
- Puuhis83
- Tracks
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Mikäs toi korjausmanuuaalin mainitsema specialtool on? Ehdottavat että sillä painetaan kiristimen jousi pinkeäksi silloin kun kiristintä laitetaan paikoilleen? Ilmeisesti onnistuu ilmankin ko kalua?
edit
Oho... tuos yläpuolellahan on samaa asiaa...
edit
Oho... tuos yläpuolellahan on samaa asiaa...

..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Joo pienikärkinen talttapää ja lukkopihdit sivuuttaa ton erikoistyökalun, ruuvarilla kiristin löysälle ja lukkopihdit vaa rukarin varteen kiinni ja pihtien varsi nojaamaan runkputkeen ni kiristimen saa pysymään löysänä kunnes uus on löytänyt paikkansa.
Korostetaan vielä että triplatsekkaus ajoitusmerkkien kanssa ei ole yhtään pahitteeksi.
Korostetaan vielä että triplatsekkaus ajoitusmerkkien kanssa ei ole yhtään pahitteeksi.
- Puuhis83
- Tracks
Tarkoitus olisi tehdä huolella, kun en ennen vastaavaa ole tehny.
Kannattaa varmaan ensin tarkistaa venttiiliin välykset ja tilata säätöpalatkin, niin menis sitte kaikki yhdellä kertaa? Olihan ne oikeat välykset kylmästä koneesta mitattuna imu 0.15 +/- 0.05 mm, pako 0.27 +/- 0.05 mm?
Näillä ohjeilla meinasin pärjätä alkuun. http://www.hisunatv.de/documents/manual ... engine.pdf
Kannattaa varmaan ensin tarkistaa venttiiliin välykset ja tilata säätöpalatkin, niin menis sitte kaikki yhdellä kertaa? Olihan ne oikeat välykset kylmästä koneesta mitattuna imu 0.15 +/- 0.05 mm, pako 0.27 +/- 0.05 mm?
Näillä ohjeilla meinasin pärjätä alkuun. http://www.hisunatv.de/documents/manual ... engine.pdf
Ehdottomasti venttiilinvälykset kuntoon samalla jos tarvista kun nokat joutuu kuitenkin ottaa pois.
Kyllähän tuolta korjaus-manuaalista muutamia kuvia ja hiukan tietoakin löytyy, se on kyllä yllättävän helppo remontti kun jälkikäteen pohdiskelee, itekkin olin hieman savet housuissa kun ekaa kertaa aloin kettinkiä vaihtamaan
Kyllähän tuolta korjaus-manuaalista muutamia kuvia ja hiukan tietoakin löytyy, se on kyllä yllättävän helppo remontti kun jälkikäteen pohdiskelee, itekkin olin hieman savet housuissa kun ekaa kertaa aloin kettinkiä vaihtamaan

- Puuhis83
- Tracks
Eniten risoo noitten katteiden riisuminen, kun ei tulpanvaihdon yhteydessä valjennut mitenkä ne saa irti. Riuhtasin ne siitä sivuun yhdessä palassa, olihan sitten tilhin nenä poskella. Ja "kiilaa" väliin et pysyi pois tieltä.
Toi katteiden purku on kyllä melkosen syvältä, ainakin tossa 904:ssa. Kaikki rojut stongasta irti ja tanko pois. Penkki pois ja alta ruuvit auki, lokarien alta kiinnikerautojen pultit auki ja valon altakin löytyy jokunen ruuvi. Sen taitaa toki saada helpommalla, kun irrottaa tukirautoineen, niin ei tartte ruuvarin kans pelleillä... Sit vaan lokareista kiinni ja nyppäys eteenpäin, pitäs lähtee irti takakatteesta...
Itte ketjunvaihto ei tosiaan oo operaationa kauheen paha. Tekee vaan rauhassa ajatuksen kanssa ja tosiaan tarkastaa ne merkit mielellään vaikka muutaman ylimääräsen kerran.
Itte ketjunvaihto ei tosiaan oo operaationa kauheen paha. Tekee vaan rauhassa ajatuksen kanssa ja tosiaan tarkastaa ne merkit mielellään vaikka muutaman ylimääräsen kerran.
- Puuhis83
- Tracks
Tuos 901 korisessa kun keksis miten sais nätisti tankin päällys muovin pois. Se kun pitelee keulapalaa keskimmäisessä osassa kiinni. Sen jälkeen vois pikkusahauksella helpottaa nokkaketjun yms vaihtotyötä.
Sitä on näköjään T ilmestynyt Generaden 904 perään.
Sitä on näköjään T ilmestynyt Generaden 904 perään.

Pirskeles, tohon ei osaa apuja antaa, kun ei oo koskaan päässy vanhemmankorista hipelöimään...
Oisko tullu kirjotusvirhe
Ei vaan... Muutamat koekäytöt tehty ja vielä ainakin pysyy roinat koneen sisällä. Testiajolle en ole vielä ehtiny..
Oisko tullu kirjotusvirhe

Ei vaan... Muutamat koekäytöt tehty ja vielä ainakin pysyy roinat koneen sisällä. Testiajolle en ole vielä ehtiny..
-
- 3WD
- Mönkijä:: dinli 450
Puuhis83 kirjoitti:Tuos 901 korisessa kun keksis miten sais nätisti tankin päällys muovin pois. Se kun pitelee keulapalaa keskimmäisessä osassa kiinni. Sen jälkeen vois pikkusahauksella helpottaa nokkaketjun yms vaihtotyötä.
>
minä katkaisin sen muovin sivuleikkureilla toiselta puolelta, niin että sain sen pujotettua ohjaustangon ja vaijereiden läpi pois.
kiinalaiseen tulee kyllä enemmän korjaus- kuin ajotunteja
Mistäs noita paloja löytyy?Puuhis83 kirjoitti:Kannattaa varmaan ensin tarkistaa venttiiliin välykset ja tilata säätöpalatkin, niin menis sitte kaikki yhdellä kertaa? Olihan ne oikeat välykset kylmästä koneesta mitattuna imu 0.15 +/- 0.05 mm, pako 0.27 +/- 0.05 mm?
UMRY
- Puuhis83
- Tracks
Esim. Polaris varaosakauppiaalta. ----> http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 41&t=28947
Varmaan motorpoweristakin saa,dinliin sopivia venan säätöpaloja jos etsit niin ne on muistaakseni 9.8mm leveitä, samoja paloja löytyy polaris-huollosta(predator 500) ja yamaha-huollosta(yzf- ja yfz450)
Tuo alamutteri tuntuu olevan hieman kiinni, niin varmistankin nyt ettei kyseessä ole vasenkätinen kierre siinä?
Missään ei kyllä niin väitettäisi...
Missään ei kyllä niin väitettäisi...
UMRY