Foorumin Dinlit

Keskustelua Dinli mönkijöistä
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

7 tonnia sillä on ajettu. EI ole tietoa millon on välykset tarkistettu tai säädetty. Semmosen teki eilen kans kun rullasin liikennevaloihin kytkin pohjassa ja vaihde päällä, nii kone sammu melkein kun seinään, mut lähti kyllä käymää samointein. Ja toisinaan tyhjäkäynti jää korkeaksi.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Ei ole normaalia tommonen sammuilu,
jos löydät seosruuvin kaasarin etuosasta alhaalta niin sillä säädät tyhjäkäyntiseoksen kuntoon.
Pienellä talttaruuvarin kärjellä (esim) ja todennäkösesti auki-suuntaan, pyörität 1/4kierros kerrallaan niin monta kertaa että kierrokset ei enää nouse ylemmäs, sitten tyhjäkäynti-ruuvista lasket kierrokset normaalille tasolle. votvot pitäs rokata.

Ennenkun alotat tän säädön niin pyöräytä seosruuvi pohjaan asti ja laske montako kierrosta se on ollut auki, 3,5-4 kierrosta auki on aikalailla maksimi jolloin ruuvi saattaa jo pudota ja tällöin tyhjäkäyntisuutinta pitää isontaa pykälällä tai kahdella.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Voishan sitä koittaa säätää. Pahus kun ei tiedä minkä kokoset suuttimet siel on nyt paikoillaan. Toisaalta nyt olis hyvä purkaa kun lunta tulee taivaalta. En kyl pysyty käyntiäänestä sanomaan onko rikkaalla, laihalla vaiko oikealla seoksella. Pitää kattoa miltäs se tulppa näyttää.

Tuo imuventtiilin liika pieni välys kyllä kuulosti siltä et sopisi oireisiin. Ja koneen lämmetessä ongelma korostuu. Oisko joskus säädetty numeroa liian isolla palalla. Ei kyllä koeajo vaiheessa mitää renannu.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Hei tuot noin,nitrogeeni ediittion omistajat. Mimmosissa säädöissä oletta noita iskareita pitäny.

Mul on edessä joku päälle 40mm ja takana joku 30 milliä kierrettä näkyvissä iskareissa. Ja nupit veivattu softille kaikki. Siltikin tuntuu ehkä liian tämäkältä. Hyvällä asfaltti tiellä viel menee ookoo, mut muuten tuntuma on tosi jäykkä.

Etuiskareitten alapäässäkin on joku fast<-->slow pylpyrä. Liittyneen sisäänpäin vaimennukseen?
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Alapään säätö vaikuttaa paluuvaimennukseen.
Ne on ne jouset mitkä on varmaan +100kg kuljettajalle passelit, iskareissa ei itessään ole mitään vikaa.
Vanhemman mallin keltaiset jouset sopii höyhensarjalaisille paremmin, ruuvaa vaikka alkajaisiksi ne jouset niin löysälle kuin mahdollista ja sitten kokeilemalla säädät vaimennukset kohilleen.
Renkaat siis ilmaan ja jousi sen verran löysälle ettei kuitenkaan hölsky irrallaan jos sattuu jostain hyppämään tahi jopa keula kevenemään :D
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Niin. Varmaan reippaat 70 kiloa on painoa vermeineen kaikkineen. Mulla tuossa ne valkoset jouset. Kyl se muistuttaa tällä hetkellä mikroautoa ajettavuudeltaan. Ja pirun pintakova se on kun joutuu hidasteistakin päivittäin könyämään.

Eipä paljoa keinahtele kun kiipeän ratsaille. Tarttee saada iskareista kierteet puhtaaks et tohtii ruuvailla. Niis on jotain sitkeetä tauhkaa mihkä on tarttunu sitte kaikki mahdollinen. Liuotinta ja pinelineäkin annoin mut ei oikein puhdistunu siltikää.

Meinaat että sais sitte ihan käsin ruuvailtua keulaa kun nostaa ilmaan ja jousta pikkusen lyttyyn?

Tuota alapään säätöpylpyrää koitin tänää pyöritellä mut juntturissa tuntuivat olevan. Veikkaan kyllä että envainosaa...

Emmää paljoa keulaa keventele, kun on täystyö et pysyy reunaviivojen välissä normiajossakin... :oops:
Muok...
http://www.youtube.com/watch?v=ssOpKCZ_1K4 Ois sopivan laiskan pulskee alusta mulle ehkä. :D
Muok.2
Mites paljon tämmönen rakkine ottaa kierroksia?
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Ei niitä jousen säätö"muttereita" käsin pyörittele jos jousi on jännitettynä,. tarviit semmosen koukkumaisen avaimen siihen hommaan ja eiköhän ne moskat niistä kierteistä samalla putsaannu.
Niin siis keula ilmaan ja ruuvaat jousen mutterit sen verran löysälle että jää pieni esijännitys ettei ne pääse lonksumaan.
Kyllä ne vaimennuksen säätönapsuttimet pitäis ihan sormivoimin pyöriä, taitaa olla mujua sulla sielläkin.
9100 paikkeilla on muistaakseni rajoitin, 5vaihteella on vissiin aiemmin kun en ole kertaakaan saanu paukkumaan samanlailka ku pienemmillä vaihteilla.
Ile
2WD
Viestit: 50
Liittynyt: 11 Elo 2008 21:44
Paikkakunta: Tornio

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Ile »

Ne kierteet kannattaa puhistaa kunnolla. Se alumiinikierre leikkaa aika helposti kiinni jos on jotaki välissä.
Jousiin esaria max 10mm. Liiallisella esijännityksellä ei saa ko pilattua muutenkin huonon jousituksen.

Käsin mie oon niitä jousia aina säätäny. Lukitus auki ja jousta pyörittelemällä se mutteri pyörii mukana.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Haka-avain taitaa olla siihen lukitusmutteriin oikea kalu.

Ne yläpään säätönumiskat pyörii ihan hyvin mut alimmaiset ei mihkää.. Täytyy yöks käydä ruikkimas niihin jotai tatinaa.

Niin, tämmöstä mietin et jos laittais....

http://www.motoplaza.org/mp-tuotteet/ta ... ukumittari

tai

http://www.motoplaza.org/mp-tuotteet/ta ... ukumittari

Olis tuo koson mittari aika passeli, mut hinta on, öh, suolanen... Jotain muutakin pitäs ennen tota hommata. Oishan se kiva sitte tietää onko vesi lämpöstä ennen kun visiiri on höyrystä huurussa.

Vaihdenäyttökin olis jees, kun en osaa viiteen ja takas laskea... :D
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
fr0z
6WD
Viestit: 498
Liittynyt: 31 Heinä 2011 22:37
Mönkijä:: Outti 800 Xt
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja fr0z »

Puuhis83 kirjoitti: Niin, tämmöstä mietin et jos laittais....

http://www.motoplaza.org/mp-tuotteet/ta ... ukumittari

tai

http://www.motoplaza.org/mp-tuotteet/ta ... ukumittari

Olis tuo koson mittari aika passeli, mut hinta on, öh, suolanen... Jotain muutakin pitäs ennen tota hommata. Oishan se kiva sitte tietää onko vesi lämpöstä ennen kun visiiri on höyrystä huurussa.

Vaihdenäyttökin olis jees, kun en osaa viiteen ja takas laskea... :D
Koson mittareita saa Saksan ebaystä jonkun verran halvemmalla kuin Suomesta. Sinne vaan hakuun vaan pelkkä Koso niin alkaa jos jonkunlaista mittaria löytymään.
Dinli seikkailee lumimaassa -> http://www.youtube.com/watch?v=lfsS8Ka7YZg
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

[/quote]

Koson mittareita saa Saksan ebaystä jonkun verran halvemmalla kuin Suomesta. Sinne vaan hakuun vaan pelkkä Koso niin alkaa jos jonkunlaista mittaria löytymään.[/quote]

Olin kattovinani ettei nuo paljoa halvemmaksi tule, mitä Suomessa maksais... voi olla et kattelin uk tai com sivuilta...
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Pärrä
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 07 Maalis 2010 09:11
Mönkijä:: Can Am DS450 -11 EX.Dinli 901
Paikkakunta: Vaasa

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Pärrä »

Olis myynnissä tällainen Koso http://kuvablogi.com/nayta/2996333/. Siinä on kierrosluku, kaksi lämpötila-anturia tai voltti tai kello näyttö. Itsellä oli A-näytössä vedenlämpö ja B:ssä öljy. Siinä anturissa on kiinni sopiva nippa, että saa kiinni öljynsuodattimen kannessa olevaan 6-propun tilalle ja toisen laitoin kannessa olevan anturin kylkeen nippusiteellä ja eristin sen.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Jousien esijännää säädelty. Eipä niissä juuri ollu varaa löysätä kun rupes jouset holskymään.

Rasvailujen ym tarkisteujen yhteydessä totesin, että taka-akselissa klappia. Ehkä puolta milliä pystysuunnassa, tai sen verran että juuri huomaa. Ajossa en ole huomannu mitää jollotusta.

Eli remonttia tiedossa. Mitkäs laakerien mitat olikaan? Tämmösiäkö: 40x62x12, neljä kipaletta?

http://www.laakeriteam.fi/fi/Yhteystiedot-5.html <--- Tuommonen pulju olis ihan miltei naapurissa niin jos sieltä kipasis. Huomenna varmaan sitä remontin tynkää.

Niin ja semmonen vielä että voiko/kannattaako kiristellä tuota pakettia? Kolmiomutteristako? Sekin naksaa hieman akselin ympäri.

Tuli laakerit jo noudettua. Lähtöhinta oli 40€/kpl 0% alv.

Sanoin kauppiaalle että etsin internetistä edullisemman vaihtoehdon, jolloin alkoi päivittely. Väitti että olen kova tinkimään. :D
Loppu viimeks neljä laakeria maksoi 99,90 euroa. Ei mitään kovasti halpoja, mut toivottavasti laadukkaita. Viel kun sais aikaseks... :roll:
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Paljon köyhdyit laakereista?
stefat kannattaa kans vaihtaa samalla joka kerta, niiden sisähalkaisija on hieman isompi mitä laakereissa. ulkoa en muista mittaa.

Kotva sitten kyselin etrasta lakrujen hintoja, ei ollu ku n.80e/kpl =D> myyjältä kysyin että wtf ootko tosissas ni hinnaks jäi vaan 40e/kpl :lol:
Tilasin sitte nahkahousumaasta kaikki 4 kappaletta laakereita 25e posteineen.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Niin laakerin hinnaks jäi se 25 euroa/kpl. Ei olllu noita stefojen mittoja mukana, niin niitä sitten ottanu. Saattaa olla että kyseisessä puljussa ei niitä edes ole.
Puuhis83 kirjoitti:Niin ja semmonen vielä että voiko/kannattaako kiristellä tuota pakettia? Kolmiomutteristako? Sekin naksaa hieman akselin ympäri.
Onko tossa akselissa jotkut kolot mihkä ne kolmimutterin pikku ruuvit kiristetään? Meinaan vaan et jos on niin, aikas holot on kun kolmiomutsku pääsee pyörii edestakas pari milliä?
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Vastaa Viestiin