Foorumin Dinlit

Keskustelua Dinli mönkijöistä
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

^ Mitkä Trail Techin valot hankit? Ne 300€ HID valot? Ois ainaki hienot.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

En tiedä mitä maksaa uutena. Bongasin myydään osiosta käytetyt. Tämmöset: http://trailtech.net/single_hid_scmr16.html
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Puuhis83 kirjoitti:En tiedä mitä maksaa uutena. Bongasin myydään osiosta käytetyt. Tämmöset: http://trailtech.net/single_hid_scmr16.html
Kyl noi siin 300€ kieppeis pari uutena. Komeet on valot ja näkee varmaan melkosta hyvin. Voipi olla tos omassa viel aika riesa et on noi 3 mittaria loistamas naamaan pimeessä.. :)
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Oho.. Ompa suolaset. Täältä ensin kattelin jotain suikulan mallisia: http://www.motoplaza.org/index.php?page ... limits=160 ja totesin tyyreiksi.. Toki käpistelin motonetissa samannäköisiä sukkula sumareitakin, mut jäi hyllyyn kun maksoi 39,90. :D Onneks sattu sopivasti kohdalle käytetyt.

Tuos dinlin omassakin mittarissa on häikäisy efektiä aikalailla. Saati sitte että kolme mittaria. Automaattihitsimaskia päähän vaan.

Mimmonen homma mahtais olla dimmerin rakennus mittaristoon. Anyone?
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Ozma
4WD
Viestit: 127
Liittynyt: 03 Touko 2012 14:41
Mönkijä:: Dinli 801-270
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Ozma »

Mimmonen homma mahtais olla dimmerin rakennus mittaristoon. Anyone?
Hommaa tummennuskalvoa.

Taitaa taustavalastus vaatia koko näytön purkaamista atomeiks, löytää valaistuksen virtakaapeli, juottaa kaapelia + nuppisäädettävä vastus väliin. Sillonkaan ei sitte tiedä et himmeneekö vai tuleeko vaan ON/OFF ratkasu. Mittaristolle kun tulee vain 1kpl virtakaapelia.

Sama taitaa olla kaikissa digitaalisissa mittaristoissa. Analogisissa joissa taustavalaistus on taas helpompaa, koska ainut virta mikä pönttöön tulee on taustavalaistus (toivottavasti :D)
Iha täys pässi.
http://parinaa.xl8r.com/
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Tossa Innovaten mittarissa ois himmennystä varten oma johto johon vois ottaa herätteen valojen johdosta, mut itel jäis silti viel 2 mittaria loistamaan.

Täytyy tänään viedä Dille huoltoliikkeeseen niin saavat tehdä kunnolla kierteet siihen öljyproppuun, nyt pelkää koko ajan ajaessa et koska se sylkäsee liemet tielle ja kone kilahtaa :-X
Avatar
Ezzy
6WD
Viestit: 332
Liittynyt: 07 Heinä 2008 13:05
Mönkijä:: Dinli DL-801 350
Paikkakunta: Espoo

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Ezzy »

Mistäs nää 801:set keksii muuttaaa lennossa mittarin yksiköt imperiaalisiksi? Pientä sähköhäikkää näyttää olevan, kun mittarin valot vilkkuu ja sammuilee ja nyt vielä tämäkin. Kosteutta ainakin on mittarissa sisällä, kun on ottanut jostakin iskua ja näyttö on säröillä.
Nopeus itsessään on siis suht kohdallaan, mutta saattaa lennossa vaihtua tosiaan kilsat maileiksi. :mrgreen: On kyllä hilpee laitos.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Ozma kirjoitti:
Mimmonen homma mahtais olla dimmerin rakennus mittaristoon. Anyone?
Hommaa tummennuskalvoa.
Toihan juolahti ekana mieleen. Mutta ei koko rullaa ilkeis tuohon hommaan ostaa. Jostain askarteluliikkeistä sais varmaan sopivia paloja jotain kalvoa.
Bansku81 kirjoitti:Täytyy tänään viedä Dille huoltoliikkeeseen niin saavat tehdä kunnolla kierteet siihen öljyproppuun, nyt pelkää koko ajan ajaessa et koska se sylkäsee liemet tielle ja kone kilahtaa
Juu paree laittaa kuntoon kun tuskin peileistä edes näkee mitää öljyvanaa jos sattuu tulpan yskäseen mäjelle. Joko käytit konetta jossain pajalla?
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Puuhis83 kirjoitti: Juu paree laittaa kuntoon kun tuskin peileistä edes näkee mitää öljyvanaa jos sattuu tulpan yskäseen mäjelle. Joko käytit konetta jossain pajalla?
Tonne Hakille mä sen jätin. Oli kuulemma aika paljon hommia mut lupas kattoo parin päivän sisällä jossain välissä. Tekee helicoilit tai jos menee jo aine vahvuus liian heikoks mun kairailuiden jälkeen niin sit holkittaa koko reiän uusiks.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Pikaista paranemista Banskun dille... :wink:
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Puuhis83 kirjoitti:Pikaista paranemista Banskun dille... :wink:
Kiitos! Haikein mielen mä sen sinne pihaan jätin, joutuu viel olemaan pihalla koko yön :)
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Onkos Banskun dille kotiutunut jo?

Mää totesin että neulan nosto saa vielä odottaa, kun näyttäis siltä että pitää siirtää tankki pois tieltä et pääsee käsiksi. Killeristä porasin päädyn auki ja jos auttoi niin, ehkä laikkaan päädyn pois kokonaan. Käytin koneen lämpimäks ja hiukan sääteli seosruuvia. Ensin vajaan kierroksen kiinni, jolloin kone alko rötköttään. Sitte takas lähtöpisteeseen, eli noin kierroksen auki. Siittä auki päin puoltoista kierrosta. Koneen käynnissä en huomannu mitää ja en uskaltanu enempää avata,

Siinä sitte happea annostelin tallissa koneelle, niin ei putsarin puolelta kuulunu booa ja kierroksia otti herkemmin. Siis tyhjäkäynniltä kaasutellessa.

Täytyy kattoa jaksaako olla illalla niin kauan selvinpäin, et kävis koittaa vieläkö putket punottaa yhtymäkohtaan asti. :roll:
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Puuhis83 kirjoitti:Onkos Banskun dille kotiutunut jo?

Mää totesin että neulan nosto saa vielä odottaa, kun näyttäis siltä että pitää siirtää tankki pois tieltä et pääsee käsiksi. Killeristä porasin päädyn auki ja jos auttoi niin, ehkä laikkaan päädyn pois kokonaan. Käytin koneen lämpimäks ja hiukan sääteli seosruuvia. Ensin vajaan kierroksen kiinni, jolloin kone alko rötköttään. Sitte takas lähtöpisteeseen, eli noin kierroksen auki. Siittä auki päin puoltoista kierrosta. Koneen käynnissä en huomannu mitää ja en uskaltanu enempää avata,

Siinä sitte happea annostelin tallissa koneelle, niin ei putsarin puolelta kuulunu booa ja kierroksia otti herkemmin. Siis tyhjäkäynniltä kaasutellessa.

Täytyy kattoa jaksaako olla illalla niin kauan selvinpäin, et kävis koittaa vieläkö putket punottaa yhtymäkohtaan asti. :roll:
Ei oo vielä. Perjantai iltapäivällä ottivat työn alle eli varmaan maanantaina pääsee taas murjomaan menemään.

Eiks sun kaasari käänny ku ympäri ku nappaa bensaletkun irti ja antaa hiukka löysää kaasuvaijerille nippusiteistä ja imukaulan kiristimen ruuvi auki? Itte säädän näin ja ku suutinta säätää niin taas ympäri toiste päin.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Kyllä se kääntyy ainakin niin että pohjan saa auki siten, että kaikki ruuvit avoin koneen vasemmalta puolelta. Sillon ei kaasari kääntyny toiseen suuntaa tarpeeksi. Epäilin vähän että saako tarpeeksi löysiä jotta kaasarin alapää kääntyisi pakoputken suuntaan. Pitää tutkia tarkemmin.

Kävin mä jo pikku testilenkilläkin. Persdyno sanoo että aavistus tuli terävyyttä lisää. Seoksista ei tietty osaa sanoa mitää. Kone käy ihan ok.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Kannattaa laittaa kaasarin pohjaan kuusiokoloruuvit ni aukee helpommin kun sitä tilaa ei liikoja ole,
tartin +johtoa on syytä varoa joka kerta kun sen lähettyvillä ruuvailee löpöhöyryissä!
Vastaa Viestiin