Foorumin Dinlit
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Foorumin Dinlit
Nää kovat pakkaset hankaloittaa tota säätö touhuakin kun kestää aika pitkään ajaa ennen kuin saa koneen kunnolla kuumaksi. Nyt kun ajaa pikku lenkin ja alkaa säätämään sen mukaan hyväks niin pitemmällä lenkillä koneen kunnolla lämmettyä aletaankin olemaan jo vähän rikkaalla.
Nyt käy pahimmillan AFR 14.5 tasakasaasulla alemmilla kierroksilla. eipä toi varmaan kauheen paha vielä ole. Kiihdyttelyissä ja kovemmilla kierroksilla mentäessä pysytään 12-14. Moottorijarrutuksissa menee välillä 15-16
Voipi olla etten ala viel muuttamaan mitään kun kone toimii kuin unelma, jos noi pakkasetkin tippuis muutaman asteen..
Nyt käy pahimmillan AFR 14.5 tasakasaasulla alemmilla kierroksilla. eipä toi varmaan kauheen paha vielä ole. Kiihdyttelyissä ja kovemmilla kierroksilla mentäessä pysytään 12-14. Moottorijarrutuksissa menee välillä 15-16
Voipi olla etten ala viel muuttamaan mitään kun kone toimii kuin unelma, jos noi pakkasetkin tippuis muutaman asteen..
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Foorumin Dinlit
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Re: Foorumin Dinlit
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 35#p373135
Nyt ois projektitopikki tehtynä alulle. Vinkkejä ja kommentteja otetaan vastaan
Nyt ois projektitopikki tehtynä alulle. Vinkkejä ja kommentteja otetaan vastaan

- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Foorumin Dinlit
Nonni. Hyvä hyvä. Tutun näköinen lämpösuoja. Oliskohan tämä kone ollu justiinsa myynnissä nettimotossa tms... Pitää tutustua paremmin rojektiin..
Edit: Olis kannatanu vähän lukeakkin eikä vaan kattoa kuvia...
Eli peräpäivitys on uudemmissa dinleissä tehtynä. Kun mulla on swingissä nipat ja messinkiholkit jo alkujaan. Näytti sun koneessa tuo perä suht murheelliselta muutenkin. Nyt taitaa olla parempi ku tehtaan jäljiltä.
Mä tein rempan vähän samalla tavalla. En tosin ihan noin siististi. Tosta satulan kiinnikeraudasta kannattaa raapia maalit pois sieltä sisältä, mikä pujotetaan laakeripukkiin. Kovin montaa suihkausta ei spreimaalia mahdu väliin.
Kirjottelin tänne, jos et halua että kakin projekti topicin.
Edit: Olis kannatanu vähän lukeakkin eikä vaan kattoa kuvia...

Eli peräpäivitys on uudemmissa dinleissä tehtynä. Kun mulla on swingissä nipat ja messinkiholkit jo alkujaan. Näytti sun koneessa tuo perä suht murheelliselta muutenkin. Nyt taitaa olla parempi ku tehtaan jäljiltä.
Mä tein rempan vähän samalla tavalla. En tosin ihan noin siististi. Tosta satulan kiinnikeraudasta kannattaa raapia maalit pois sieltä sisältä, mikä pujotetaan laakeripukkiin. Kovin montaa suihkausta ei spreimaalia mahdu väliin.
Kirjottelin tänne, jos et halua että kakin projekti topicin.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Re: Foorumin Dinlit
Sopiihan sinne topikkiin asiaa aiheesta
Tykkään tehä kaikki niin ettei tarvii murehtia päästellessä sitte paikkojen kestoa. Josko tuo perä kestäs nyt sen mitä minun aikana tarvii
Nuo messinkiholkit on kyllä tukevampi ratkasu. Ne neulalaakerit tuppaa syömään holkkeja kun liike on pieni ja edestakainen, johon laakeria ei ole tarkotettu. Ja nuo rasvanipat ois saanu olla jo tehtaalta tosiaan, oli ihan kuivaa muhjua laakereissa.
Satulan raudassa oli väljää joten maali välissä vaan parantaa tilannetta. Sekin on jo paikallaan, en vaan oo vielä kirjotellu sinne asti. Huomenna on 10 tuntia mönkijän rassausta ohjelmassa niin pitää sitten jatkaa tarinaa. Ja lauantaina lisää yhen työpäivän verran

Tykkään tehä kaikki niin ettei tarvii murehtia päästellessä sitte paikkojen kestoa. Josko tuo perä kestäs nyt sen mitä minun aikana tarvii

Nuo messinkiholkit on kyllä tukevampi ratkasu. Ne neulalaakerit tuppaa syömään holkkeja kun liike on pieni ja edestakainen, johon laakeria ei ole tarkotettu. Ja nuo rasvanipat ois saanu olla jo tehtaalta tosiaan, oli ihan kuivaa muhjua laakereissa.
Satulan raudassa oli väljää joten maali välissä vaan parantaa tilannetta. Sekin on jo paikallaan, en vaan oo vielä kirjotellu sinne asti. Huomenna on 10 tuntia mönkijän rassausta ohjelmassa niin pitää sitten jatkaa tarinaa. Ja lauantaina lisää yhen työpäivän verran

Re: Foorumin Dinlit
Onkos muut käyttäneet tankorukkasia? Tuli tuossa taannoin poimittua Stormilta Sinisalon tankorukkaset (http://www.storm-motor.fi/ajovarusteet/ ... et-mustat/) ja pakko myöntää että loistavat ovat. Vaikka itsellä ei käsisuojia tai lämmitettäviä kahvoja ole, niin silti tarkenee loistavasti päästää kohtuullisilla pakkasilla ja ohuilla hanskoilla. Sopivat hyvin Dinlin tankoon ja ovat riittävän tilavat. Esim. mekaanisen seisontajarrun kahva mahtuu hyvin sojottamaan rukkasen alla.
Lisäksi tuli nastoitettua alkuperäiset nappularenkaat Best Gripin nastoilla. Koska tulee ajeltua yleisillä teillä, niin vaihtoehdoista piti valita BG1200. Tuon ulkonema on 1,9 mm, joten ainakin periaatteessa täyttää lain kirjaimen ulkoneman ja materiaalin suhteen (vanhassa renkaassa ulkonema alle 2,1mm ja kovametallipala keskellä). En sitten osaa sanoa kuinka tarkasti virkaintoinen poliisi noita voi syynätä, mutta ainakaan oma mielenterveys ei kestä ajaa tuolla kaljuilla jääteillä ilman nastoja liikenteen seassa. Koko laitos ilman nastoja tuntui ihan pulkalta, jos ei yhtään pehmeää lunta ole alla. 200 nastaa ruuvasin (n. 50 per rengas) ja pito jäisellä tiellä parani kyllä todella huomattavasti. Asennus oli helppoa, mutta hieman työlästä. Jääradoile ei tuon mittaisella nastalla/tuolla nastamäärällä tosin ole asiaa, mutta ei ole tarkoituskaan.
Ai jummi, et kyllähän tuo talviajo on sitten viihdyttävää.
Lisäksi tuli nastoitettua alkuperäiset nappularenkaat Best Gripin nastoilla. Koska tulee ajeltua yleisillä teillä, niin vaihtoehdoista piti valita BG1200. Tuon ulkonema on 1,9 mm, joten ainakin periaatteessa täyttää lain kirjaimen ulkoneman ja materiaalin suhteen (vanhassa renkaassa ulkonema alle 2,1mm ja kovametallipala keskellä). En sitten osaa sanoa kuinka tarkasti virkaintoinen poliisi noita voi syynätä, mutta ainakaan oma mielenterveys ei kestä ajaa tuolla kaljuilla jääteillä ilman nastoja liikenteen seassa. Koko laitos ilman nastoja tuntui ihan pulkalta, jos ei yhtään pehmeää lunta ole alla. 200 nastaa ruuvasin (n. 50 per rengas) ja pito jäisellä tiellä parani kyllä todella huomattavasti. Asennus oli helppoa, mutta hieman työlästä. Jääradoile ei tuon mittaisella nastalla/tuolla nastamäärällä tosin ole asiaa, mutta ei ole tarkoituskaan.
Ai jummi, et kyllähän tuo talviajo on sitten viihdyttävää.
ex. Dinli DL-904 -11
ex. NFM Puma 250 -09
ex. NFM Puma 250 -09
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Foorumin Dinlit
Laittelin itse myös reilu viikko sitten snopron lyhyet tankorukkaset, jäivät käsisuojien taakse ja seisontajarrunkahvan irroitin, kun se ole muutenkaan käytössä ollut ja tein tangonpääpeileille reiät rukkasiin ja hyvät tuli. Ei ehkä niin lämpimät kuin jotkut isommat rukkaset olisivat, mutta suuaukot jää sopivasti auki niin kädet saa helposti irti ja takaisin rukkasiin.
Nastoja ei ole tullut laiteltua ja ainakin toistaiseksi pärjännyt noilla karkea kuvioisilla Kendoilla. Onhan ne noissa sileillä jäisillä teillä aika liukkaat, mutta pitää hiukan hidastaa kurvissa
Nastoja ei ole tullut laiteltua ja ainakin toistaiseksi pärjännyt noilla karkea kuvioisilla Kendoilla. Onhan ne noissa sileillä jäisillä teillä aika liukkaat, mutta pitää hiukan hidastaa kurvissa

- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Foorumin Dinlit
Tämmöset isot ja vetelät pistin eilen paikoilleen. http://hanxkauppa.fi/product_details.php?p=1564
Saa nähdä miten toimii käytössä.
Saa nähdä miten toimii käytössä.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Foorumin Dinlit
Laittelin tänään 30mm spacerit eteen, pikaisen koeajo kierroksen perusteella saattaisi jopa hitusen vakauttaa ja hiukan parantaa ulkonäköäkin
Samalla huomasin että toisessa etupyörän keskiössä on edelleen vähän jotain häikkää, kun pyörii melko nihkeästi pyöritettäessä, ottaa yhdessä kohtaa enämpi kiinni jarrut. Vaihdoin samaan kulmaan kesällä keskiön sisuskalut kun yksi laakeri porsi ja epäilin laakereiden välissä olevan kartioholkin olevan sen verran kasassa että kiristettäessä painaa laakerin sisäosaa liikaa, mut oisko tuo olkatappi/akseli ottanut joskus pikkuisen itseensä ja olisi hivenen kiero
No onneksi on yksi ylimääräinen tappi jemmassa niin voi vaihtaa sen kun seuraavaksi enämpi purkaa tuota etukulmaa, niin paljon ei ainakaan heitä että ajossa huomaisi renkaan täristävän vaikka ajelisi kuinka kovaa.

Samalla huomasin että toisessa etupyörän keskiössä on edelleen vähän jotain häikkää, kun pyörii melko nihkeästi pyöritettäessä, ottaa yhdessä kohtaa enämpi kiinni jarrut. Vaihdoin samaan kulmaan kesällä keskiön sisuskalut kun yksi laakeri porsi ja epäilin laakereiden välissä olevan kartioholkin olevan sen verran kasassa että kiristettäessä painaa laakerin sisäosaa liikaa, mut oisko tuo olkatappi/akseli ottanut joskus pikkuisen itseensä ja olisi hivenen kiero

No onneksi on yksi ylimääräinen tappi jemmassa niin voi vaihtaa sen kun seuraavaksi enämpi purkaa tuota etukulmaa, niin paljon ei ainakaan heitä että ajossa huomaisi renkaan täristävän vaikka ajelisi kuinka kovaa.
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Foorumin Dinlit
Ja vähän matalemmaks nii alkaa meno maistumaan. 

..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Foorumin Dinlit
Maistuu se meno näinkinPuuhis83 kirjoitti:Ja vähän matalemmaks nii alkaa meno maistumaan.


Re: Foorumin Dinlit

Ja ero on kuin päivällä ja yöllä vaikka dille ei ole edes ajokunnossa,
onhan se vakioiskarikin ihan ok mutta tällä iskarilla kun istahti penkille niin tuntu kun olis johku vanhaan letukkaan istahtanu

Eihän se joustovara mihkään katoa kun madalluspalikat laittaa, maavara vaan väheneeBansku81 kirjoitti: Pitää sitä edessä olla kunnolla joustovara et uskaltaa pahemmistaki töyssyistä mennä. :

- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Foorumin Dinlit
Oishan noi foxin iskarit varmaan aika namut, mut kaikkee ei viitti vaihtaa, hankkii sit jo KTM n tai vastaavan paremman pelin alle.
Eikös noitten madallus palojen kanssa tuu pallonivelten liikkumavara vastaan, eli kovassa mäjäyksessä ei iskari menekkään pohjaan vaan lyö nivelen päälle?
Eikös noitten madallus palojen kanssa tuu pallonivelten liikkumavara vastaan, eli kovassa mäjäyksessä ei iskari menekkään pohjaan vaan lyö nivelen päälle?
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Foorumin Dinlit
Mun mielestä toi dinlin orgis takaiskari pelaa ihan hienosti. Ei tietty kauheesti ole mihin verrata. Etuiskarit taasen on todella tönköt, ainakin mulla kun vähän madallettu.
Mutta kun "pitää" valita, niin valitsen mieluummin sen matalan ja kovan, kuin korkean ja löllykän etupään. Ei tuolla lihavalla möhköllä kumminkaan hyvä ole mitää pattista ajella.
TToi setuppi sopii mun akjotyyliin. Toki hieman kesäisessä ajossa, kovassa vauhdissa tuo kolmen sentin ulosjousto aiheuttaa välistä ohjelmaa. Eikä se paljoa enempää taida alaskaan painua. Saattaa iskaritkin olla hieman huollon tarpeessa.
Mutta kun "pitää" valita, niin valitsen mieluummin sen matalan ja kovan, kuin korkean ja löllykän etupään. Ei tuolla lihavalla möhköllä kumminkaan hyvä ole mitää pattista ajella.
TToi setuppi sopii mun akjotyyliin. Toki hieman kesäisessä ajossa, kovassa vauhdissa tuo kolmen sentin ulosjousto aiheuttaa välistä ohjelmaa. Eikä se paljoa enempää taida alaskaan painua. Saattaa iskaritkin olla hieman huollon tarpeessa.

..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Foorumin Dinlit
Itte taas tykkään et uskaltaa päästää vähän reilummin töyssyistäkin. Nytkin menee mukavasti hidastetöyssyistä viel 60-70kmh vauhdeista. Kattoo mitä noi spacerit auttaa ku pääsee joskus taas pitävälle alustalle, näillä keleillä ja renkailla ei kuitenkaan voi mutkista päästää silleen et alkais kaatumaan.