Dinli 450 vettiilien säätö.

Keskustelua Dinli mönkijöistä
Avatar
rönttö
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Helmi 2012 08:54
Mönkijä:: Ei enään
Paikkakunta: 019

Re: Dinli 450 vettiilien säätö.

Viesti Kirjoittaja rönttö »

:lol:
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
MikaR

Re: Dinli 450 vettiilien säätö.

Viesti Kirjoittaja MikaR »

Niinpä tietenkin on hankalasti tehty järjestelmä :lol:

Mika
Avatar
rönttö
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Helmi 2012 08:54
Mönkijä:: Ei enään
Paikkakunta: 019

Re: Dinli 450 vettiilien säätö.

Viesti Kirjoittaja rönttö »

Toivotaan et oli niistä pakoventtiileistä, vartin käynnin ja pikkuajolenkin jälkeen ei ainakaan vielä kolissut eikä sylkenyt öljyä tiivisteistä.

Kuva
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
vaniljacreme
6WD
Viestit: 338
Liittynyt: 08 Huhti 2010 07:35
Paikkakunta: pukkila

Re: Dinli 450 vettiilien säätö.

Viesti Kirjoittaja vaniljacreme »

ite kyl oisin varmana epäilly jos kerran kansipahvi vuotaa niin ei se pidä enää kunnolla mut jos se sitten pitääkin..
ex smc cbw 250
ex derbi dxr 250
Avatar
rönttö
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Helmi 2012 08:54
Mönkijä:: Ei enään
Paikkakunta: 019

Re: Dinli 450 vettiilien säätö.

Viesti Kirjoittaja rönttö »

Samaa pelkäsin itekki...selvinee vasta sitte ku pääsee pitemmän reissun ajamaan.

Aika kovat paineet sielä oli kun jokaisesta koneen tiivisteen välistä oli tihkunu. Nyt pesin motin ja seuraillaan tilannetta, aika tarkka kone on näistä, säksätys ja oireet loppui kun vaihoin 0.02mm paksummat simmipalat pakovenoihin..
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
fr0z
6WD
Viestit: 498
Liittynyt: 31 Heinä 2011 22:37
Mönkijä:: Outti 800 Xt
Viesti:

Re: Dinli 450 vettiilien säätö.

Viesti Kirjoittaja fr0z »

Vaikea kuvitella että venttiilinvälys voisi mitenkään vaikuttaa mihinkään paineisiin, joka tuollaista tihkumista voisi aiheuttaa.
Dinli seikkailee lumimaassa -> http://www.youtube.com/watch?v=lfsS8Ka7YZg
Avatar
rönttö
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Helmi 2012 08:54
Mönkijä:: Ei enään
Paikkakunta: 019

Re: Dinli 450 vettiilien säätö.

Viesti Kirjoittaja rönttö »

En muutakaan keksiny, ajotuksetkin oli oikein.. ainut veikkaus on että kaikki päästöt ei kerenny ulos liian ison välyksen takia, niin rupes keräämään painetta sen takia.. kaikki alko ja loppu tuosta pakovenan säädöstä.

Luulis et tommonen paine pääsis huohottimesta pihalle ennenkuin sylkee tiivisteiden välistä? :-k
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Dinli 450 vettiilien säätö.

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Semmosta oon tässä pohtinu että onkohan normi ilmiö vai venttiilit säädön tarpeessa, kun on seokset aika laihana ennen kuin kone kunnolla lämpenee. Jos kuumana säätä tyhjäkäynnin seokset AFR 12.5-13 väliin niin kylmällä koneella näyttää 14-14.5 väliin ja alkaa siitä tippumaan sitä mukaan kun kone lämpenee ja sit asettuu ku öljyn läpö on siel yli 50C
Avatar
rönttö
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Helmi 2012 08:54
Mönkijä:: Ei enään
Paikkakunta: 019

Re: Dinli 450 vettiilien säätö.

Viesti Kirjoittaja rönttö »

Kuuluu asiaan että kylmänä näyttää laihempaa...
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
Avatar
rönttö
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Helmi 2012 08:54
Mönkijä:: Ei enään
Paikkakunta: 019

Re: Dinli 450 vettiilien säätö.

Viesti Kirjoittaja rönttö »

Todella vähän hikoili vielä öljyä pakoputken alta kannentiivisteestä. Kävin reilu 100km paahtamassa, ei oireillu mitenkään muuten...voinee kai jo huokasta helpotuksesta :mrgreen:

Vieläkin on vähän mysteeri tuo..
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
larmatin
6WD
Viestit: 551
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:18
Mönkijä:: Grizzly -12 700 Mudracer
Paikkakunta: Perttula

Re: Dinli 450 vettiilien säätö.

Viesti Kirjoittaja larmatin »

Monesti autoissa kun kansi tiiviste rupeaa tihkumaan ulospäin niin pultteja löysää yx kerralla pikkuisne ja kääntää uudelleen momenttiin. On auttanut yleensä.
http://postimg.org/image/bdb2d91er/ Mikä reikä tossa kannessa on mistä tuo öljy näyttää tulevan?
Avatar
rönttö
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Helmi 2012 08:54
Mönkijä:: Ei enään
Paikkakunta: 019

Re: Dinli 450 vettiilien säätö.

Viesti Kirjoittaja rönttö »

katos vaan! enpä itekkään hoksannut että tosta reiästä tuli.. enään ei ole näyttänyt tihkuvan mistään..kai :lol:

kaverin kotari rupes aikoinaan tihuttaa samasta reiästä omia aikojaan :-k


edit, taisi tuo reiän mysteeri selvitä. Kaveri osasi kertoa kyseessä olevan tulpan reiän tyhjennyskanava, venoja säätäessä sinne tipahtaa helposti pisaraa tai pari öljyä, ja on sitten ajossa tosta reiästä pihalle. tämäkään ei tosin selitä sitä miksi hikoili muualtakin., oiskohan voinut olla huohotinletku mutkalla tiiä siitä.. nyt on jo 200km menty ilman ongelmia 8)
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
Jussipussi
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 04 Elo 2013 12:19

Re: Dinli 450 vettiilien säätö.

Viesti Kirjoittaja Jussipussi »

Miksi nokkaketjua pitää käyttää irti jos venan välykset säätää kohilleen??
Avatar
rönttö
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Helmi 2012 08:54
Mönkijä:: Ei enään
Paikkakunta: 019

Re: Dinli 450 vettiilien säätö.

Viesti Kirjoittaja rönttö »

ketju on nokka akseleissa kiinni ja akseleitten alla on paininkupit joiden alla on simmipalat joita vaihellaan. paloja ei voi vaihtaa ellei akseleita saa irti ja akseleita ei saa irti ellei irrota nokkapyörien päältä ketjua.
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
Vastaa Viestiin