Trumppaaja kirjoitti:thebeet83 kirjoitti:voisiko joku dinlin omistaja mitata takarattaan kiinnityksen jaon? ristiin jos mahdollista..? löyti 36 ja 38 520jaolle takarattaita ja tuo jako kiinnostaisi.
mittasin toisesta rattaasta mikä on hyllys, ja tulos oli 130-131 milliä reikien keskeltä keskelle ristiin.
ei oo ollu tosin koskaan kiinni kyseinen ratas joten varmana en tohori sanoa, jaksaako kukaan muu vaivautua mittaamaan ja varmistaa?
edit: 130mm sain mittaamalla kiinni olevan rattaan pulteista!
Tällaisia itse käyttänyt. En nyt muista, mutta löytyy eturattaankin JT-numero kun ennättää talliin.
Juu se eturattaan JT-numero on 1309. Itse ajan 15/38 ja talvirenkaiden kehämitta on160cm. Nopealla pätkällä saisi olla hieman pidemmät välitykset. Menee aika helposti rajoittimelle ja nopeusmittari näyttää silloin 138km/h. Muistaakseni välityslaskurilla nopeus on 127km/h.
Pärrä kirjoitti:Tuossa omaan 901 jarrupala kädessä löysin tällaiset Ferodon numerolla sopivat FDB 313 SG etu ja FDB314 P taka. SG tarkoittaa sinter grip ja P platinium.
Sitten JT valmistamia hammasrattaita löytyy taakse numerolla 1350, 36,38,39 hampaisia. Ainakin vaasassa paikallisessa mp-liikkeessä on JT-rattaiden manuali mistä näkee esim. takarattaan pulttivälin, -lukumäärän ja keskireiän halkaisian, niin ja tiettu ketju 520. Eturattaissa näkee boorien lukumäärän, halkaisijan boorin pohjalta ja päältä.
Ketjun pituus vaihtelee 93-96 lenkkiä välityksistä riippuen. Turhaa siis ostaa mitään 120 lenkkistä ja maksaa turhasta. Mutta sen verran ketjusta ettei mitään rimpulaa kannata laittaa, niin kuin edellinen omistaja omassani. Koska kyseessä on yksisylinterinen, ison moottorijarrun omaava moottori ja takaratas on kiinteesti (lue boorituksella) taka-akselissa, niin ketjulle tulee kiihdytyksessä ja jarrutuksissa kovia teräviä iskuja, vaikkei moottorissa nyt mitään hirveitä voimi olekkaan. Vertaan 1000 ratakawaani, jossa +170 hv takapyörältä dynottu. Dinliin laitoin nyt DID 520 ZVM, jota ei varmaankaan tarvitse kiristellä.