Pysyy aikansa. Eihän noi ikuisia ole, mutta varmaan pysyy paremmin, kun se vanha vihree. Hieno tuli kaikkinensa !
Kuinka hyvin oot muuten saanu seokset kuntoon ilman mittaria putken vaihdon jälkeen? Veikkaisin, et käy laihalla, kun tuo slipari hengittää paremmin, kun orkkis.
Kaasari olikin talvisäädöissä, niin menettelee varmasti näillä keleillä. Kannattaa tarkkailla tuota punoitusta myös ajossa, niin näkee heittääkö laihalle jollain toisella kaasun asennolla.
Ei kellään sattuisi olemaan rikkinäistä orkkis mittaristoa josta haluaisi luopua halvalla? Tai tarve olisi lähinnä vaan sille liitospiuhalle liittimineen mikä tulee mittaristosta mönkkärin puoleen kiinni.
Uutta mittaria tässä asentelemassa niin ei viittis silputa tuota orikinaalia johtosarjaa kauheasti enempää
tykkään tosta uudesta väristä. Itse meinasin vappuna maalailla katteita koska tuo orkkis punainen ei oikein iske. Joko mattamusta tai sitten mattavalkoisella tehdä sellainen racing tyylinen maalaus ja teipata harkittuihin kohtiin tekstiä ja numeroa mutta vielä tässä viikko aikaa suunnitella.
Äsken vaihdoin ekaa kertaa öljyt tohon ja eron kyllä huomaa vaihdetta vaihtaessa. Rasvanipatkin tuli pumpattua täyteen.
Jonkinlainen perusteelinen pesuoperaatio täytyy tehdä rungolle kuhan tulee buo katteet irroitettua maalausta varten.
Hyvin on kyllä löytynyt ohjeita täältä foorumilta ja neuvoa on saanut kun on kysynyt eli kiitos kaikille siitä!
Noi dipit vaatii yleensä useamman päivän kuivumisaikaa, ennen kuin ovat täydessä lujuudessa. Itsekkin sain tosin tänään tankin päältä dipit ruvelle, kun irroitin etukatteen xenonin asennusta varten. Kaavin rupisen osan pois ja nyt pitäis laittaa tilaukseen jotain tarrakalvoa tuohon tankinpäällys osioon.
Xenon polttimon "kuuppaa" piti rälläköidä aikalailla, jotta mahtui umpion sisään ja muutenkin joutu tekeen vähän purkkapatenttia. Pitäis tilata superseal -liittimiä ja niihin jostain sopiva krymppäyskalu, niin ei tarvii polttimoiden mukana tullutta kauheeta relejohto hässäkkää alkaa tunkemaan mihinkään. Tämä "projekti" dinlinkin olis jo ehkä aika käyttää konttorilla, mutta jos ens viikolla kävis tota toista näyttämässä ja samalla kyselis tarralappuja tuohon toiseen koeajoa/katsastusreissua varten.
AMSlimin pelistä tuli kyllä soivan näköinen!
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Kun oli dipit halvalla tarjolla niin pakkohan se oli itekkin alottaa operaatio.
Auringon uudelleen sävyttämän oranssin päälle tuli ehkä vähän arkisempi väri kun slimillä
Tuli muutenkin puhallettua soodalla erinäisiä osia ja maalailtua.
Kyllä taas pääsee kesän näyttään miten venttiili nousee
Ite länttäsin muutaman tarran ja tuntu jäävän kiinni. En kyllä koittanut irtiä repiä, muttei nyt ainakaan pois lentänyt
Ja kyllähän tuo bensasta varmaan itteensä ottaa.
Tänään oli lähellä tienpäälle tai siis metsän siimekseen jääminen. Pienen pompun jälkeen pomppas ketjut pois takarattaalta ja eturatas imas ketjun kahdelle kierrokselle ympärilleen.siinä pari tuntia kun repi sitä ketjua sieltä irti niin ties tehneensä.
onneksi oli vähän työkaluja matkassa niin sai ketjun aukastua.
soitin jo velipojalle että tulee kärrin kanssa hakemaan mutta pois sieltä vielä ajettiin ja ainoa tuho mitä se sai aikaan oli naarmuja siellä täällä ja se ketjunsuoja siinä eturattaan edessä vaatii pientä fiksiä..
Ei kyllä voi korostaa tota pientä työkalu vyölaukkua joka on aina ajossa mukana.
Mites ketjun pitäisi kulkea niiden kahden ohjurikumin kautta? Mulla on yläkumin alla ja alakumin yllä niinku loogisesti sen vois kuvitella,täytyy ehkä nappasta ketjusta yks hakanen pois niin tarviis pelätä pomppaamista uudelleen..
Itse maalailin katteet mattamustalla Mastonin Rubbercompilla, kaiketi vastaavaa ainetta kun tuo Plast dippi.. Kerros jäi ehkä vähän ohueksi, mutta kun maali loppui kesken niin minkäs teet. Toistaiseksi pysynyt kohtuudella, tietenkin vähän täytyy varoa... Reunat teippasin mustalla elastisella rakennusteipillä ympäri ihan ennaltaehkäisynä, koska sieltähän se ensimmäisenä puhki menee. Yksittäiset reiät paikkaan heti teipillä, ettei lähde maali purkautumaan.
Käytin viimeviikolla leimalla, läpi meni että heilahti. alapallonivelistä mainitsi, mutta ei muusta.... spaceritkaan ei kiinnostanut. Jarruja ei edes testannut, valot ja runkonumeron tsekkasi.
leminen kirjoitti:Mites ketjun pitäisi kulkea niiden kahden ohjurikumin kautta? Mulla on yläkumin alla ja alakumin yllä niinku loogisesti sen vois kuvitella,täytyy ehkä nappasta ketjusta yks hakanen pois niin tarviis pelätä pomppaamista uudelleen..
Jos otat yhden lenkin ketjusta pois, niin ne lyhenee jo todella paljon. Oletko kiristänyt ketjua jo epäkeskolla niin paljon kun pystyy? Käytätkö eri välityksiä? Takarattaan vaihto esim. 39 piikkisestä 36 piikkiseen aiheuttaa jo sen, että ketjun kiristämisessä ruvetaan olemaan epäkeskon osalta äärirajoilla. Siihen kun lisää pelaamisen eturattaan kanssa, niin ei kaikilla yhdistelmillä enää saa ketjua riittävän kireälle.
meni hermot säätöpuuhiin tai oikeestaan vaikee säätää kun ei ole suuttimia mutta nyt toimii parhaiten neula alimmassa ja ilman vapaavirtaussuodatinta mutta silti välillä pätkii täydelläkaasulla. vein sitte eilen poriin säädettäväksi kun lehdessä oli mainos että säädöt ja oikeen tehopenkki. sanoin että tarviin sen perjantaiksi ja vastaus että onnistuu. tänään soittoa ei kuulunut ja menin hakemaan mönkijää pois niin sano että maanantaina jatkuu... sanoin että tarvin sen huomenna että pihalle niin vien sen pois ja kysyin mitä tehty niin pesty ilmansuodatin ja säädetty neulaa ! no onneksi ei maksanut kuin 30e suodattimen pesu + 40e meni pensaan ku ajelin sinne. nimenomaan sanoin että mikään ei auta että tarvii vaihtaa suutinta kun kaikki muu jo kokeiltu. no olisko toi team laine sitten seuraava mikä säätäs ton kuntoon ni ei tarvis enää ihmetellä. vai olisko jollain ylimääräsiä suuttimia myydä ku en jaksais ruveta tilaan mitään suutinsarjaaka ku tohon on jo pistetty suutinsarja mut eipä ole suuttimia enää muuta ku paikalla oleva.
jos tietäsin mitä on tapahtunut niin ei tarvis ihmetellä. olisko 4v ollu mulla ja mitään en oo tehny säädöille. ei varmaan ikinä ollu säädöt ihan kohdillaan mutta kulkenut ilman nykimistä. nyt sokka alimmassa ja putsari vallan pois niin muuten ok mutta täyskaasulla välillä pätkii, ja siis tottakai ton putsarin kun pistää niin huononee vaan eli toimii puolkaasulla ja senjälkeen röpeltää...
pääsuutin muistaakseni 180 minkä edellinen on pistänyt, sano laittaneensa siihen jonku suutinsarjan eli varmaankin neula vaihdettu. k&n vapari siinä on mutta nähnyt jo kilometrejä senverran että pitäs ostaa uus tai on se nyt pesty oikeen 30e edestä
kyllä mää ton itekki saisin kuntoon kun hakisin jostain suuttimia mutta esim team laineella näytti olevan 60e h säätötyö ja siinä kerkee kyllä vaihtaan suuttimen monta kertaa kun katteet purettuna jo. niillä olis vissiin kunnon mittarit ni ei tarvi arvailla tommosen halppis mittarinkans mikä mulla kiinni. samalla tietysti vois sit kattoo mielenkiinnosta tehot mitä on jäljellä.