Foorumin Dinlit

Keskustelua Dinli mönkijöistä
leminen
4WD
Viestit: 218
Liittynyt: 22 Touko 2009 02:13
Mönkijä:: dinli 450 nitrogen edition
Paikkakunta: JOENSUU

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja leminen »

Ja ketjuthan kiristyivät kun uskalti vaan käyttää vähän voimaa epäkeskon kanssa.. :oops:
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

partakukko kirjoitti:olisko 4v ollu mulla ja mitään en oo tehny säädöille. ei varmaan ikinä ollu säädöt ihan kohdillaan mutta kulkenut ilman nykimistä.
partakukko kirjoitti: kyllä mää ton itekki saisin kuntoon kun hakisin jostain suuttimia
Ni meinaat että syystä tuntemattomasta on säädöt menny itekseen 4 vuoden jälkeen poskelleen, ja uusilla suuttimilla tulis kuntoon. Tuo kyl vaikuttaa enemmän siltä, että siel tukostaa pääsuutin tai sitten luistin liikkumisessa yläasentoonsa vois olla kans jotain mikä jarruttaa. Olettaen että on alkuperäinen mikunin kaasari.

Lähtisin kyllä putsauksesta/tarkistelusta liikkeelle. Ihan tankista lähtien sinne kohokammioon ja sitten suuttimet vielä. Paras olis kun hakisit uuden samanlaisen pääsuuttimen (pitäs olla puhdas) ja sit filtterin.

EDIT
partakukko kirjoitti:vein sitte eilen poriin säädettäväksi kun lehdessä oli mainos että säädöt ja oikeen tehopenkki.
Mikä firma?
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
partakukko
2WD
Viestit: 53
Liittynyt: 17 Maalis 2011 10:37
Mönkijä:: dinli 500

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja partakukko »

olen sitä mieltä että se on ollut jotenkin tukossa ja nyt röörit auki ja saa liikaa bensaa. tää on vaan mun veikkaus mutta kyllä se siitä selviää kun saan pienemmän suuttimen hommattua. räplään sitä jos jaksan ni maanantaihin ja sit soitan sinne tampereelle kun mulla olis muutakin tekemistä kun ihmetellä mönkijän bensansaantia.
top motors oli ja en suosittele kenellekkään. soitin ja luvattiin huomiseksi kuntoon ja selostin mitä pitää tehdä. vein mönkijän ja tiskintakana oleva ei tiennyt mitään soitostani ja selostin sille, no mitä se hyödyttää että selostan jollekkin kypärämyyjälle kun olis tarvinnu selostaa sille korjaajalle mitä pitäs tehdä. sanoin että tarvin sen huomenna ja lupasivat soittaa, no soittoa ei kuulunut niin menin sinne ennen ku sulkivat ja sano että jatketaan maanantaina että ovet pesseet suodattimen ja säätänyt neulaa ja testi tekemättä mutta huomattavasti parani jo. no mönkijä kyytiin ja 30e tiskiin putsarin pesusta ja kotona testi niin kulki 70 ja seokset laihalla piti oikeen härnätä että sai kierroksia.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

partakukko kirjoitti:ja nyt röörit auki ja saa liikaa bensaa.
partakukko kirjoitti: seokset laihalla piti oikeen härnätä että sai kierroksia.
Että mitenkä tuota? :-k

Sulla on siellä aika iso suutin ja neula niin ylhäällä kun saa, niin koneeseen menee aika paljon bensaa, eli liikaa. Sen takia käy putsaritta "parhaiten". Sen on x määrä ilmaa mitä tuommonen 500cc kone vetää sisuksiinsa Sen mukaan pitäs sitä bensaakin pitäis kai annostella.

Jos se kerta on pelannu jotenkin tuolla setupilla sen 4 vuotta, niin ei kai se mitään kevätjuhlaliikkeitä nyt just tänä keväänä erikseen vaadi. Putsaa ne suuttimet, kaasarin kuppi ja muutkin paikat. Samoten ilmansuodatin. Sokka keskimmäiseen loveen, tai jos dynojetin neula niin kolmanteen loveen ylhäätä, kato et kalvo ei jää kurttuun yms, niin rupee käymää ihan varmasti jo siedettävästi.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
partakukko
2WD
Viestit: 53
Liittynyt: 17 Maalis 2011 10:37
Mönkijä:: dinli 500

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja partakukko »

niin enhän mää näistä mitään tajua kun ei oo tarvinnu leikkiä näittenkans mut nyt kun neulan sokka alimmassa niin toimii muuten koko kierrosalueen ok mutta täydelläkaasulla kun suutin kokonaan auki niin saa pikkasen liikaa munkäsittääkseni ja mittarin. nyt kun ne siellä huollossa oli säätänyt neulan sokan ylimpään niin käy mittarin mukaan laihalla pintakaasulla ja muutenkin huononee koko juttu. siitä ulkopuolisesta ruuvista kun sääteli niin sai sitä seosta paranemaan kun avas mutta ei se auta kun tyhjäkäyntialueelle. eli mää nyt vaan olen sitämieltä että 170-175 suutinta kokeileen.
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Jos on vapari kiinni kaasarissa niin se DJ180 suutin on ihan ok. Voi olla ett 175 kesällä parempi, mutta ero on sellainen ettet ilman laajakaista mittaria sitä huomaa. Jos neula ylimmässä asennossa toimii tolla setupilla niin jossain on vikaa. Ehjillä puhtailla vehkeillä pitäisi mennä ihan reilusti rikkaalle. Voisin itsekkin veikata että se kaasarin kumi on huonosti paikalla tai puhki tai sitten vuoto imu tai pakopuolella.

Edit. Niin se olikin neula alimmassa asennossa. Mutta joka tapauksessa se neula saisi olla keskellä tai pykälä jompaan kumpaan suuntaan. Eli mikunissa 180 suutin ja kn vapari kaasarissa, neula keskellä on sellainen setuppi millä pitää jo näillä keleillä toimia hyvin. Siitä sitten säädetään kun haetaan huipputehoja, jos pahaa pätkimistä niin ei kannata tuhlata aikaa ja rahaa suutin jumppaan.
partakukko
2WD
Viestit: 53
Liittynyt: 17 Maalis 2011 10:37
Mönkijä:: dinli 500

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja partakukko »

vikoja löyty pari kun purin kaasarin ihan muttereiksi. kaasuvaijerin suojan alla on ohutta o rengasta tiivisteenä ni oli poikki ja luistin kalvon alla pikkunen suutin siel reunas ni oli likanen ja semmosta en ole ennen huomannutkaan. huollossa olivat hukanneet neulasta kummatkin metalli prikat eli nyt mennään sitten ilman niitä. vaparin pesin 3 kertaan ja romut paikalle neula muistaakseni keskellä ja kulku niinku kuuluukin eikä röpellä enää. gps 121 sit neula pykälää alemmas ja 126 sit neula alimpaan ja nyt 122 eli huomenna testaan viellä huippuja paremmalla tiellä että kumpi on parempi vaihtoehto. sitä ulkopuolista seosruuvia joutu rukkaan aika rajusti auki ni nyt on koko alueella seokset vihreellä niinku kuuluukin. sit tarvii vaihtaa eturatas ja kattoo että kulkeeko uusilla säädöillä 140 8)
leminen
4WD
Viestit: 218
Liittynyt: 22 Touko 2009 02:13
Mönkijä:: dinli 450 nitrogen edition
Paikkakunta: JOENSUU

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja leminen »

Tänään maalailin katteet mattamustalla mastonin rubbercompilla ja oli ensimmäinen ja viimeinen kerta.
Alaarvoisen huonot viuhkasuuttimet ja maali itsessään todella huonoa kulutuskestävyydeltään,puolen päivän kuivumisen jälkeenkin ei uskalla oikein koskea koko maaliin.voin kuvitella kun hyppää satulaan ja jalat koskettaa kylkiä niin se on siinä.

Täytyy nyt malttaa huomiseen ootella ja jos ei oo pinnassa muutosta niin vetäsen painepesurin ohuimmalla suihkulla koko roskan mäkeen ja teen perinteisen hionta-maalauksen.

On tuo kyllä siltikin mattamustana niin räyhäkkä verrattuna tohon orkkis punaiseen että oksat pois.

Tulipas avauduttua :lol:
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Että ihan kokonaiset puol päivää odottelit kuivumista... :D

Jos sen sisätiloissa ja sen suomassa lämmössä (+ n.~20c?)olet ruiskinut, niin useamman päivän saa kyl kuivaa, ennen kuin "kovettuu"..
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
partakukko
2WD
Viestit: 53
Liittynyt: 17 Maalis 2011 10:37
Mönkijä:: dinli 500

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja partakukko »

mun tyhmät kysymykset loppu dinli osiosta ny. lähti nettimoton viiminen dille maailmalle. hyvä ajotus kun ehtoolla sain pelittään niinku kuuluukin ja päivällä haettiin pois.
leminen
4WD
Viestit: 218
Liittynyt: 22 Touko 2009 02:13
Mönkijä:: dinli 450 nitrogen edition
Paikkakunta: JOENSUU

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja leminen »

No annetaas vielä vuorokaus kovettua ennen lopullista tuomiota. Myyjä vaan kehu että 12h ja on saavuttanu lopullisen kovuutensa/joustavuutensa..

Hyvin meni kyllä nettimotossa dinlit kaupaksi tänä keväänä,itekkin seurannu kaupantekoa siellä vaikka oman löysinkin jo pari kk sitten.
Avatar
nikob
Tracks
Viestit: 1105
Liittynyt: 15 Huhti 2010 14:44
Mönkijä:: Dinli dmx 450 nitrogen edition
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja nikob »

Itsekin katsellut nettimotossa Dinlejä uteliaisuuttani aina ja hyvin tuntuu kyllä menevän kaupaksi, tällä hetkellä ei yhtään 901 taikka 904 myynnissä. Haluttuja laitteita taitaa olla, mutta eipä ihme on tuo sen verran kiva laite kyllä :) .
Crossi Dille
Ex. Arctic Cat XC450i
Ex. Trapper 350-R
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Tuosta "dipistä" ja kerrospaksuudesta vielä. Mulla meni rubbercompia viis purkkia 904 etu- ja takakatteisiin, kun käsittelin ne vain päältäpäin. Ja se on ehkä hiukan liian vähän. Vähintään kuus purkkia olis pitänyt laittaa. Kerrosten kuivumisen välissä, ennen uuden aloittamista pitää muistaa putsata suuttimen päästä touhutippa pois. Purkkeja ei voi myöskään käyttää ihan tyhjäksi, koska lopuillaan oleva purkki alkaa jo hyvissä ajoin räkimään, varsinkin jos vähän on purkki vinossa.

Takakate meni harjoitellessa ja pitäis laittaa muutoinkin uusiksi kun paikkasin halkeaman nätisti ihan vaan aluteipillä ja yks reikä jäi kokonaan huomaamatta. Tai sitten saa olla noinkin. :wink:
Täs kun tuohon saa parin viikon päästä pitkän leiman haettua, niin puol kesää vois suorittaa koeajoa. Sitten vaihdan kyl mieluusti päältäajettavaan leikkuriin.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
leminen
4WD
Viestit: 218
Liittynyt: 22 Touko 2009 02:13
Mönkijä:: dinli 450 nitrogen edition
Paikkakunta: JOENSUU

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja leminen »

5 purkkia minäkin laitoin etu ja takakatteelle ja vain ulkopuolelle. Tänään vetäsin takakatteesta maalit pois kun tulos ei miellyttänyt,nyt on sitten mustapunainen dinli ja saa mun puolesta ollakkin kun ajokelit ensiviikolla aika lupaavat.

Ja suuttimia putsasin ja ja ravistelin kyllä hyvin ja maalauslänpötilakin oli optimaalinen ja rasvanpoistajalla käsittelin katteet ennen maalausta ja kuumailmapuhaltimella vielä kuivasin ennen maalausta yli tehokkaasti mutta huono se oli siltikin. Noh katselee jos laittelis tohon takakatteeseen vaikka isoja mustia crossihenkisiä tarroja niin tuostahan vois tulla ihan hyvä tuolleenkin.

Jos plussia haetaan niin nopea oli repiä maali pois, 5min ja takakate oli taas originelli!
Avatar
nikob
Tracks
Viestit: 1105
Liittynyt: 15 Huhti 2010 14:44
Mönkijä:: Dinli dmx 450 nitrogen edition
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja nikob »

Puuhis83 kirjoitti:Sitten vaihdan kyl mieluusti päältäajettavaan leikkuriin.
Mäkin voisin vaihtaa jos tuommoisen saisi tilalle :P http://youtu.be/oH_Qb4fdHfg
Crossi Dille
Ex. Arctic Cat XC450i
Ex. Trapper 350-R
Vastaa Viestiin