Ei oo kyllä ensimmäinen eikä viimenen pultti joka allekirjoittaneella on pyöristynyt, katkennut, korkannut, jne. Kaverit jaksaa aina muistuttaa, että alle 100nm momentti sitten meikäläisen syytä vetää meisselipäällä, eikä koskee räikkään laisinkaan .
Mutta jotain eroja näissä propuissa sitten ilmeisesti 901 ja 904 välillä on.
Ei kokeiltu Castrollia kun työkaveri muisti väärin, oli kerennyt jo korkata pönikän joskusti joten ei ollut täysi.
Tänään vaihtui koneeseen Motulin 5000 10W40 plus suodatin, rupesi kone mukavan pehmeästi käymään uusilla öljyillä ja vaihteet loksahteli kevyesti päälle . Sumpun öljyroppuun jouduin vain laittaan vanhan tiivisteen kun oli antanut tiskillä väärän kokoisen .
Torx päällä oli.
Viellä sen verran öljyn vaihdosta että komea suhadus kuului ilmatessa, ensin lisäsin 2l öljyä ja sen jälkeen letku kurttuun puristajalla ja 10 sekunniksi käymään. Koneen sammutti ja puristimen otti pois niin selkeä suhadus kuului, elikä ihan hyödyllinen tuo ilmaus juttu.
Ei ole varmaan syytä huolestua, vaikkei uutta tiivistettä tullut laitettua. Vaikka sitte seuraavan vaihdon yhteydes uusii. Olen omaani vaihtanut 14 kertaa öljyt (ulkomuistista ja ajomäärästä päätellen) ja samalla tiivisteellä mennään edelleen. Laiskan puoleisesti tulee pidettyä pohjalevyäkin paikallaan, eikä katoksessa missä vehjettä säilytän, ole ainakaan reviiriä merkattu. Kohtuullinen määrä öljyäkin jäljellä koneessa vielä <1000km vaihtoväleillä.
Koneen propussa onkin joku semikiinteä tilke.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostin tänään Motulin 5000 ölpät koneeseen, 4 litran kannun ja kotona ihmetellessäni asiaa ymmärsin miks porukka ostaa niitä litran pöniköitä, mahtuu ehkä jopa kaatamaakii kannusta suoraan säiliöön. predatorin suodattimen kävin hakemas paikallisest moto-liikkeestä, reilu 10€ makso. Ebaysta ku kattelin nii halvimmillaa tais olla 4€/kpl et varmaan vois tilailla muutaman kappaleen sieltä hyllyyn..
Joo ei se oo herkkupaikka kaataa. Niissä litran pöniköissäkin pitää olla sellanen "pipettinokka", jotta saa hyvin kaadettua. Ite taiteilin 4l purkista litran öljymittakannun ja ruttuvartisen tratin kanssa aina uudet mehut sumppuun.
Aika vaikea oli tuosta Motulin litran kannusta kyllä kaataa öljyä sumppuun, eikä ollut sopivan kokoista apuvälinettä kotona tuohon niin päädyin flektin irroittaa tieltä pois kun ei tuo ollut kuin neljällä mutterilla kiinni. Täytyy kyllä tuleviksi kerroiksi joku kannu hommata öljyn kaatoa helpottaan.
Reilu metrin pätkä puutarha- tai muuta vastaavaa letkua. Letkun toinen pää säiliöön ja toiseen päähän tratti. Tratti vaikka nipparilla kiinni kytkin kahvaan, siihen kahvan ja ohjaustangon väliin. Senkun lorottelee vaikka vähän isommastakin tonkasta ja toisella kädellä voi vaikka samalla kaadella voiteluainetta omaan nieluunsa.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Minä käytin lähes paikallisella mopo-/mönkijäkorjaajalla öljynvaihdossa ja korjaaja jätti sitten öljysuodattimen vaihtamatta. Onnistuuko suodattimen vaihto kun öljyt on sisällä? Vai ajanko samalla suodattimella seuraavaan vaihtoon?