Foorumin Dinlit

Keskustelua Dinli mönkijöistä
Henekkaa
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 03 Tammi 2016 21:13

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Henekkaa »

Joo ilmaa se mahtaa nyt liikaa jostain syystä saada.. en käyttänyt suuttimia irti, täytyy vielä irti käyttää ja puhdistaa kunnolla. Mitenkäs tuon imukaulan saapi parhaiten tarkistettua että vuotaako se. Vähän on kumi pykinyt, mutta ei ainakaan silmämääräisesti vuotoa näy.

Voiko tuo kalvo liikkua ittekseen kun en sitä yläosaa auki käyttänyt?
Avatar
Stobe
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 17:00
Mönkijä:: Dinli 904 560cc
Paikkakunta: Uusimaa/Sawo

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Stobe »

Tänään pitkästä aikaa sain raahattua itseni ulos ja kaivettua dillen pressun alta esiin kaasarin vaihtoa varten :-"

Siinä samalla tankkia irrottaessa huomasin että neljästä kiinnityspultista kaksi on tippunut johonkin matkan varrelle, pitänee hommata hiukan paremmat lukkoprikat millä pistää tankin takaisin paikalleen.

Noh viimeinkin sain kaasarin irti, hieman ihmetystä aiheutti millä tuon kaasuvaijerin saa tuolta kaasarin päästä irti kunnes huomasin että se iso "plommi" siinä vaijerin päässä olikin irtonainen #-o

Nykyinen kaasuvaijeri oli hiukan liian lyhyt mutta päälikuorta lyhentämällä siitä sai sopivan pituisen, ilokseni huomasin että tuo mikunin ryyppyvaijeri käy suoraan keihiniin kunhan viilaa kiinnitysmutterista vähän kulmia sileämmiksi.

Vielä en kerinnyt keihiniä paikalleen laittaa, joten kertokaas mitä tuohon keihinissä imupuolella suoraan kyljestä läpi menevään letkunippaan oikeen tulee, mikunissahan ei ole kuin se yksi ainut nippa mihin bensaletku tulee?
"No jos kokeillaan vielä vauhdin kanssa?"
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Siis hetkinen. Ryyppyvaijeri Keihiniin :shock:. Kaikissa mitä minulla on ollut, niin ryyppy on hoidettu mustalla vetokytkimellä, joka on kaasarin vasemmassa kyljessä. Samassa kohdin on myös hotstart kytkin. Laitas vähän kuvaa, että mihin olet sitä ryyppyvaijeria laittamassa?

Olikos siinä siis kaksi saman kokoista nippaan? Mikäli, niin tuosta toisesta nipasta ei ole äkkiseltään muistikuvaa. Hirvittävä määrä siinä on kyllä niitä huohotusletkuja. Olisko yksi niistä???
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Avatar
Stobe
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 17:00
Mönkijä:: Dinli 904 560cc
Paikkakunta: Uusimaa/Sawo

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Stobe »

Kuva
Vai niin, laitetaas sitten kuvaa elikkäs tuohon 2haaraisen huohotinletkun vasemmalla puolella olevaan reikään (missä on sisäpinnassa kierteet) kuuluu alunperin tuo oikealla puolella irtaallaan oleva musta muovijuttu ja sen sisällä tuo pieni messinkiosa jousineen johonka ryyppyvaijeri kiinnittyy.
Kuvassa myös mikunin messinkinen kiinnitysosa jonka sisällä on myös samanlainen messinkiosa kuin keihinissä.


Kuva
Tuota keskellä kaasaria olevaa isoa letkunippaa tarkoitin, menee tosiaan aivan suoraan läpi tuonne imupuolelle tuo reikä.
"No jos kokeillaan vielä vauhdin kanssa?"
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

OK. En olekaan tuollaista ryyppyviritystä Keijoissa nähnytkään. Mistä kamppeesta tämä olikaan?

Samoin tuo toinen nippa näyttää oudolle. Ihan villi veikkaus, että tulisiko tuohon joku primerpumpuviritys?
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
rkku
4WD
Viestit: 152
Liittynyt: 16 Helmi 2015 11:28

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja rkku »

Näyttäs aivan siltä olisi vanhanaikaisen virranjakajan alipaineen säätimeen menevä liitäntä ! Jos ei tarvita pistä korkki päälle tai sulje muuten letkun pätkä ja sisään tiukka ruuvi?
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Tuossa kaasarissa on kyllä kaasun asennon tunnistinanturi, joka tulee laitteen johtosarjaan kiinni, jos se sitä tukee. En kyllä muista mihin se tulee kiinni, eikä kuvasta näe onko se paikoillaan? Musta piuha, jossa on liitin toisessa päässä.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Avatar
Stobe
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 17:00
Mönkijä:: Dinli 904 560cc
Paikkakunta: Uusimaa/Sawo

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Stobe »

Kaasari on peräisin kuulemma -08 vuoden 530 kotarista, näyttäisi kyllä pitävän paikkansa mitä nopeasti googlasin.
Tunnistinanturi on kyllä paikoillaan kun tuonne kannen alle kurkkasin.
Pitääkin tutkiskella räjäytyskuvia jos saisi selvyyttä tuon nipan tarkoitukseen.

Edit. http://www.trevorpopemotorcycles.co.uk/ ... C087803110
Tuon linkin takana olevassa räjäytyskuvassa näkyy juurikin 530 exc:n kaasari, tuon nipan nimi on vaan letkuliitin, kuvassakin siihen on saatavilla tulppa päähän jotenka ei taida olla toiminnalle kovin suurta merkitystä?
"No jos kokeillaan vielä vauhdin kanssa?"
Avatar
nikob
Tracks
Viestit: 1105
Liittynyt: 15 Huhti 2010 14:44
Mönkijä:: Dinli dmx 450 nitrogen edition
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja nikob »

Taas hetkeen tullut Dilleen koskettua, mutta tänään asia korjattu.
Laite pesty ja katurenkaat vaihtui alle. Joku päivä kun saisi viellä öljyt vaihdettua niin sen jälkeen voisikin heittää kevään avaus lenkin :) . En tie pitäiskö tulppakin vaihtaa, hetki aikaa siittä kun on viimeksi vaihdettu. Ärsyttävä purkaminen vain siinä hommassa.
Crossi Dille
Ex. Arctic Cat XC450i
Ex. Trapper 350-R
susiruma
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 15 Maalis 2013 13:19
Mönkijä:: DL-904
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja susiruma »

Voihan kerpele! Olin vaihtamassa kesäkumeja alle kun yksi pultti tuntui tiukalta avatessa. Pikkasen voimaa ja lopputulos on tässä.
Kuva

Käykös tuohon jokin tällainen pultti: http://kauppa.motorpower.fi/varaosat-mo ... 89871.html
Napa kannattanee ottaa irti kun uutta pulttia pulttailee kiinni.
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Näyttäs olevan oikea pinnapultti. Juu ota napa suosiolla irti, kun ei tuossa hirveästi tilaa näytä olevan. Uutta kiinni lyödessä varmista, että lähtee menemään oikeille urille.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Avatar
Stobe
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 17:00
Mönkijä:: Dinli 904 560cc
Paikkakunta: Uusimaa/Sawo

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Stobe »

Viikonloppuna mikuni vaihtui keihiniin, asennus itsessään ei vaatinut mitään kikkailuja, kaikki sopi paikoilleen niinkuin pitikin.

Sitten kun piti ruveta sahaamaan dilleä käyntiin niin ilokseni huomasin että täältähän valuu ...kele bensat maahan, kaasarin pohjakuppi jäänyt putsattaessa löysälle #-o

Noh kiristyksen jälkeen sainkin laitteen lähtemään käyntiin mutta ei tahtonut millään käydä tyhjäkäyntiä vaan sammahteli jatkuvasti, hieman kierroksia antaen kävi joten kuten.

Mitkä olisi hyvät alkusäädöt mistä lähteä hieromaan sopivaksi, tällähetkellä tyhjäkäyntisuutin on kokoa 40, pääsuutin 185, neula OBEKR jonka prikka oli toiseksi alimmassa lovessa, koneessa scorpionssin koko putkisto, bigbore ja KN filtteri.
"No jos kokeillaan vielä vauhdin kanssa?"
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Toi kuulostaa ihan Kotarin vakiosetiltä. Mulla oli suurin piirtein samat omassa 525 XC:ssä. Koitithan seosruuvia käännellä aavistuksen rikkaammalle? Se on aika ahdas paikka ja suosittelen hommaamaan tämmösen. Aivan tolkuttoman kätevä, eikä pääse vahingossakaan putoamaan. https://www.r1dean.com/shop/carburetors ... uel-screw/

Olethan muuten tämän ketjun tavannut a:sta ö:hön :D?
http://www.sammysatv.com/keskustelu/vie ... =3&t=34020
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Alkoi oikein ajatuskin tosta säätöjumpasta ahdistamaan kun selailin Keijon säätö ketjua :)
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Suurin osa tuosta tuskailustahan johtuu siitä, että yritetään saada afr koko alueella sinne 12.5-13.00 välille laajakaista lambdan avulla. Laite kuitenkin toimii, vaikkeivat seokset ihan tuolla välillä olekaan. Mittari on hyvä apuväline, mutta tekee vainoharhaiseksi, kun rupeaa tuijottelemaan enemmän sitä, kun esim. nopeutta. Siitä alkaa sitten loputon hierominen suutimien ja neulojen kanssa :D.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Vastaa Viestiin