Bansku81 kirjoitti:
Eikös noitten madallus palojen kanssa tuu pallonivelten liikkumavara vastaan, eli kovassa mäjäyksessä ei iskari menekkään pohjaan vaan lyö nivelen päälle?
Niinpäs olikin, ei meinaa muistaa enää kun parisen vuotta sitte tein pienet muutokset palloniveliin. Vakionivelet tosiaan alkaa jumittaa kun varret menee vaateriasennon yli.
Puuhis83 kirjoitti:Mun mielestä toi dinlin orgis takaiskari pelaa ihan hienosti. Ei tietty kauheesti ole mihin verrata. Etuiskarit taasen on todella tönköt, ainakin mulla kun vähän madallettu.
Mun +70kg painolla ei takaiskari tuntunu pelaavan mieluisasti vaikka onkin löysempi jousi ja shimmitetty herkemmäksi.
Niinhän se on että mitä lähemmäks napaa etuiskarin alakiinnitys menee niin jäykemmäks muuttuu.
Joo, vermeet päällä ei taida mullakaan yli 75 kg painoa olla. Noi etuiskarit sais taas toimiin paremmin jos siirtäis yläpäät ulommas ja hiukan ylemmäs. Joskus koitin etsiä vähemmän jäykkää joustakin noille iskareille. Tais sopiva koko löytyäkkin, mut hintaa oli jotain satasen kappaleelta.
Mitäs alan puljut mahtaa huutaa jos vie iskarit huoltoon?
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Silpasin huilusta päädyn auki ja kävin vähän testaamassa. Kovin vähän oli pitävää paikkaa tiestä näkyvissä niin ei pysty sanoo vaikuttaako kauheesti menoon. Ääntä tuli lissää ja käy helvatin huonosti kylmänä.
Samalla tuli testattua kulhoon asennettavaa bluutuuthtelefooni mikälie härpäkettä. Hyvin pelas. Nyt tarvii lukea käyttöohjeet.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Onpas tilhiin päässy kilometrejä kertymään, tullu jo 1050km viime ölpän vaihdosta. Ens viikolla täytyy laittaa uudet litkut koneeseen. 2000km on kertyny 5kk aikana.
5200km , sytty kans jakarin kuva ku tänään ajoin kotiin. Oiskos niin laiska et veis ens viikolla Hakille öljynvaihtoon niin ei tarvi pelätä et propusta taas korkkaa jenka, eikä koko autotalli uis taas öljyssä
Ei se mittää korkkaa. Kiristä pikkusen vaan ja jos vuotaa nio vähä lissee.
Sulla on hyvin vielä metrejä edessä ilman sen suurempaa. Mun pitää ens kesänä tai syksyllä vaihdella varmaan konetta tuoreempaan kun varmaan se kakskymppää saattaa rikki mennä, jos luoja suo.
Sais vaan tulla jotain uusia mielenkiintosia malleja kun ainut mikä tällä hetkellä tähän touhuun olis kiinnostava olis se 700 rapu. Tahi 450 ds. Mut kun ei ole euroja.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Puuhis83 kirjoitti:Ei se mittää korkkaa. Kiristä pikkusen vaan ja jos vuotaa nio vähä lissee.
Sulla on hyvin vielä metrejä edessä ilman sen suurempaa. Mun pitää ens kesänä tai syksyllä vaihdella varmaan konetta tuoreempaan kun varmaan se kakskymppää saattaa rikki mennä, jos luoja suo.
Sais vaan tulla jotain uusia mielenkiintosia malleja kun ainut mikä tällä hetkellä tähän touhuun olis kiinnostava olis se 700 rapu. Tahi 450 ds. Mut kun ei ole euroja.
Ei muutakun motorille rebuildia ja antaa mennä vaan dillellä jos meno maistuu. Sinne sopivasti 560cc bbk:ta jne niin sehän tuntuu ihan uudelta kapistukselta taas. =)
Puuhis83 kirjoitti:Ei se mittää korkkaa. Kiristä pikkusen vaan ja jos vuotaa nio vähä lissee.
Sulla on hyvin vielä metrejä edessä ilman sen suurempaa. Mun pitää ens kesänä tai syksyllä vaihdella varmaan konetta tuoreempaan kun varmaan se kakskymppää saattaa rikki mennä, jos luoja suo.
Sais vaan tulla jotain uusia mielenkiintosia malleja kun ainut mikä tällä hetkellä tähän touhuun olis kiinnostava olis se 700 rapu. Tahi 450 ds. Mut kun ei ole euroja.
Joo kyllä tällä Tilhellä saa lentää vielä aika pitkät pätkät ennen kun on budjettia laittaa parempaa ja vastahan tästäkin on saanut mieleisensä. Tiiä vaikka joskus tulis laitettua vielä toinenkin Dinli, kohtuu edullisia kilometreja ja meno puoltakin löytyy ihan riittämiin vaikka ainahan sitä saisi enemmänkin olla. Oishan noita vaihtoehtoja, rapu700, DS450, TRX450R, KTM525 noista kaikista TL mallit on vaan aika suolaisen hintaisia ja muuta en tuu kyl hankkimaan.
Mut 3-4K€ saa semmosen 3000km ajetun millä on paljon kilometrejä edessä ja jos on ollu hyvä edellinen omistaja niin se on jo kiristelly ja liimaillu kaikki irto pultitkin
Mikäs ölppä ois hyvä koneeseen? Tallis ois 2litraa Penzoilin 10W40 ja litra Teboil Superbike 15W50 mut ei taida iljetä laittaan sekasin. Vois ehkä huomenna vaihella öljyt mut ei taida olla mikään "kunnon" varaosakauppa auki. Oiskos Honkkarin tai Tokmannin valikoimis mitään koneeseen talvikeleillä kelpaavaa?
Ei taida marketeissa olla mopoihin soveltuvaa ölkkiä. Tokmannilla ainakaan muuta ole ku tota superbikeä mis on kytkimen lisäaine. Mulla tosin tuota vielä koneessa. Ei näillä pakkasilla haittaa starttaaamista, mut liekö muuten liian paksua. Manuska tais suositella 10w-40 öljyä.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Kävin tossa parilla huoltiksella ihmettelemässä että löytyisikö mitään koneeseen kelpaavaa öljyä. Paras vaihtoehto olis ollu Mobil1 Racing 4T 15W50, mutta jätin hyllyyn, kun ois pitäny olla 10W40. Aloin sitten vaan pohtimaan että onko noissa niin eroja että perus Mobil1 täys synteettinen 10W40 ei kelpaa vaan pitää olla joku nimenomaan prätkille tarkoitettu öljy? Nesteen valikoimista ei edes 4T pyörille vielä löydy omaa öljyään.
Ja jos naapurit lukee, niin olen pahoillani... en malttanut olla ajamatta pikku lenkkiä kun sain uuden perheen jäsenen kotia puolen yhdentoista aikaan illalla... Ja joo, pakoputkessa ei oo noise killeriä.