Foorumin Dinlit

Keskustelua Dinli mönkijöistä
0201346
4WD
Viestit: 149
Liittynyt: 17 Helmi 2013 14:09
Mönkijä:: dinli 450 -11

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja 0201346 »

Bansku81 kirjoitti:Meinaatko jousen esikireyden säätöjä? Eipä noilla isoa eroa ja jäykemmäksihän se menee jos esijännityksiä lisää(nostaa alustaa). Niillä klikkeri säädöillä saa vähän pehmeyttä kun ruuvaa löysimmälle, mutta kova tuo alusta on teki sille mitä säätöjä vain. Löysemmillä jousilla saisi parannettua, mutta itse en ainakaan ole vielä löytänyt sopivia. Yksillä kelkan progressiivisilla jousilla edessä kokeilin ja laitoin etujousen taakse, mutta oli omalle painolle liian lötköt ja pelkäsin että lyö aina töyssyssä pohjaan.
nojoo näin mie päässä pähkäilin et menee kyl kireemmäks ku kirraa ylös päi. sit mietin kans et jos se takapää kovin niiaa ni käy ketjut pahimmoillaa aika pinkeellä tai sit saa olla tosi löysässä. nyt itseasiassa ne on vähä liia löysät muutekki, yli 4cm näky riippuvan. mut pitää huoltopäivä koittaa pitää joku päivä.
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Mä en saanu ketjuja säädettyä kuntoon sen löysän takajousen kanssa. Piti jättää niin löysälle et ne kilisi ja kolisi perus ajossa. Hyvin pysyi kyllä tiessä löysillä jousilla ja talvikelilläkin uskalsi ajaa selvästi kovempaa ku näillä orkkis jousilla, mutta itse ajan kyllä mieluummin huoletta vähän jäykällä alustalla kuin peläten löysällä että jotain hajoaa.

Yksi iso ongelma löysissä jousissa edessä on se että, pallonivelten liikerata tulee ennen vastaan kuin iskari lyö pohjaan. Tiedä sitten kuinka helposti menee poikki jos kunnolla napsahtaa.
0201346
4WD
Viestit: 149
Liittynyt: 17 Helmi 2013 14:09
Mönkijä:: dinli 450 -11

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja 0201346 »

onks muute kukaa poraillu rasvanippoja noihi pallonivelii? mietin et sais vähä lisää elinaikaa ehkä niihi.... toisinsanoen ei ehkä tarvii vaihella ikuna jos ruuttailee sillo tällö lisää vasukkaa.
eile ku punnersin pois hangesta sitä keulaa ni ulosjoustooha siin etupäässä tuntuu olevan iha vaik muille jakaa, sisääjousto on vaa sikajäykkä. osaltaa varmaa jäykkyytee vaikutti tuo kylmäkeli ku ei oo pusseja iskareitte päällä. peräpään ulosjousto ei ookkaa sit ku murto-osa tosta keulasta mut se on noitte ketjujen kannalta ehkä iha hyvä.
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Kuis piukka etuvanne on keskiöön Dillessä jos laittaa 4X144 jaolla olevat? Meinasin hakee sarjan Goldspeedin lukkovanteita.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Joku ties joskus kertoa kun itelle vanteita etin, et tuo 144 jakoinen menee ihan ok paikalleen. Tiedä sitte vaatiiko irtokartiolla olevat mutterit tjsp.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Pitihän heti aamusta syöksyä nokkaketjua vaihtaan. Olis sitte vielä kerjenny hakia venttiilin shimmipalat jos olis ollu tarvis.

No kaikki muut homma lähti aamusta alkaen meneen fiduiks, joten ei sitte enää napostellu talliin mennä. :doubt: Jos huomen aamulla ei ole sataa astetta pakkasta niin tarvii syösyä sinne "uusin eväin"..
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Pitiki kysyäkin et joko oli ketjun posti-pate tuonu.

Mä kipasin Naantalista Goldspeedin lukkovanteet kesäkummeille. Eipä tosiaan käytännössä ole eroa onko 4X144 vai 4X145 jako. Joskos huomenna ruuvais kumit vanteille.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Onko vanteet vakio levyiset/Et:llä? Pistäkkönää katu kumekset vakiovanteille?

edit

Opitaan ymmärtämään lukema. :D
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Ton näköset http://www.quad-motorrad-ersatzteile.de ... 4-156.html en nyt muista kuin leveet oli mut sopii ainaki noille 20-11-9 ja 22-10-7 kumeille.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Alkaa oleen enduroluukki kohdillaan! \:D/
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Miellytti omaaki silmään ja pitäis kuulemma olla kestävät. Lamoksen Lassilta kannattaa kysyä muutakin kun nettisivuilla on.
Edit. Fiksuinhan noi ois laittaa nappuloille, esim. Tulevaa ossikrossia ajatellen, mut menee nyt katurenkaille.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Juu. Lassi on ihan gurko näissä hommissa.

Sieltä mä kyselin katteita, niin lupas hommata, jos en muualta saa. Vaikka viimeks kun siellä kävin, niin kehu keskittyvänsä enää huoltohommiin. Ei kuulemma riitä aika kaikkeen kun yksin touhuaa.

Ei voi kyllä liikaa korostaa kaverin nohevuutta.

edit

Annan kyllä vaikka ilmatteeks laittaa koneeseeni Lamoksen sponssitarrat kummeli -tyyliin. Eriasia on kehtaako kukaan mainostaa tuommoisessa ruoskassa mitään. :lol:
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Dodiin, nyt saa kesä ja assu pätkät tulla 8)
Kuva

Edit. Saa silti kattoo joutuuko käymään tasapainoittamas tän satsin jos paljon pompottaa..
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Hommaa pienet mustat pölärit nii sit on vehjes ku ritari ässällä. :D
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Gkone
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 10 Helmi 2013 09:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Gkone »

Saitko itse pyöräytettyä renkaat vanteille? Itellä S-tecin beadlockit ja mietin josko en ostaiskaan kun pelkät katukumit ja vetäisi vanteille. Kun haluaa mettäpätkille, vaihtaisi vain nappulat takaisin. Paljonko tuolla koko setillä oli hintaa jos vaikka olisikin laiska?
Vastaa Viestiin