Foorumin Dinlit

Keskustelua Dinli mönkijöistä
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Joo, itte ruuvailin ja aika helposti kävi. Täyttäessä joutu hiukan käänteleen ja väänteleen, et alko pysymään paine sisällä,mut alle tunnis vaihtais toiset kumit tilalle, akkuporakoneel sai kierrettyä pultit nopeesti ja käsin sit tiukkaan.

Noil vanteille oli tingattu hinta 420€ kierros. Ja renkaat on tullu mulle mönsyn mukana, mut muistaakseni noi Maxxis spearzit on n.450€ kierros, et semmonen pyöreesti 900€ setti. Itte annan kyl arvoo tolle et saa tehtyä rengas hommia kotona, mut jos on pakko käydä tasapainottamassa niin sit se hyöty on hiukan kyseenalainen.
DMX
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 02 Helmi 2013 13:05
Mönkijä:: Polaris outlaw 650 sikiö
Paikkakunta: Hamina

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja DMX »

Kyselisin sellaista että mistä olisi järkevin ottaa öljynlauhduttimelle 904 dilles öljynkierto ?
Gkone
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 10 Helmi 2013 09:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Gkone »

Joo, taitaa tulla pelkat katunakit noille vanteille sitten. Tarvisko isoa kompuraa iskemään kumi paikoilleen? Särky entinen kompressori ja nyt meinasin josko ostaisi sellaisen 3hp pienen prutkun, jota olis hieman helpompi kuletellakin
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja yaguza »

DMX kirjoitti:Kyselisin sellaista että mistä olisi järkevin ottaa öljynlauhduttimelle 904 dilles öljynkierto ?
Miksi lauhdutin?
DMX
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 02 Helmi 2013 13:05
Mönkijä:: Polaris outlaw 650 sikiö
Paikkakunta: Hamina

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja DMX »

Koska sattu olemaan ylimääräisenä hyllyssä, ja ei kesällä ole pahitteeksi jos saa öljyt pysymään vähän viileempinä.
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Ei noita tarvinu mitenkään paukauttaa paikalleen. Toinen puolihan on luonnollisesti lukkovanteessa tiivis, mutta sitä toista puolta piti täyttäessä hiukan painaa aina jostain puolelta mistä vähän vuosi, sitten kun sai paineen nousemaan renkaassa niin se pysyykin jo tiiviinä. Itte nostin paineen sinne vajaaseen 2baariin niin asettui rengas kunnolla vanteelle.

Sit jos on uudet kumit mitkä on kuljetuksessa ollu kunnolla lintassa niin voi joutuu venyttämään jossain pari päivää et saa asennettua paikalleen.
subline
4WD
Viestit: 134
Liittynyt: 01 Elo 2012 13:29

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja subline »

Ei täälä olisi ketään dinlistiä kuka haluisi vaihtaa hyosungiin? :)
Itselläni oli joskus dille, pidän siitä hieman enemmän. Muutenkin olen vasta alottelija niin tämä goessi on vähän vaikeampi tapaus minulle :)
fr0z
6WD
Viestit: 498
Liittynyt: 31 Heinä 2011 22:37
Mönkijä:: Outti 800 Xt
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja fr0z »

Veikkaan että on aika tiukassa vaihtajat. :mrgreen: Ei muutakun pistät Hyosungin nettimotoon myyntiin.

Mutta mutta... Itse Dinlistä. Mites toi venttiilinvälyksen palasäätö. Eka kertaa moisen säädön kanssa tekemisissä. Onko se säätöpala Dinlissä/Predatorissa konekohtainen, vai onko ne jotain universaaleja juttuja mitä saa esmes autovaraosa/moottoripyörä puljuista?
Dinli seikkailee lumimaassa -> http://www.youtube.com/watch?v=lfsS8Ka7YZg
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Kyllä ne universaaleja taitaa olla. Huomenna menen paikallisesta kaupasta kyseleen paloja. Jos ei tärppää niin teamlaineelta tilaten vaikka http://shop.teamlaine.fi/index.php?inc= ... =3a&page=2

Tuo halkaisia on vähän epäselvä. Tönäri kyllä näyttää 9,5mm. Mutta kun noita on sitten tuon koon lisäksi 9,48mm halkaisijalla. :-k
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Ozma
4WD
Viestit: 127
Liittynyt: 03 Touko 2012 14:41
Mönkijä:: Dinli 801-270
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Ozma »

Oli kyllä semmonen puuhapäivä et huh. Lähemmäs 6h tais mennä verstaalla (kiitos jesi) kaikennäkösessä.

- vilkut syylärin suojamuoviin kiinni (ennen oli peileissä - sis. muovin kuumennusta ja vääntämistä ja poraamista yms kivaa :D )
- uudet peilit = M10 kierre M8 tilalle + uuden peilin kierteet uusiksi (reikä 1.5 nousulla ja peilissä 1.25 :D)
- etujarrujen huolto (piti vaihtaa palat mut vanhoissa oli vielä puolet jälellä ni sitte vaa ilmailtiin)
- takajarrun vaihto (otin sitte kuitenki väärän palikan mut onneks etujarrujen palat sopi taakse)
- bongattiin, että perässä väljää

Seuraavaksi siis pitäis perä purkaa ja käydä läpitte mitä kaikkea rikki ja mitä hyvä vaihtaa samalla - käydä hakees osat - vaihtaa ne - testata. Pitää kohta keksiä joku sponsori ittelle :D Ja takasitulomatkalla bongasin, että jarrutustehoa kovin vähän. Pitänee ostaa jarrupesuainetta ja pyöräyttää levyt puhtaaks + varmaan etujarrut vähä lasittunu niin rääkätä niitä. Ei voi kyllä tarpeeks kiittää isäntää =D> Huomenna selaan nettiä läpitte et mitä o ovh-hintaa perän osilla ja sitten miettiin rahotusta - kevät ku o jo ovella .... melkee.

Edit: samalla ku perän aukasee ni vois varmaan ostaa takarattaan uuden. Kuha löytäis vaa pienempipiikkistä. Ei toi 38 -> 34 ero viel houkuta - 32 varmaan riittäis jo. Eteenkin vois ruveta metsästään uutta :P)
Iha täys pässi.
http://parinaa.xl8r.com/
0201346
4WD
Viestit: 149
Liittynyt: 17 Helmi 2013 14:09
Mönkijä:: dinli 450 -11

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja 0201346 »

tänään lähti dicen lämppärit kahvasta veks ja tilalle tuli TUSK merkkiset tupit ameriikan mantereelta. iipeistä huudettuna jäi hitusen alle 50egee kaikkineensa maksamaan, joo ois saanu melkei samaa hintaa suomestaki mut säästö se on pienikin säästö (oli toiveissa ettei ois menny tullin kautta mut unohdin et on 20egee nykysi se raja). nopee testi -8asteen pakkasessa, tyhjäkäynnillä n.5minsaa niin lämpöä oli ihan kivasti kun dicet oli tuossa lämmössä 0kelissä ehkä puolen tunnin jälkeen :) . pitää hakea lainaan infapunamittari ni saa jotai pintalämpöjäkin laitettua.
tuossa vähän kuvaa paketista, eli käyttökytkin tuossa nopeusmittarin alla:
Kuva
taitavat olla samat kuin nuo:
http://www.rockymountainatvmc.com/p/43/ ... ated+grips
0201346
4WD
Viestit: 149
Liittynyt: 17 Helmi 2013 14:09
Mönkijä:: dinli 450 -11

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja 0201346 »

kappas vaa, tänää töistä kotiutuessa huomasin et ei vilkut pelaa ensinkää. selailin foorumia ja ilmeisesti joku maajohto on jossai katteitte alla mis on useesti huono kontakti? valot pelaa kaikki muute pitkiä ja sen merkkivaloa myöten... oisko kellää antaa vinkkiä mistä kannattaa vikaa hakea?
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Itseltä hävis joskus vilkut kokonaan kun oli akusta maajohto melkein poikki. Valot oli myös himmeät.

Ja tässä kun olen muutaman kerran katteet purkanu pois, niin huomasin että vilkun johdot menee esim etupäässä rungon päällä etukatteen kiinnityskorvakkeen läpi suojaamattomana ja ovat hanganneet runkoon. Toimiiko hätävilkku namiskasta?
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
0201346
4WD
Viestit: 149
Liittynyt: 17 Helmi 2013 14:09
Mönkijä:: dinli 450 -11

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja 0201346 »

ei toimi kummatkaa, normi - tai hätävilkut. pitää viikonloppuna käydä nuo maajohot läpi. viikko sit ne muistaaksee viel pelas, sen jälkee on tuo akun maajohto kyl käyny irti ku laitoin siihe releen maan.
pitää varmaa ku kelit lämpenee ni irrotella katteet ja kattoo nuo johot läpi ettei hankaa mistää puhki ja vedä oikkarii.
Viimeksi muokannut vaughan, 21 Maalis 2013 20:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Turha lainata edeltävää viestiä, lainaus poistettu.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Yleensä jompikumpi puoli vilkuista toimii tai molemmatkin, vaikka johto hankautunut ja kiinni rungossa. Vilkkumis nopeus saattaa olla normaalista poikkeava.

Vilkunreleellä luulavasti sähkönsaanti ongelma tai sitten hajonnut kerrasta.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Vastaa Viestiin