Foorumin Dinlit

Keskustelua Dinli mönkijöistä
0201346
4WD
Viestit: 149
Liittynyt: 17 Helmi 2013 14:09
Mönkijä:: dinli 450 -11

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja 0201346 »

Puuhis83 kirjoitti:Yleensä jompikumpi puoli vilkuista toimii tai molemmatkin, vaikka johto hankautunut ja kiinni rungossa. Vilkkumis nopeus saattaa olla normaalista poikkeava.

Vilkunreleellä luulavasti sähkönsaanti ongelma tai sitten hajonnut kerrasta.
mietinki vähä tuota maahommelia ku mielestäni ajovaloki on iha nii kirkas ku tuo orkkiskynttilä nyt on :D , se rele tais olla siin melkei ajovalon vieressä ni täytyy irrotella joku hetki. mahtaakoha käydä iha yleismallinvilkkurele...
tänää sen verra tein huoltohommia et etupään puslat rasvailin ni eikös yks nippa katkennu tukivartee ni piti vastakierretapilla kaivaa pätkä irti mut huomasin et nuo nipat vaikuttaa kyl aika kuttaperkkametallilta ni hain kunnon nippoja pussilisen jos vaihtas kaikki ja samalla laittas nivelii kans nipat nyt vihoviimei ku kelitkii näyttäs lauhtuvan.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

901 kuorisessa tuo rele on syylärin yläreunan tasalla, joku 10cm syyläristä keulaanpäin ja oikealla puolen. Vaatii ledivilkuille tarkoitetun releen jos semmoiset on.

Ei ymmärrä miten olet saanu nipan poikki. :D Eikös siinä nipan juuressa ole paikka esim. lenkkiavaimelle vai jäikö sekin käteen?
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
0201346
4WD
Viestit: 149
Liittynyt: 17 Helmi 2013 14:09
Mönkijä:: dinli 450 -11

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja 0201346 »

no hitto ku tuo miun melkei uus prässi on iha sairaan napakka siihe nippaa ni kävin irrottaa sitä siitä nipasta ja joutu vähä vääntämää irti ni katkes siitä "mutterin" alta eli kierreosa jäi tieteki sinne tukivarren sisää, onneks lähti iha nöyrästi irti. nyt tuleeki kulmanipat kaikki ni on mukavampi ruuttailla :D
Viimeksi muokannut vaughan, 21 Maalis 2013 20:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Turha lainata edeltävää viestiä, lainaus poistettu.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Juu swingin nipat on ihan perse rasvailla jos on normi nipat. Kulmamalliset on pitäny kans sinne vaihtaa. Siin on varmaan prässin päässä säätö, niin ei tarvii niin kovasti jäkittää pois nipasta.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
0201346
4WD
Viestit: 149
Liittynyt: 17 Helmi 2013 14:09
Mönkijä:: dinli 450 -11

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja 0201346 »

tänää sain tos aamusta töitten ohessa askarreltuu yläpalloihi rasvanipat, joutuu pirun tarkkaa poraamaa ku yläkuvun alla ei hirveesti oo tyhjää tilaa ja sit kierretapilla varovasti ku tekee jengan. no nipat on paikallaa ja rasvaa perää ni yllätyksenä eipä tullukkaa yhtää vanhaa rasvaa pihalle eli ovat aivan rutikuivat orkkiksena... eli uskaltasin suositella kyseistä operaatiota jos haluu nivelille vähä pitempää ikää. viel pitäs raidepäät ja alapallot tehä kuha joutaa, työt häiritsee vaa vapaa-aikaa :D
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Ois maanantaina vietävä dille konttorille, saas nähä syynääkö tällä kertaa renkaista e-hyväksyntää kun etusista puuttuu.
Muuta mainittavaa ei ole jos olemattomat lokarit ei herraa häiritse, on muutes aika keleesti kesymmän näkönen toi laitos tällä hetkellä vakiokorkuisena ja isoilla peileillä :D
Olihan mukava uullatuus kun toista kertaa viime syksynjälkeen painoin tarttinappia, syttyi laakista ja muutaman kilsan ajolenkki oli mukavaa.
Hieman kyllä tuntui tehottomalta, siittä päästäänkin aiheeseen MITÄ KUULUU GENERADEN PAINEKATTILALLE?
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Olen kanssa omaa laittanu vähän katsastus kuosiin. Ens kuun saa vielä ajella. Käryt on ainakin ihan liian paksulla. Vähän kahden vaiheilla pitäiskö vakioputkikin vielä laittaa paikalleen.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
fr0z
6WD
Viestit: 498
Liittynyt: 31 Heinä 2011 22:37
Mönkijä:: Outti 800 Xt
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja fr0z »

yaguza kirjoitti:...siittä päästäänkin aiheeseen MITÄ KUULUU GENERADEN PAINEKATTILALLE?
NII JUST! On suorastaan laitonta rakentaa moisia ja olla kirjoittamatta niistä juttua foorumille! Mä voin tarjoutua ostamaan ne hilppeet pois. :mrgreen:
Dinli seikkailee lumimaassa -> http://www.youtube.com/watch?v=lfsS8Ka7YZg
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Nyt kun sain seokset kohilleen niin piti jotain muuta alkaa ruuvaamaan ja vaihdoin tulpan. Nyt kun tankoo on korotettu 40mm niin tulpan vaihtoon meni kaikkineen ehkä 30min, irroitin pohjalevynkin viel niin saa huomenna vaihdella uudet ölpät koneeseen, nykyisissä on varmaan kolmasosa bensaa kun säätäny ton kiihdytyspumpullisen kaasarin kanssa :)

Josko seuraavan tonnin viel ajelis ja sit reilun 7000km kohdilla vaihtais sen jakoketjun öljynvaihdon kohdalla, kun ei viel mitään ääntä pidä. Eikä se kovin helposti taida sillonkaan viel hypätä kun alkaa vähän rallattelemaan. Tais Puuhiksellaki jokusen kilometrin rallatella ennen ketjun vaihtoa ;)
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Joo. Kyl se kerkes toista tonnia rapisemaan. :oops:
Ite olen tuolla ketjulla ajanu n.7tkm + mitä edellinen kisälli on sitten ruuvannu menemään. Mut siltikin kehotan vaihtaan viimeistään heti kun rapsaa. :D
Huoltokirjahan mulla oli tuosta olemassa, muttä kävi klassiset, ja koira söi sen, pollen vihkosten ohella. :D
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
fr0z
6WD
Viestit: 498
Liittynyt: 31 Heinä 2011 22:37
Mönkijä:: Outti 800 Xt
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja fr0z »

yaguza kirjoitti: Muuta mainittavaa ei ole jos olemattomat lokarit ei herraa häiritse...
Periaatteessa kai lokareista voisi hylätä. Tutulta katsastusmieheltä rengaskoon kasvatuksesta kyselin, niin mainitsi myös että roiskesuojavaatimuksien tulee täyttyä. Mitä ne sitten onkaan, mutta veikkaan että ollaan vähän kevyellä pohjalla jos etulokarit on sheivattu. :mrgreen: Varaudu virittää väliaikaisesti jotkut lokarit etugummien päälle.
Dinli seikkailee lumimaassa -> http://www.youtube.com/watch?v=lfsS8Ka7YZg
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

L luokan värkissä ei ole olemassa säännöksiä roiskesuojista, mitä tuossa ite olen koittanu selvitellä.
01.05.1998 lähtien L-luokan ajoneuvojen roiskesuojista tai niiden pakollisuudesta ei määräyksiä rakenne-
ja varusteasetuksessa
Uudempaa en löytänyt. Peräisin tuolta: http://www.trafi.fi/filebank/a/13251471 ... rsio20.pdf
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Kauhee polte päästä säätään niin kai se on pakko käydä viel tänään pikku hönössä vaihtamassa ne öljyt :)
jargus
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 04 Loka 2012 19:44
Mönkijä:: Luojan kiitos ei enää mönkijää
Paikkakunta: Kvl

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja jargus »

ehkä tyhmä kysymys... eikö dinliin saa vaan laitettua manuaalista nokkaketjunkiristintä ja näin jatkettua ketjun elämää mahd. paljonkin ja säästää aikaa+rahaa+ennenkaikkea vaivaa??????? noh, tod näk ei.. kai sen olisi jo joku keksinyt kokeilla... :roll:
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Jos ketju rallattaa, on automaattikiristäjä hoitanu homman tuossa vaiheessa niin pitkälle kuin pystyy ja on kannattavaa. Eli sitten kun automaattikiristin ei enää kiristä, niin syy on liian pitkässä ketjussa. Eikä sitä venynyttä ketjua kannata enää senkään jälkeen manuaalisesti kiristellä.

Tietysti tuommonen automaattikiristäjäkin voi kait heittää pyyhkeen kehään millon vaan.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Vastaa Viestiin