Puuhis83 kirjoitti:Mut jos venttiilit kaipaa säätöä ja täytyy nokat irroittaa, niin mistä tietää ettei ketju ole kampuran päässä päässy luikkimaan pois merkistään?
Sepä se, luiskahdus tapahtuu todella helposti kun nokat on irti.
Mutta kone kun on asetettu ajoituskohtaan ennen nokkien irroitusta ni imunokan merkit on klo9 ja 12 ja pakonokan merkit yhden hampaan edellä, jos ketju luiskahtaa kampuran päässä suuntaan tai toiseen niin niputtaessa imu- ja pakonokan merkit ei enää olekkaan niinkuin ne pitäis olla kannen yläreunaan verrattuna.
Se on vaan hyppyytettävä ketjua alarattaalla ja nokkien kanssa kokeiltava että millon osuu nokkien+ketjun merkit kohilleen kannen yläreunan kanssa.
Pienellä riskillähän se menee jos näin tekee mutta eipä paljoo muita vaihtoehtoja ole jos sattuu luiskahtamaan ja haluaa välttää kykäkopan irroituksen.