Jarruthan voi erottaa ihan yhden letkun irroittamisella keulasta ja tulppaamisilla, ei tarvi uusia letkuja vedellä minnekkään!
Ja disklaimerina: täähän toki omalla vastuulla ja on laitontakin, mut jos satutte radalla ajeleen..
takajarrulevy
- jesi
- Tracks
- Viestit: 2029
- Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
- Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
- Paikkakunta: Tampere
Re: takajarrulevy
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Re: takajarrulevy
THHV kirjoitti:Nostellaas vanhaa..
Saako tuota takajarrusatulaa kiristettyä jostain? Koko takajarrusatula klappaa eteen-taakse suunnassa, ja huollossa sanoivat sen olevan ominaisuus, jolle ei voi mitään...
AIvan saman huomasin myös omassani kun tallisssa edes takas työntelin. Onkohan ihan normia?
Huolto-opasta ei ole, tilasin vasta pari päivää sitten. Niin malli oli 450 (2007 901).
PIti vielä käväistä tallissa tutkimassa "uutta" kaveria. Rattaat näköjään 15 ja 39. Eturatas aika kulunut jo ja ketjut löysällä.
Tilaamaani huoltovihkosta odottelen, jospa sitten sais ketjuja vielä tiukennettua, kun laahaa aika mukavasti....toivottavasti ei kerkeä tippua

- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: takajarrulevy
Kyllä se satulan nytkyminen taitaa ominaisuus olla.
Oletko nämä opukset kattonu: http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 41&t=33768
Ei kait näihin tuon kummempia opuksia saa?
Oletko nämä opukset kattonu: http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 41&t=33768
Ei kait näihin tuon kummempia opuksia saa?
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: takajarrulevy
Sähköisenä löytää tarvittavat opukset. Ei kannata sitten mennä liikaa kiristelemään ketjuja, 30-40mm saa kirjankin mukaan olla löysää ketjuissa.
Re: takajarrulevy
Niin paljon? Tuntuu aika isolle, kun vertaa mitä ex- pärrässä piti olla. Kiitos tiedosta.
Viimeksi muokannut cotcot, 07 Maalis 2013 22:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Turha lainaus poistettu.
Syy: Turha lainaus poistettu.
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: takajarrulevy
Tää on noista luetteloista ainakin itsellä eniten käytössä: http://www.dinlinorge.no/files/904servicemanual.pdf Löytyy itsellä tallista tulostettuna, eikä saa edes tilaamalla. Tuossa on momentit, sähkökaaviot ym. ym.
slack ketjussa olikin 30-35mm jos ihan tarkkoja ollaan
slack ketjussa olikin 30-35mm jos ihan tarkkoja ollaan

Re: takajarrulevy
Aivan loistavaa porukkaa täällä 
Kiitos vastauksisa !!!

Kiitos vastauksisa !!!

- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: takajarrulevy
Pistin uuden levyn tänään paikalleen. Kipasin sitten koeajoksi muutaman jälkiasennus oluen. Kotiin päästyä tutkin uutta levyä. Sisempi pala ei nähtävästi ota koko leveydeltä levyyn kiinni. Levy ja satula olivat myös melkosen lämpimiä. Nähtäväks jää, kestääkö tuo levy edes sitä viittätoistatuhatta kilsaa...
Satulan edestakas nuljuminen/lonksekin selvis osittain. Levyn kiinnityspulttien kannat olivat reunastaan ottaneen kiinni hienokseltaan laakeripesän ympäriillä olevaan rautaan. Vois ehkä johtua peränlaakereiden loppumisesta/liiallisesta kolmiomutterin kiristyksestä. Ku en muista mihin tai mitä vasten se jarrulevynhubi kiristyy. Mahtoi siinä olla joku ohkanen simmilevykin hubin ja epäkeskonvälimaastossa..
Pitää tutkia perälaakerien vaihdon yhteydessä paremmin. Sekin kun on taas kohta käsillä..
edit
Varaosaluettelon mukaan, hubi näyttäis nojaavan pän akselissa olevaa pykälää, joten kolmiomutterilla sitä ei saa kiristettyä liian lähelle laakeripesää. Täytyy varmaan mitata, onko sitten akseli toispuoltaisesti pesässä.
Satulan edestakas nuljuminen/lonksekin selvis osittain. Levyn kiinnityspulttien kannat olivat reunastaan ottaneen kiinni hienokseltaan laakeripesän ympäriillä olevaan rautaan. Vois ehkä johtua peränlaakereiden loppumisesta/liiallisesta kolmiomutterin kiristyksestä. Ku en muista mihin tai mitä vasten se jarrulevynhubi kiristyy. Mahtoi siinä olla joku ohkanen simmilevykin hubin ja epäkeskonvälimaastossa..

Pitää tutkia perälaakerien vaihdon yhteydessä paremmin. Sekin kun on taas kohta käsillä..

edit
Varaosaluettelon mukaan, hubi näyttäis nojaavan pän akselissa olevaa pykälää, joten kolmiomutterilla sitä ei saa kiristettyä liian lähelle laakeripesää. Täytyy varmaan mitata, onko sitten akseli toispuoltaisesti pesässä.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!