Dinlin venat ja öljynkierto?
Re: Dinlin venat ja öljynkierto?
Tuli tehtyä myös ensimmäinen öljynvaihto ja ohjeiden mukaan tietysti harrastin ilmausta. Ei se mitään suhahdusta suostunut päästämään useista yrityksistä huolimatta, mutta noin 80 kilometrin edestä tuli jo annettua happea joten kai siellä öljy edelleen kiertää.
Re: Dinlin venat ja öljynkierto?
Onkohan jtn. koneesta mennyt kun ilmanputsarin kotelon pohjalla ~1dl öljyä, tullut siis huotin putkea pitkin?
Pitää ensi viikolla viedä pajalle...
Pitää ensi viikolla viedä pajalle...

Re: Dinlin venat ja öljynkierto?
Dilleä sen kummemmin tuntematta, villiäkin villimpi veikkaus...Hiikeri kirjoitti:Onkohan jtn. koneesta mennyt kun ilmanputsarin kotelon pohjalla ~1dl öljyä, tullut siis huotin putkea pitkin?
Oiskohan koneeseen laitettu hiukan liikaa öljyä. Ja sitten kun kone on ajossa riittävästi lämmenny, niin on tuo ylmääräinen ölppä paennut tuota huohotin putkea pitkin sinne koteloon

-HUSABERG-
-Näillä, tuosta ja tuonne mennään-
Ex:TGB Blade 425 -wanapii mutaraaseri-
lähti 21.08.09
Ex: Keeway atv 50cc
http://kuvablogi.com/blog/11516/ <- Päivitys 20.03.09
http://www.ncquads.com
-Näillä, tuosta ja tuonne mennään-
Ex:TGB Blade 425 -wanapii mutaraaseri-

Ex: Keeway atv 50cc
http://kuvablogi.com/blog/11516/ <- Päivitys 20.03.09
http://www.ncquads.com
Re: Dinlin venat ja öljynkierto?
Onko öljyt kuinka vanhat?Hiikeri kirjoitti:Onkohan jtn. koneesta mennyt kun ilmanputsarin kotelon pohjalla ~1dl öljyä, tullut siis huotin putkea pitkin?
Pitää ensi viikolla viedä pajalle...
Re: Dinlin venat ja öljynkierto?
Samaa olisin itsekin ehdottanut. Ei ole mitenkään pitkää kokemusta kyseisestä härvelistä, mutta ihan maalaisjärjellä putkistoja katsellen tuntuu mahdottomalta tuo öljyn karkaaminen huohotusputkeen mistään muusta syystä. Putki lähtee kuitenkin säiliön päältä enkä ymmärrä miten öljy voisi sinne päästä ellei pytty ole piripintaan täynnä.Ecu kirjoitti:Oiskohan koneeseen laitettu hiukan liikaa öljyä.
EDIT: Vai hetkinen, olikos niitä huohotinputkia joku muukin kuin tuo säiliöstä lähtevä?
Re: Dinlin venat ja öljynkierto?
Minun Dinli teki saman tempun uutena. Liikkeessä oli lisätty öljyä liikaa joten ylimääräinen tavara tuli pihalle ensimmäisen sadan kilometrin aikana.Hiikeri kirjoitti:Onkohan jtn. koneesta mennyt kun ilmanputsarin kotelon pohjalla ~1dl öljyä, tullut siis huotin putkea pitkin?
Pitää ensi viikolla viedä pajalle...
Nyt kilometrejä takana noin 2000 ja ei mitään ongelmia ole ollut.
Tuosta öljynkierron ilmauksesta liike sanoi mulle että se oli ensimmäisissä malleissa(901) tehtävä. Uudemmassa eli 904 mallissa sitä ei tarvitsisi tehdä.
Uudenmaan Mönkijät Ry
Re: Dinlin venat ja öljynkierto?
Öljyillä ajettu jtn. ~550km ja koko pelillä vajaa 1200km.
Saattoihan se olla että liikaa siellä oli, mutta kun öljyt/suodattimen vaihdoin ja olin laskenut öljyt niin hyvin pois kun sain (mm.kallistelemalla mönkkää) öljysäiliöstä ja moottorista, niin silloin ekana laittelin 2L sisään ja pieni koneen käyttö ja sitten lisäilin siihen asti kunnes öljysäiliön korkki/mittatikku oli puoleenväliin, silloinkin vielä 2-3krt välillä konetta 10s. käyttäen.
Kokonaismääränä sinne meni ~2.8L. Mutta onhan siellä jossain vielä se pari dl voinut jäädäkkin jolloin kokonais öljymääräksi tulisi ~3L eli liikaa.
Saattoihan se olla että liikaa siellä oli, mutta kun öljyt/suodattimen vaihdoin ja olin laskenut öljyt niin hyvin pois kun sain (mm.kallistelemalla mönkkää) öljysäiliöstä ja moottorista, niin silloin ekana laittelin 2L sisään ja pieni koneen käyttö ja sitten lisäilin siihen asti kunnes öljysäiliön korkki/mittatikku oli puoleenväliin, silloinkin vielä 2-3krt välillä konetta 10s. käyttäen.
Kokonaismääränä sinne meni ~2.8L. Mutta onhan siellä jossain vielä se pari dl voinut jäädäkkin jolloin kokonais öljymääräksi tulisi ~3L eli liikaa.