Dinlin venat ja öljynkierto?

Keskustelua Dinli mönkijöistä
neippi
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 20 Helmi 2008 21:21

Viesti Kirjoittaja neippi »

kiitos.no, mikä toi puolittaja on?
Avatar
Hiikeri
6WD
Viestit: 926
Liittynyt: 07 Tammi 2007 00:05
Paikkakunta: 013
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hiikeri »

Puristusten puolittaja, aktivoituu startatessa eli startti jaksaa silloin paremmin pyörittää konetta.

Melkoinen homma näköjään toi öljyjen vaihto kun vertaa normi koneisiin.
No, eilen sain Dillen :twisted: ja pitääkin ensiviikolla ottaa ensituntumat ko. prosessiin.
Janne83
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 07 Heinä 2008 01:08
Mönkijä:: Dinli 560 vm.08
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Janne83 »

Itse vaihanut öljyt ja puristanut aina sen huotiletkun lyttyyn,käyttänyt noin vajaa10sek. ja sammuttanut, mutta en minä ole saanut kullumaan suhausta? Tosin toiminut ihan hyvin ilman suhauksia! :roll: Mitä öljyä yleensä porukka käyttänyt? käyttökokemuksia?
Dinli 904 vm.08 560cc
ex.250derbi dxr
Avatar
Hiikeri
6WD
Viestit: 926
Liittynyt: 07 Tammi 2007 00:05
Paikkakunta: 013
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hiikeri »

Ei mullakaan suhahdusta kuulunut kun pari päivää sitten öljyt vaihdoin. Varmuuden vuoksi kahdesti "ilmasin".

Tätä koneessa nyt:
Kuva
miguli
6WD
Viestit: 312
Liittynyt: 15 Maalis 2007 20:11
Mönkijä:: oli
Paikkakunta: eteläinen häme

Viesti Kirjoittaja miguli »

ite oon onnistunu kaks kertaa saamaan pihahduksen aikaseks,
ei se kovin kuuluva ääni oo että saa olla tosissaan korvat höröllä että erottaa
Avatar
Hiikeri
6WD
Viestit: 926
Liittynyt: 07 Tammi 2007 00:05
Paikkakunta: 013
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hiikeri »

Ainakaan jos kone vielä käy, sammutatteko ensin koneen ja sitten vasta pihauksen kuulostelemisen yritys eli letkun kiristyksen löysäys?
sakari
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 24 Maalis 2008 16:10

Viesti Kirjoittaja sakari »

kone tietysti sammuksiin.. niin kuulee paremmin..
Janne83
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 07 Heinä 2008 01:08
Mönkijä:: Dinli 560 vm.08
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Janne83 »

Sammutan koneen mut ei pihauksia.... :?
Dinli 904 vm.08 560cc
ex.250derbi dxr
Mika_M
6WD
Viestit: 697
Liittynyt: 26 Loka 2008 17:30
Paikkakunta: Kotka

Re: Dinlin venat ja öljynkierto?

Viesti Kirjoittaja Mika_M »

Tuli tehtyä myös ensimmäinen öljynvaihto ja ohjeiden mukaan tietysti harrastin ilmausta. Ei se mitään suhahdusta suostunut päästämään useista yrityksistä huolimatta, mutta noin 80 kilometrin edestä tuli jo annettua happea joten kai siellä öljy edelleen kiertää.
Avatar
Hiikeri
6WD
Viestit: 926
Liittynyt: 07 Tammi 2007 00:05
Paikkakunta: 013
Viesti:

Re: Dinlin venat ja öljynkierto?

Viesti Kirjoittaja Hiikeri »

Onkohan jtn. koneesta mennyt kun ilmanputsarin kotelon pohjalla ~1dl öljyä, tullut siis huotin putkea pitkin?
Pitää ensi viikolla viedä pajalle... :?
Avatar
Ecu
6WD
Viestit: 397
Liittynyt: 18 Marras 2007 16:48
Mönkijä:: ei óle
Paikkakunta: Joensuu

Re: Dinlin venat ja öljynkierto?

Viesti Kirjoittaja Ecu »

Hiikeri kirjoitti:Onkohan jtn. koneesta mennyt kun ilmanputsarin kotelon pohjalla ~1dl öljyä, tullut siis huotin putkea pitkin?
Dilleä sen kummemmin tuntematta, villiäkin villimpi veikkaus...
Oiskohan koneeseen laitettu hiukan liikaa öljyä. Ja sitten kun kone on ajossa riittävästi lämmenny, niin on tuo ylmääräinen ölppä paennut tuota huohotin putkea pitkin sinne koteloon :-k
-HUSABERG-
-Näillä, tuosta ja tuonne mennään-
Ex:TGB Blade 425 -wanapii mutaraaseri- :( lähti 21.08.09
Ex: Keeway atv 50cc

http://kuvablogi.com/blog/11516/ <- Päivitys 20.03.09
http://www.ncquads.com
Mezcal
4WD
Viestit: 155
Liittynyt: 16 Maalis 2007 20:43

Re: Dinlin venat ja öljynkierto?

Viesti Kirjoittaja Mezcal »

Hiikeri kirjoitti:Onkohan jtn. koneesta mennyt kun ilmanputsarin kotelon pohjalla ~1dl öljyä, tullut siis huotin putkea pitkin?
Pitää ensi viikolla viedä pajalle... :?
Onko öljyt kuinka vanhat?
Mika_M
6WD
Viestit: 697
Liittynyt: 26 Loka 2008 17:30
Paikkakunta: Kotka

Re: Dinlin venat ja öljynkierto?

Viesti Kirjoittaja Mika_M »

Ecu kirjoitti:Oiskohan koneeseen laitettu hiukan liikaa öljyä.
Samaa olisin itsekin ehdottanut. Ei ole mitenkään pitkää kokemusta kyseisestä härvelistä, mutta ihan maalaisjärjellä putkistoja katsellen tuntuu mahdottomalta tuo öljyn karkaaminen huohotusputkeen mistään muusta syystä. Putki lähtee kuitenkin säiliön päältä enkä ymmärrä miten öljy voisi sinne päästä ellei pytty ole piripintaan täynnä.

EDIT: Vai hetkinen, olikos niitä huohotinputkia joku muukin kuin tuo säiliöstä lähtevä?
kaide
2WD
Viestit: 46
Liittynyt: 17 Heinä 2007 12:46
Mönkijä:: Dinli 450
Paikkakunta: Vantaa

Re: Dinlin venat ja öljynkierto?

Viesti Kirjoittaja kaide »

Hiikeri kirjoitti:Onkohan jtn. koneesta mennyt kun ilmanputsarin kotelon pohjalla ~1dl öljyä, tullut siis huotin putkea pitkin?
Pitää ensi viikolla viedä pajalle... :?
Minun Dinli teki saman tempun uutena. Liikkeessä oli lisätty öljyä liikaa joten ylimääräinen tavara tuli pihalle ensimmäisen sadan kilometrin aikana.
Nyt kilometrejä takana noin 2000 ja ei mitään ongelmia ole ollut.
Tuosta öljynkierron ilmauksesta liike sanoi mulle että se oli ensimmäisissä malleissa(901) tehtävä. Uudemmassa eli 904 mallissa sitä ei tarvitsisi tehdä.
Uudenmaan Mönkijät Ry
Avatar
Hiikeri
6WD
Viestit: 926
Liittynyt: 07 Tammi 2007 00:05
Paikkakunta: 013
Viesti:

Re: Dinlin venat ja öljynkierto?

Viesti Kirjoittaja Hiikeri »

Öljyillä ajettu jtn. ~550km ja koko pelillä vajaa 1200km.
Saattoihan se olla että liikaa siellä oli, mutta kun öljyt/suodattimen vaihdoin ja olin laskenut öljyt niin hyvin pois kun sain (mm.kallistelemalla mönkkää) öljysäiliöstä ja moottorista, niin silloin ekana laittelin 2L sisään ja pieni koneen käyttö ja sitten lisäilin siihen asti kunnes öljysäiliön korkki/mittatikku oli puoleenväliin, silloinkin vielä 2-3krt välillä konetta 10s. käyttäen.

Kokonaismääränä sinne meni ~2.8L. Mutta onhan siellä jossain vielä se pari dl voinut jäädäkkin jolloin kokonais öljymääräksi tulisi ~3L eli liikaa.
Vastaa Viestiin