Foorumin Dinlit

Keskustelua Dinli mönkijöistä
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Ei se ihan kun yleisesti ton ei pitäis vitosella kiertää rajoittajalle asti, säätää sytkää tai vastaavaa.. fr0zilla tais kans kyl kiertää rajoittajallevitosellakin?
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Bansku81 kirjoitti:Hmmm... Tossa ku olin pienel lenkillä kaasarin säätöjä testaamassa ja koitin vähän miten menee 14/38 väleillä huippuja niin nyt kone kiertää käytännös vitosellakin rajoittajalle ja mittariin liki sama kun 15/38 väleillä, erotuksella et kone huutaa aika lailla.. 8-[
Oliko katu- vai nappulukumit? Liekö koossa paljon eroja.

Vähän kanssa omassa tuntuu noilla 15/38 väleillä että puutuu lopussa, eli ei yllä rajoittimelle jos sen edes kuuluu mennä. Sun tarvii katella frozin laatimasta taulukosta joku välitys noiden kahden väliltä. Mutta eikös alkupäässä joutunu tiheämpää sitte jo vaihteleenkin? :D
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

0201346 kirjoitti:onks siel oikeesti antanu runko periks sit jostai? vähä pahalta kuulostaa kyl.... :shock:
Oli tuossa aiemmin päivällä runko kohtuu paljaana, ja noilta swingin seuduilta näyttää saumat yms ehjiltä. Minusta toi runko on sen verran tukevaa tekoa, etten sitä omilla ajoillani ainakaan rikki saa.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Saahan noita aika hätäisesti vaihdella. Aika iso ero noilla 14 ja 15 piikkisellä. Suunnistusta silmällä pitäen 14 piikkisellä jaksaa ykkösellä mennä ylämäkeenkin tyhjäkäynnillä ja on muutenkin aika crossi henkinen.

Ja kesä rajoituksilla sit taas 15/38 on ihan minimi matka-ajossa.

Kiekka mittarista näki et noil 14/38 väleillä vetää vitosellakin sinne 9000rpm paikkeille, ei vaan ihan hirveen pitkää pätkää ilkee painamaan kaasu kaakossa :mrgreen:

Jos sä et Puuhis saa tohon svinkulaan tolkkua niin voin tulla poikkeen viikonloppuna ja puretaan tota perää sen verran et löytyy mist sul se heitto tulee.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Mitenkä pitkälle vetää 15/38 väleillä kierrosten mukaan?

Ja jos ei sitä sun konetta purettais ihan vielä. NImittäin kun en aiemmin päivällä tutkinu sen tarkemmin, mistä peräpään klonksunta tulee. No kiristin sitte kolmiomutterin ja väljä olis nyt mun nähdäkseni poissa... :oops:

Katsotaan, kun päästään koeajolle.

Etukatetta asentaessa onnistuin pudottaan parkin polttimon umpion sisään. Olipa helliä hetkiä etukatteen kanssa, kun huljuttelin sitä pois umpiosta. Parkin polttimo jässähtää uskomattoman tiukkaan sinne umpion nurkkiin kyllä. Loppuviiimeks sain sen ajovalopolttimon reijästä tuleen pihalle.

Jaa ja plastidipitin tankin päällysmuovin. Saas nähdä kuin ruma tulee. :D
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Generade
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 21 Huhti 2012 04:08
Mönkijä:: Dinli 904 T
Paikkakunta: Nokia

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Generade »

Noniin.. Tänään oli sit se päivä, kun meikäläinen pääsi vihdosta viimein testaamaan talven kestäneen rassaamisen lopputulosta.. kämpänrakennusrojekti on hiukka meinannu haitata harrastuksia.

Yaguzalle terveiset :D Kyllähän se tosiaan johonkin tuntuis liikkuvan, vaikka nyt alkuun lähdin paineiden kans liikkeelle melko varovasti..

Muutama kilometri varsin onnistunutta testilenkkiä ja yhtä hymyä koko mies ja sitten... bensanpaineet romahti, mopo hissukseen kotiin ja muutama tupakki hermostukseen. Sen verran tuli tutkittua, ettei pettäny mistään liitoksesta. Joko pumpulla tuli litrat täyteen tai sit lakkas kömpijä lataamasta, eikä pumppu jaksanu pyöriä kunnolla. Huomenna lisää tutkimuksia..
Avatar
Ozma
4WD
Viestit: 127
Liittynyt: 03 Touko 2012 14:41
Mönkijä:: Dinli 801-270
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Ozma »

Miten toi takapään kolmiomutteri kiristetään oikein paikalleen? :cry:
Iha täys pässi.
http://parinaa.xl8r.com/
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Generade kirjoitti:Noniin.. Tänään oli sit se päivä, kun meikäläinen pääsi vihdosta viimein testaamaan talven kestäneen rassaamisen lopputulosta.. kämpänrakennusrojekti on hiukka meinannu haitata harrastuksia.
Mitäs kaikkea on tullut tehtyä ylipaineistuksen lisäksi?
Generade kirjoitti:Joko pumpulla tuli litrat täyteen tai sit lakkas kömpijä lataamasta, eikä pumppu jaksanu pyöriä kunnolla. Huomenna lisää tutkimuksia..
Paljonko mahtaa pumppu ottaa virtaa?
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Ozma kirjoitti:Miten toi takapään kolmiomutteri kiristetään oikein paikalleen? :cry:
Meinaakko että kuinka piukkaan pitää laittaa?
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Nonni generade! meinasinkin että jos ei kohta kuulu niin ukko on luovuttanu :D
Juu kuvatusta saa laittaa näkösälle jos muutakin päivitystä on tullut talven aikana.

olikohan pumpun ampeerikulutus 4.5 paikkeilla, jaa mulla ainakin jakso hyvin latailla pumpun kanssa..seosmittarinvalot ja muut piti yllä myös..
se ei vaadi ku nuppineulan kokosen reiän kaasarin/regulaattorin paineletkuun jollonka loppuu meno samontein.
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Onkohan toi ominaisuus tossa Keihin kaasarissa et kaasari valuttaa yli kun kaartaa tiukasti pitempään oikeelle assulla sillen et toisen puolen kumit meinaa nousta ilmaan. Jää maahan selvä vana bensaa, mut vasemmalla samanlaisesti kurvatessa ei valu yli, eikä muunlaisessakaan ajossa. :-k
0201346
4WD
Viestit: 149
Liittynyt: 17 Helmi 2013 14:09
Mönkijä:: dinli 450 -11

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja 0201346 »

no nyt tuli vilkut takas ja vikakii oli suuri, paksun johtosarjan kylessä on L-muotonen liitin mis on kii kaks johtoo(värejä ei nää ku on aika piilossa) ni oli irronnu vaa siitä. jännä liitin ku ei oo mitää lukituksia ja elää aina ku tankoa veivaa, no nyt on nipparilla lukittu et ei pääse irtoomaa. täältä löytyy yks ylimääräne vilkkurele jos jollaki on hajonnu :) vähä kivempi ajaa tien päälläki ku kanssa autoilijat toivonmukaa näkee mihi on kääntymässä...
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Mun vissiin piti sitä maadotus hommeliakin kattoa.. :oops:

Omassa liitin on kyllä suora missä on ukituskynsi, oisko 6 tai 9 napainen, mistä häipyy vilkut ja samalla ajovalotkin. TOki voihan tuon liittimen jälkeen olla vielä L-mallinenkin, kun en niin tarkkaan ole tutkinu.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
0201346
4WD
Viestit: 149
Liittynyt: 17 Helmi 2013 14:09
Mönkijä:: dinli 450 -11

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja 0201346 »

Puuhis83 kirjoitti:Mun vissiin piti sitä maadotus hommeliakin kattoa.. :oops:

Omassa liitin on kyllä suora missä on ukituskynsi, oisko 6 tai 9 napainen, mistä häipyy vilkut ja samalla ajovalotkin. TOki voihan tuon liittimen jälkeen olla vielä L-mallinenkin, kun en niin tarkkaan ole tutkinu.
no ei tarvii maajohto vilasta nyt enää :D tos oli kans se iso liitin siel tarralämpäreen alla mut sen jälkee on heti kohta sellane kaks napanen....
piti käydä vetää vähä testirundia kylillä ja metän puolellaki ni oli mönkijä ja ukko kurane tassusta kaulaa asti :lol:
onneks vahailin katteet viime viikolla ni ei tarttunu siihe nii kovi ku ajovermeisii...

Kuva
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Tuommosissa kuvankaltaisissa kohdissaa ruukaa yleensä alkaa siinä määrin lapsettaa, että alkaa rapa roiskumaan.

Itelleni meinasin kyllä huomenna jo ruuvata katurenkaat alle. Ei jaksa sitä nappuloiden jollotusta + että menee ainakin takanakit ihan ruvelle.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Vastaa Viestiin