
Foorumin Dinlit
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Foorumin Dinlit
Nyt ois "Mud Plugit" kin paikallansa. Tars vaan viedä liikkeeseen vaihdatuttamaan nappulat noille lukkovanteille..


- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Foorumin Dinlit
Mää jourun viel kerran ainakin ottamaan peräpään irti. Sielhän se välys taas möllöttää.
Milläköhän prikoilla/kikoilla sen tilkkis pois, että olis kohtuu kestävä. Ja vielä siten että ei alkais kalvamaan koneen persusta.

Milläköhän prikoilla/kikoilla sen tilkkis pois, että olis kohtuu kestävä. Ja vielä siten että ei alkais kalvamaan koneen persusta.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Foorumin Dinlit
Jos ne tilkkeet laittaa rungon ja swingin väliin niin silloin se ei lisää painetta koneen alumiinia vasten?
Tyhmä kyssäri mutta eikös tuollaisen välyksen syntyminen vaadi että kulumaa on swingin kiinnitys"putkien" jokaisessa syrjässä tai vastaavasti koneessa JA rungossa?
Tyhmä kyssäri mutta eikös tuollaisen välyksen syntyminen vaadi että kulumaa on swingin kiinnitys"putkien" jokaisessa syrjässä tai vastaavasti koneessa JA rungossa?
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Foorumin Dinlit
Joo ulommaisten suojaprikkojen alle ajattelin ehkä jotakin laittaa.
Kaiken järjen mukaan jossain on kulumaa. En vaan ole paikkaa löytäny että mistä olis syönyt.
Eli tavaraa olis häipyny noista swingin kiinnitys"putkien" ulkoreunoista ja/tai rungosta. Tai runko on tuosta kohtaa posket pullollaan. En sitä kyllä millää jaksa uskoa. Enkä myöskään sitä että tuon pitkin pultin tarkoitus olis vetää runkoa kassaan, vaikka se piukkaan käsketäänkin laittaa.
Paras korjaus konsti olis kuitenkin teettää ulommaset puslat muutaman millin pidemmäksi se swingistä ulos jäävä osa.
Kaiken järjen mukaan jossain on kulumaa. En vaan ole paikkaa löytäny että mistä olis syönyt.
Eli tavaraa olis häipyny noista swingin kiinnitys"putkien" ulkoreunoista ja/tai rungosta. Tai runko on tuosta kohtaa posket pullollaan. En sitä kyllä millää jaksa uskoa. Enkä myöskään sitä että tuon pitkin pultin tarkoitus olis vetää runkoa kassaan, vaikka se piukkaan käsketäänkin laittaa.
Paras korjaus konsti olis kuitenkin teettää ulommaset puslat muutaman millin pidemmäksi se swingistä ulos jäävä osa.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
- Ozma
- 4WD
- Viestit: 127
- Liittynyt: 03 Touko 2012 14:41
- Mönkijä:: Dinli 801-270
- Paikkakunta: Ylöjärvi
- Viesti:
Re: Foorumin Dinlit
En saa sitä mitenkään kiristettyäPuuhis83 kirjoitti:Meinaakko että kuinka piukkaan pitää laittaa?Ozma kirjoitti:Miten toi takapään kolmiomutteri kiristetään oikein paikalleen?

Iha täys pässi.
http://parinaa.xl8r.com/
http://parinaa.xl8r.com/
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Foorumin Dinlit
Siel on ne puolikuut kierreholkin alla paikoillaan ja jarrulevyhubi siten että paketti pystyy kiristymään?
Käviskö joku ottamas mitan 901/904 dinlistä siitä rautojen ulkopinnasta mihin takaswingin pitkä pultti kiristyy? Omastani mittasin ketjujen päältä leveydeksi hiukan yli 25cm ulkopinnasta ulkopintaan.
Edit
Millit senteiksi...
Käviskö joku ottamas mitan 901/904 dinlistä siitä rautojen ulkopinnasta mihin takaswingin pitkä pultti kiristyy? Omastani mittasin ketjujen päältä leveydeksi hiukan yli 25cm ulkopinnasta ulkopintaan.
Edit
Millit senteiksi...

Viimeksi muokannut Puuhis83, 21 Huhti 2013 18:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Foorumin Dinlit
Jos runko ois levinnyt niin eikö koneen pitäisi silti vielä estää swingiä liukumasta sivuttain? Kyllähän tuo 110Nm pienet löysyydet vetää kasaan, mutta toisaalta tuntuisi oudolta että runko pitäisi vetää kunnolla pänniin. Äkkiä voisi tulla mieleen että joskus on liian lyhyiden holkkien kanssa vedetty niin tiukkaan että ne swingin "putket" ois painunu hiukan kasaan.Puuhis83 kirjoitti:Eli tavaraa olis häipyny noista swingin kiinnitys"putkien" ulkoreunoista ja/tai rungosta. Tai runko on tuosta kohtaa posket pullollaan. En sitä kyllä millää jaksa uskoa. Enkä myöskään sitä että tuon pitkin pultin tarkoitus olis vetää runkoa kassaan, vaikka se piukkaan käsketäänkin laittaa.
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Foorumin Dinlit
Totta. Kas kun en ite aiemmin tajunnut, kun manuskassakin mainitaan rungon ja swingin välyksen olevan 0,5mm per puoli. Näin vois olettaa että swingin pitää olla timmi koneeseen nähden.Bansku81 kirjoitti:Jos runko ois levinnyt niin eikö koneen pitäisi silti vielä estää swingiä liukumasta sivuttain?
Eli pari vaihtoehtoa on. Niinkun sanoit että swingin putket lytyssä. Tai kulumaa muuten vaan swingissä ja/tai koneessa. Koko swinkula levistynyt tuosta kohtaa ts. auennut. Pultti ei varmaan kyllä menis enää läpi, jos swingi olis vääntynyt aukipäin?
Täytyypä potkasta havukengät jalkaan ja mennä talliin jakkaralle pohdiskelemaan, kera oluen, lääkettä tuohon..

..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Foorumin Dinlit
Ja nyt sitten joutuu nyrjähtään saunanlauteille jatkamaan pohdiskelua.. Ei tallissa iskenyt mitään mullistavaa visiota. Vanhoista puslista sais kehiteltyä simmitystä kyllä, mut ei haluttais tehdä mitään purkkaviritystä, kun kerta tulee itelle käyttöön kampe, ja pitäis olla vielä katsurillekin mieluinen.Puuhis83 kirjoitti:Täytyypä potkasta havukengät jalkaan ja mennä talliin jakkaralle pohdiskelemaan, kera oluen, lääkettä tuohon..

..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Foorumin Dinlit
Katsuri tuskin kiinnittää huomioo miten on korjattu. Klappiin ehkä jos svinkula heiluu reilusti sivuttain. Hae sopivan ohkasia kupari tai alumiini prikkoja väliin. Eihän niihin loppujen lopuks pitäis paljon voimia tulla, kun swingi ei pääse yhtään puslalla kääntymään.
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Foorumin Dinlit
Mjoo.. Arveluttaa vaan työntää sinne koneen ja swingin väliin mitää "ylimäärästä", kun nyt vaikutais että sen sieltä tihti pitäs kumminkin olla. Ja hankala sinne on tavaraa lisätäkkään, varsinkaan oikeaa määrää. Ulommaisten suojaprikkojen alle sais kyllä tavaraa, jollonka itse svinkula ei hankais lainkaan koneeseen, vaan runko toimis stopparina.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Foorumin Dinlit
Joo sieltä rungon ja suojaprikan välistä itsekkin aloittaisin täyttämisen.
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Foorumin Dinlit
Ja jos olis noheva, niin tilais uuden swingin, ottas mitat, ja sopivin perustein palauttais. Tai no kai dinlin swingi kuuluu perus omavaraiseen varosa valikoimaankin, niin makuttaa hyllyssä.
Btw. esim raptoreihin saa "järkevämpi" korjaus kittejä swingiin. En tiedä onko alunperinkään mitään messinki puslia yms niissä, mutta korjauskiteissä on perus stefojen ja holkkien lisäksi oikein neulalaakerit, ja stefojen päälle ilmeisesi astetta paremmat muoviprikat. Eipä sillä että ei noissa dinlin messinkipuslissakaan hirmusta kulumista ollu. Ja työnnetyistä kilometreistä ei ole tietoa, muuta kuin et sen 8000km on ainakin menty.
Btw. esim raptoreihin saa "järkevämpi" korjaus kittejä swingiin. En tiedä onko alunperinkään mitään messinki puslia yms niissä, mutta korjauskiteissä on perus stefojen ja holkkien lisäksi oikein neulalaakerit, ja stefojen päälle ilmeisesi astetta paremmat muoviprikat. Eipä sillä että ei noissa dinlin messinkipuslissakaan hirmusta kulumista ollu. Ja työnnetyistä kilometreistä ei ole tietoa, muuta kuin et sen 8000km on ainakin menty.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
- Ozma
- 4WD
- Viestit: 127
- Liittynyt: 03 Touko 2012 14:41
- Mönkijä:: Dinli 801-270
- Paikkakunta: Ylöjärvi
- Viesti:
Re: Foorumin Dinlit
Oli siellä vähän vielä tilaa laakeripesissä niin ei mennyt paketti tarpeeksi sumppuun -> puolikuita ei saanu paikoilleen oikein. Löysät pois -> toimii! Kävin heittääs rundia ja iha kivalle tuntu päästellä noin 2-3kk jälkee taas. Toki loppu touhu nopeesti kun lämmöt nous siten että sytty se valo mittariin, sammutin annoin tasaantua ja taas nous. Eli seuraavaks ongelmana miksi lämmöt nousee
Mitä noita räjäytyskuvia katoin niin tossa ei ilmeisesti ole edes vesipumppua (tai ainakaan mä en ees motin räjäytyskuvista sitä löytäny). En tie sit ottiko nokkiinsa ku oli perä ylhäällä lähemmäs 3vko ... . Pitää motorpowerista vähä kysellä et onks mitään itte tehtävis vai onkoha se suoraa huoltokamaa
Tuli muuten huomattua, että vaikka sytty lämpövalo niin jäähdytyksen tuuletus ei kuitenkaan reagoinu mitään. Nyppäsin jäähdyttimessä olevan anturan piuhat irti ja oikkariin ni lähti tuuletin päälle kuitenki.
EDIT: Tuossa katottuani juttuja ja ihmeteltyäni asiaa alko mietityttään josko ois termarin venttiili mennynnä jumii. Mitään ilmausoperaatiotakan ilmeisesti ko. härveli ei vaadi niin pitäisi varmaan miettiä seuraavaa prokkista: nesteet pihalle, termari irti, venttiili irti, termari kiinni, nesteet takas -> testi. Vaihtoehtosesti vois kokeilla vaan käyttää mottia käynnissä siten, että tuo jäähynesteenlisäyskorkki ois auki (mitä manuskassa käskettiin tekeen kun lisäilee nestettä). Harmittaa kyllä nii maa perkeleesti tää touhuuminen, mut ehkäpä tässä sitten sitä oppia tulee


EDIT: Tuossa katottuani juttuja ja ihmeteltyäni asiaa alko mietityttään josko ois termarin venttiili mennynnä jumii. Mitään ilmausoperaatiotakan ilmeisesti ko. härveli ei vaadi niin pitäisi varmaan miettiä seuraavaa prokkista: nesteet pihalle, termari irti, venttiili irti, termari kiinni, nesteet takas -> testi. Vaihtoehtosesti vois kokeilla vaan käyttää mottia käynnissä siten, että tuo jäähynesteenlisäyskorkki ois auki (mitä manuskassa käskettiin tekeen kun lisäilee nestettä). Harmittaa kyllä nii maa perkeleesti tää touhuuminen, mut ehkäpä tässä sitten sitä oppia tulee

Iha täys pässi.
http://parinaa.xl8r.com/
http://parinaa.xl8r.com/
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Foorumin Dinlit
Kylhän tuossa värkissä vesipumppu on. Vettä riittävästi koneessa, eikä oel jäätymään päässy että olis pumpun rikkonu? Tod.näk olis jotain muutakin sitten rikki.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!