Foorumin Dinlit

Keskustelua Dinli mönkijöistä
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Montako rasvanippaa 450:ssä on? Kahdeksan edessä ja kaksi takaswingissä? Miten ihmeessä jarrupolkimen puoleiseen takaswingin rasvanippaan saa tuon suuttimen? Jotain pitää ilmeisesti purkaa? Empä löytänyt tietoa manuaaleista.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Takaiskarin linkussa oli vielä nippa tai pari. Jotensakin onnistui ilman purkamattakin rasvaukset. Omaani laitoin swingiin vinonipat viimeksi kun purin swingin pois. Oma mielipide on, että niitä nippoja voi rasvata liikaakin. Rasvaa sinne takswinginkään pesiin ei juur mitään mahdu, rikkomatta stefaa. Sitä sinistä mobilia kun puol teelusikallista pistää apaut kerran vuoteen, on jo kylliksi.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Mä yleensä ruuttaan sen verran et alkaa vanhat tulemaan jostain raosta ulos :D
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Näin ajattelinkin, että siinä linkussa täytyy olla nipat jossakin. Taitaa olla vaan paikat niin p*skassa, että ei tarttunu silmään. Täytyy tutkia tarkemmin. Mä pistin kans sillain uutta sisään, että vanhaa meinasi ruveta tulemaan jostakin ulos. Mistäs sen muuten voisi tietää, että se laakeripesä on täysi?
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
p-p
3WD
Viestit: 67
Liittynyt: 18 Kesä 2008 11:52
Mönkijä:: Dinli DL-904 -11
Paikkakunta: Tampere

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja p-p »

Tuli toisesta takavilkusta helistin, jonka seurauksena heitin hyllyssä lojuneet minivilkut paikoilleen. Jos jollain on siis tarvetta yhdelle originaalille vilkulle, niin multa voi lunastaa huomattavasti alkuperäistä halvemmalla :D Motorpowerin 78,28 €/kpl tuntui sen verran kohtuuttomalta hinnalta, etten kyllä edes hetkeä harkinnut sellaisen hommaamista.

Nyt on käynyt niin, että aivan jäätävä avoautokuume on päässyt iskemään. Voikin olla että menopeliä joutuu vaihtamaan, jos joku avoautokauppias suostuu ottamaan kömpijän vaihdossa tai suora ostaja löytyy.
ex. Dinli DL-904 -11
ex. NFM Puma 250 -09
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Vaihtelin öljyt ja suodattimen koneeseen, kun mittari näyttää 7000km. Seuraavan vaihdon aikaan menee sit jakoketju kans vaihtoon ja venat säätöön. Nyt otin ölpäks Valvolinen 10W40. Edellinen Motorex oli menny aika kamalaks 900km aikana ja alko jo huomaan koneen toiminnasta ettei öljy toimi niin ku pitäis. Tosin mönkkäri suunnistus saatto kuluttaa konetta aika paljon normi ajelua enemmän.

Hirvee nitinä oli alkanu kuulumaan jostain perästä ja loppu ku suihkutteli wd40 stä sinne takaiskarin linkun takimmaisiin niveliin. Ne tars varmaan avata ja lyödä kunnon vaseliinit väliin.

Edit. Ja tosiaan nyt mittasin tarkkaan öljyn määrän ja kun annoin valua aivan tyhjäksi kuumana ja täytin 904 ohjeen ja tikun mukaan niin karvan alle 3l sinne meni, eli 901 ohjeistuksella täytetään pari desiä vähemmän öljyä koneeseen eli ei ihme että itsellä välillä huohottelee koteloon.
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Molemmista etuvilkuista kaikki kiinnikkeet nyt poikki :cry: . Jos jollakin on ylimääräisenä ehjiä etuvilkkuja, ni voi tarjota.

Olisko vinkkiä miten viritellä ne niin, että pysyisivät paikallaan? Jotain muoviepoksia koitin tuonne vilkun ja katteen väliin tunkea. Saa nähdä kaunko pysyy, ennen kun vilkku raahaa maata :). Tarvii varmaan perus jesarilla tukea vielä takaa.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
DMX
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 02 Helmi 2013 13:05
Mönkijä:: Polaris outlaw 650 sikiö
Paikkakunta: Hamina

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja DMX »

Onko kukaan ostannut JE-pistonin 560cc ylikoko putki/mäntä sarjaa ?
Mietin että olisiko viisain laskea puristuksia kannen muotoilulla vai riittääkö jos laittaa sylkän alle koropalan ?
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Mää muistaisin et poijaat on laittanu paksemman kannentiiviisteen..
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
DMX
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 02 Helmi 2013 13:05
Mönkijä:: Polaris outlaw 650 sikiö
Paikkakunta: Hamina

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja DMX »

Mistä saa paksumpia kannentiivisteitä ?
Itellään ei ole tullu vastaan missään.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Ei mitään käryä löytyykö suoraan sopivaa paksumpaa tiivistettä. Mutta tuplatiivistein ja kannen muokkauksella ja/tai predan kannella noita bb kittejä on ilmeisesti dinliin laitettu.

Juttuja:

http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 41&t=34423
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 41&t=17561
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Tuli tossa tänään vaihdeltua taas välillä katurenkaat alle, ettei nappulat ihan kokonaan kulu loppuun assulla ja samalla vaihtelin eteen jarrupalat, mutta perskeles pääsi ilmeisesti toisen puolen satulaan tai jonnekin vähän ilmaa kun jarruttaa tois puoleisesti ja kahva joustaa melkein pohjaan asti. Mites ton ilman saa pois? Ohjeen mukaan pumppailin kahvasta säiliön kansi irti ja sitten vielä kahvaa painaen avasin ilmaus nippaa satulasta, mutta ei apua.. :shock:
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Kahvasta pumppaamalla ja nippaa avaamalla olen saanut aina pyörän jarrut ilmattua. Painaa kahvaa kymmenkuntakertaa pohjaan ja sitten kahva pohjassa ilmausnippa auki ja uudestaan kiinni. Sen jälkeen uudet kymmenkunta painallusta, kahva pohjassa nippa auki, jne. Tätä joutuu välillä tekemään kauankin ja asia hoituu huomattavasti mukavammin ja nopeammin, kun tekee kaverin kanssa. Jossakin vaiheessa kahvaan on ruvennut aina tulemaan tunto. Kannattaa vaan katsoa, että säiliössä on aina riittävästi tavaraa. Muuten menee työ hukkaan :).

Nipassa mulla on ollut Motonetin 5mm kumiletkua, jonka toinen pää menee suoraan jäteastiaan. Jotkut kierrättää tavaran takaisin säiliöön, niin ei mee tavara hukkaan. Vaihda muuten ihmeessä nyt samalla kaikki nesteet. Menee siinä samalla vaivalla.

Sitten on tietty paljon muitakin keinoja. Kuukkelista löytyy. Tsemiä jumppaan!
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Mistäs mahtanu ilmaa päästä? Ei varmaan mäntä ulkona asti ole käyny? :-k

Polkimesta vois kans painaa sitte kun käsikahva on pohjassa. Käsi kahva kyl nousee ylös, mut saattais nopeuttaa ilmaamista ja tulee ehkä takaataki mahdolliset ilmat pihalle.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Siin sähellellessä toisen puolen mäntä kävi aika pitkällä, et varmaan siin kohtaa jostain hiukan imaissu. Illal kävin viel hiukan pumppailemassa ja sain jo paremmaks mut ei se ihan entisel musta viel ollu. Täytyy jatkaa viel tänään illalla. Jarrunesteet vois tosiaan vaihtaa samalla, mutta kattoo nyt.

Edit. Jos vaihtaa nesteet niin tarvisko vanhat valuttaa eka kokonaan pois vai alkaisko pumppaamaan vaan uutta tilalle säiliöstä käsin, samaan tyyliin kuin ilmaamalla?
Vastaa Viestiin