Foorumin Dinlit

Keskustelua Dinli mönkijöistä
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Vanhat ensin säiliöstä pois sillain, että se on melkein tyhjä. Voi tehdä alakautta, kuten ilmaamalla, mutta voit myös imaista säiliöstä esim. isolla lääkeruiskulla. Älä tosiaan vedä tyhjäksi asti, mutten urakka alkaa taas alusta :D .

Mietin tuossa tuota Puuhiksen neuvoa polkimen pumppaamisesta. En ole Tilhen jarrujen filosofiaan vielä hirvittävästi perehtynyt, mutta eikös takajarrulle ole oma säiliönsä? Vai olikos se niin, että jalkajarru on nelipistejarru? Äkkiseltään ajateltuna ne olisivat sitten yksi järjestelmä ja Banskun mikrokuplat voivat olla missä vain? Siinä tapauksessa ilmaus pitäisi tehdä myös takasatulasta. Ilmasithan Bansku muuten molemmat etusatulat? Olikos näissä säiliön päässä ylhäällä ilmausnippaa? Mikäli oli, niin siitä kannattaa ilmata myös. Jotkut vetää myös nippusiteellä kahvan yön ajaksi kiinni tankoon ja päästävät seuraavana aamuna viimeiset ilmat pois järjestelmästä.

Sen verran täytyy vielä tuota omaa ohjetta tarkentaa, että säiliön kansi auki siis suoritetaan operaatio.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Kyllä tossa aikani molempia etusatuloita ilmasin ja pieniä kuplia tuli, mutta kun vielä testasin niin tuntuu ettei ole muuttunut yhtään paremmaksi vaikka varmasti 20-30 kertaa molemmista satuloista valutin tavaraa ulospaäin ja täytin säiliötä tasaisesti. Oiskohan se toisen satulan mäntä tai sen tiiviste ottanu ittensä eilen kun se pääsi käymään aika ulkona, ilmaa varmasti haukkasi silloin säiliön kautta.

Irroittelin vielä toisen puolen satulan ja pikkuisen oli männän päässä märkää, mutta aivan varma en voi olla, että oliko vuotanut männästä vai jostain muualta sinne joutunut. Saakohan sen satulan purettua ja tarkistettua esim. tiivisteet jos se vuotaakin sen verran että paine karkaa sieltä vai olisikohan siellä sitten märkää niin paljon jokapuolella jos satula vuotaa.. :-X

Paskamaista hommaa jokatapauksessa.. :)
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Mulla oli kans aikamoista taistelua bansheen etujarrujen kanssa, piti olla kahvalta satulan nippaan pystysuoraa alamäkeä että kaikki ilmat tuli säiliöön jollonka alko keräämään painetta.
Ootko kokeillu työntää nipalta satulaan nestettä ja voiskohan olla satulassa ilmalukko esim nipan yläpuolella?
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Joo, tota meinasin kans seuraavaks ehdottaa, että se viimeinen keino ennen ilmauskonetta on alhaalta ylöspäin truuttaaminen. Apteekkireissulle vaan hakeen kunnon kokosta ruiskua :).
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Täytyy seuraavaks kokeilla satulalta päin. Tuli mieleen et siel murikassa lampun alla on ilmaa, missä taka ja etujarrut yhdistyy. Mahtaako etu- ja takajarrujen piirien nesteet/ilma päästä sekaisin vai miten se takaisku toimii kun etu jarru ei kuitenkaan vaikuta taakse, mutta pakkohan jalkajarrun eteen aiheuttaman paineen jostain poistuakkin?

Täytyy eka tutkia ettei se etusatula vuoda ja sit jatkaa vaan ilmailua. Alkaa koko talli oleen vaan jo siinä helkutin jarrunesteessä :)
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Ulkoisia vuotoja ei löytynyt ja sisälläkin tuntuu pysyvän se paine mikä sinne nousee. Eli ilmaa siel täytyy jossain olla. Täytyy vaan jatkaa ton nesteen kans lutraamista ja jos ei auta niin viedä liikkeeseen sit ilmattavaks.
0201346
4WD
Viestit: 149
Liittynyt: 17 Helmi 2013 14:09
Mönkijä:: dinli 450 -11

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja 0201346 »

itellä oli fillarin kaa tosi ropleemalline ilmata jarrut mut kaikkeista parhaiten sai nimenomaa väärinpäin ilmaamalla et nipasta työntää lääkeruiskulla ja varmasti tiiviillää letkulla tavaraa ylöspäi ja reilusti... kaveri voi samalla imee säiliöstä sitä kamaa toisella ruiskulla pois... tuo pitäs ainaki olla satavarma keino saaha ilmat pois. mietin et eihä sieltä ois tiiviste taittunu männästä nurinniskoin jostai kohi jos on pullahtanu kovinkii ulos?
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Se tiiviste itselläkin kävi mielessä, mutta kun paine pysyy kerran sisällä, eikä kuse satulasta nestettä ulos niin tuskin voi olla siellä vikaa.

Kävin tossa naapurin prätkä/mönkkäri huollossa juttelemassa niin sanoi että voi kyllä jäädä aika helposti ilmataskuja järjestelmään. Lupasivat ensi tiistaina ilmailla noi jarrut koneen kanssa, saa kuulemma parhaiten kuplat ja ilmataskut pois kun imee nipasta alipaineella ja täyttää säiliötä samaan aikaan.
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Koititko täyttää alhaalta ylös? Kokeile nyt ihmeessä sitäkin, jos ei liikaa jo hermo mennyt :). Ensi viikon tiistaihin on piitkä aika.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Kyl mä kokeilin sitäkin eilen, mut ei auttanut tai sit en vaan syöttäny tarpeeks pitkään tavaraa linjaan. Pitäis varmaan saada ilmattua noi molemmat satulat yhtä aikaa, jos haluis et kaikki ilma tulee pihalle. Kyl mä tolla eilen heitin pienen lenkin, kun ajattelin et lähtis ilmat paremmin tärinästä liikkeelle. Nytkin laitteen saa pysähtymään, mut on vaan aika tehottomat kahva ja poljin ja saa vedettyä pohjaan asti. Ei varmaan tarvi paljon olla ilmaa et tekee tommoseks.

Ja hermo on aika valmis.. Hiukan vajaan litran lutrasin eilen nestettä läpi noista jarruista :D Ja ku toi pirun litku sotkee kaikki paikat ja pehmentää maalit :evil:
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Joo, jarruneste on aika myrkkyä muoviosille. Bräkleenillä hankaamalla lähtee pahimmat tallin lattialta. Muoviosia sekään ei kyllä pelasta. Siksi kannattaakin aina suojata ne hyvin.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Joo, sillä tuli isompia eilen putsattua. Ja noi muovit alkaa olemaan jo muutenki aika naarmuilla paikoin ettei isoa vahinkoa pääse tapahtumaan :)
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Videonpätkä niille jotka suunnittelee 450 dinlin peräremonttia. http://www.youtube.com/watch?v=K2jbbku9wRA

En nyt ihan ymmärrä miksi kundi irrotteli satulan, levyn ja ketjutkin pudotettu pois jos on takaratasta vaihtamassa :-k
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Jahas, se ois sit taas Dinlissä jarrut kunnossa. Huollosta tosin hakiessani oli ihan yhtä huono kuin sinne viedessäni.. No en jättäny sitä sinne ja jopa maksoin jarrujen ilmauksesta, kun kerran semmosen olin pyytänyt.

Kotona suivaantuneena purin toisen jarrusatulan, minkä mäntä oli käyny ulkona, no siellä oli kaikki kunnossa ja taas litkut järjestelmään ja ilmaamaan.. No eipä muuttunut mikskään, sama jousto oli edelleen jarruissa.

Alko oleen keinot ja hermot jo niin loppu et otin nyt viel siltäkin puolelta pyörän ja satulan irti, mikä oli menny heittämällä kasaan ja voi perskutirallaa, oli sitten siltä puolelta sisempi pala jääny kantamaan toisesta reunasta ohjurin päälle ja se jousti aina jarruja painaessa, otti kuitenkin sen verran kiinni että jarrutti jonkin verran..

Laitteen ois saanu 5min kuntoon, kun ois vaan heti tarkastanu molempien puolien palojen asennuksen, nyt meni töitä varmaan 6h ilmatessa ja vikaa hakiessa ja 45€ vielä liikkeeseenkin ilmaamisesta :-X

Mitä tästä opimme? Tuskin mitään.. :biggrin:
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Ainakin opit ilmaamaan jarrut, kun sen verran jarrunesteen kanssa läträsit :D.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Vastaa Viestiin