Foorumin Dinlit

Keskustelua Dinli mönkijöistä
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

On vissiin huoltoliikkeessäkin ammattitaitoista suvi-uunoa...


Paree on kun koheltaa ihte vaan.. **tunkaan väliä näköjään koheltaako ite (näin niinkuin omallle kohalle) kun puoskari ottaa kumminkin vain rahat hommasta... :mrgreen:
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Ei ollu edes suviuuno ketä ilmas. Omastakin mielestä ammattimiehen ois pitäny tajuta et on vikaa jossain muualla, eikä niil jarruil ois saanu päästää ketään liilenteeseen, mut en jaksanu alkaa asiasta kinaamaan ja varsinkaan kun itte olin palat asentanu vituralleen :D

No, tosiaan jarrut tuli ainakin tutuiks. Oppii tän oman laitteen tuntemaan vaikeuksien kautta :)
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Justiinsa noin. Oishan tosiaan saaneet laittaa kuntoon vaikkakin olivat tässä tapaukses oli kysees oma fiba. Miten ovat todenneet homman tehdyksi jos kahva meni edelleen samalla lailla pohjaan...
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Sano et muuttu kuulemma paremmaks ja oletti varmaan ettei tämmöses vehkees jarrut muutenka oo kauheen jämäkät. Täytyy seuraavaks koittaa toista paikkaa.
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Hyvää jussia kaikille Dinlisteille!

Tilasin juuri Tilheen vetokoukun, kun tuntuu olevan aina välillä tarvetta saada peräkärryä puistopellon kautta takapihalle ja autossa on niin onneton maavara, että sillä pellolle ei uskalla mennä. Tämmönen siis tulee, saa nähdä onko ihan bolt-on, kun on Masain osa?
http://tinyurl.com/mfzbwuw
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Kyl tuos koukus näyttäis suunnilleen pulttien jako mätsäävän dinlin perään. Noilta osin ei taida eroja olla. On sitten dinli, quadzilla tai masai...

Määkin sain kauhian motivaation puuskan et menen talliin vaihteleen dinliin öljyt ja lisäks oli tarkoitus ratkaista jarrusatulan venkulointi. Ja ei jumankauta, iski ihme tyttömäinen olo ja piti jotain ruostehilsettä alkaa hifisteleen tukivarsista pois, ja norjankromin kyllästämä puskurikin piti saada paikalleen. En sitte muuta väriä keksiny.. :oops: kele... :mrgreen: Ja öljyt yms. edelleen vaihtamati..

Lisävalotkin piti siirtää. Ois tuikut vaatinu uudet kiinnikkeet, mut oli tempo jo sen verran hiipunut, ettei jassanu...

Kuva
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Hyvä varoitus väri, niin tietää mummot hyppiä pois alta :D
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Ehkäpä kuitenkin väritän sen vaikkapa mustaksi. Saa muarit olla tarkkana sen jälkeen.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Jaa ja öljyt vaihtelin. Oli ihan litkua/vettä tua Valvoliini. Olihan kilometrejä MITTARISSA jo 850km. Ei ymmärrä jos joku ajelee moottoripyörällä esim kokoajokauden tuommosella kuralla... :-k Olkoonkin sitten et on vähän ns. krossiakin ajettu.

Talviöljynä kyl menis loistavasti notkeutensa puolesta.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Minkäs ölpän olette havainneet parhaiten toimivaksi näillä? Mulla olis kanssa eka öljynvaihto tässä nurkalla. Shellin Advantace Ultra 10-40:stä olen pyöriin kaatanut ja hyväksi todennut, mutta ATV-käytöstä ei ole kokemusta.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

MItenkä pitkiä vetoja Mare79 on shellin öljyillä menny mopoilla ajellessa? On pitäny itekkin koittaa, samoin kuin motulin, olikohan se viis- vai kolmetonnista.

Paras öljy mitä olen tähän asti olen dinlissä käyttäny on teboilin superbike 15w-50. Ei tonnin väleil mene paljon mikskään, vaikka einen siinä tonnin pintaa vähän vaihteet prakaakin. Saattaa tietty johtua laitteestakin. Ja tuo dinlin 1000km vaihtoväli luulostaa ihan naurettavalta, on varmaan tarkoitettu, jos laite on pelkästään krossi käytössä, mihin sitä ei todellakaan ole luotu. :mrgreen:

Kylhän tämmösillä vempuloilla pitäs ajella samolla öljyillä se 5000km huoletta, noin niikuin normi maantiekäytössä.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Ite on tullu pyöriin vaihdettua ölpät vähän turhankin usein. On niillä joskus tullut 5000-6000km päästeltyä. Radalla, kun käy niin useammin. Kilpuriin ölpät vaihtuu varmaan sen 1000km välein. Vaihteet rupeaa pyörissäkin ensimmäisenä prakaamaan.

Toi öljynsuodattimen koko on varmaankin tuon Fuji-Subarun kokeen akilleen kantapää. Pyörissä se on n. 3x suurempi. Se varmaan selittää osaltaan tiheätä öljynvaihtoväliä.

Motulin 3k on muistaakseni mineraaliöljy, 5k osasynteettinen, 7k täyssynteettinen ja 300v kisaöljy. Ite pistäisin ehkä Motulista tota 5k tai 7k tavaraa.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
p-p
3WD
Viestit: 67
Liittynyt: 18 Kesä 2008 11:52
Mönkijä:: Dinli DL-904 -11
Paikkakunta: Tampere

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja p-p »

Motulin 5000:lla tullut ainakin ite päästeltyä viimeiset 3 tkm. Öljynvaihtovälinä oon koitanu pitää sellaista 1200-1300 km mittarin mukaan (todellista matkaa max. 1000 km 18" takanakeilla). En sit tiedä onko tuo vähän turhankin usein, kun pelkkää tieliikennettä tulee kruisailtua. Homma on kuitenkin sen verran halpa ja nopea, että ei sen takia viitsi venytellä vaihtoväliä.

Nyt kun talven "huohotusongelman" seurauksena oon vähän seurannut öljynpintaa tarkemmin, niin vaikuttaa siltä, että joko tuo Motul turpoaa tosi paljon lämmetessään tai sitten kone imee jäähtyessään sumpusta tavaraa konehuoneen puolelle. Onkohan se edes mahdollista :D
Fakta kuitenkin on, että kylmässä koneessa tikku juuri ja juuri kastuu, mutta lämpimänä pinta on ylärajalla.
ex. Dinli DL-904 -11
ex. NFM Puma 250 -09
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Saman oon huomannu. Viimeks laitoin sen liki 3 litraa ölppää ja kylmänä just kastuu tikun kärki. Ja sit kun alkaa suodatin olemaan likaisempi alkaa helpommin huohottamaan. Noissa vanhemmissa malleissa oli pitempi tikku samassa säiliössä, eli vanhalla ohjeistuksella ajettiin pienemmällä öljy määrällä, siks näissä uusissa on ollu tota huohotus ongelmaa.

Ohjeen mukaan tarkastus kuuluu suorittaa, kun kone ollut kylmästä minuutin tyhjäkäynnillä, mutta ilmeisesti oletus on että lähtö lämpötila on yli 20 celsiusta eli itte oon antanu öljyn lämmetä johonkin 30 asteeseen ja sit mitannut.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Juu semnen 2,5 litraa meni eilen uutta öljyä koneeseen. Mittaillessa/lisätessä oli kyllä kone vielä kuuma. Mitään enempiä en konetta kallistellu. Nostin keulasta sen mitä tunkilla ja kakkosnelosenpätkällä nousi. Pitää taas katella ny kylmänä, saisko sinne lisää menemää.
Bansku81 kirjoitti:eli vanhalla ohjeistuksella ajettiin pienemmällä öljy määrällä, siks näissä uusissa on ollu tota huohotus ongelmaa.
Mitkäs ne on, vanhat ja uudet ohjeistukset. Eikös jos on pienempi öljymäärä ni sillon ei kone huohota?
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Vastaa Viestiin