Foorumin Dinlit

Keskustelua Dinli mönkijöistä
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Onko usitti allerginen jollekin jäähdytin nesteelle?
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Eikös näihin sitä vihreää laiteta? Mulla on ainakin vihreät liemet koneessa. Punasta taitanee mennä vaan vag-autoihin? Ite meinasin kyllä seuraavaks laitella tätä, kun sitä on jääny talliin pyörimään. http://www.mc-scatter.com/oljyt-kemikaa ... -9239.html

Edit: Toki kannattaa vaihtaa aina kaikki nesteet kerralla, jos ei ole varma mitä siellä on. Samassa yhteydessä myös jäähdytinjärjestelmän huuhtelu, kuten Bansku olikin tehnyt.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Mä luulen Puuhis et se usit on vaan vähän eläny siin paikalla, tai sit rikottu se keskittävä kumi jo ensi asennuksessa kun on laitettu akselin kierteitä pitkin. Saattoi olla myös välissä ollu joskus hiukan tiivisteliimaakin. Ei ainakaan nyt ollut vielä tullut mitään ulos.

Oon käyttänyt itse punaista litkua. Pitäis speksien mukaan ainakin sopia ja ei oo mitään ongelmaa ollu. Nyt ulos otettu neste oli ihan saman väristä ja oloista kuin uusikin.

http://www.tuningdesign.net/product/492 ... inneste-3l
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Hyvä, että tokeni pelkällä avauksella tuo vuoto.

Näinhän se taitaa olla, että jäähdytysnesteen väristä ei voi enää nykyään päätellä mitään. Eri laatuja ei kuitenkaan saisi sekoittaa.
Viimeksi muokannut Mare79, 08 Huhti 2014 16:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Veikkaan kyl et se sielt tulee viel tiputtelemaan joskus tipan pari, mut taitaa olla jossain laitteissa lähinnä ominaisuus, jos toleranssit on ääri rajoissa. Jossain vahemmissa predatoreissa tällä koneella oli enemmänkin noita tapauksia että vesipumpun tiiviste tiputtelee hiukan uudesta asti. Ja voihan sen akselilla olevan usit tiivisteen vaihtaa joskus uuteen kun seuraavan kerran tiputtelee jäähdyttäjän nesteet pois.

Taisin aikanani päätyä tohon punaiseen litkuun sen takia että se sopii varmuudella kaikkiin koneisiin, ja kaikkien kevytmetallien kanssa. 3 kertaan silloin huuhtelin kierron, kun tein vaihdon vihreästä punaiseen ettei mene hyytelöksi.
Pikra
3WD
Viestit: 71
Liittynyt: 10 Syys 2013 22:31
Mönkijä:: Dinli 450
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Pikra »

Edelleen vaikuttaa siltä että tuo omani seisoo hieman pitempään, eilen purkailin siitä kaikki katteet irti. Sunnuntaina pitäisi hakea toiset rikkinäiset katteet joista sitten modaillaan hieman karsitumman näköiset.

Konepuoleen ei vielä eilen keretty perehtymään kun piti töihin taas lähteä, mutta se aukeaa näillä näkymin perjantai ehtoolla...

Onkos ideoita, mitenkäs tuosta vakiokoneesta saisi enemmän vauhtia irti? Kun todennäköisimmin kohta on kansi sekä nokat kädessä... Eli onko noihin tehtävissä muutoksia joka vaikuttaisi positiivisessa mielin Dinlin liikkuvuuteen...?

Teen tästä tuonne projektipuolelle jossain vaiheessa topikkia kuvien kera...
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Tuolla oli ainakin virinokat myynnissä. http://www.nettivaraosa.com/monkijan-va ... et/1739851. Big bore kittejähän näihin on kanssa laitettu. Ite oon tyytyny vaan tuohon Keihin FCR 41MX:ään ja Vortexin säädettävään sytkäboksiin. Liikkuu niillä jarrutehoon nähden riittävästi :D.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Oliks Mare tosta Vortexista selvää hyötyä?
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Jääny ajot assulla vielä niin vähiin, että ei pysty vielä sanoon. Täytyy tehdä jonkin sortin review, kun saa testattua riittävästi :).
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Pikra
3WD
Viestit: 71
Liittynyt: 10 Syys 2013 22:31
Mönkijä:: Dinli 450
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Pikra »

Noniin, otettiin tuosta omastani kansi irti eilen. Vika vaikuttaisi paikantuneen toiseen pakventtiiliin, siinä pikkusen jälkeä että olisi mäntään kolahdellu ja päivä paistoi ihan vähän välistä. Vaikuttaisi siltä että operaatiosta selvitään ihan vaan uusimalla venttiilit, eli mäntä ja kansi oli vielä ihan kunnossa.

Mistäs tähän löytäisi kohtuu hinnalla venttiilit sekä kannentiivisteen, onko muita vaihtoehtoja kun tuo motorpower?

Tai sitten tämmöinen toinen kysymys, mitähän mahtaisi saada rahaa käytettynä tuosta koneesta nyt jos osina myisi, eli ehjä alakerta, pytty ja kansi? Tuossa vaan tarjottiin minulle erittäin kohtuulliseen hintaan kokonaista predatorin konetta, joka pitäisi olla täysin käyntikuntoinen ja hieman jo kuulemma kutiteltukin...

Toinen kysymys tähän jälkimäiseen liittyen, että mitenköhän katsastus menee jos tähän tuon predatorin koneen laittaa? eli meneenkö leimalle kun ei mitään puhu, vai pitääkö muutoskatsastaa tai jtn...?
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Jos edukkaasti saat predatorin toimivan koneen, ni kannattaa ostaa vaikka varalle, jos ei heti paikalleen laita. Jos päädyt korjaamaan vanhan koneen, niin kannattaa ennen osien uusimista selvittää syy, miksi venttiili on ottanut mäntään kiinni.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Pikra
3WD
Viestit: 71
Liittynyt: 10 Syys 2013 22:31
Mönkijä:: Dinli 450
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Pikra »

Puuhis83 kirjoitti:Jos edukkaasti saat predatorin toimivan koneen, ni kannattaa ostaa vaikka varalle, jos ei heti paikalleen laita. Jos päädyt korjaamaan vanhan koneen, niin kannattaa ennen osien uusimista selvittää syy, miksi venttiili on ottanut mäntään kiinni.
en tiedä sitten että olikos tuo edukas, mutta hyvältä se kuulosti.. Eli 560cc kone, viriboxilla, titaaniputkistolla, sekä mikunin kaasarilla 900€, Koneesta kuulemma penkitetty 82hv...

Nyt vain kysymys että mihinkä hukkaan vanhan?

Tuo tarjottu kone on siis vm 08 troy lee, olisko kenelläkään tietoa saanko tuohon vaihdettua orggis koneesta "posket" joissa lukisi siis Dinli? Vai mitä katsastus mies sanoo tuosta jos koneen kyjessä lukee siis Polaris?

ps. Tarjolla saattaisi kohta olla marvingin putkisto, keihinin kiihdystyspumppu, ehjä kone, poislukien siis tuo venttiiliongelma.. Sekä orkkis CDI...
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Kuulostaa aika kovalta tehomäärältä tuo 82hv. Kysyisin kyllä penkityslappua ennen kun uskoisin. Lisäksi tuo tehomäärä on kyllä ehdottomasti konetehoa, enkä tiedä kuka noita Suomessa vauhtipyörästä mittaa. Kaikki penkitykset mitä minä tiedän ovat mitattu takapyörältä. Jos siitä on jotenkin saatu noin paljon tehoa ulos, niin sisuskaluja saa olla aika usein uusimassa. Ei välttämättä paras vaihtoehto tl-laitteeseen.

Mua ainakin kiinnostaa tuo Marvingin kokoputkisto :D. Jos sulla nyt on Keijo, niin sehän kannattaa pitää myös siinä Predan koneessa. Ja katsuri ei varmaan edes huomaa mitä siinä koneenposkessa lukee. Turhaa siitä murehdit. Voi vaan olla, että se tommonen 82hv kone liikahtaa aika äkäsesti 15hv koneeseen verrattuna :shock:. Pomppaa ehkä ennemmin siittä.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Joo kyllä minustakin tuo 82hv kuulostaa aika utopistiselta. Mut jos kone käy nätisti ni ehdottomasti kaupoille. 900 euroa on edullinen hinta. Vaikkakin hiukan epäilyttää satusedän 82hv "myyntipuheet".

Mitä ole ebaysta katellut, niin kokonaisia koneita ei oikestaan ole, tai en ole löytänyt. Ja jos paloina ostaa, niin puoltoista tonnia menee herkästi + rahtaus. Yleensä noita on ollu myynnissä tyyliin; alakerta, sylkky+mäntä, kansi, nokat = kaikki erikseen. Sitten vielä sähköt, kun en tiedä, ovatko ihan yksyhteen dinlin kanssa.

Vanhasta koneesta saat parhaan hinnan, kun pidät itsellä hyllyssä, ja joutessaan laittaa vaikka kuntoon. :wink:
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Kovat lukemat on vaparikoneesta saatu, missähån dynossa mitattu?
Kansi pakostikkin kairailtu ja isommat venat.
Varmasti hinnan puolesta hyvä jos käy nätisti ja jos lähelläkään ilmoitettuja tehoja ni varmasti laittaa virneen kasvoille.
Dillen posket käy kyllä, jos muistan ni vanhemmissa 03-04 koneissa oli erilaiset kopat.

Vastaavilla tehoilla oli oma dille ja jälkikäteen varmasti enempikin, oli jo melkolailla riittävästi puhtia painoon suhteutettuna.
Ei se siltikään keulaa nostellut 15-38 rattailla jos ei kunnolla repinyt.
Vastaa Viestiin