se on semmonen mutteri että siinä on kahdet eri suuntaiset kierteet, kun bensahanan puolella on vasenkätiset kierteet ja tankissa oikeankätiset.
Niin hanaa ei tarvi pyörittä ollenkaan. mutteri kiristyy molemmille jengoille yhtäaikaa oliko riittävän epäselvästi selitetty
kiinalaiseen tulee kyllä enemmän korjaus- kuin ajotunteja
Kaasari taas tulvi aamulla, sain sen fiksailtua. 2km ajon jälkeen kytkinvaijeri veti jumiin - täytynee tilata uusi. Ei kerpele, joutuuko tuon nyt käymään osa osalta läpi ennenkuin pääsee pidempiä siivuja ajamaan. Alkaa pikkuhiljaa viduttaa. Ketjut ja rattaatkin pitää uusia, alkaa nykyiset ketjut olemaan finaalissa. Perän laakerien kunnosta ei ole tietoa, nyt mittarissa 6tkm joten kai nekin joutuu kohtapuoliin vaihtamaan. Nokkaketjun myös, se löyty onneksi jo kaapista.
Onko tuosta ollut teille mitään hyötyä? Tuossa pitäisi kytkinvaijeri tilata ja ajattelin, että tuon voisi samalla napata matkaan, mikäli siinä on oikeasti jotain hyödyllistä. Tuota ei taida löytyä netistä mistään?
EDIT: Tuolla verkkokaupassa edelleen ruuhkaa, kytkinvaijerinkin saan vasta ensi viikolle - viikonloppu taas ajamatta.. Saankohan tuota ikinä kondikseen, että se pysyisi läjässä vaikka viikonkin putkeen?
Hajoaa ne huolletutkin ja joskus on hajonnut tuliterätkin vehkeet.Valitettavasti meillä ei kaikilla ole varaa ostaa uusia useiden tuhansien eurojen leluja, köyhä ostaa sen mihin on varaa ja rikkaat sen mitä saa luotolla.Itse omistan omani vaikka rikkinäinen onkin nyt ,muttei tartte maksella lyhennyksiä risasta eikä otteessa omistajan kohsalla lue rahoitusyhtiö! toki rikkaammat korjaakin omansa luotolla tai jopa vaihtaa uuteen kalliimpaan kun vanha hajoaa.Toisilla menee harrastukseen joitain satasia vuodessa ( vakuutus-bensat-huollot) toiset laittaa tuhansia varusteisiin ja koristeluun vielä sen lisäksi, toki näin pitääkin olla ja kaikki saavat tehdä omalla tavallaan.Mutta asiaakin toi dinlin ohjekirjanen ei kyllä tarjoa niin paljon tietoja että siitä kannattaisi maksaa.Korjaamo käsikirja olisi parempi.
goes 520 ltd ex/pöllitty.
dinli 300cc ex
rally 110cc ex
Itse omistan omani enkä korjaakkaan luotolla mutta en silti osta uutta laitetta jos ei ole "pakko"!
siinä nimittäin häviää rahallisesti koska hinta tippuu samantien kun laitteen ottaa käyttöön.
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne.. Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Nokkaketju vaihdettu onnistuneesti, meni ensikertalaiselta aikaa noin 4h sisältäen purkamisen, työkalujen odottelun ja muun säätämisen. Nyt toimii ok ja loppui se ylimääräinen kilkatus.
Seuraavaksi vuorossa uudet ketjut + rattaat (428?). Kuinka moni lenkkiset dilleen? Sitten myös jarrupalat kaikki uusiksi ja parit suuttimet kaasariin. Mistä nuo edellämainitut osat kannattaa tilata, mieluiten sieltä mistä saa halvimmalla. Nyt noin 170 suutin vapariputsarin kanssa ja alkukäyrä hehkuu punaisena muutaman km ajon jälkeen.
Meinaa opiskelija mennä tämän vehkeen kanssa konkurssiin prkl. Todennäköisesti upotan tuohon kaikki rahani, huoltokierros kaikkine osineen lähtee taas alusta ja sitten ajellaankin fillarilla
30e matakolta postikulut, huhhuh. Kai se tilaus on pakko pistää silti sisään. Ajattelin tilata sieltä 4kpl jarrupalasettejä, kytkinvaijerin, öljynsuodattimen, etu- ja takarattaan. Vielä suuttimet pitäisi löytää jostain tuohon mikuniin, 180-185-190 näin alkuun.
Tilaus tuli tehtyä, huomenna todennäköisesti postissa. Viikonloppu menee nesteytysrallissa, josko tuon menopelin saisi sitten maanantaina tai tiistaina viimeisen päälle iskuun.
Haen biltemasta uuden ilmanputsarin ja ketjut viikonloppuna. Ketjut ilmeisesti 520, kuinka moni lenkkiset? Ei ole tässä kotona nyt työkaluja enkä viitsi tuolla liian pienellä suuttimella lähteä pöristelemään, minkäkokoinen ilmanputsari (kaulan mitta) tuohon sopii? Ja tuohon mikunin kaasariin menee ilmeisesti Pienet pyöreät suuttimet?
thx.
Viimeksi muokannut cartman, 09 Loka 2011 18:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei meinaa löytyä mistään 180-185-190 suuttimia dilleen.. Jos joku viitsisi kaivaa nettikaupan, tai liikkeen Jyväskylästä, josta tuohon dillen mikuniin saisi kyseisen kokoisia suuttimia, olisin erittäin kiitollinen. Mönkijän kuntoonsaaminen riippuu oikeastaan enää noista. Biltemasta käyn hakemassa maanantaina ketjut, ilmeisesti nuo 520 o-rengasketjut?
cartman kirjoitti:Ei meinaa löytyä mistään 180-185-190 suuttimia dilleen.. Jos joku viitsisi kaivaa nettikaupan, tai liikkeen Jyväskylästä, josta tuohon dillen mikuniin saisi kyseisen kokoisia suuttimia, olisin erittäin kiitollinen. Mönkijän kuntoonsaaminen riippuu oikeastaan enää noista. Biltemasta käyn hakemassa maanantaina ketjut, ilmeisesti nuo 520 o-rengasketjut?
Juurikin ne ketjut,on aikast paljon paremmat kuin alkuperäiset.
cartman kirjoitti:30e matakolta postikulut, huhhuh. Kai se tilaus on pakko pistää silti sisään. Ajattelin tilata sieltä 4kpl jarrupalasettejä, kytkinvaijerin, öljynsuodattimen, etu- ja takarattaan. Vielä suuttimet pitäisi löytää jostain tuohon mikuniin, 180-185-190 näin alkuun.
Kyllä sää selvisit 11€ postikuluilla.
Nettikaupan laskuri laskee joskus omiaan noissa postikuluissa.
Postimaksut painon mukaan .