Foorumin Dinlit
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Foorumin Dinlit
Mitäs ootte mieltä kannattaako repiä takaswingi irti ja vaihtaa puslat samalla kun vaihtaisi takalaakerit vaikka ei välystä tuntuisikaan? Motorpowerilla näyttäisi olevan hyllyssä kaikki muut paitsi sisemmät stefat. Ei viittis niitä alkaa erikseen metsästämään.
Re: Foorumin Dinlit
Älä nyt hyvä mies laitetta räjäytä tähän aikaan vuodesta, jos ei oo pakko. Remonttia tehään sitten loka-marraskuu akselilla
.

Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Foorumin Dinlit
Ei kannata vaihtaa jos ei ole väljää, kun eivät kuitenkaan vaihdu ikäänkuin takapukin laakereiden vaihdon yhteydessä samalla. Noilla hommilla ei ole oikeastaan muuta yhteistä purkamisen kannalta ku jarrusatula.
Helppo erikseen myöhemminkin vaihdella ihan erikseen, kun on paikallisesta osapuljusta saanu hommattua stefatkin.
Helppo erikseen myöhemminkin vaihdella ihan erikseen, kun on paikallisesta osapuljusta saanu hommattua stefatkin.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Foorumin Dinlit
Joo näin mä taidan toimia. Laitoin Motorpowerista muut hilut tilaukseen ja kipaisen joskus stefat varaosahallista. Kattoo ny koska lakrujenkaan kimppuun jaksaa käydä.
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Foorumin Dinlit
Ei se ole ku yks lauantai ehtoo mietoa väkivältaa...
Toisaalta jos vaihtelis kaikki kerralla, ni siin olis koneen kymppitonnin total overhaul. Seuraava remppa olis nokkaketju sit joskus.

Toisaalta jos vaihtelis kaikki kerralla, ni siin olis koneen kymppitonnin total overhaul. Seuraava remppa olis nokkaketju sit joskus.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Re: Foorumin Dinlit
Oli kyllä puuhis mutta noissa Laineelta tilatuissa pulteissa ei riitä kierteet jotta saisi rattaan tiukasti kiinni. Lisäksi pultit ovat M8 ja oikeampi koko olisi varmaan M10.
Re: Foorumin Dinlit
Kokeiltu on ... ei riitä säätövara.Mare79 kirjoitti:Kokeilemalla se selviää. Otat pätkän pois tarvittaessa.
Mulla onkin ketjuissa nyt 94 lenkkiä, eikä 91 kuten äsken kirjoitin. En tiiä mistä ton 91 repäsin, kun ei niitä voi edes olla paritonta määrää.
Re: Foorumin Dinlit
Oliko sulla semmonen perinteinen ketjulukko ketjuissa, vai näyttääkö kauttaaltaan samalta, jolloin olis niitattu? Mikäli sulla on semmonen ketjulukko, niin tarviit esim. tommosen tai vastaavan ketjunkatkasutyökalun http://www.motonet.fi/fi/tuote/803027/M ... katkaisija. Toinen vaihtoehto on rälläkkä, mutta siinä saattaa käydä äkkiä vahinko
. Tossa pätkästä saa vähän osvittaa miten se rälläkällä tehdään. http://youtube.com/watch?v=_18HhQhQI04
Mikäli taas on niitattu ja haluat samalla tavalla niitatun, niin tarviit uudet niitit ja myös niittaustyökalun esim. tommosen http://www.motonet.fi/fi/tuote/3830777/ ... yokalu-DID. Tolla onnistuu myös katkasu.

Mikäli taas on niitattu ja haluat samalla tavalla niitatun, niin tarviit uudet niitit ja myös niittaustyökalun esim. tommosen http://www.motonet.fi/fi/tuote/3830777/ ... yokalu-DID. Tolla onnistuu myös katkasu.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Re: Foorumin Dinlit
Pitää aamulla katsoa löytyykö ketjuista lukkoa ja napata oikeat työkalut työmatkalla. Mitä paineita muuten pidättä katurenkaissa?
Re: Foorumin Dinlit
Mulla on 0.7bar joka nurkassa.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Re: Foorumin Dinlit
Tossa on muuten hyvä video tuon D.I.D:n ketjutyökalun käytöstä. http://youtube.com/watch?v=isWYsAnZ4jQ Mulla on tommonen ja homma käy näppärästi, vaikka tuo hieman isohko onkin 520:lle ketjulle.
Muista, kun mittaa ketjun oikeaa uutta pituutta, säätää epäkesko suht löysälle. Näin sulla jää vielä kiristysvaraa, jos vaihdat talveks vaikka 14 piikkisen eturattaan, tai jos ketju venyy vanhetessaan.
Muista, kun mittaa ketjun oikeaa uutta pituutta, säätää epäkesko suht löysälle. Näin sulla jää vielä kiristysvaraa, jos vaihdat talveks vaikka 14 piikkisen eturattaan, tai jos ketju venyy vanhetessaan.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Foorumin Dinlit
Tuli tänään vaihdeltua takalaakerit. Laakerit itsessään oli vielä erittäin hyvässä kunnossa, ois sen puolesta viel mennyt, mutta oli päässy joskus vähän kosteutta rattaan puolelta ja korroosiota oli havaittavissa akselilla ja siinä laakereiden välissä olevassa "putkessa". Eli ihan hyvä kohta 4 vuotta /10000km oli avata ja katsoa mitä oli syönyt. Seuraavaksi korroosion edetessä olisi joku laakeri korkannut.
Laakerit oli aika piukassa ja uudetkin meni hellän väkivaltaisesti paikalleen. Vaseliinia tuli tungettua melko reippaasti laakeripesä täyteen. Toivottavasti ei haittaa vaikka oli ratas hubin boorit myös aika vaseliinissa. Se lukkorengas oli aika hankala saada takaisin kun ei meinannut akseli tulla tarpeeksi pitkälle, mistä sitten johtuikin.
Se yksi o-rengas siellä rattaan puolella haki myös vähän paikkaansa, mutta kyllä se sinne laakeripukin stefan ja ratashubin väliin johkin jäi
Huomenna pitäis tulla viel taakse 2" spacerit per puoli niin jos seuraavalla laakerinvaihdolla olisi laakeritkin jo loppu.
Ja takaswingin puslat hiluineenkin on nyt hyllyssä, mutta saa odottaa siellä klapin ilmaantumista.
Laakerit oli aika piukassa ja uudetkin meni hellän väkivaltaisesti paikalleen. Vaseliinia tuli tungettua melko reippaasti laakeripesä täyteen. Toivottavasti ei haittaa vaikka oli ratas hubin boorit myös aika vaseliinissa. Se lukkorengas oli aika hankala saada takaisin kun ei meinannut akseli tulla tarpeeksi pitkälle, mistä sitten johtuikin.
Se yksi o-rengas siellä rattaan puolella haki myös vähän paikkaansa, mutta kyllä se sinne laakeripukin stefan ja ratashubin väliin johkin jäi

Huomenna pitäis tulla viel taakse 2" spacerit per puoli niin jos seuraavalla laakerinvaihdolla olisi laakeritkin jo loppu.

Ja takaswingin puslat hiluineenkin on nyt hyllyssä, mutta saa odottaa siellä klapin ilmaantumista.
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Foorumin Dinlit
Nii mikä tuota? Enpä tuommosta muista, kai räjäytyskuvasta löytyy... Varmaan iteltä tuo puuttuu masiinasta, kun ei soita kelloja lainkaan.Bansku81 kirjoitti: Se yksi o-rengas siellä rattaan puolella haki myös vähän paikkaansa, mutta kyllä se sinne laakeripukin stefan ja ratashubin väliin johkin jäi![]()
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Foorumin Dinlit
Ei itseasiassa äkkiä ainakaan näy kuvassa. Samanlainen on siellä jarrulevyn hubin juuressa. Itellä se oli irronnu akselia pois ottaessa laakeripukin sisään ja siks ei oikein selvää paikkaa sille löytyny. Tuskin on paljon haittaa sen olemassaololla tai puuttumisella.
Re: Foorumin Dinlit
Osaisko joku kertoa mikäs letku tämä onkaan?

Pää on nimittäin tässä. Missä sen pitäisi olla? Ihmettelin tallissa työntäessä, kun joku hankaa ketjuihin.


Pää on nimittäin tässä. Missä sen pitäisi olla? Ihmettelin tallissa työntäessä, kun joku hankaa ketjuihin.

Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09