Foorumin Dinlit
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Foorumin Dinlit
Se on koneen huohotusletku. Pitäis olla siel ilmanputsarinkotelon alakulmassa kiinni.
Re: Foorumin Dinlit
Niimpä tietysti. Ilmankos ei oo koskaan koteloon huohotellutkaan
. Tänks taas Bansku!

Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Foorumin Dinlit
Aika levee on. Takaa 126cm ja edessä 118cm, mut jonkin verran vakaammaks muuttu ku levitti takaa. Laakeritki pysy pesässään koeajon



Re: Foorumin Dinlit
Ihan varmasti muuttu. Ite en oo koskaan uskaltanu ilman takalevityksiä edes ajaa. Tai no kun kävin mönsyn hakeen, niin ne ei ollu kuljetussyistä paikallaan. Sen jälkeen kyllä ja aina. Eka oma leima kolkuttelee joulukuussa ovelle, ni sitte ehkä joutuu nuo poisteleen.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Re: Foorumin Dinlit
Ei kauheasti naurattanut kun lopultakin sain katukumit alle ja kävin koeajolla: Kauhea tärinä etupäässä heti kun nopeus nousee yli 60km/h. Sellaista pientä vispausta etupää teki jo nappuloilla mutta nyt homma paheni ihan kunnolla. Rengasliikkeessä sanoivat, että hieman on kiero toinen etuvanne mutta saivat kuitenkin tasapainotettua sen.
Re: Foorumin Dinlit
hei,
eikös 450:s oo vakiona toi lämpötilan varoitusvalo...? Missäs vaiheessa tuo syttyy ja miten varmista että tuo toimii varmasti...?, pitäis varmaan kehitellä jonkinmoinen mittari lämpöjen seuraamiseen, piti nimittäin ottaa flekti pois kokonaan.. tuon 560cc koneen mukana tullut kone sen verta järeä, että ei sinne kyllä flekti millään sovi.
Jossain vaiheessa todennäköisesti tulee siirrettyä syyläriä vielä 2cm taaksepäin niin sitten sais sen sopimaan etupuolelle...
Ja ensimmäiset koeajot suoriteltuna tuolla 560cc koneella, nyt pitäis saada vaan seokset viel kohdilleem niin uskaltais käydä katsastuskonttorilla...
ja mistäs tähän saa edullisimmin uuden bensahanan? eli mikä sopii kun tällä hetkellä enempi bensaa valuu maahan kun kaasariin
eikös 450:s oo vakiona toi lämpötilan varoitusvalo...? Missäs vaiheessa tuo syttyy ja miten varmista että tuo toimii varmasti...?, pitäis varmaan kehitellä jonkinmoinen mittari lämpöjen seuraamiseen, piti nimittäin ottaa flekti pois kokonaan.. tuon 560cc koneen mukana tullut kone sen verta järeä, että ei sinne kyllä flekti millään sovi.
Jossain vaiheessa todennäköisesti tulee siirrettyä syyläriä vielä 2cm taaksepäin niin sitten sais sen sopimaan etupuolelle...

Ja ensimmäiset koeajot suoriteltuna tuolla 560cc koneella, nyt pitäis saada vaan seokset viel kohdilleem niin uskaltais käydä katsastuskonttorilla...

ja mistäs tähän saa edullisimmin uuden bensahanan? eli mikä sopii kun tällä hetkellä enempi bensaa valuu maahan kun kaasariin

- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Foorumin Dinlit
Olin vissiin osannu pakata vaimentimen villat oikein, kun öljynvaihdon yhteydessä huomasin, että koko pakoputken loppupätkä oli paennut n. 3-4 senttiä taaksepäin.
Eikä se öljynvaihtokaan ihan puikkoihin mennyt: 2 ja puol litraa kaikkinensa kaasin, ja tikku näyttää et pytty on täynnä
, vaikka 2 litran kaatamisen ja ilmauksen jälkeen sitä poistui koneenkin puolelle jo jonkin verran. Tällä kertaa nostelinkin konetta moneen vinkkeliin, että viimisetkin pisarat tulee pois.
Eikä se öljynvaihtokaan ihan puikkoihin mennyt: 2 ja puol litraa kaikkinensa kaasin, ja tikku näyttää et pytty on täynnä

..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Foorumin Dinlit
Koitin eilen ilmata systeemiä ja sihahtihan se, kun väänsi letku pytyn päältä kaksinkerroin ja antoi käydä 10 sekuntia. Piti tehdä oikein kolmeen kertaan, kun edellisillä vaihtokerroilla (13kpl) ei oo sihahdellu.
Öljy ei tosin vähentynyt pytystä, mut ei siellä ainakaan enempää ole öljyä, mitä lyhyt tikkusissa dinleissä, eikä myöskään tuupannu öljyä ulos mistään.

Öljy ei tosin vähentynyt pytystä, mut ei siellä ainakaan enempää ole öljyä, mitä lyhyt tikkusissa dinleissä, eikä myöskään tuupannu öljyä ulos mistään.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Foorumin Dinlit
Tänään irtos putki etuosastaan vallan, täydessä laukassa. Meinas tulla huonot housuun. Ei ne lenkit putken kyljissä vissiin ihan turhat ole. Pitää hommata jousi jostain siihen piteleen putkia yhdessä.Puuhis83 kirjoitti:Olin vissiin osannu pakata vaimentimen villat oikein, kun öljynvaihdon yhteydessä huomasin, että koko pakoputken loppupätkä oli paennut n. 3-4 senttiä taaksepäin.
Varmaan jollain oli hauskaa, kun levähdyspaikalla annoin släpärillä vaimentimelle vauhtia, jotta sujahtais putki takasin paikalleen, kun ei tietenkään ollut sopivia työkaluja tuohon hommaan, et olis voinu pantoja ja klemmaria löysätä. Sivusta tuo saavastus saattoi näyttää "paskan möivät" -mimiikkaesitykseltä.
Pikku hylsysarja kyllä oli matkassa, mutta räikkä oli muista projekteista jääny tallin pöydälle.

..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Re: Foorumin Dinlit
kohta vuoden omistanu onnelisen dinlin 901 omistaja ilmoittautuu joensuusta foorumille..
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Foorumin Dinlit
Tervetuloa dinlistien joukkoon!
Nyt ois Dinlin rengas asiat taas hetkeks kunnossa eilen tuli toinen paketti jossa uudet Innovan power gear nappula renkaat ja tänään posti pate toi toisen paketin jossa AMS peltivanteet katukumeille. Nyt on nappulat, nastoitetut nappulat ja katurenkaat kaikki omilla vanteilla.
Jarrulevyt taitaa olla aika pian vaihtovuorossa, edessä näytti olevan sen 3,2-3,3mm ja takana 3,7-3,8mm
Nyt ois Dinlin rengas asiat taas hetkeks kunnossa eilen tuli toinen paketti jossa uudet Innovan power gear nappula renkaat ja tänään posti pate toi toisen paketin jossa AMS peltivanteet katukumeille. Nyt on nappulat, nastoitetut nappulat ja katurenkaat kaikki omilla vanteilla.

Jarrulevyt taitaa olla aika pian vaihtovuorossa, edessä näytti olevan sen 3,2-3,3mm ja takana 3,7-3,8mm
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Foorumin Dinlit
Eihän meit muita olekkaan!dinli08 kirjoitti:kohta vuoden omistanu onnelisen dinlin 901 omistaja ilmoittautuu joensuusta foorumille..
Se on hyvä et on hyllys joka terrainiin kumekset. Piikit viel, niBansku81 kirjoitti:Tervetuloa dinlistien joukkoon!
Nyt ois Dinlin rengas asiat taas hetkeks kunnossa eilen tuli toinen paketti jossa uudet Innovan power gear nappula renkaat ja tänään posti pate toi toisen paketin jossa AMS peltivanteet katukumeille. Nyt on nappulat, nastoitetut nappulat ja katurenkaat kaikki omilla vanteilla.![]()
Jarrulevyt taitaa olla aika pian vaihtovuorossa, edessä näytti olevan sen 3,2-3,3mm ja takana 3,7-3,8mm


Mul on etulevyt kans siinä määrin uritetut väärin, et joutaa vaihtoon.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Foorumin Dinlit
Tarina teille lauantai aamupäivän ratoksi
:
Eilen oltiin poikain kanssa vähän huristelemassa, niin mulla kirskahti dinlin peräpää siihen malliin, ettei vaiva taida lähteä lämpimällä vedellä ja pepantilla, eikä edes ihan vaan tähystämällä. 20tkm tuli täyteen ja ongelmat alkoi. Tauon jälkeen suoraan ajosta kun koitin käyntiin ni sano vaan naks. Mäkistarttikaan ei onnistunut nii Bansku hinas mun pelin käyntiin. Seuraavalla tauolla vika löytyikin startin päästä. Kaapeli kenkä oli nitkunut poikki. Pikasesti laitoin tuon "kuntoon" ja matka jatkui ilman hinauskäynnistystä. Heti tuon jälkeen huomasin ettei navi pelaa, annoin sen vielä olla tutkimatta.
Tais kymmenkunta killometriä päästä, kun Dinli alkoi soratiellä mutkitellä kuin känninen käärme. Soratie kun loppui ja päästiin kestopäällysteelle, pienessä vauhdissa tuntui peräpääs nuljuntaa ja sitten alkoi naksaaminen ---> parkkiin tutkimaan, ei löytynyt varsinaista vikaa ----> parempaan paikkaan parkkiin ja navi toimimaan. Akku oli huonosti paikallaan. Tuosta kun meinattiin liikkeelle, niin ei taaskaan startannut. Naks naks. Kokeilin onko edellinen patentti enää kiinni, niin tuli se piuhan toinenpää käteen startin releeltä.

Tasalaatuista..
Tökkäsin piuhan releen nastaan ja kone käyntiin.
Tästä vielä kilometri ja taas parkkiin perän naksumisen/nuljumisen vuoksi.
Bansku siinä teki pikaisen diagnoosin, kun näki että laakeripukkiin oli ilmestynyt reikä. Sieltä paistoi kuulat yms mujua.. Mönkijä jäi siihen. Soitto mammalle joskus klo21 jälkeen; tuu hakee. Banskun kans kakspäällä ajeltiin vastaan, kunnes mun kyyti odotti tienposkessa.

<--- Laakeripukin huohotusreikä

Sit lähdettiin hakemaan kärryä 20 km ihan toisesta suunnasta. Yhdentoista jälkeen Oli kone kyydissä ja hiukan seuraavan päivän puolella oltiin kotona. Piti vielä selata ehtoolla varaosa saatavuutta, ja kaikkea näyttäis maailmalta löytyvän, vieläpä paljon edullisemmin mitä alkuun kuvittelin. Tänään ehtoolla pitää varmaan alkaa aukomaan tuota perää.
Edelliset (siis nämä nykyiset jo entiset
) laakerit ovat merkiltään NKE. Kestivät melkein kaks vuotta (vaihdettu ml.:10400/12.8.-12) ja 10tkm. Nyt mittarissa noin 20050km.
Hyvät ajot oli silti, jäi vaan harmittaa, kun ne parhaat pätkät jäi sieltä loppupäästä ajamatta. Pitää seuraavaks ajaa lenkki toisinpäin.
EDIT
Eihän sitä malttanu ehtooseen odottaa:





Kolme laakeria neljästä murusina. Spacer tuubi lytyssä/makkaralla rattaan puoleisesta päädystä. Ylikiristyksen seurauksena? Eli laakerit olis pitäny vaihtaa vähän aikasemmin, kun viime aikoina on saanu kolmio mutteria kiristellä aika tiuhaan 1/3 kierrosta per kerta. Akseli vois mennä vielä "hoonaamalla". Siihen on hiukan tullu kuoppaa ja kumparetta. Laakerin ulkokoolista hieman materiaalia hitsaantunut kiinni siihen.

Eilen oltiin poikain kanssa vähän huristelemassa, niin mulla kirskahti dinlin peräpää siihen malliin, ettei vaiva taida lähteä lämpimällä vedellä ja pepantilla, eikä edes ihan vaan tähystämällä. 20tkm tuli täyteen ja ongelmat alkoi. Tauon jälkeen suoraan ajosta kun koitin käyntiin ni sano vaan naks. Mäkistarttikaan ei onnistunut nii Bansku hinas mun pelin käyntiin. Seuraavalla tauolla vika löytyikin startin päästä. Kaapeli kenkä oli nitkunut poikki. Pikasesti laitoin tuon "kuntoon" ja matka jatkui ilman hinauskäynnistystä. Heti tuon jälkeen huomasin ettei navi pelaa, annoin sen vielä olla tutkimatta.
Tais kymmenkunta killometriä päästä, kun Dinli alkoi soratiellä mutkitellä kuin känninen käärme. Soratie kun loppui ja päästiin kestopäällysteelle, pienessä vauhdissa tuntui peräpääs nuljuntaa ja sitten alkoi naksaaminen ---> parkkiin tutkimaan, ei löytynyt varsinaista vikaa ----> parempaan paikkaan parkkiin ja navi toimimaan. Akku oli huonosti paikallaan. Tuosta kun meinattiin liikkeelle, niin ei taaskaan startannut. Naks naks. Kokeilin onko edellinen patentti enää kiinni, niin tuli se piuhan toinenpää käteen startin releeltä.

Tasalaatuista..

Tästä vielä kilometri ja taas parkkiin perän naksumisen/nuljumisen vuoksi.
Bansku siinä teki pikaisen diagnoosin, kun näki että laakeripukkiin oli ilmestynyt reikä. Sieltä paistoi kuulat yms mujua.. Mönkijä jäi siihen. Soitto mammalle joskus klo21 jälkeen; tuu hakee. Banskun kans kakspäällä ajeltiin vastaan, kunnes mun kyyti odotti tienposkessa.



Sit lähdettiin hakemaan kärryä 20 km ihan toisesta suunnasta. Yhdentoista jälkeen Oli kone kyydissä ja hiukan seuraavan päivän puolella oltiin kotona. Piti vielä selata ehtoolla varaosa saatavuutta, ja kaikkea näyttäis maailmalta löytyvän, vieläpä paljon edullisemmin mitä alkuun kuvittelin. Tänään ehtoolla pitää varmaan alkaa aukomaan tuota perää.
Edelliset (siis nämä nykyiset jo entiset

Hyvät ajot oli silti, jäi vaan harmittaa, kun ne parhaat pätkät jäi sieltä loppupäästä ajamatta. Pitää seuraavaks ajaa lenkki toisinpäin.
EDIT
Eihän sitä malttanu ehtooseen odottaa:





Kolme laakeria neljästä murusina. Spacer tuubi lytyssä/makkaralla rattaan puoleisesta päädystä. Ylikiristyksen seurauksena? Eli laakerit olis pitäny vaihtaa vähän aikasemmin, kun viime aikoina on saanu kolmio mutteria kiristellä aika tiuhaan 1/3 kierrosta per kerta. Akseli vois mennä vielä "hoonaamalla". Siihen on hiukan tullu kuoppaa ja kumparetta. Laakerin ulkokoolista hieman materiaalia hitsaantunut kiinni siihen.
Viimeksi muokannut Puuhis83, 09 Elo 2014 18:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Foorumin Dinlit
Tostahan tulee vielä helposti kalu. Taitaa jäädä arvoitukseks, mikä rikkonut minkäkin. Saattaa olla et yks laakeri vaan porsinu ja rikkonut muut ympäriltä. Ei muuta kun osat tilaukseen ja taas kovaa ajoa. 
