Foorumin Dinlit

Keskustelua Dinli mönkijöistä
cartman
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 25 Kesä 2011 23:24

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja cartman »

Hienoa, ajattelinkin ettei voi postikulut noin suuret olla.
cartman
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 25 Kesä 2011 23:24

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja cartman »

Kaikki palikat hankittu, paitsi isommat suuttimet ja uusi ilmanputsari. Vastoinkäymiset jatkuu silti. :? Tuossa rattaita vaihtaessa huomasin, että perän iso mutteri on päässyt löystymään. Yksi lukituslevyn pienistä kuusiokoloista katkesi joku aika takaperin sisään kiristettäessä. Uskaltaako tuota nyt lähteä vääntämään auki, vai tuleeko isoa tuhoa? 2 muuta kuusiokoloa lähti kivuttomasti pois. Uskaltaako tuota lähteä vääntämään auki, onko vinkkejä? Jos jollain olisi dilleen perän räjäytyskuvia, olisin enemmän kuin kiitollinen.
Avatar
pete-801
Tracks
Viestit: 1212
Liittynyt: 17 Marras 2009 18:35
Mönkijä:: ei oo enään.
Paikkakunta: Heinola

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja pete-801 »

Jos nyt osasin niin tossa pitäisi olla se manuaali http://www.quadmania.cz/upload/files/ma ... r0XX39.pdf ja tossa varaosakuvaston kuva dillen perästä http://webshop.vancuijlenborg.nl/index. ... lgroep=142 . toivottavasti on edes jotain hyötyä.
goes 520 ltd ex/pöllitty.
dinli 300cc ex
rally 110cc ex
cartman
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 25 Kesä 2011 23:24

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja cartman »

pete-801 kirjoitti:Jos nyt osasin niin tossa pitäisi olla se manuaali http://www.quadmania.cz/upload/files/ma ... r0XX39.pdf ja tossa varaosakuvaston kuva dillen perästä http://webshop.vancuijlenborg.nl/index. ... lgroep=142 . toivottavasti on edes jotain hyötyä.
Kiitos, nyt on jäbälle virtuaalibissen paikka! Tuota service manualia oon etsinyt pitkään ja meinasin jopa ostaa sen 20e hintaan, muttei nyt onneksi tarvitse. Kiitos, kiitos, kiitos.
Sumppi_
4WD
Viestit: 236
Liittynyt: 06 Elo 2006 20:49
Mönkijä:: Dinli 560
Paikkakunta: Uganda

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Sumppi_ »

cartman kirjoitti:Kaikki palikat hankittu, paitsi isommat suuttimet ja uusi ilmanputsari. Vastoinkäymiset jatkuu silti. :? Tuossa rattaita vaihtaessa huomasin, että perän iso mutteri on päässyt löystymään. Yksi lukituslevyn pienistä kuusiokoloista katkesi joku aika takaperin sisään kiristettäessä. Uskaltaako tuota nyt lähteä vääntämään auki, vai tuleeko isoa tuhoa? 2 muuta kuusiokoloa lähti kivuttomasti pois. Uskaltaako tuota lähteä vääntämään auki, onko vinkkejä? Jos jollain olisi dilleen perän räjäytyskuvia, olisin enemmän kuin kiitollinen.
Kyllä voit avata sen koska se lähtee melkein samantien erkanemaan siitä.Sen jälkeen se kannattaa ottaa kokonaan pois ja porata se vanha pois huom.pienellä terällä että saat kierretapilla tehtyä uudet samankokoiset kierteet.Näin tein itse kun kävi samalla tavalla...
cartman
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 25 Kesä 2011 23:24

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja cartman »

Sumppi_ kirjoitti:
cartman kirjoitti:Kaikki palikat hankittu, paitsi isommat suuttimet ja uusi ilmanputsari. Vastoinkäymiset jatkuu silti. :? Tuossa rattaita vaihtaessa huomasin, että perän iso mutteri on päässyt löystymään. Yksi lukituslevyn pienistä kuusiokoloista katkesi joku aika takaperin sisään kiristettäessä. Uskaltaako tuota nyt lähteä vääntämään auki, vai tuleeko isoa tuhoa? 2 muuta kuusiokoloa lähti kivuttomasti pois. Uskaltaako tuota lähteä vääntämään auki, onko vinkkejä? Jos jollain olisi dilleen perän räjäytyskuvia, olisin enemmän kuin kiitollinen.
Kyllä voit avata sen koska se lähtee melkein samantien erkanemaan siitä.Sen jälkeen se kannattaa ottaa kokonaan pois ja porata se vanha pois huom.pienellä terällä että saat kierretapilla tehtyä uudet samankokoiset kierteet.Näin tein itse kun kävi samalla tavalla...
Onko tuossa normaali kierre? Täytynee huomenna kokeilla isoilla putkipihdeillä, josko sen saisi auki. Meinaa olla vähän tiukassa.. Onko jotain kikkoja tuohon, uskaltaako taka-akselin "lukita" avauksen ajaksi takajarrulevyn ja sen kiinnikkeen avulla?

Heitin tänään 15-36 rattaat paikalleen ja uudet bilteman o-rengasketjut, muistaakseni 91-lenkkiä tuli kokonaispituudeksi. Netistä dinliin tilatuissa ketjuissa näyttää speksien mukaan olevan 96 - miksi? Tulee typeriä kysymyksiä reippaalla kädellä, mutta haluan saada tuon kondikseen. Parempi kysyä etukäteen missä voi mokata, etten mokaa ja joudu taas tilaamaan uutta palikkaa :D
fr0z
6WD
Viestit: 498
Liittynyt: 31 Heinä 2011 22:37
Mönkijä:: Outti 800 Xt
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja fr0z »

Alkanut pikkuhiljaa mönkijä kuume kuumottaa kun tuli pojalle ostettua tuollainen 110cc Loncin. Foorumia miljuuna kertaa selanneena ja eri malleihin tutustuttuani Dinlin 450cc tuntuisi aika omanlaiselta peliltä. Eli voimaa alkutarpeisiin riittävästi sivu- ja metsäautoteiden kiertoon ja isommalla tiellä liikenteen matkassa pysymiseen. Mutta mutta... herra Googlea olen kovasti koittanut vaivata, mutta jäänyt vielä hieman epäselväksi että saako noita mistään Jyväskylän lähistöltä? Käytettyjä kyllä näyttää olen tosin jokunen..
Dinli seikkailee lumimaassa -> http://www.youtube.com/watch?v=lfsS8Ka7YZg
Sumppi_
4WD
Viestit: 236
Liittynyt: 06 Elo 2006 20:49
Mönkijä:: Dinli 560
Paikkakunta: Uganda

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Sumppi_ »

cartman kirjoitti:
Sumppi_ kirjoitti:
cartman kirjoitti:Kaikki palikat hankittu, paitsi isommat suuttimet ja uusi ilmanputsari. Vastoinkäymiset jatkuu silti. :? Tuossa rattaita vaihtaessa huomasin, että perän iso mutteri on päässyt löystymään. Yksi lukituslevyn pienistä kuusiokoloista katkesi joku aika takaperin sisään kiristettäessä. Uskaltaako tuota nyt lähteä vääntämään auki, vai tuleeko isoa tuhoa? 2 muuta kuusiokoloa lähti kivuttomasti pois. Uskaltaako tuota lähteä vääntämään auki, onko vinkkejä? Jos jollain olisi dilleen perän räjäytyskuvia, olisin enemmän kuin kiitollinen.
Kyllä voit avata sen koska se lähtee melkein samantien erkanemaan siitä.Sen jälkeen se kannattaa ottaa kokonaan pois ja porata se vanha pois huom.pienellä terällä että saat kierretapilla tehtyä uudet samankokoiset kierteet.Näin tein itse kun kävi samalla tavalla...
Onko tuossa normaali kierre? Täytynee huomenna kokeilla isoilla putkipihdeillä, josko sen saisi auki. Meinaa olla vähän tiukassa.. Onko jotain kikkoja tuohon, uskaltaako taka-akselin "lukita" avauksen ajaksi takajarrulevyn ja sen kiinnikkeen avulla?

Heitin tänään 15-36 rattaat paikalleen ja uudet bilteman o-rengasketjut, muistaakseni 91-lenkkiä tuli kokonaispituudeksi. Netistä dinliin tilatuissa ketjuissa näyttää speksien mukaan olevan 96 - miksi? Tulee typeriä kysymyksiä reippaalla kädellä, mutta haluan saada tuon kondikseen. Parempi kysyä etukäteen missä voi mokata, etten mokaa ja joudu taas tilaamaan uutta palikkaa :D
Kierre on normaali.Koita saatko sen auki sillai et laitat esim.tukevan talttapää ruuvarin johonkin niistä 3 reiästä ja vasaraa perään.
cartman
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 25 Kesä 2011 23:24

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja cartman »

Väänsin isoilla putkipihdeillä auki, heitin uudet ruuvilukitteet sisään ja väänsin suht tiukkaan kiinni.

Vitutusta nostaa edelleen tuo syyläri, en saa sitä millään pitäväksi. Uusi 509e eikä näytä purkudillejäkään olevan myynnissä.. Täytynee tiedustella hintoja, josko joku muovipaja saisi siitä kolvattua pitävän. Jos ei, täytynee alkaa katsella esim. jonkin skootterin syyläriä tuohon..

Enää olisi tuo syyläriongelma ja aurauskulmien säätö, sitten alkaisi aikalailla olla dille iskussa. Uusittu jo ketjut + rattaat, nokkaketju, öljyt, jännitteensäädin - uudet jarrupalat löytyy hyllystä eteen, taakse pitää vielä tilata. Alkaa opiskelijabudjetti pikkuhiljaa loppua, saisi tuon syyläriongelman kondikseen niin voisi harkita myyntiä.
Sumppi_
4WD
Viestit: 236
Liittynyt: 06 Elo 2006 20:49
Mönkijä:: Dinli 560
Paikkakunta: Uganda

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Sumppi_ »

cartman kirjoitti:Väänsin isoilla putkipihdeillä auki, heitin uudet ruuvilukitteet sisään ja väänsin suht tiukkaan kiinni.

Vitutusta nostaa edelleen tuo syyläri, en saa sitä millään pitäväksi. Uusi 509e eikä näytä purkudillejäkään olevan myynnissä.. Täytynee tiedustella hintoja, josko joku muovipaja saisi siitä kolvattua pitävän. Jos ei, täytynee alkaa katsella esim. jonkin skootterin syyläriä tuohon..

Enää olisi tuo syyläriongelma ja aurauskulmien säätö, sitten alkaisi aikalailla olla dille iskussa. Uusittu jo ketjut + rattaat, nokkaketju, öljyt, jännitteensäädin - uudet jarrupalat löytyy hyllystä eteen, taakse pitää vielä tilata. Alkaa opiskelijabudjetti pikkuhiljaa loppua, saisi tuon syyläriongelman kondikseen niin voisi harkita myyntiä.
Älä vaan väännä sitä niin sanotusti tiukkaan,hajotat laakeris aika pian muuten.Sen kuuluu pitää vaan sitä koko pakkaa nipussa lähes käsikireydellä ja ne pienet ruuvit lukitsevat sen paikalleen.Sitä voi sitten välillä tarkistella ja tarvittaessa kiristellä.Ite oon laittanut sen sellaseen käsikireyteen sillai että jarrulevy on lakannu heilumasta sivuttain.
Sumppi_
4WD
Viestit: 236
Liittynyt: 06 Elo 2006 20:49
Mönkijä:: Dinli 560
Paikkakunta: Uganda

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Sumppi_ »

Mahtaisko jonkun muun vehkeen syyläri sopia pienellä vaivalla paikalleen :?: :?:
cartman
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 25 Kesä 2011 23:24

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja cartman »

Oon just funtsinut, että josko jostain skootterista passais tuohon syyläri pienellä modauksella. Kokeilen kuitenkin huomenna crc:n nestemäistä syylärinpaikkauslitkua, josko sillä saisi fiksattua tuon. Ei ole reiät nimittäin isoja, niitä ei paljaalla silmällä näe, ennenkuin vesi alkaa tihkuamaan läpi.

Väänsin putkipihdeillä sen nyt tiukkaan ja heitin ruuvilukitteet väliin, en usko etä kuitenkaan liian tiukalla on. Koeajollakin kävin vähän noita uusia ketjuja venyttämässä, perä tuntuu toimivan ok. En usko että putkipihdeillä käsivaralla tiukkaan kiristämällä perää liian tiukalle saan, sen verran kynäniska kuitenkin olen. Ja kai nuo laakerit olisi jo koeajolla antanut merkkejä olemisestaan, mikäli perä liian tiukalla olisi?

EDIT: Ja vaikka se nyt hieman liian tiukalle olisikin mennyt, niin imo parempi se on, kuin että se olisi liian löysällä? Klappi taka-akselissa ne laakerit + perän rikkoo aikaisemmin, kuin että se perä "liian" tiukalla olisi.
Avatar
stequ78
Tracks
Viestit: 998
Liittynyt: 29 Tammi 2011 08:21
Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)
Paikkakunta: Porin kylä

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja stequ78 »

cartman kirjoitti:Oon just funtsinut, että josko jostain skootterista passais tuohon syyläri pienellä modauksella. Kokeilen kuitenkin huomenna crc:n nestemäistä syylärinpaikkauslitkua, josko sillä saisi fiksattua tuon. Ei ole reiät nimittäin isoja, niitä ei paljaalla silmällä näe, ennenkuin vesi alkaa tihkuamaan läpi.
Kyl pitäis riittää paikkaamaan kun samalla aineella paikkasin Scanian syylärinkin keväällä,syyläristä hävis vettä noin 3-4 litraa päivässä,tuskin dillestä sentään niin paljon.
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
fr0z
6WD
Viestit: 498
Liittynyt: 31 Heinä 2011 22:37
Mönkijä:: Outti 800 Xt
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja fr0z »

stequ78 kirjoitti:
cartman kirjoitti:Oon just funtsinut, että josko jostain skootterista passais tuohon syyläri pienellä modauksella. Kokeilen kuitenkin huomenna crc:n nestemäistä syylärinpaikkauslitkua, josko sillä saisi fiksattua tuon. Ei ole reiät nimittäin isoja, niitä ei paljaalla silmällä näe, ennenkuin vesi alkaa tihkuamaan läpi.
Kyl pitäis riittää paikkaamaan kun samalla aineella paikkasin Scanian syylärinkin keväällä,syyläristä hävis vettä noin 3-4 litraa päivässä,tuskin dillestä sentään niin paljon.
Kannattaa korjauksessa suosia ulkoista korjausainetta sisäisen sijasta. Kun nesteitä ei ole sisässä tai halkeama ei vuoda, niin sikamassaa tms päälle. Nuo jäähdytysjärjestelmän sisäiset aineet eivät ole kovin kovassa huudossa... Kertyvät minne sattuu, tukkivat ja heikentävät jäähdytystä tms.

Kun tuota Dinlin myyjää Jyväskylästä kyselin, niin Valttorin sivuilla ainakin jotain mainintaa -> http://valttori.fi.ext1.fi/fi/tuotteet/product/247
Dinli seikkailee lumimaassa -> http://www.youtube.com/watch?v=lfsS8Ka7YZg
Avatar
pete-801
Tracks
Viestit: 1212
Liittynyt: 17 Marras 2009 18:35
Mönkijä:: ei oo enään.
Paikkakunta: Heinola

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja pete-801 »

Kannattaa kysyä myös jäähdytinkorjaamoista mitä paikkaus maksaisi, joissain on malli jäähdyttimiä ja saattaa löytyä sopiva aika edullisesti.Itse löysin joskus autoon korvaavan jäähdyttimen reilusti alkuperäistä halvemmalla eikä tarvinut säätää kuin toisen puolen letku pidemmäksi( alkuperäinen ei ylettänyt ).Pikku dillen jäähdytin ei varmaan sovi mutta olis halvempi.
goes 520 ltd ex/pöllitty.
dinli 300cc ex
rally 110cc ex
Vastaa Viestiin