Foorumin Dinlit
Re: Foorumin Dinlit
Hienoa, ajattelinkin ettei voi postikulut noin suuret olla.
Re: Foorumin Dinlit
Kaikki palikat hankittu, paitsi isommat suuttimet ja uusi ilmanputsari. Vastoinkäymiset jatkuu silti.
Tuossa rattaita vaihtaessa huomasin, että perän iso mutteri on päässyt löystymään. Yksi lukituslevyn pienistä kuusiokoloista katkesi joku aika takaperin sisään kiristettäessä. Uskaltaako tuota nyt lähteä vääntämään auki, vai tuleeko isoa tuhoa? 2 muuta kuusiokoloa lähti kivuttomasti pois. Uskaltaako tuota lähteä vääntämään auki, onko vinkkejä? Jos jollain olisi dilleen perän räjäytyskuvia, olisin enemmän kuin kiitollinen.

- pete-801
- Tracks
- Viestit: 1212
- Liittynyt: 17 Marras 2009 18:35
- Mönkijä:: ei oo enään.
- Paikkakunta: Heinola
Re: Foorumin Dinlit
Jos nyt osasin niin tossa pitäisi olla se manuaali http://www.quadmania.cz/upload/files/ma ... r0XX39.pdf ja tossa varaosakuvaston kuva dillen perästä http://webshop.vancuijlenborg.nl/index. ... lgroep=142 . toivottavasti on edes jotain hyötyä.
goes 520 ltd ex/pöllitty.
dinli 300cc ex
rally 110cc ex
dinli 300cc ex
rally 110cc ex
Re: Foorumin Dinlit
Kiitos, nyt on jäbälle virtuaalibissen paikka! Tuota service manualia oon etsinyt pitkään ja meinasin jopa ostaa sen 20e hintaan, muttei nyt onneksi tarvitse. Kiitos, kiitos, kiitos.pete-801 kirjoitti:Jos nyt osasin niin tossa pitäisi olla se manuaali http://www.quadmania.cz/upload/files/ma ... r0XX39.pdf ja tossa varaosakuvaston kuva dillen perästä http://webshop.vancuijlenborg.nl/index. ... lgroep=142 . toivottavasti on edes jotain hyötyä.
Re: Foorumin Dinlit
Kyllä voit avata sen koska se lähtee melkein samantien erkanemaan siitä.Sen jälkeen se kannattaa ottaa kokonaan pois ja porata se vanha pois huom.pienellä terällä että saat kierretapilla tehtyä uudet samankokoiset kierteet.Näin tein itse kun kävi samalla tavalla...cartman kirjoitti:Kaikki palikat hankittu, paitsi isommat suuttimet ja uusi ilmanputsari. Vastoinkäymiset jatkuu silti.Tuossa rattaita vaihtaessa huomasin, että perän iso mutteri on päässyt löystymään. Yksi lukituslevyn pienistä kuusiokoloista katkesi joku aika takaperin sisään kiristettäessä. Uskaltaako tuota nyt lähteä vääntämään auki, vai tuleeko isoa tuhoa? 2 muuta kuusiokoloa lähti kivuttomasti pois. Uskaltaako tuota lähteä vääntämään auki, onko vinkkejä? Jos jollain olisi dilleen perän räjäytyskuvia, olisin enemmän kuin kiitollinen.
Re: Foorumin Dinlit
Onko tuossa normaali kierre? Täytynee huomenna kokeilla isoilla putkipihdeillä, josko sen saisi auki. Meinaa olla vähän tiukassa.. Onko jotain kikkoja tuohon, uskaltaako taka-akselin "lukita" avauksen ajaksi takajarrulevyn ja sen kiinnikkeen avulla?Sumppi_ kirjoitti:Kyllä voit avata sen koska se lähtee melkein samantien erkanemaan siitä.Sen jälkeen se kannattaa ottaa kokonaan pois ja porata se vanha pois huom.pienellä terällä että saat kierretapilla tehtyä uudet samankokoiset kierteet.Näin tein itse kun kävi samalla tavalla...cartman kirjoitti:Kaikki palikat hankittu, paitsi isommat suuttimet ja uusi ilmanputsari. Vastoinkäymiset jatkuu silti.Tuossa rattaita vaihtaessa huomasin, että perän iso mutteri on päässyt löystymään. Yksi lukituslevyn pienistä kuusiokoloista katkesi joku aika takaperin sisään kiristettäessä. Uskaltaako tuota nyt lähteä vääntämään auki, vai tuleeko isoa tuhoa? 2 muuta kuusiokoloa lähti kivuttomasti pois. Uskaltaako tuota lähteä vääntämään auki, onko vinkkejä? Jos jollain olisi dilleen perän räjäytyskuvia, olisin enemmän kuin kiitollinen.
Heitin tänään 15-36 rattaat paikalleen ja uudet bilteman o-rengasketjut, muistaakseni 91-lenkkiä tuli kokonaispituudeksi. Netistä dinliin tilatuissa ketjuissa näyttää speksien mukaan olevan 96 - miksi? Tulee typeriä kysymyksiä reippaalla kädellä, mutta haluan saada tuon kondikseen. Parempi kysyä etukäteen missä voi mokata, etten mokaa ja joudu taas tilaamaan uutta palikkaa

Re: Foorumin Dinlit
Alkanut pikkuhiljaa mönkijä kuume kuumottaa kun tuli pojalle ostettua tuollainen 110cc Loncin. Foorumia miljuuna kertaa selanneena ja eri malleihin tutustuttuani Dinlin 450cc tuntuisi aika omanlaiselta peliltä. Eli voimaa alkutarpeisiin riittävästi sivu- ja metsäautoteiden kiertoon ja isommalla tiellä liikenteen matkassa pysymiseen. Mutta mutta... herra Googlea olen kovasti koittanut vaivata, mutta jäänyt vielä hieman epäselväksi että saako noita mistään Jyväskylän lähistöltä? Käytettyjä kyllä näyttää olen tosin jokunen..
Dinli seikkailee lumimaassa -> http://www.youtube.com/watch?v=lfsS8Ka7YZg
Re: Foorumin Dinlit
Kierre on normaali.Koita saatko sen auki sillai et laitat esim.tukevan talttapää ruuvarin johonkin niistä 3 reiästä ja vasaraa perään.cartman kirjoitti:Onko tuossa normaali kierre? Täytynee huomenna kokeilla isoilla putkipihdeillä, josko sen saisi auki. Meinaa olla vähän tiukassa.. Onko jotain kikkoja tuohon, uskaltaako taka-akselin "lukita" avauksen ajaksi takajarrulevyn ja sen kiinnikkeen avulla?Sumppi_ kirjoitti:Kyllä voit avata sen koska se lähtee melkein samantien erkanemaan siitä.Sen jälkeen se kannattaa ottaa kokonaan pois ja porata se vanha pois huom.pienellä terällä että saat kierretapilla tehtyä uudet samankokoiset kierteet.Näin tein itse kun kävi samalla tavalla...cartman kirjoitti:Kaikki palikat hankittu, paitsi isommat suuttimet ja uusi ilmanputsari. Vastoinkäymiset jatkuu silti.Tuossa rattaita vaihtaessa huomasin, että perän iso mutteri on päässyt löystymään. Yksi lukituslevyn pienistä kuusiokoloista katkesi joku aika takaperin sisään kiristettäessä. Uskaltaako tuota nyt lähteä vääntämään auki, vai tuleeko isoa tuhoa? 2 muuta kuusiokoloa lähti kivuttomasti pois. Uskaltaako tuota lähteä vääntämään auki, onko vinkkejä? Jos jollain olisi dilleen perän räjäytyskuvia, olisin enemmän kuin kiitollinen.
Heitin tänään 15-36 rattaat paikalleen ja uudet bilteman o-rengasketjut, muistaakseni 91-lenkkiä tuli kokonaispituudeksi. Netistä dinliin tilatuissa ketjuissa näyttää speksien mukaan olevan 96 - miksi? Tulee typeriä kysymyksiä reippaalla kädellä, mutta haluan saada tuon kondikseen. Parempi kysyä etukäteen missä voi mokata, etten mokaa ja joudu taas tilaamaan uutta palikkaa
Re: Foorumin Dinlit
Väänsin isoilla putkipihdeillä auki, heitin uudet ruuvilukitteet sisään ja väänsin suht tiukkaan kiinni.
Vitutusta nostaa edelleen tuo syyläri, en saa sitä millään pitäväksi. Uusi 509e eikä näytä purkudillejäkään olevan myynnissä.. Täytynee tiedustella hintoja, josko joku muovipaja saisi siitä kolvattua pitävän. Jos ei, täytynee alkaa katsella esim. jonkin skootterin syyläriä tuohon..
Enää olisi tuo syyläriongelma ja aurauskulmien säätö, sitten alkaisi aikalailla olla dille iskussa. Uusittu jo ketjut + rattaat, nokkaketju, öljyt, jännitteensäädin - uudet jarrupalat löytyy hyllystä eteen, taakse pitää vielä tilata. Alkaa opiskelijabudjetti pikkuhiljaa loppua, saisi tuon syyläriongelman kondikseen niin voisi harkita myyntiä.
Vitutusta nostaa edelleen tuo syyläri, en saa sitä millään pitäväksi. Uusi 509e eikä näytä purkudillejäkään olevan myynnissä.. Täytynee tiedustella hintoja, josko joku muovipaja saisi siitä kolvattua pitävän. Jos ei, täytynee alkaa katsella esim. jonkin skootterin syyläriä tuohon..
Enää olisi tuo syyläriongelma ja aurauskulmien säätö, sitten alkaisi aikalailla olla dille iskussa. Uusittu jo ketjut + rattaat, nokkaketju, öljyt, jännitteensäädin - uudet jarrupalat löytyy hyllystä eteen, taakse pitää vielä tilata. Alkaa opiskelijabudjetti pikkuhiljaa loppua, saisi tuon syyläriongelman kondikseen niin voisi harkita myyntiä.
Re: Foorumin Dinlit
Älä vaan väännä sitä niin sanotusti tiukkaan,hajotat laakeris aika pian muuten.Sen kuuluu pitää vaan sitä koko pakkaa nipussa lähes käsikireydellä ja ne pienet ruuvit lukitsevat sen paikalleen.Sitä voi sitten välillä tarkistella ja tarvittaessa kiristellä.Ite oon laittanut sen sellaseen käsikireyteen sillai että jarrulevy on lakannu heilumasta sivuttain.cartman kirjoitti:Väänsin isoilla putkipihdeillä auki, heitin uudet ruuvilukitteet sisään ja väänsin suht tiukkaan kiinni.
Vitutusta nostaa edelleen tuo syyläri, en saa sitä millään pitäväksi. Uusi 509e eikä näytä purkudillejäkään olevan myynnissä.. Täytynee tiedustella hintoja, josko joku muovipaja saisi siitä kolvattua pitävän. Jos ei, täytynee alkaa katsella esim. jonkin skootterin syyläriä tuohon..
Enää olisi tuo syyläriongelma ja aurauskulmien säätö, sitten alkaisi aikalailla olla dille iskussa. Uusittu jo ketjut + rattaat, nokkaketju, öljyt, jännitteensäädin - uudet jarrupalat löytyy hyllystä eteen, taakse pitää vielä tilata. Alkaa opiskelijabudjetti pikkuhiljaa loppua, saisi tuon syyläriongelman kondikseen niin voisi harkita myyntiä.
Re: Foorumin Dinlit
Mahtaisko jonkun muun vehkeen syyläri sopia pienellä vaivalla paikalleen



Re: Foorumin Dinlit
Oon just funtsinut, että josko jostain skootterista passais tuohon syyläri pienellä modauksella. Kokeilen kuitenkin huomenna crc:n nestemäistä syylärinpaikkauslitkua, josko sillä saisi fiksattua tuon. Ei ole reiät nimittäin isoja, niitä ei paljaalla silmällä näe, ennenkuin vesi alkaa tihkuamaan läpi.
Väänsin putkipihdeillä sen nyt tiukkaan ja heitin ruuvilukitteet väliin, en usko etä kuitenkaan liian tiukalla on. Koeajollakin kävin vähän noita uusia ketjuja venyttämässä, perä tuntuu toimivan ok. En usko että putkipihdeillä käsivaralla tiukkaan kiristämällä perää liian tiukalle saan, sen verran kynäniska kuitenkin olen. Ja kai nuo laakerit olisi jo koeajolla antanut merkkejä olemisestaan, mikäli perä liian tiukalla olisi?
EDIT: Ja vaikka se nyt hieman liian tiukalle olisikin mennyt, niin imo parempi se on, kuin että se olisi liian löysällä? Klappi taka-akselissa ne laakerit + perän rikkoo aikaisemmin, kuin että se perä "liian" tiukalla olisi.
Väänsin putkipihdeillä sen nyt tiukkaan ja heitin ruuvilukitteet väliin, en usko etä kuitenkaan liian tiukalla on. Koeajollakin kävin vähän noita uusia ketjuja venyttämässä, perä tuntuu toimivan ok. En usko että putkipihdeillä käsivaralla tiukkaan kiristämällä perää liian tiukalle saan, sen verran kynäniska kuitenkin olen. Ja kai nuo laakerit olisi jo koeajolla antanut merkkejä olemisestaan, mikäli perä liian tiukalla olisi?
EDIT: Ja vaikka se nyt hieman liian tiukalle olisikin mennyt, niin imo parempi se on, kuin että se olisi liian löysällä? Klappi taka-akselissa ne laakerit + perän rikkoo aikaisemmin, kuin että se perä "liian" tiukalla olisi.
- stequ78
- Tracks
- Viestit: 998
- Liittynyt: 29 Tammi 2011 08:21
- Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)
- Paikkakunta: Porin kylä
Re: Foorumin Dinlit
Kyl pitäis riittää paikkaamaan kun samalla aineella paikkasin Scanian syylärinkin keväällä,syyläristä hävis vettä noin 3-4 litraa päivässä,tuskin dillestä sentään niin paljon.cartman kirjoitti:Oon just funtsinut, että josko jostain skootterista passais tuohon syyläri pienellä modauksella. Kokeilen kuitenkin huomenna crc:n nestemäistä syylärinpaikkauslitkua, josko sillä saisi fiksattua tuon. Ei ole reiät nimittäin isoja, niitä ei paljaalla silmällä näe, ennenkuin vesi alkaa tihkuamaan läpi.
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
Re: Foorumin Dinlit
Kannattaa korjauksessa suosia ulkoista korjausainetta sisäisen sijasta. Kun nesteitä ei ole sisässä tai halkeama ei vuoda, niin sikamassaa tms päälle. Nuo jäähdytysjärjestelmän sisäiset aineet eivät ole kovin kovassa huudossa... Kertyvät minne sattuu, tukkivat ja heikentävät jäähdytystä tms.stequ78 kirjoitti:Kyl pitäis riittää paikkaamaan kun samalla aineella paikkasin Scanian syylärinkin keväällä,syyläristä hävis vettä noin 3-4 litraa päivässä,tuskin dillestä sentään niin paljon.cartman kirjoitti:Oon just funtsinut, että josko jostain skootterista passais tuohon syyläri pienellä modauksella. Kokeilen kuitenkin huomenna crc:n nestemäistä syylärinpaikkauslitkua, josko sillä saisi fiksattua tuon. Ei ole reiät nimittäin isoja, niitä ei paljaalla silmällä näe, ennenkuin vesi alkaa tihkuamaan läpi.
Kun tuota Dinlin myyjää Jyväskylästä kyselin, niin Valttorin sivuilla ainakin jotain mainintaa -> http://valttori.fi.ext1.fi/fi/tuotteet/product/247
Dinli seikkailee lumimaassa -> http://www.youtube.com/watch?v=lfsS8Ka7YZg
- pete-801
- Tracks
- Viestit: 1212
- Liittynyt: 17 Marras 2009 18:35
- Mönkijä:: ei oo enään.
- Paikkakunta: Heinola
Re: Foorumin Dinlit
Kannattaa kysyä myös jäähdytinkorjaamoista mitä paikkaus maksaisi, joissain on malli jäähdyttimiä ja saattaa löytyä sopiva aika edullisesti.Itse löysin joskus autoon korvaavan jäähdyttimen reilusti alkuperäistä halvemmalla eikä tarvinut säätää kuin toisen puolen letku pidemmäksi( alkuperäinen ei ylettänyt ).Pikku dillen jäähdytin ei varmaan sovi mutta olis halvempi.
goes 520 ltd ex/pöllitty.
dinli 300cc ex
rally 110cc ex
dinli 300cc ex
rally 110cc ex