Foorumin Dinlit

Keskustelua Dinli mönkijöistä
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Mulla hikoilee myös siitä venttiilikopan tiivisteestä sen verran että siihen tiivisteen reunaan tarttuu pöly. Olisi pitänyt vaihtaa tiiviste ketjun vaihdon yhteydessä, mutta itsellä tuolla ei ole mitään käytännön merkitystä.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Stobe kirjoitti:uusia säätöpaloja saa ilmeisesti polariksen tiskiltä?
Palat ns. yleismallia, kokoa 9,48mm. Pitäsi löytyä useimmista mp-varaosakaupoista (Yamaha, Suzuki, Kawasaki, Honda, Husqvarna....), ainakin tilaamalla.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Stobe
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 17:00
Mönkijä:: Dinli 904 560cc
Paikkakunta: Uusimaa/Sawo

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Stobe »

Eipä tarvinnut sitten viikonloppuna kasata moottoria kun oli säätöpalat loppu paikallisista puljuista, onneksi allraittiin tulee heti alkuviikosta saataville niin saisi tämän projektin valmiiksi konttorilla käyntiä (vikalistan hakua :mrgreen: ) varten.

Edit: Onkos muuten mahdollista että venttiileissä on niin paljon eroa että toisella puolella on 135 kokoinen säätöpala mutta toiselta puolelta se puuttuu kokonaan, mutta välys on mitattaessa sama kummassakin venttiilissä?
Yritin kyllä katsella joka kolosen läpi jos se palanen olisikin tippunut irrottaessa mutta en kyllä huomannut mitään :?
"No jos kokeillaan vielä vauhdin kanssa?"
Deuga
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 26 Loka 2014 18:29
Mönkijä:: Dinli DMX -08
Paikkakunta: Oulu

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Deuga »

Kyllä siellä mittarissa näky asetus km/h olevan, että erittäin mystistä tuo nopeusmittarin kalibrointi, jos magneetin voimakkuuskin vaikuttaa :D Täytyypi koittaa jostakin joku supermagneettinappi löytää ja kokeilla miten se lähtee onnistumaan
"Päivä ajoa, kaksi remonttia"
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Stobe kirjoitti: Edit: Onkos muuten mahdollista että venttiileissä on niin paljon eroa että toisella puolella on 135 kokoinen säätöpala mutta toiselta puolelta se puuttuu kokonaan, mutta välys on mitattaessa sama kummassakin venttiilissä?
Yritin kyllä katsella joka kolosen läpi jos se palanen olisikin tippunut irrottaessa mutta en kyllä huomannut mitään :?
Kai siel pala pitäis olla. Jos ei venttiilijousen vierestä löydy, ni oisko liimautunut paininkuppiin?
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Stobe
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 17:00
Mönkijä:: Dinli 904 560cc
Paikkakunta: Uusimaa/Sawo

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Stobe »

Eipä ollu paininkupissa mitään vaikka kuinka kynnellä rapsuttelin, sen näkee sitten mitatessa minkälaista välystä se tarjoaa kun laitoin samankokoisen säätöpalan sinne mitä viereisessäkin venttiilissä on.

Onko tuohon jakoketjun kohdistamiseen tuonne alarattaalle oikein muuta keinoa kuin ottaa koko sivukoppa pois että saa koko rattaan ja kohdistusmerkit näkyville?
"No jos kokeillaan vielä vauhdin kanssa?"
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Pitäis mennä jako automaattisesti kohdilleen, kun nokkien ajoitus täsmää vauhtipyörän ´T´-merkkiin, ja ketjun kullitukset on yläkerrasta paikallaan. Kytkinkopan alla rattaassa oleva merkki noudatttaa kuitenkin vauhtipyörän asentoa.

Mut se ketju luimii aika herkästi sielt alarattaalta hampaan tai kaks poskelleen, että viimeistään vartin paaksauksen jälkeen sen huomaa, jos on ketju luikkinut. Tai sitten pahimmassa tapauksessa heti alkuunsa paaksaukset jässähtää, kun mäntä kolahtaa venttiiliin.

Kallista konetta, ja käytä kytkinkoppa auki = varmanpäälle!
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Deuga
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 26 Loka 2014 18:29
Mönkijä:: Dinli DMX -08
Paikkakunta: Oulu

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Deuga »

Vaihtelin tuossa uuden ketjut alle, kun entiset näytti jo vähän elämää nähneiltä... Eikä sekään sitten ihan nappiin mennyt :D Ostin 96 lenkkiset ja nakkasin paikalleen, mutta sen verran pitkät oli, että ei passannut. Laskin vanhasta lenkit ja se oli 94 lenkkinen --> ei muuta kun ketjun lyhennykseen. Mutta mutta, joku aivopieru pääs käymään ja sipasin 4 lenkkiä pois, eli 2 lenkkiä jäi vajaaks :D. Sitten vaan pätkien kanssa paikalliseen ehjäämöön laitattaan pari lenkkiä takas ja uus yritys. Mutta mutta, hämmästyksekseni niitä ei tahtonut saada ihan niin kireälle, kuin olisin halunnut, eli säätö on nyt tapissaan. Vanhat sai helposti kireälle ja jäi vielä kiristysvaraakin.. äkkiseltään tuntuis, että ei ne uudet samanmittaiset nyt ainakaan pidemmät pitäisi olla kun sellaiset myrskynnussimat vanhat ketjut :roll: ja ketjut 520-jakoset... ihme touhua
"Päivä ajoa, kaksi remonttia"
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Eri valmistajien ketjut eroavat hieman aina pituutensa puolesta. Siksi ketju kannattaa mitata rattailla aina ennen pätkäisyä, eikä luottaa vain siihen, että lenkkimäärä on sama. No hätä kuitenkaan, laittamalla isompaa ratasta eteen ja/tai taakse saat tuon ketjun kyllä kiristymään :supz:.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Deuga
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 26 Loka 2014 18:29
Mönkijä:: Dinli DMX -08
Paikkakunta: Oulu

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Deuga »

Mistäköhän löytys 16 hampainen eturatas, kun välitysten muuttamista muutenkin miettinyt.. tuohan auttais vähän tuohon ketjuongelmaankin. Nyt on kiinni 15/38... jostakin aikaisemmista jutuista luin, että 16 piikkinen vielä sopii siellä pyörimään?
"Päivä ajoa, kaksi remonttia"
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Voi olla kiven alla ja tilan puolesta menee kyllä tosi ahtaaks. Enemmin tekisin niin, että 36 piikkinen taakse, jos toi 38 on liian lyhyt. Tosin se tarkoittaa niiden ketjujen uudelleen pätkimistä :(. Tai sitten 39 piikkinen taakse ja tarvittaessa isommalla kehällä olevat takarenkaat.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Deuga
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 26 Loka 2014 18:29
Mönkijä:: Dinli DMX -08
Paikkakunta: Oulu

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Deuga »

Jees, ketjut nyt oikian mittaset ja asentajalla naama punottaa :D Oli huoltoliikkeessä lätkästy ne samat neljä lenkkiä takaisin mitkä irroitin, kun pyysin kahta... vetäisin uudet ja vanha vierekkäin maahan ja vertasin, ja siitä se ajatus sitten lähti. Varmistin vielä paikallaan, että kestää nyt sen kaks siitä nipsasta pois! Mittari näyttää edelleen päin peppulia, vaikka löysin kunnon magneetinkin, ja km/h on edelleen valittuna. Täytyyy kuutioida jotain, tai sitten nakkaan tuolla kiinan yhdistelmämittarilla vesilintua ja hommaan jotaki kunnollista tavaraa tilalle. Harmi vain, kun on niin hyvin saanut istumaan tuon mittarin tankokatteeseen :/
"Päivä ajoa, kaksi remonttia"
Avatar
Stobe
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 17:00
Mönkijä:: Dinli 904 560cc
Paikkakunta: Uusimaa/Sawo

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Stobe »

Vihdoinkin kone takaisin nipussa ja käynnistyvyys parani aika selkeästi nyt kun venttiilinvälykset ovat oikeissa luvuissa.

Oisko kellään laittaa kuvaa miten etukatteen kiinnitys on toteutettu tuolta keulasta, omasta kun puuttuu kaikki kiinnikehärpäkkeet :)
"No jos kokeillaan vielä vauhdin kanssa?"
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

^Oliko sulla 901 vai 904? Voin huomenna räpsiä kuvia jos ei arkistoista löydy.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Stobe
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 17:00
Mönkijä:: Dinli 904 560cc
Paikkakunta: Uusimaa/Sawo

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Stobe »

^Ihan kiinteillä lokareilla eli 904? Jos viitsit vielä penkin alta ottaa kuvia että miten nuo piuhojen kiinnitykset on toteutettu niin olisin kiitollinen! =D>
"No jos kokeillaan vielä vauhdin kanssa?"
Vastaa Viestiin