Foorumin Dinlit
Re: Foorumin Dinlit
Samat odottaa itsellänikin ja tänään tai huomenna pitäisi vääntää alle. Pitää vaan ensin jatkaa hieman raidetankoja pidemmäksi kun uusien tankojen pituus ei aivan riittänyt niin jää liikaa haritukselle. Osat odottanut jo hyvän tovin mutta duunit haitanneet harrastusta, viimeinen viikko ennen lomia menossa niin pääsee taas enemmän nautiskelemaan.
-
- 4WD
- Viestit: 218
- Liittynyt: 22 Touko 2009 02:13
- Mönkijä:: dinli 450 nitrogen edition
- Paikkakunta: JOENSUU
Re: Foorumin Dinlit
Tänään asensin dinlin perään agri-marketin tu-box työkaluputken, käy muuten suoraan rungossa oleviin tyhjiin pultinpaikkoihin ja hinta 12.90e.
Kulkee näppärästi mukana pakolliset työkalut.
Laittasin kuvan jos oisin jaksanu opetella
Postissa tuli myös uusi lämpösuoja putkeen edellisen pöllityn tilalle,on hiukan malli parantunut kun on pulteille tehty uurteet niin saa kiinni siten ettei löysty enää.tästäkin olisi kuva jos..
Kulkee näppärästi mukana pakolliset työkalut.
Laittasin kuvan jos oisin jaksanu opetella

Postissa tuli myös uusi lämpösuoja putkeen edellisen pöllityn tilalle,on hiukan malli parantunut kun on pulteille tehty uurteet niin saa kiinni siten ettei löysty enää.tästäkin olisi kuva jos..
Re: Foorumin Dinlit
Mistäs tilasit sen lämpösuojan? Mulla ei ole sitä ollutkaan ja mukavasti kyllä pohjetta lämmittelee se putko... Ei varmaan tekis pahaa ruuvata semmonen siihen paikalleen.
"Päivä ajoa, kaksi remonttia"
-
- 4WD
- Viestit: 218
- Liittynyt: 22 Touko 2009 02:13
- Mönkijä:: dinli 450 nitrogen edition
- Paikkakunta: JOENSUU
Re: Foorumin Dinlit
Motorpowerilta tuli ja hintaa jäi about 50e. Olihan tuo ylihintanen pala metallia mutta ei nyt jaksanu itse alkaa tehdä korvaavaa.
Re: Foorumin Dinlit
Itse olen käyttänyt niin kaksi kuin nelipyöräisissä Bilteman kangasversiota. Enpäs muista miksi sitä kutsutaan, mutta kääräistään nauhana putken ympärille. Ei ole yhdetkään kamat sen jälkeen palaneet, eikä ollut pohkeet tai reidet hiessä sen takia.Deuga kirjoitti:Mistäs tilasit sen lämpösuojan? Mulla ei ole sitä ollutkaan ja mukavasti kyllä pohjetta lämmittelee se putko... Ei varmaan tekis pahaa ruuvata semmonen siihen paikalleen.
Ja saa varmaan kaikista muistakin puodeista joista saa MP varusteita. Ei ole ainakaan hinnalla pilattua.
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Foorumin Dinlit
Thermo-tec taitaa olla tuolla nauhalle ainakin yksi kauppanimi.
Mulla oli dinlin pakoputken alkupätkässä tota, ja tekee kyllä minkä pitää. Ei hohkaa lämpö läpi tuosta. Mutta en voi kyllä suositella, etenkään jos se putki on jotain muuta kuin jalometallia. Kaavin joskus tuon nauhan pois putken päältä ja oli jalompaa metallia oleva putkikin aika happaman näköinen. Musta rauta varmaan katoaa melko nopeaan pois kääreen alta.
Mulla oli dinlin pakoputken alkupätkässä tota, ja tekee kyllä minkä pitää. Ei hohkaa lämpö läpi tuosta. Mutta en voi kyllä suositella, etenkään jos se putki on jotain muuta kuin jalometallia. Kaavin joskus tuon nauhan pois putken päältä ja oli jalompaa metallia oleva putkikin aika happaman näköinen. Musta rauta varmaan katoaa melko nopeaan pois kääreen alta.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Re: Foorumin Dinlit
Tänään pääsi testaamaan noita Bilteman renkaita muutaman kymmentä kilsaa. Vaikutti kyllä ajossa kaikinpuolin hyvältä.. olisi pitäny hankkia jo aikaisemmin tälläiset, vähäinenkin rengasmelu katosi jota aikaisemmat etuset aiheutti ja tuntui rullaavan laite paljon herkemmin. Ei nuo kyllä soikeat olleet eikä ajossa ravistaneet ainakaan nopeusvälillä 0-100km/h. Hiukan näyttää että nuo vipottaa kun pyörivää rengasta katsoo mutta mitään ravistelu/tärinää ei tunnu ajosssa. Noh, eipä noi mitkään merkkirenkaat olekaan joten kaikkea ei voi vaatia.
Niin ja paineita pistin 1bar verran joka tuntui olevan ihan OK.
Niin ja paineita pistin 1bar verran joka tuntui olevan ihan OK.
Uudenmaan Mönkijät Ry
Can-Am Outlander 400 Max
ex TGB Blade 250 // ex Dinli 904 // ex Linhai 260 Demon // ex CPI XS 250 Sport
Can-Am Outlander 400 Max
ex TGB Blade 250 // ex Dinli 904 // ex Linhai 260 Demon // ex CPI XS 250 Sport
Re: Foorumin Dinlit
No Thermo-Techan se oli. Tehoputkessa tuli itselleni hieman tummaa, mutta lähti kiillottamalla pois. Tuosta vakioputkestakin on ollut kerran pois, mutta eipä siinä ruostetta/pehmeää tuntunut olevan enemmän kuin koko roskassa. Nyt on tosin ollut jo pidempään niin pitää todeta kuinka paljon on putki kypsynyt alta.
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Foorumin Dinlit
Kävin vähän sateiden välis kokeilemas Dinliä ja samalla uuden telewunkkenin kameraa. Kuvan säätäminen meni överiksi ku innostuin uusista appseista.



..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Foorumin Dinlit
Saattaa olla, et sopivampikin ketju löytyis mut jus nyt ei pysty.
Toistamiseen koitin säätää varaosadinlistä pyöränkulmia. Joku kuukaus sitte säädin pelkästään 18-päkin ja silmämunien avustuksella = no good.
Nyt oli luotilangat ja kaikki, taka-akselista linjaa hain, mut eihän tuos taaskaan mitään tule, pikku huimetuksissa. Sen verran kohilleen piti kulmat saada, et ois huomenna voinut leimasedälle käydä näyttämäs..
Semmoset isot magneettilätkät siis kiinni takanavoissa ja niistä luotilangat venutettuna kohti etupäätä, kolmijalkasissa pukeissa kiinni. Ei vaan mitat ta hdo passata...
Lisävinkkei niiltä jotka näist on pyöränkulmia säätäneet, kaipaisin, jahka jaksan olla selvinpäin riittävän pitkään.
edit
Niin ja joo, jos manuskan ohjeen mukaan ruuvaa raidetangot siihen 385mm mitaan., niit etupää näyttää just siltä, et ois kengät vääräs jalas ja kengänkärjet yhdes..
Toistamiseen koitin säätää varaosadinlistä pyöränkulmia. Joku kuukaus sitte säädin pelkästään 18-päkin ja silmämunien avustuksella = no good.
Nyt oli luotilangat ja kaikki, taka-akselista linjaa hain, mut eihän tuos taaskaan mitään tule, pikku huimetuksissa. Sen verran kohilleen piti kulmat saada, et ois huomenna voinut leimasedälle käydä näyttämäs..

Lisävinkkei niiltä jotka näist on pyöränkulmia säätäneet, kaipaisin, jahka jaksan olla selvinpäin riittävän pitkään.

edit
Niin ja joo, jos manuskan ohjeen mukaan ruuvaa raidetangot siihen 385mm mitaan., niit etupää näyttää just siltä, et ois kengät vääräs jalas ja kengänkärjet yhdes..
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Re: Foorumin Dinlit
Minäkin niitä koitin tuossa yks päivä alkaa säätelemään, kun tuntui vetävän oikealle turhan paljon... Se homma jäi sitten siihen, kun en saanut niitä muttereita hievahtamaankaan niistä raidetangoista. Kyllähän tuo karkeasti mittailemalla takarenkaista näytti olevan kohillaan. Ongelma parani, kun tsekkasin takarenkaista ilmanpaineet tasan, näköjään oikea takanen vuotaa hieman niin tyhjetessään alkaa veteleen oikealle.
Ja nyt on jenkamittarissakin eloa, se läks kuitenkin siitä tulpanjohdosta toimimaan... olin jollakin sähköopilla laittanut sen karvan toisen pään runkoon kiinni ja sitten tulpanjohdon punomisen jälkeen mittarille. D'oh.
Ja nyt on jenkamittarissakin eloa, se läks kuitenkin siitä tulpanjohdosta toimimaan... olin jollakin sähköopilla laittanut sen karvan toisen pään runkoon kiinni ja sitten tulpanjohdon punomisen jälkeen mittarille. D'oh.
"Päivä ajoa, kaksi remonttia"
- Stobe
- 4WD
- Viestit: 239
- Liittynyt: 28 Helmi 2007 17:00
- Mönkijä:: Dinli 904 560cc
- Paikkakunta: Uusimaa/Sawo
Re: Foorumin Dinlit
Tulipas käytyä näyttämässä Dilleä leimasedälle ja hylkytuomiohan sieltä napsahti, ei sais kuulemma näitä tieliikennemallien tehoja mennä räpläämään eli rajottimet kiinni ja uusintanäytölle kuului tuomio 
Itse seurasin koko toimitusta sivummalta kylmä hiki otsalla kun näytti syynäävän jokapaikan niin huolella, huomasi kyllä heti että ei ollut katsastusmies ensimmäistä kertaa "sarvissa" sillä sai Dillen liikkeelle ensiyrittämällä, aina tahdo itsekkään siinä onnistua kun niin hengetön tuo kone alakierroksilla
Eli nyt kaivattas vinkkejä tuon tehorajoituksen toteutukseen, mieluiten sellaisia mistä ei tulisi merkintää rekisteriotteeseen. Puuhis taisi aiemmin ehdottaakin kaasariin luistin liikettä rajoittavaa toteutusta.

Itse seurasin koko toimitusta sivummalta kylmä hiki otsalla kun näytti syynäävän jokapaikan niin huolella, huomasi kyllä heti että ei ollut katsastusmies ensimmäistä kertaa "sarvissa" sillä sai Dillen liikkeelle ensiyrittämällä, aina tahdo itsekkään siinä onnistua kun niin hengetön tuo kone alakierroksilla

Eli nyt kaivattas vinkkejä tuon tehorajoituksen toteutukseen, mieluiten sellaisia mistä ei tulisi merkintää rekisteriotteeseen. Puuhis taisi aiemmin ehdottaakin kaasariin luistin liikettä rajoittavaa toteutusta.
"No jos kokeillaan vielä vauhdin kanssa?"
- El-Reino
- 4WD
- Viestit: 146
- Liittynyt: 27 Marras 2010 21:52
- Mönkijä:: Honda Rincon
- Paikkakunta: Sotkamo
Re: Foorumin Dinlit
Ihan mielenkiinnosta, millä katsuri näytti toteen että tehot oli yli sallitun? Käyttikö penkissä vai missä? 

- nikob
- Tracks
- Viestit: 1105
- Liittynyt: 15 Huhti 2010 14:44
- Mönkijä:: Dinli dmx 450 nitrogen edition
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Foorumin Dinlit
Eikös tehoa ole yksinkertaisin rajoittaa että ruuvaa sen kaasuvivun ruuvin sisäänpäin, että ei ota kierroksia niin paljon.
Crossi Dille
Ex. Arctic Cat XC450i
Ex. Trapper 350-R
Ex. Arctic Cat XC450i
Ex. Trapper 350-R
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Foorumin Dinlit
Joo vaihda rullan tilalle peukalomallin kaasu vaan, missä on paikka ruuvillekin. Helpoiten käy niin. Mut ennen ku menet konttorille sen kanssa, niin soita asemalle ja kysy, mitenkä syvälle se ruuvi pitää ruuvata. Jätä lukitusmutteri kuitenkin löysälle tai kokonaan pois. Saatte sitten asemalla vaikka neljän kannikkaan persdynolla laittaa sen porukalla kohdilleen. 

..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!