Foorumin Dinlit

Keskustelua Dinli mönkijöistä
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Kannattaa tutkia polttoainesuodatin ja pumppu. Jos laite toiminu aikaisemmin hyvin ja yhtäkkiä tuli vikaa niin tuskin säätämällä tulee kuntoon. Laihallehan tuo kuulostaa menevän. Se imuputken poisto vie konetta vähän rikkaammalle yläkierroksilla ja varmaan siksi auttoi paukuttamiseen. Saattaa olla joku roskakin kaasarissa.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Mare79 kirjoitti:Viitsisikö joku mitata Dinlin takajarrulevyn pulttijaon ja halkaisijan? Eli se pulttijakohan on jotain 4x??mm. Tänks!
Pulttijako 130mm. Sisähalkaisija 110mm. Ulkohalkaisija 220mm
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Jänö
3WD
Viestit: 107
Liittynyt: 10 Helmi 2014 18:29
Mönkijä:: Falmek force 400 tl
Paikkakunta: Valko

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Jänö »

Terve.Kysymys Puuhikselle ja Banskulle. Mistä olette ostaneet noi kiinnikkeet jotka ovat tossa takaraudassa?



Kuva
Falmek force 400 tl
Ex Can am renegade 500 tl
Ex Cpi 250 xs tl

Uudenmaan Mönkijät Ry
leminen
4WD
Viestit: 218
Liittynyt: 22 Touko 2009 02:13
Mönkijä:: dinli 450 nitrogen edition
Paikkakunta: JOENSUU

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja leminen »

Kaasaria taas purettu ja neulaa säädetty toiseksi ylimpään koloon,meno parani jo huomattavasti mutta edelleen kiihdyttäessä vähän tökkii, huomattavasti vähemmän tosin kuin aiemmin eli ajamaan jo pystyy. Kuuluukos kaasuläpän olla "lepoasennossa" hiukan raollaan? Oletettavasti ettei ilmansaanti kokonaan tyrehdy?

Täytynee ehkä säädättää tuo kaasari tutulla korjaajalla tai liikkeessä ja katella ite vierestä jos vaikka oppisi jotain.

On muuten sen neulan jousen ja holkkien kanssa melkoista leikkimistä ja ärräpäitä..

Tossa männäpäivänä tuli vähän ajeltua tollasella ds 450 crossilla vähän enskapolkua ja kyllä oli ero dillen ominaisuuksin ku yöllä ja päivällä :roll: näinköhän sitä pitäs hankkia ihan puhdas crossipeli mettään na jättää dinli vaan kyläteille niin pysys kunnossa,noh ehkäpä jos nyt talven aikana sais omakotitalon ja autotaalin hankittua :D
Avatar
Stobe
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 17:00
Mönkijä:: Dinli 904 560cc
Paikkakunta: Uusimaa/Sawo

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Stobe »

Jänö kirjoitti:Terve.Kysymys Puuhikselle ja Banskulle. Mistä olette ostaneet noi kiinnikkeet jotka ovat tossa takaraudassa?
Pikaisesti katsottuna näyttäis olevan fillarin ohjaustangon kiinnikkeitä eli virallisemmin ohjainkannatin :)
"No jos kokeillaan vielä vauhdin kanssa?"
Avatar
Jänö
3WD
Viestit: 107
Liittynyt: 10 Helmi 2014 18:29
Mönkijä:: Falmek force 400 tl
Paikkakunta: Valko

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Jänö »

Kiitos. :D
Falmek force 400 tl
Ex Can am renegade 500 tl
Ex Cpi 250 xs tl

Uudenmaan Mönkijät Ry
Avatar
nikob
Tracks
Viestit: 1105
Liittynyt: 15 Huhti 2010 14:44
Mönkijä:: Dinli dmx 450 nitrogen edition
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja nikob »

Tänään Dille sai hieman huomioo.
Kunnon pesun ja katteet sai vahaa pintaan, rasvanipat tuli myös vaskulla täyteltyä.
Ketjut tuli putsattua Motulin ketjucleanersprayllä, oli kyllä melkoisen likaiset ja lopuksi ketjurasvat perään.
Muutenkin pientä yleistä putsausta tuli tehtyä, jos taas hetken pysyisi siistimpänä.
Crossi Dille
Ex. Arctic Cat XC450i
Ex. Trapper 350-R
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Stobe kirjoitti:
Jänö kirjoitti:Terve.Kysymys Puuhikselle ja Banskulle. Mistä olette ostaneet noi kiinnikkeet jotka ovat tossa takaraudassa?
Pikaisesti katsottuna näyttäis olevan fillarin ohjaustangon kiinnikkeitä eli virallisemmin ohjainkannatin :)
Juu niitähän ne. Ja mallia Biltema, ei vaan taida olla tuota mallia enää valikoimissa.
Avatar
Stobe
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 17:00
Mönkijä:: Dinli 904 560cc
Paikkakunta: Uusimaa/Sawo

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Stobe »

Nyt kerkesi vasta ekan kerran koeajolle uusien 16/36 välitysten kanssa, eipä huuda kone enää 60-70kmh matkavauhdissa ja tuolla on varmaan positiivinen vaikutus bensankulutukseenkin että ei käy kokoaikaa pyörre tankissa :D

Pikkuisen hipaisin hiomakoneella matskua pois eturattaan suojan kiinnityskohdasta ja koneen kyljestä että mahtui tuo ratas pyörimään.
"No jos kokeillaan vielä vauhdin kanssa?"
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Mare79 kirjoitti: Täyttö tehdään aina ilman sielua ja mikäli reuna ei jaksa nousta tubeless-uraan, niin kuormaliina renkaanympäri tyhjänä ja tarpeeksi tiukkaan. Ykskään ei oo jäänny nousematta. Välillä kyllä pamahtaa siihen malliin, että naapurit luulee varmaan että räksiä räiskin :mrgreen:. Liukkarit auttaa tässäkin.
Tuli sitten vastaan eka kumi, joka ei noussut vanteelle, vaikka tuossa juuri kehuin, että kaikki nousee :D. Tommoset 18x9.5-8 kumit 8x8 vanteelle eivät sitten nousseet mitenkään. Kumissa lukeekin tosin vanteen maksimileveydeksi 7". No koitin sitten ekaa kertaa tota räjäyttämistä. Bräkleeniä vanteen ja kumin väliin kierros ja sitten n. 2m pitkä "sytytyslanka" samalla aineella. Toimi muuten tosi hienosti :D.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Mites ne Dinlistit joilla on skootterin kumit edessä, niin ootte ratkaisseet negatiivisen camberin ongelman? Laitoin tommoset 130/90-10 kokoset gummit eteen ja matalampi gummi tekee negatiivista camberia. Jotenkin tuo korostuu tuolla pyöreäolkaisella renkaalla. Tulee niin helkkarin hyökkäilevä ohjaus, vaikka haritusta olis 2cm per puoli. Ite en keksinyt muuta keinoa, kun kiristää esijännitystä, jotta saa keulan nousemaan ja camberin lähemmäs nollaa. Tuli vaan niin jäykkä, että keula on välittömästi ilmassa. Kakkosellakin vielä nostaa vaivatta :mrgreen:.

Edit. Sinänsä tää on mielenkiintoinen ilmiö, koska yleensähän negatiivinen camber jäykistää ohjausta, mutta nyt ei todellakaan ollut niin. Millaisia kokemuksia asiasta?

Ja tää on vähän offtopickia, koska kyseessä on Polle. Sori :oops:.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
leminen
4WD
Viestit: 218
Liittynyt: 22 Touko 2009 02:13
Mönkijä:: dinli 450 nitrogen edition
Paikkakunta: JOENSUU

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja leminen »

Ei löytynyt vikaa kaasarista vaikka mitenpäin putsailin. Kaikki bensaletkutkin silmämääräisesti kunnossa

Löytyykös korvaavaa bensansuodatinta motonetista tai vastaavasta? Motorpowerilla näytti olevan mut mieluummin noutas kivijalkaliikkeestä. Nappasin ton alkuperäisen pois ja jonkinverran siellä oli kakkaa sisässä kun sahasin sen auki.

Kuinkas tarkistetaan bensapumpun toiminta?

Kiitos taasen!
vwaltsu
4WD
Viestit: 247
Liittynyt: 14 Touko 2011 14:04
Mönkijä:: Taxi Cana
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja vwaltsu »

Ihte hain ihan jonkun harakiri suodattimen Biltemasta tai Motonetistä joka oli samaa kokoa ja hyvin on pelannut. Läpinäkyväkin vielä niin näkee jos alkaa paskaa kertyä. Turha maksaa 'alkuperäisestä' extraa.
Uudenmaan Mönkijät Ry
Can-Am Outlander 400 Max
ex TGB Blade 250 // ex Dinli 904 // ex Linhai 260 Demon // ex CPI XS 250 Sport
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Varmaan helpoin testata ohittamalla koko pumppu ja vetämällä letku kaasariin suoraan tankista.
maazetung
3WD
Viestit: 108
Liittynyt: 05 Huhti 2015 12:38
Mönkijä:: Dinli 904 TL
Paikkakunta: Kouvola

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja maazetung »

Kuva

Nyt vois sanoo et oli kyl henk.koht. katastroohvi aika lähellä kun oltiin eilen kaverin kanssa rallittelees mettäteitä pitkin, luulin aluks et sarvet olis löystyn jostain syystä ja notkahti sen takia mut totuus olikii jotain ihan muuta, onneks pysähdyttiin ajoissa.. :shock:
Vastaa Viestiin