Suuttimen koko?
-
- 4WD
- Viestit: 230
- Liittynyt: 08 Elo 2006 17:02
- Mönkijä:: "Agent Orange"
- Paikkakunta: Ylämylly
Nonni. Nyt on tinli tikissä
56hv, 48Nm. Tämä siis offroad käyttöön...
Hinta on vähän paha määritellä kun tuli köntässä yoshin slipari ja säädöt, mutta jos oikein hinnastoa tutkin niin satasella saa jo jotain (mittaus, seosmittaus, säätö) jossei mene mahdottomaksi säädöksi. Säätö on tuntiveloituksella, oisko ollu 40e/h. Mulla tuli kuntoon yhdellä suuttimenvaihdolla.
Predatorin slipari siis käy, mutta vaatii vähän askartelua kiinnikeiden kanssa.


Hinta on vähän paha määritellä kun tuli köntässä yoshin slipari ja säädöt, mutta jos oikein hinnastoa tutkin niin satasella saa jo jotain (mittaus, seosmittaus, säätö) jossei mene mahdottomaksi säädöksi. Säätö on tuntiveloituksella, oisko ollu 40e/h. Mulla tuli kuntoon yhdellä suuttimenvaihdolla.
Predatorin slipari siis käy, mutta vaatii vähän askartelua kiinnikeiden kanssa.
- tempputomi
- 6WD
- Viestit: 810
- Liittynyt: 03 Huhti 2007 16:59
mites tuo tehoalue, kasvoko yhtään vai onko kaikki paukku edelleen vain ylhäällä?jmtillo kirjoitti:Nonni. Nyt on tinli tikissä56hv, 48Nm. Tämä siis offroad käyttöön...
![]()
Hinta on vähän paha määritellä kun tuli köntässä yoshin slipari ja säädöt, mutta jos oikein hinnastoa tutkin niin satasella saa jo jotain (mittaus, seosmittaus, säätö) jossei mene mahdottomaksi säädöksi. Säätö on tuntiveloituksella, oisko ollu 40e/h. Mulla tuli kuntoon yhdellä suuttimenvaihdolla.
Predatorin slipari siis käy, mutta vaatii vähän askartelua kiinnikeiden kanssa.
eli paraniko alaväännöt yhtään?

niin ja hyvät lukemat sait, onko koneteho vai pyöriltä?
jaksu81:llä oli konetehoja...

-
- 4WD
- Viestit: 230
- Liittynyt: 08 Elo 2006 17:02
- Mönkijä:: "Agent Orange"
- Paikkakunta: Ylämylly
tuossapa on käyrä. http://kuvablogi.com/blog/6845/5/
Tokihan ne on konetehoja, mukavampi niitä tänne on laittaa..
Toki mukava tuommoset laput on muutenkin laittaa esille, ei häpee yhtään kalliimmille mönkkäreille.
Vääntö nousi ihan kivasti koko rekisterissä, samoin voi huomata että huipputeho on käytössä jo tuhat kiekkaa ennen rajoitinta ja kestää huipussa rajoittajaan saakka. Ennen muutoksia vääntö niiasi 6000 kiekan kohdalla reilusti ja huipputeho tuli just enne rajoitinta. Nimenomaan montun häviäminen vääntökäyrästä oli käymisen väärti.
Kannattaa muuten huomata mikä oli lämpötila kun vedettiin lopullinen käyrä, hikistä hommaa!
Niin ja kannattaa muistaa että 6 asteen muutos imulämmöissä muuttaa moottoritehoa noin 1%.... tuon luin joskus netistä
sehän tekee melkein 2 heppaa lisää kun ajellaan normaalissa suomen kesässä 
Tokihan ne on konetehoja, mukavampi niitä tänne on laittaa..

Vääntö nousi ihan kivasti koko rekisterissä, samoin voi huomata että huipputeho on käytössä jo tuhat kiekkaa ennen rajoitinta ja kestää huipussa rajoittajaan saakka. Ennen muutoksia vääntö niiasi 6000 kiekan kohdalla reilusti ja huipputeho tuli just enne rajoitinta. Nimenomaan montun häviäminen vääntökäyrästä oli käymisen väärti.
Kannattaa muuten huomata mikä oli lämpötila kun vedettiin lopullinen käyrä, hikistä hommaa!




- tempputomi
- 6WD
- Viestit: 810
- Liittynyt: 03 Huhti 2007 16:59
-
- 4WD
- Viestit: 230
- Liittynyt: 08 Elo 2006 17:02
- Mönkijä:: "Agent Orange"
- Paikkakunta: Ylämylly
ilmeisesti eri valmistajat käyttää suuttimissa vähän eri merkitsemistapaa. Jotenkin tuntuu pirun isolta jos dynojetiltä laittaisi 200 suuttimen, omassa on 165 ja hengitys on saatettu niin hyvään kuntoon kun se vaan moottoriin kajoamatta saa (tai noh, käyrästö on orkkis) Jossain toisessa ketjussa oli puhetta että ei se suuttimen absoluuttinen koko autuaaksi tee, rikas seos tiputtaa tehoja siinä missä laihakin.
joo se on kyllä totta meinasin vaan että jos joskus innostuis vaikka vähä hoonaamaa mutta voip olla koko kaasarin osto viksumpi kun yrittää vakiost saaha no joo ne on niitä haaveita ...
onkohan kukaa ostannu sitä lifestylen boltti sarjaa mikä muuttaa 600cc vois olla aika jehu paketti mutta on sitä hintaakin sillä aika lailla.

-
- 4WD
- Viestit: 230
- Liittynyt: 08 Elo 2006 17:02
- Mönkijä:: "Agent Orange"
- Paikkakunta: Ylämylly
se vois olla aika kurko satsi.
IP-dynotestin kaveri katsoi säätöjen jälkeen tehokäyrää ja totesi että dinlin kannen virtausraja on taidettu löytää, viittasi tuohon tehokäyrän tasaseen huippuun, teho ei enää nouse kierrosten mukana. Mainosti kyllä samalla että tuo vaan peli talveksi hälle hoitoon niin pistetään kansi kuntoon...
IP-dynotestin kaveri katsoi säätöjen jälkeen tehokäyrää ja totesi että dinlin kannen virtausraja on taidettu löytää, viittasi tuohon tehokäyrän tasaseen huippuun, teho ei enää nouse kierrosten mukana. Mainosti kyllä samalla että tuo vaan peli talveksi hälle hoitoon niin pistetään kansi kuntoon...

no perk...!!!! jos ei maltait maksa niin päivitä uuteen uskoo talvenaikaan
eihän noi muutamat hepat pahaa tee koskaa . ja siin boltti satsissa oli kiva pikku oljenkorsi jos mikään ei riitä !!! Tämä erittäin korkeatasoinen ylikokosarja on suunniteletu kestämään myös nitron käytön
(ylikokosarjaa) noit sais muuten jenkeist aika paljo huokeenpaa hintaa mitä kuuklailin, vaikka siin on aina riskisä kun sielt tilaa niin ei tiiä mitä tulee ...


tossa on muutama linkki jos jotain sattuu kinnostaa big boret
-http://www.hpd-inc.com/Predator.html
-http://www.aaenperformance.com/Predator.asp
-http://www.maxpower-engines.com/big-bor ... tealth.htm

-http://www.hpd-inc.com/Predator.html
-http://www.aaenperformance.com/Predator.asp
-http://www.maxpower-engines.com/big-bor ... tealth.htm