Ensimmäiset kunnon lumirallit ajettu, tuli myös jäällä käytyä. Hieman tuli jäällä nelikkoa ikävä, lunta oli sen verran paljon kertynyt pintaan. Kivaa kyllä Crossillakin oli ja jaksoi mennä kun antoi vain hanaa .
Tuli lauantaina käytyä heittämässä n.60km lenkki kun kävin kokeilemassa kaverin uutta kelkkaa. Ja eilen lähi nurkissa pikku lumen pöllyttelyä. Ja maistuipa ajo taas pitkästä aikaa todella hyvälle. Vaikka hiukan kesyltä Dinli tuntui 155 heppaisen kelkan jälkeen
Mitä kelkkaa kokeilit? Itsellä taas hirvee kelkka kuume .
Vaikka en tie onko tossa edes järkee jos talvet pysyy samanlaisina että kuukausi tai pari on lunta.
Dillellä kumminkin pääsee vuoden ympäri.
Ja joku talvi ei pääse ollenkaan. Mun mielestä kelkka on Etelä-Suomessa vielä turhempi kapistus, kun vene. Tietysti, jos sitä tarvitsee työntekoon, niin asia erikseen. Sain tosin meille töihinkin puhuttua pari vuotta sitten mönkkärin teloilla, kun mietittiin kelkkaa latu-uran vetämistä varten.
Pidä Nikob tilhi vaan tallissa ja hommaat vaikka piikkirenkaat .
Mare79 kirjoitti:Pidä Nikob tilhi vaan tallissa ja hommaat vaikka piikkirenkaat .
Kyllä mieli tekisi pitää itsellä, kaiken mukavin vaihtoehto olisi hakea kelkka suorallakaupalla niin olisi molemmat laitteet . Eipä taida raaskia ja on nuo ajo ajatkin aika vähäisiä. Toivotaan että kuume lähtee itsekseen .
Viikonloppuna ilmeisesti kelit lauhtuu, täytyy yrittää keretä taas Dillellä jäälle.
vwaltsu kirjoitti:Mjoo.. olikos joku tutkinut asiaa mistä halvimmalla saisi Tilheen palloniveliä? Alas eteen pitäisi hommata/vaihtaa uudet jossain vaiheessa, pallot tuntuu liikkuvan pituus suunnassa pesässään.
Eipä löytynyt mistään vinkkiä löytyykö jostain huokeammalla noita palloniveliä kuin suolaisen hintaiset alkuperäiset, tuli sellaiset sitten vaihdeltua alas uudet. Vanhoissa alkokin olla jo mukavasti väljää pystysuunnassaan. Helppo homma vaihtaa jos löytyy kunnon ruuvipenkki että saa vanhat prässättyä ulos ja uudet sisään sopivien holkkien avulla.
Onko kellään tuntumaa kauanko noi Dinlin pallonivelet kestää ennenkuin alkaa ilmaantua välystä? Yläpalloissa ei havaittavissa vielä välystä, alkuperäiset ovat, ilmeisesti alapallot kulahtaa nopeammin.
Uudenmaan Mönkijät Ry Can-Am Outlander 400 Max ex TGB Blade 250 // ex Dinli 904 // ex Linhai 260 Demon // ex CPI XS 250 Sport
Dille rupesi tänään kiukuttelemaan kun piti käydä pieni ajelu heittään. Ihmettelin kun mittaristo meni välillä pimeäksi ja tuntui kun kone olisi ruvennut pätkimään myös tuntui kiertävän huonosti. Kurvasin pihaan takaisin ja virrat katosi ja kone myös sammui. Yritin uudelleen laittaa virrat päälle, mutta ei tapahtunut yhtään mitään. Pienen ajan päästä tuli taas virrat ja jatkui samat virran pätkimis oireet. Kone sammuksiin ja rupesin näprään sulakkeita, sulakkeet näytti olevan kunnossa. Taas vaihteeksi virrat päälle ja kone käyntiin, ongelma oli vähän niinkuin itsestään kadonnut kone kiersi normaalisti ja virrat pysyivät. Uskalsin lähteä ajamaan lumirallit ja komeasti pelasi eikä ongelmia.
Voi olla että kiukutteli kun olin laittanut sen nettimotoon vajaa pari viikkoa sitten kelkka kuumeen kourissa. No ei enään ei ole ilmoitusta niin ei tarvi mieltä osoittaa enään Dillenkään .
Juurikin ne sulakkeet siellä penkin alla todennäköisesti pätkivät. Itellä oireili joskus samalla tavalla. Melkein vaihtaisin ne sulakerasiat uusiin, jos innostusta riittää.
Juu pitää vaihto hommiin melkein ruveta jos oireet tulee takasin.
Pitäis etsiä uusi tankin korkkikin jostain, vanha ruvennut resonoimaan vähän joka asennossa. Ei taida sitä alkuperäistä raaskia ostaa. Kelit on kyllä semmoiset että rupee aikalailla leikityttään mönkijän puikoissa näillä lumilla .
Joo ne sulakerasian pohjassa olevat liittimet löystyy ja alkaa tekemään temppuja. Ite vaihdoin kanssa aikanaan uusiin rasioihin. Korkin kanssakin oli samaa ongelmaa ja silloin vaihdoin lukottomaan orkkis versioon.
Tankin korkkia joskus vuosi sitten metsästin (hieman laiskasti) ainakin Motorpowerilla ei saanut sitä lukotonta enään, ainakaan silloin. Sitten vähän jäänyt kun resona kadonnut kun ajossa vähän väänellyt sitä, mutta nyt ruvennut ääntään joka asennossa. Pikku juttu, mutta silti vähän ärsyttävä.
Pääs tilhi työhommiin.
Onkos kenelläkään kokemusta takarenkaan maksimikoosta. Olisi kiva vähän syvemmässäkin lumessa vielä edetä mutta nyt jää kantamaan takakyykästä.
Harkitsin takarenkaiksi 22 tai 25 korkeaa kumia noiden vakionappuloiden tilalle. 22 varmaan mahtuu mutta meneekö nuo 25 liian isoksi?