Foorumin Dinlit

Keskustelua Dinli mönkijöistä
okin
2WD
Viestit: 33
Liittynyt: 13 Huhti 2015 22:35
Mönkijä:: Dinli 450
Paikkakunta: Loimaa

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja okin »

Kyllä uskosin näin. Ei täällä muitakaan ole. :)
okin
2WD
Viestit: 33
Liittynyt: 13 Huhti 2015 22:35
Mönkijä:: Dinli 450
Paikkakunta: Loimaa

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja okin »

Viime vkl lähtiki hyvin käyntiin. Autosta akku sökö. Dinlillä uutta akkua hakemaan ja kun heitin akun reppuun ja lähdin pakittamaan ni kuulu sellane poksahdus/rusahdus ja mönkijä sammui. Ei lähteny staryista, eikä työntämällä. No luulin et olin hipassu starttia vahingossa ja nyt on hampaita pitkin koppaa,mutta kun avasin kannen ni kaikki oli ehjää... Enpä huomannu siinä säikähtäes et kaasari oli ampunu ittensä irti ja roikku vaijerien varassa... Panta ollu löysällä...

Asiaan. Siin samala ku oli jo irti ni otin kaasuttimen pöydälle ja purin ja putsasin. Ihmettelin kun tos on joku vanusuodatin ja vakioputki ilman sitä kipinähässäkkää ja pääsuutin oli silti 180 ja neula alimmassa lovessa... Kun niputin ni tyhjäkäyntiongelmat loppu ku seinään. Oli ilmeisesti vetäny ilmaa pannan välistä koko ajan. Nyt vaan tuntuis lähtevän ilman ryyppyä käyntiin ni luulisin et käy liian rikkaalla...

Kokeilin neulan nostookin, mutta ei vetäny enää niin hyvin... Tarviiko tästä lähtee suutinkaupoille vai odottaisko että saan ton jollymoton putken viriteltyä tohob liitoksesta eteenpäin...
okin
2WD
Viestit: 33
Liittynyt: 13 Huhti 2015 22:35
Mönkijä:: Dinli 450
Paikkakunta: Loimaa

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja okin »

Sain putkenkin paikalleen ja vaihdoin Kn vaparin. Suodatib on vaan fyysisesti pienempi kun aiempi vaahtomuovisuodatin ni meni rikkaalle. Naapurit tykkäs hyvää kun tuli putkesta todella äänekäs (teen tänään noisekillerin) ja sammuttaessa kotitalon pihaan ni ampui putkeen. Meinas punastuttaa. No säädöllä siitä selviää.
Mahtaskos jollain riittää kiinnostusta jos tekasen jonkunnäkösen päiväkirjatyyppisen hässäkän projektiosioon?

Putkisto sai myös lämpöeristenauhaa ylleen. Tuli mielestäni räyheen näköne. Ja peitti hyvin saumat, kun ei vielä toi tig-hitsaus oo täysin näpeissä. Liitoskohdasta eteenpäin tein siis rosteriputkesta. Suora pätkä ja kaks 90 asteen käyrää.

Kuva: https://imgur.com/Z9S18OJ

Btw. Näkyykö noi kuvat muille mitä oon linkannu?
Avatar
Stobe
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 17:00
Mönkijä:: Dinli 904 560cc
Paikkakunta: Uusimaa/Sawo

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Stobe »

Päiväkirjoja ei ole ikinä liikaa, joten kirjoita ihmeessä tarinaa jos vaan viitit.

Ei näy muita kuvia kuin tuo linkin takana oleva kuva?
"No jos kokeillaan vielä vauhdin kanssa?"
okin
2WD
Viestit: 33
Liittynyt: 13 Huhti 2015 22:35
Mönkijä:: Dinli 450
Paikkakunta: Loimaa

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja okin »

Juu linkin takasia tarkoitinkin. Hyvä sitte. Ei viitti suoraan linkittää kun on niin isoja kuvia ja ei jaksa muokkailla pienemmäksi. Katotaan jos tossa joku päivä kerkeisi moisen alottamaan. Tehtyä on jo melko paljon ni tulee pitkähkö aloitus.
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Tuli Jussina pöristeltyä Dinlillä vajaa 200km ja olipas taas pitkästä aikaa lystiä. Kun säädöt on kohdallaan niin kyllä tuosta 450cc padasta saa ihan riittävästi iloa irti ja soran ropisemaan. Nuo Maxxis spearz kumit koossa 20x11x9 ja 21x7x10 ovat kyllä kesäkäytössä tosi hyvät yleisrenkaat. Taas meni assut, sorat, metsätiet ja pari pahempaakin metsäpolkua.
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Jahas.. Piti aamulla tulla vaihteluks mönkijällä töihin, mutta mönsypä jaksoi pyörittää 2 kierrosta. Akku näytti 11,7V Onkohan akku vaan sökö vai jotain muuta vikaa, kun taas purkanut yksinään. Juhannusta ennen latasin täyteen kun oli silloinkin tyhjä ja 3 päivänä ajettujen 200km aikana ei ollut ongelmaa. Täytyy ladata ja koittaa, mitä näyttää käydessä tai hakee suoraan vaan uusi akku. Taitaa tuolla olla jo ikää 2-3 vuotta ja taitaa akun tappaa ennemmin nuo vähäiset ajelut kuin liika käyttö.
Avatar
nikob
Tracks
Viestit: 1105
Liittynyt: 15 Huhti 2010 14:44
Mönkijä:: Dinli dmx 450 nitrogen edition
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja nikob »

Täällä aletaan tämän harrastuksen osalta taas heräileen, viikonlopun aikana olisi tarkoitus öljyt ja suodatin saada vaihdettua ja maanantaiksi aika varattu katsastukseen. Leima mennyt jo toukokuussa umpeen, ollut vähän kaikkea muuta.
Loman aloituksen kunniaksi Dille taas ajoon, viimeksi tullut ajeltua maaliskuussa :shock:. Välillä vähän vain käyttänyt konetta ja liikutellu pihassa.
Crossi Dille
Ex. Arctic Cat XC450i
Ex. Trapper 350-R
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Bansku81 kirjoitti:Jahas.. Piti aamulla tulla vaihteluks mönkijällä töihin, mutta mönsypä jaksoi pyörittää 2 kierrosta. Akku näytti 11,7V Onkohan akku vaan sökö vai jotain muuta vikaa, kun taas purkanut yksinään. Juhannusta ennen latasin täyteen kun oli silloinkin tyhjä ja 3 päivänä ajettujen 200km aikana ei ollut ongelmaa. Täytyy ladata ja koittaa, mitä näyttää käydessä tai hakee suoraan vaan uusi akku. Taitaa tuolla olla jo ikää 2-3 vuotta ja taitaa akun tappaa ennemmin nuo vähäiset ajelut kuin liika käyttö.
Ei kait siinä muuta, jos lataa ok, ja vuotoa ei ole, niin käytönpuute ja/tai kelvoton akku. Ite ostin viime elokuussa honkkarista halpis akun ja aika hyvin pysyny tikissä tähän päivään asti, vaikkei ole paljoo ajeltu. Olisko kerran tuo ollu talvella ctekin nokassa.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Lomat alko kans itellä, ni jos sais tota projektia etiäpäin ja leimattuakin jossain välissä.
nikob kirjoitti:Täällä aletaan tämän harrastuksen osalta taas heräileen, viikonlopun aikana olisi tarkoitus öljyt ja suodatin saada vaihdettua ja maanantaiksi aika varattu katsastukseen. Leima mennyt jo toukokuussa umpeen, ollut vähän kaikkea muuta.
Loman aloituksen kunniaksi Dille taas ajoon, viimeksi tullut ajeltua maaliskuussa :shock:. Välillä vähän vain käyttänyt konetta ja liikutellu pihassa.
Tais olla myös joka keväinen Dinlin myyntioperaatio Nikobilla päällänsä ainakin kotvan aikaa sitten, jos en väärin chattimotosta nähny :D?
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Avatar
Stobe
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 17:00
Mönkijä:: Dinli 904 560cc
Paikkakunta: Uusimaa/Sawo

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Stobe »

Pitäisi itekkin käyttää dille konttorilla kun on leima mennyt jo toukokuussa vanhaksi.
Jotenkin ei vaan ole saanut aikaiseksi kun pitäisi niinkin hurjat operaatiot suorittaa kuin äänenvaimentimen vaihto ja mittari virittää toimintaan sekä tehot rajoittaa että kehtaisi viedä katsastukseen.
Josko sitä sitten syksyllä kerkiäisi ajellakin enemmän...
"No jos kokeillaan vielä vauhdin kanssa?"
Avatar
nikob
Tracks
Viestit: 1105
Liittynyt: 15 Huhti 2010 14:44
Mönkijä:: Dinli dmx 450 nitrogen edition
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja nikob »

Mare79 kirjoitti:Lomat alko kans itellä, ni jos sais tota projektia etiäpäin ja leimattuakin jossain välissä.
nikob kirjoitti:Täällä aletaan tämän harrastuksen osalta taas heräileen, viikonlopun aikana olisi tarkoitus öljyt ja suodatin saada vaihdettua ja maanantaiksi aika varattu katsastukseen. Leima mennyt jo toukokuussa umpeen, ollut vähän kaikkea muuta.
Loman aloituksen kunniaksi Dille taas ajoon, viimeksi tullut ajeltua maaliskuussa :shock:. Välillä vähän vain käyttänyt konetta ja liikutellu pihassa.
Tais olla myös joka keväinen Dinlin myyntioperaatio Nikobilla päällänsä ainakin kotvan aikaa sitten, jos en väärin chattimotosta nähny :D?
Omaa touhua en tajua itsekkään, pari kertaa tuo ainakin olisi tuolla hintaa tultu hakemaan mutta en ole raaskinut luopua.
Välillä pitänyt ilmoitusta jos tulisi oikeasti jotain kiinnostavaa vaihdossa, mutta taitaa olla raaka fakta että mitään näin hauskaa laitetta ei tuolla rahalla saa millä voi päästellä vuoden ympäri ja viellä liikenteessä. Joka vuotinen kelkka kuume vain puskee välillä päälle, vaikka tuon ajoaika on kyllä aika onneton niin silti pukkaa tulemaan joka vuosi :shock:.
Täytyy kyllä sanoa että vaikeata ei ole Dinlin myynti, nytkin kun sain huollon tehtyä ja tuoreen leiman haen ensi viikolla niin aika nopeata pääsisi eroon. Piti oikein käydä ilmoitus poistaan kun heitin pikkuruisen lenkin tuossa kotiteillä öljyn vaihdon jälkeen, sen verran hyvältä tuntui :D. Haikealta tietysti tuntuisi myös harrastuksesta luopua mikä on kestänyt jo yli 6 vuotta ja kokoajan ollut joku mönkijä pihassa ja parhaillaan kaksikin samaan aikaan. Eiköhän pyritä pitään laite kotona ja löytää enemmän aikaa näihin hommiin 8).


Edit. Itse hommasin vuosi sitten Biltemasta 50e geeliakun ja tyytyväinen ollut, tuntuu pitävän hyvin virtaa myös pitempiä käyttövälejä.
Crossi Dille
Ex. Arctic Cat XC450i
Ex. Trapper 350-R
Avatar
nikob
Tracks
Viestit: 1105
Liittynyt: 15 Huhti 2010 14:44
Mönkijä:: Dinli dmx 450 nitrogen edition
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja nikob »

Stobe kirjoitti:Pitäisi itekkin käyttää dille konttorilla kun on leima mennyt jo toukokuussa vanhaksi.
Jotenkin ei vaan ole saanut aikaiseksi kun pitäisi niinkin hurjat operaatiot suorittaa kuin äänenvaimentimen vaihto ja mittari virittää toimintaan sekä tehot rajoittaa että kehtaisi viedä katsastukseen.
Josko sitä sitten syksyllä kerkiäisi ajellakin enemmän...
Tuli tuosta tehojen rajoittamisesta sen verran mieleen että varmaan leimalle riittää ihan että rajoittaa kaasuvivun liikettä niin ei tunnu ihan liian pirteältä laite. Omaan edellenin omistaja asentanut tuommoisen pikaisen napin kaasuvivun kohdalle, painetaan ja väännetään niin kaasu menee johonkin puoleen väliin.
Crossi Dille
Ex. Arctic Cat XC450i
Ex. Trapper 350-R
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Riittää. Niin se on tehty monessa uudessakin.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Avatar
Stobe
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 17:00
Mönkijä:: Dinli 904 560cc
Paikkakunta: Uusimaa/Sawo

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Stobe »

Viimeksi riitti ainakin pelkkä ruuvi mikä rajoitti kierrettävän kaasukahvan liikkeen noin puoleen, koeajo oli huvittavan kuuloinen kun laite pätki ja röpötti kaasu "pohjassa" kun inssi kävi ajamassa :D
"No jos kokeillaan vielä vauhdin kanssa?"
Vastaa Viestiin